לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה

קשקושי פילוסופיה נכחדת


הכל נראה תמיד טוב יותר בשחור לבן. לא רק תמונות יצירתיות, אם באמת היה טוב ובאמת היה רע - מטרת החיים הייתה נוצרת ביחד איתנו.

Avatarכינוי:  Faust

בת: 30

תמונה





מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


<<    מרץ 2014    >>
אבגדהוש
      1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
3031     

 
הבלוג חבר בטבעות:
 
3/2014

רעיון האהבה


אני לא אוהבת לדבר על אהבה. אני לא אוהבת לדבר על אהבה בגלל שכולם מדברים על אהבה, כך שהעניין נהיה קצת נדוש ומשעמם. אני לא אוהבת לדבר על אהבה בגלל שכולם שקועים בתוך תיאורים רגשיים מופלאים שנגמרים ברגע שההורמונים התרגלו לאדם שנמצא מולך. אהבה היא גם מעט רדודה. לבני אדם המושג 'אהבה' הוא כוללני, ויכול להתרחש עם כל אחד. כמובן שיש מערכת יחסית עם מערכות התנהגות ונורמות, כמו לא לשכב עם אחרים. כמובן שיש לך את הקושי שבפרידה שהיא - בין אם מדובר בפעולה יזומה, מחלה או אפילו מוות. אבל בכל זאת - אהבה יכולה לקרות עם כל אחד, והאדם מחפש פשוט אהבה, הוא לא מחפש אדם אחד לאהוב.

בגלל הסיבות האלו אני לא אוהבת אהבה. אהבה לא נראית לי דבר כוללני שפשוט יצוף מעל חייב בתור מהות חיפוש או מהות הישג, אהבה נראית לי דבר אישי ופרטי. יש כמה אנשים שתאהב בחייך, ויש את האדם שתאהב אותו יותר מאשר את כל השאר. אתה תגן על האדם הזה לא משנה מה, אתה תהיה עם האדם הזה לא משנה מה. האדם הזה יישאר איתך לא משנה מה.

אתה תעשה את הנורא ביותר בשביל לשמור עליו ולהגן עליו. אתה לא רק מוכן למות בשביל האמת שאתה באמת אוהב, אתה מוכן לחיות בשבילו חיים אומללים, ואתה מוכן להרוג בשבילו. אתה מוכן להיות בשביל האדם הזה החיה הכי מסוכנת, רעה ואומללה בכל העולם כולו. אם תצטרך לשלוח אלפי אנשים למוות בשביל האדם שאתה באמת אוהב - אתה תעשה את זה. אם תצטרך לקרוע בשר מעל גופת אדם שהרגת במו ידיך בשביל להאכיל את האדם שאתה באמת אוהב - אתה תעשה את זה. אם תצטרך לקחת מבני אדם אחרים רכוש, מעמד, את חייהם, את חייהם שאלו שחשובים להם - אתה תעשה את זה. אתה יכול לשנוא את עצמך לעד ולגמור עם חייך ברגע שתסיים להגן עליו - אבל עד אז אתה תעשה הכל. אתה תהרוג, אתה תרצח, אתה תיקח, אתה תאנוס, אתה תסבול ייסורי נפש וגוף, אתה תגרום לאחרים לסבול ייסורי נפש וגוף. אתה תעשה כל דבר שיש בעולמנו האומלל הזה, לא משנה כמה הוא קשה, נורא ובלתי מתקבל על הדעת. 

אתה תחווה סיטואציות איומות, אתה תגרום לסיטואציות איומות. אתה תיקח ממישהו יד, וממישהו אחר גוף, וממישהו אחר נשמה. אלו יכולים להיות גם מאה אנשים, אלפיים אנשים, ואפילו כל העולם. עתיד האנושות לא מעניין אותך ברגע שאתה באמת אוהב מישהו. ברגע שאתה באמת אוהב מישהו - הכל פחות חשוב ממנו. החיים שלך, והחיים של האנשים שעומדים מולך, החיים של האנשים שאתה אוהב - אבל אוהב פחות.

אהבה אמיתית היא עניין משוגע, הוא עניין חסר עקרונות, חסר מעצורים. אהבה אמיתית לא נגמרת לעולם, ואם האדם הזה ימות ויעזוב אותך - לעולם לא יהיה תחליף לאדם הזה. לא יהיה לך לעולם חבר שכזה, או הורה, או בן זוג. אתה תהיה אלמן לנצח, ואתה לא תחשוב לעולם על לעבור הלאה. לאו דווקא שלא יהיה לך מקום של שמחה. אדם שאוהב אותך לעולם לא ייתן לך למות, הוא ידחוף אותך לחיים, אתה צריך לחיות. אתה יכול לשמוח מעצמך, מהאנשים שסביבך, ממה שהישגת וממה שאתה רואה וחווה. אבל אתה לעולם לא תחליף את דמותו של זה שכבר איננו ובאמת אהבת. הרעיון שבתקדמות הלאה, לעבר בני זוג אחרים ותחלופת זכרונות וחוויות - הוא זול בעיניי. 

בשביל האהבה הזו, האמיתית והבוערת, אתה תעשה הכל ותחיה עם האהבה הזו לנצח. אין שום מעצורים למעשיך בשביל האדם שאתה באמת אוהב, כפי שאין אף אחד בעולם שיחליף אותך, אין אף סיכוי שתרצה בכך. האהבה היא לא לשם האהבה. באהבה יש נטל, אחריות, חוסר חופש ואינסטינקטים הרסניים, הרי תוכל להחריב את העולם בשביל האדם שאתה אוהב. האהבה היא לאו דווקא טובה, אבל האהבה הזו, הספציפית והאמיתית - היא לנצח קיימת. ואין תחליף, ואין גבול למעשיך. זו נראית לי אהבה, ובגלל זה אני לא אוהב לדבר עליה. לפעמים הרעיון נראה קצת קיצוני מדי. 

 

נכתב על ידי Faust , 10/3/2014 14:18  
27 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט



17,865
הבלוג משוייך לקטגוריות: תרשו לי להעיר , פילוסופיית חיים , המשועממים
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לFaust אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על Faust ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)