לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה

קשקושי פילוסופיה נכחדת


הכל נראה תמיד טוב יותר בשחור לבן. לא רק תמונות יצירתיות, אם באמת היה טוב ובאמת היה רע - מטרת החיים הייתה נוצרת ביחד איתנו.

Avatarכינוי:  Faust

בת: 30

תמונה





מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


<<    פברואר 2014    >>
אבגדהוש
      1
2345678
9101112131415
16171819202122
232425262728 

 
הבלוג חבר בטבעות:
 
2/2014

נפתלי הרגיש


יש לי בדיחה פרטית עם עצמי שלא משנה מה בנט, שקד וכל מפלגת הבית היהודי יעשו - הוא לא יהיה נכון כמעט באף צורה. בכל פעם שאני רואה את הפנים של בנט או שקד בעיתון אני יודעת שהם עומדים להכעיס אותי או להצחיק אותי עד דמעות מתוך הגיחוך הנורא, אבל הפעם אני הופעתי. יותר משהופתעתי - פחדתי שאדם כמותו יושב בכנסת, מקבל החלטות, הוא שר, הוא מצביע להצעות החוק השונות - והוא דוגמא לישראלי. והישראלי שלנו הוא דמגוג עם שנינות של נער גבעות טיפוסי. 

 

אני לא יודעת עד כמה מעליבה העובדה שנשיא הפרלמנט האירופי חשב שישראל מעניקה פחות מים לפלשתינאים, אני לא יודעת ממה המחשבה הזו נובעת, ואני לא יודעת עד כמה אימרה זו חמורה. אני יודעת שמים זה חשוב, אני יודעת שאנחנו נחשבים לעם כובש ולא חביב למדי, אבל כאן הידע שלי מופסק. אני מניחה שמה שהוא אמר היה לא טוב - אבל אני, שמודה בבורותי, לא חושבת שבשילוב עם הנאום הפרו-ישראלי שלו, עם מעמדו כנציג מאירופה שמאיימת עלינו בחרם בעיקר בעת כה קריטית - לא חושבת שנפתלי היקר היה צריך להיעלב כל כך ולצאת כי הוא לא יכול לשאת בביקורת. 

יכול להיות שאני טועה ושזה היה עלבון נוראי וחייבים להפגין כמה העולם רואה אותנו בתבנית לא נכונה, יכול להיות שהוא כל כך נפגע שהוא לא יכול היה לשאת את זה, יכול להיות ששולץ עצמו היה צריך להיות קצת יותר בקיא בנושא ולהתנצל על טעותו על מנת לא לפגוע ברגשות ישראלי, אבל היה לנפתלי הרגיש זמן להירגע, אבל הוא ניצל אותו בשביל להגיד שהוא לא יישמע ביקורת שכזו, "במיוחד בגרמנית".

ריתקו אותי תגובות הישראלים המצויים לאימרה זו, אז נכנסתי לכמה אתרי חדשות ובדקתי. "איך מעז בכלל לדבר אלינו בן מרצחים", "הינה עומד בפנינו תוצר הנאציזם", "יכול להיות שהוא איש חשוב, אבל לגרמני אין זכות לבקר את ישראל", וכמובן שאלו הקיצוניות יותר, ובכל זאת - קיצוני כמותם נמצא אצלנו בממשלה, יושב בכנסת, מקבל החלטות, הוא שר, הוא מצביע להצעות החוק השונות והוא דוגמר לישראלי. 

אני תוהה לעצמי האם זה מה שיהודים למדו ממלחמת העולם השניה והשואה, והאם משום מה זה הפך לקלף היהודי. הקלף היהודי שמהווה וטו לכל דבר גרמני שלילי, כי לפני שבעים שנה הייתה שואה וגרמנים רצחו יהודים. 

קודם כל, היהודים שוכחים שהנאצים, שהיו גרמנים, לא היוו את כל העם הגרמני. ואם תגידו שהרב המוחלט של העם הגרמני היה אנטישמי אתם כנראה תהיו צודקים, אבל אז אתם חייבים להכליל את כל האירופאים, במיוחד את המזרח. אל ליהודים לשכוח שספרדים לא חיבבו יהודים מספיק בשביל לגרש אותם, האוקראינים עזרו לנאצים באהדה רבה, ובאופן כללי פוגרומים ביהודים במזרח אירופה היו חלק מהשגרה, הערבים לא אוהבים את היהודים גם כן, אפשר להגיד שעד היום, ונזכרתי שגם אתיופים שללו מהיהודים באתיופיה זכויות רבות והיו פרצי אלימות עזים. ובכן, נכון, הנאצים אולי היו המכוערים מכולם, אבל אם בנט מדרג את כמות הביקורת שאדם יכול להשמיע בשפתו על פי חומרת האנטישמיות ושנאת ישראל של אותו העם - נהיה חייבים לעשות טבלה מדוייקת עם כמות הביקורת ואיכות הביקורת, שגם הרוסים, האוקראינים, הספרדים, הערבים והאתיופים יידעו מה מותר ומה אסור להגיד בשפתם שלהם, הכל בתיאום עם כמות השנאה שהיהודים חטפו מהם במהלך השנים. 

 

עצוב לי שזה מה שיהודים למדו מהאסון הגדול של היהודים - שאחרי שנלחמת, שרדת והקמת בית, חיים ומדינה - אתה יכול לשנוא באותה המידה. אתה יכול להמשיך לשנוא על פשע שנעשה לפני שנים, ועוד אך ורק בגלל גזענות לשמה. "הוא לא יכול לבקר יהודי כי הוא גמרני" זו מהות הגזענות, לשני הכיוונים. הבדלה גזעית, גמול לדורות. יש נוצרים שעדיין זוכרים את היהודים כחוטאים מרושעים בגלל בגידתו של יהודה איש הקריות בישוע, אז בעוד חמש מאות שנה מעכשיו (במידה ונשרוד את זה)  אנחנו נסתום פיות גרמנים בגלל שאנחנו שונאים אותם על מה שאבות אבותיהם עשו?  כמובן שהדוגמא לא שווה כי מדובר בחיי אחד, לא משנה כמה חשוב הוא היה לאוכלוסיה כזו ואחרת ולעולם כולו מנגד לפשע עצום ומרושעי שבו נרצחו מיליונים, אבל המשמעות היא אותה משמעות.

ולמה רק להתייחס לעם שלך? למה שלא נתייחס לכל פשע ועוול עולמי? נזכור את ההיסטוריה של כולם - ונשפוט מבקרים על פי השפה שבה הם מדברים ועל פי הפשעים של העם ששפה זו שייכת לו. זה חכם, דמוקרטי, מתקדם, ויוביל לתוצאות מעולות. בעיקר לשלום ואחווה בין עמי העולם, אני בטוחה. 

 

אני, כאזרח שחי במדינת ישראל, מפחדת פחד מוות מנער הגבעות הדמגוגי והרגיש הזה. הרבה יותר משאני מפחדת מגרמנים. 

נכתב על ידי Faust , 13/2/2014 09:38  
40 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט



17,865
הבלוג משוייך לקטגוריות: תרשו לי להעיר , פילוסופיית חיים , המשועממים
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לFaust אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על Faust ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)