לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה

קשקושי פילוסופיה נכחדת


הכל נראה תמיד טוב יותר בשחור לבן. לא רק תמונות יצירתיות, אם באמת היה טוב ובאמת היה רע - מטרת החיים הייתה נוצרת ביחד איתנו.

Avatarכינוי:  Faust

בת: 30

תמונה





מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


<<    מרץ 2014    >>
אבגדהוש
      1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
3031     

 
הבלוג חבר בטבעות:
 
3/2014

הטרדות מיניות - איך כולם אשמים


גל תקשורתי זעים פגע ברשת ובתקשורת, ובו מספרים על הקומקאי השמנמן (שלא הצלחתי לקלוט את השם שלו כי אני לא רואה טלוויזיה) שהטריד מינית נערה צעירה בגיל 17. לא שקעתי בסיפור, אוקראינה ויחסי החוץ של ישראל עניינו אותי יותר בתקופה זו של חיי, אבל הצצתי מדי פעם בפייסבוק, לראות מה אומרים. ממה שהבנתי לא היו ראיות, אז עמדו לסגור או סגרו את התיק. אמנם פרטי המקרה כמובן חשובים, אבל הם לא הנושא שאני רוצה להתמקד בו. העניין שראיתי הוא המון זועם (בעיקר בנות זועמות) שטענו שהתיק נסגר בגלל שמדובר במילה שלה מול המילה שלו, ומשום מה מילה של בת 17 לא שווה במערכת החוק והמשפט הישראלית.

מצד שני ראיתי המון זועם, שהורכב הן מגברים והן מנשים, שטענו שנמאס להם שכל בחורה שרוצה להתפרסם טוענת להטרדה מינית, גורמת לסיפור להתפרסם ובעצם דופקת חיים שלמים של אדם. 

 

אנחנו בבעיה. אנחנו בבעיה כי גברים לא יודעים איך להתנהג עם נשים, ונשים משתמשות ב'נשיות חדשה' - משתמשות במעמדן בתור אישה (ואישה, כידוע, תמיד נתונה בסיכון להטרדות מיניות) וטוענות להטרדות מיניות אם הגבר שמולן לא מצא חן בעיניהן, הן רוצות להתנקם בו, או שהן רוצות להשיג משהו. 

כמובן שבסה''כ מה שאמור להכריע הוא חוקרים ומביני עניין שאינם כוללים אותי (לפחות לא כרגע), אבל הבא נביט על התנהגות שני המינים בתפרוסת זו. 

 

קודם כל נביט על הצד הגברי. הוא קל יותר לפיענוח כיוון שהוא קיים מאז ומתמיד. מאז ומתמיד נשים הוטרדו ונאנסו על ידי גברים, ככה פעל לו הזכר האנושי כמול הנקבה האנושית. אפשר לראות את סיפורי האונס בתנ''ך, בסיפורי היסטוריה, באונס כשלל צבאי, וסתם אונס ברחוב של המאות המאוחרות בהן מערכת החוק לא הגנה על הנשים, הן לא באמת עניינו אף אחד. למזלנו גברנו על זמנים אלו, או לפחות אנחנו במגמת עלייה, אבל כמובן שכל אישה טיפוסית נתקלת בגברים מטרידים למיניהם. לאו דווקא מינית, אבל מטרידים. גברים מעירים על הלבוש שלך, גברים נועצים בך עיניים, גברים ששולחים לך הודעות מיניות ומוגזמות, גברים שהולכים אחריך ברחוב, גברים שעומד להם ואין לך מושג מה לעשות בנידון. ומעבר לכך, גברים לא מתעלים על תרבות זיוני החינם. אני לא פוסלת את קיומם של גברים מקסימים שלא מחפשים זוג רגליים פתוחות ומזמינות, למען האמת אני יודעת שהם רבים, חיים ופועמים, אבל מובן הוא שאני לא מדברת על הקבוצה הנחמדה והלא כל כך מצומצמת של הבחורים הנעימים האלו. 

אני מדברת על כך שגברים מאפשרים לעצמם להתייחס לנשים כאל חפץ מיני. באופן בוטה, או כצ'רמר מהדרגה הראשונה. גברים משתמשים במילים כמו ''צייד'', מדמים נשים לאוכל, ומחליטים שאם הן התלבשו כך או כך או שתו כך או כך מותר להם להתייחס אליהן בתור מטרות מין ניידות. כמובן שאין פסול לחפש סקס נחמד ללילה, אבל זו תרבות שלמה שהן גברים והן נשים נכלאות בה. 

 

מצד שני, החדש יותר, יש לנו את הנשים.

למזלן ולרעתן של הנשים - הסקס מוכר. את יכולה לבוש בשמלה קצרצרה, ואת לא מושכת במיוחד ולא מפתה במיוחד, ואת תקבלי דברים. עצם זה שגברים מושפעים מזה כל כך זה עניין קצת מעציב, אבל העניין פה הוא לא התגובה הנשית, אלא הפעולות הנשיות.

גברים אוהבים נשים, ונשים, בשביל למשוך תשומת לב, נותנות להם. לא מדובר על ''לתת'' קלאסי במובן המיני, אלא הן נותנות להם לצלצל, הן נותנות להם לשלם עליהן, הן נותנות להם להשיג להם דברים. באופן טבעי הגבר, שמרגיש כאילו הוא מעניק מעצמו, מנסה להתקדם במערכת היחסי. מערכת יחסים מינית או ריגשית, זה לא משנה. בדרך להתקדם, באופן טבעי, הוא מתחיל לגעת קצת יותר, לדבר קצת יותר, אפילו לחשוף מעט יותר. נשים סופגות את זה בשביל לקבל דברים - ואז, לרגע כשזה נהיה להן יותר מדי, או שהן נבוכות, או שהן נבזיות למדי שרוצות להיפטר מהבחור - מאשימות בהטרדה מינית. האפקט הזה מובן לחלוטין כשמדובר בגבר מפורסם או גבר מבוגר שאת לא יודעת איך להתמודד איתם. 

דבר נוסף הוא שנשים רבות מתייחסות למחמאות או אף להגזמה רגשית או תשוקתית כהטרדה מינית. לדעתי זו לא הטרדה מינית, זה פשוט יכול להיות לא נעים. 

 

כמובן שהצגתי את שני הצדדים המכוערים שבנשים ובגברים במערבות ההטרדות המיניות. אני לא אומרת שהבדרן לא היה מטריד ואני לא אומרת שהבחורה מדברת שקרים, אני לא טוענת גם לעניין ההפוך. אני בסה"כ מציגה תרבות מקולקלת של שני המינים - גברים שמתייחסים לנשים בתור שיעשוע מיני או יופי וקישוט, ונשים שנותנות מעצמן בשביל להשיג דברים וגם במקרים רבים להרגיש טוב עם עצמן, עד שזה לא מתאים להן, והם משתמשות ב'נשיות' הזו בשביל לפגוע בגבר, להרגיש שליטה, או כמובן להקצין אי נעימויות.

 

הסוגיה הנוספת היא גבר שנמצא במערכת יחסים עם ילדה בת 17. יש אינספור בנות 17 שיוצאות עם גברים מבוגרים, ויש כאלו בני 40 שיוצאים עם בנות 19, ולמרות שהן עברו את הסף החוקי שלנו - זה לא אומר שהן פחות או יותר ילדות. יש גם מקרים הפוכים, אבל הם נדירים יותר. החוק אמור להישאר בשביל להגן על הקטינים והטיפשים, אבל בסה"כ לדעתי בגיל 17 בחור ובחורה יכולים להחליט בעצמם. ומעבר לזה, אם גבר מרגיש באמת אהבה מטורפת לילדה בת 17, הגיוני שהוא ימתין עד שתהיה חוקית. בסיפורים יפים אנחנו לא שופטים ילדה וגבר שמתאהבים, אבל מתגנים בתקיפות את היכולת של ילדה בת 17 לבחור, לקלוט ולהחליט. החוק אמור להגן עליהן בגלל שבכל זאת בני נוער עושים דברים טיפשיים להפליא (אני עצמי עשיתי), אבל כביקורת חברתית (שבעיקר קורת ברשת) - אנחנו צולבים הטרדה מינית לבת 17 ושקטים למדי כשמדובר באישה בת 30. לדעתי אין יותר מדי הבדל, וצריכים להתייחס בשני המקרים כמעט ובאותו האופן. הטרדה זו הטרדה, זה פסול בכל הגילאים, ואל לנו לשפוט בנות 17 מוטרדות מינית. ראשית, את לא זונה אם את אדם מיני, שנית, לא כל מוטרדת מינית מבקשת את זה. מה אתם אומרים על זה? 

(קצת הומור-פלפל, אל תקפצו מעל הפופיק לשון)

נכתב על ידי Faust , 3/3/2014 10:55  
46 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט



17,865
הבלוג משוייך לקטגוריות: תרשו לי להעיר , פילוסופיית חיים , המשועממים
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לFaust אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על Faust ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)