לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה

קשקושי פילוסופיה נכחדת


הכל נראה תמיד טוב יותר בשחור לבן. לא רק תמונות יצירתיות, אם באמת היה טוב ובאמת היה רע - מטרת החיים הייתה נוצרת ביחד איתנו.

Avatarכינוי:  Faust

בת: 30

תמונה





מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


<<    פברואר 2014    >>
אבגדהוש
      1
2345678
9101112131415
16171819202122
232425262728 

 
הבלוג חבר בטבעות:
 
2/2014

אדישות לביטחון ברחובות


יש דברים שעדיף לא להיות אדישים אליהם, ועדיף לא להיות אדישים לנסיונות התנקשות בעולם התחתון. זה לא בגלל שדווקא צריך להיות אכפת לכם מפושעים שמחסלים פושעים. אני לא אומרת שלא, אבל אני גם לא אומרת שכן. בסך הכל יש אלו שחושבים שערך קדושת החיים תקף על כל אדם שהוא, גם על פושעים. דעתי סבוכה בעניין ואין זה הזמן והמקום לפירוט, אבל גם ללא קשר לעקרון אידיאולוגיית החיים - לאזרח צריך להיות אכפת משלל סיבות.

קודם כל - טעויות. יורים באדם שעבר ליד בשל טעות זיהוי, לא פוגעים במטרה אלא באדם אחר בגלל טעות הצלף, מכונית מתפוצצת ולוקחת חיים של מישהו אחר, או אפילו של המכונית של משפחה חפה מכל פשע שחסכה רבות עבור מכונית זו. ישנו כאוס ברחובות, ולמרות שיש החושבים שזו שאולי זו הדרך היחידה לדילול פושעים בשל משטרה לא מתפקדת - טעות בידם. ככל שיש יותר כאוס יותר קשה להשליט סדר, בשם ההיגיון הטהור של כל אחד מאיתנו. ילד שלא חינכו אותי עשר שנים יהיה קשה יותר לחינוך מאשר ילד צעיר. צריכים להיפטר מהתופעה כמה שיותר מהר בשביל שהמשטרה תוכל לשלוט בתופעה ביתר קלות ויעילות. למרות שרבים לא סומכים על המשטרה - זו עדיין המשטרה שלנו, ועדיין עליהם להטיל את המשמעת והסדר ברחובות. אם אנחנו לא מרוצים יש לנו שלל של דרכים להביע מחאה, לצאת לפעילות חברתית, להיות מעורב במידה זו או אחרת בפוליטיקה וכו'. העניין הוא לעשות דבר מה ולא להישאר אדישים לתופעה, יש לזכור שלמרות שמדובר בפושעים מדובר בבני אדם. בבני אדם שמגיע להם משפט, בני אדם שאין לדעת מה הניע אותם להפוך לפושעים, בני אדם שרזומה הפשע המלא שלהם לא תמיד נודע לנו. 

 

יחד עם הכל, אנחנו חייבים להימנע מהכאוס בכל הדרכים האפשריות. גם אם אי הסדר יכול להביא איתו תועלת - היא זמנית עם תופעות לוואי ארוכות טווח. רציתי ללכת לפסטיבל השוקולד, ואמנם הייתי רוצה לראות במו עיניי על מה כותבים בעיתונים, אבל המצב יכול להיות מסוכן. אתם יכולים ללכת ברחוב ולהיות במקרה עדים לפשע חמור, רכושכם וחייכם עלולים להיות בסכנה. 

 

אל לאזרח להיות אדיש לאף צורה של פורעות. אין לנו להיות אדישים לחוקים מגוחכים או היעדר חוקים משמעותיים (אתמול דיברתי עם חברה והצלחנו לתכנן איך אנחנו אונסות גבר. אונס גברים אפשרי, ואני לא מבינה מדוע אין חוק שעוסק בדיוק באישה שאונסת גבר), אין לנו להיות אדישים לחוסר תפקוד של גופים שאמורים לשמור על הדבר החשוב ביותר כמו ביטחון האזרח והמדינה, אין לנו להניח למצב להיות כמו שהוא בטענת:"ככה זה".

"ככה זה" ייראה כאימרה מטופשת לאדם שפוצצו לו את האוטו, ועוד יותר לאדם שירו לו בבן משפחה בגלל טעות בזיהוי. הרחובות פחות ופחות מבוקרים ואחיזת החוק מאבדת עוצמה. לפני כמה חודשים ישבתי בבר ונמסר לי שברחוב המקביל התנקשו בחיי אדם, לפני כשנה היה ניסיון חיסול בתוך רכב מול בית שגרתי בו בעבר. חברה שלי שגרה מולי הייתה מבועתת. אסור לנו להיות אדישים לביטחון שלנו בעד כל דבר שהוא, גם אם לדלל את מספרי הפושעים נראה לנו רעיון שמהשטרה הזניחה את עקרונותיו. 

נכתב על ידי Faust , 16/2/2014 14:53  
הקטע משוייך לנושא החם: חיסול או פיצוץ?
18 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט



17,865
הבלוג משוייך לקטגוריות: תרשו לי להעיר , פילוסופיית חיים , המשועממים
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לFaust אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על Faust ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)