לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה

קשקושי פילוסופיה נכחדת


הכל נראה תמיד טוב יותר בשחור לבן. לא רק תמונות יצירתיות, אם באמת היה טוב ובאמת היה רע - מטרת החיים הייתה נוצרת ביחד איתנו.

Avatarכינוי:  Faust

בת: 30

תמונה





מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


<<    מרץ 2014    >>
אבגדהוש
      1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
3031     

 
הבלוג חבר בטבעות:
 
3/2014

הרעיון הפוטיני


כולם אומרים שפוטין מסוכן; כולם יודעים שפוטין מסוכן. בכל עיתון או אתר העוסק באקטואליה תוכלו לראות איש או אישה נחמדים שכותבים עד כמה פוטין ומדיניותו האגרסיבית שלו, כזו שמצפצפת על האיחוד האירופי, ועל נאט''ו, ועל ארה"ב ביחד עם אובמה, וכמובן על אוקראינה ושאר המדינות שהיו בשליטת בריה''מ לשעבר או בהשפעתה. פוטין הוא חסר פשרות, והוא עושה את מה שהוא רוצה לעשות; גם אם מדובר במשהו הזוי ועתיק כמו לפלוש למדינה שכנה ולקחת ממנה שטחים. כמובן שאנחנו משווים את המתרחש להיטלר בסיפוחו את חבל הסודטים עוד טרם מלחמת העולם השנייה. אנחנו אוהבים להשוות דברים רעים להיטלר ולמלחמת העולם השנייה, אבל איכשהו נראה שכל דבר רע ואפשרי שיכול היה לקרות - קרה אז. 

ובכן, אז יש לנו מנהיג קצת הזוי, אבל מה משנה? הקנצלרית הגרמניה יכולה לפטפט עד סוף ימי חייה עד כמה הזוי פוטין - המילים שלה לא משנות את העובדה ההזויה שקרים כבר לא שייכת לאוקראינה, אלא לרוסיה. 

הטענה של פוטין מופרחת ועתיקה. במידה ובאמת הייתה מתרחשת מלחמת אחים נוטפת מדם, כמו  בסוריה למשל, מהלך צבאי ופולשני למען הגנת תושבים שיש לרוסיה איזשהי התחייבות אליהם יהיה בקטגוריה מיוחדת של מהלכים מתקבלים על הדעת. אמנם, פוטין הוכיח כמה הוא מאמין גדול בדיפלומטיה במציאת הפתרון בסכסוכון הקטן שארה''ב ואובמה נכנסו עם סוריה, אסד והנשק הכימי שלו. הוא הצליח, תוך זמן קצר למדי, לרקום תכנית דיפלומטית להפליא שהביאה ל''פיו'' אמריקאי אדיר, וגם סוריה, ואפילו אנחנו הישראלים - נרגענו ממנה. כולנו כמובן ידענו שאנחנו צבועים להפליא, ושאין הפתרון הדיפלומטי מגן על אזרחיה ותושביה החפים מפשע של סוריה; אבל רוסיה הכריזה על מציאת פתרון שלא דורש יותר מכמה חתימות וכמה תכניות עתידיות. בלי מטוסים, בלי חיילים, בלי ביקורות חריפות ומבלי עתיד ביטחוני מעורפל. המושג ''נשק כימי'' ירד מהפרק, ואמנם ילדים, נשים, וגברים (כן כן, גם מוות של גברים צעירים נחשב בעיניי) נרצחים בידי גרזן, ידיים עירומות, פצצות ואקדחים - אבל סילקנו את הנשק הכימי, כך שהצלחנו. 

כמה מדהים, כמעט צר רוסי, בכלל לא קומוניסט אבל מאוד דיקטטורי, יוצא ק.ג.ב - מצליח להגיע לפתרון דיפלומטי. ועוד עם ארה"ב וסוריה, לא שכנות באמונה ובגיאוגרפיה. ודווקא עם אוקראינה, הכמעט זהה לרוסיה, הוא הרגיש בצורך להיכנס ולהגן על התושבים הרוסים במקום. 

קודם כל, כפי הנאמר, לא היה מרחץ דמים ''מספק'' באוקראינה למען הגנה על תושביה הרוסים של קרים. דבר נוסף הוא שההרוגים הגיבורים והפחות גיבורים האוקראינים כמעט כולם סיפחו את חייהם בהפגנות מרכזיות, בעיקר בכיכר מיידן בקייב. מי שלא מכיר את מפת אוקראינה מוזמן לכתוב ''אוקראינה'' בגוגל. אין צורך באנגלית אפילו, זה יימצא לכם את מה שאתם מחפשים. 

שנית, אם אכן יש לתושביה הרוסים של קרים זיקה לרוסיה - אין סיבה שלא יעבירו אותם לרוסיה. הם ממילא דוברי רוסית, הממשלה יכולה לספק להם קרקע (זו לא בדיוק הבעיה ברוסיה), אוקראינה ורוסיה יכולות לעשות תכנית העברה נחמדה וידידותית שבה תושבי קרים הרוסים יקבלו תשלום עבור הקרקעות והדירות שהשאירו בקרים - ועם הכסף הזה הם יעברו לרוסיה. רוסיה, מהבחינה המדינית, לא צרה באמצעים, והיא יכולה בקלות לדאוג לתושביה הגולים בתחומי רוסיה. הם ממילא יגיעו עם כסף, התרבות הרוסית ושפה הרוסית. אוקראינה מצידה דאגה באופן הומניטרי לאזרחיה הלא אוקראינים, וכיוון שכל הרעיון מאחורי אוקראינה וההפגנה היא הדמות האוקראינית והרוח האוקראינית והלא רוסית של המדינה העצמאית הצעירה - אין סיבה שלא יעבירו את האזרחים הרוסים לשטח רוסיה הענקית. הכי גדולה בעולם אפילו, ואכן יש מדינות שמנות בשטח ברחבי העולם. 

באופן כזה רוסיה מגנה על הגולים הרוסים שלה, אוקראינה משתפת פעולה ומטפחת יחסי ידידות, הצביון האוקראיני נתרחב, אין פגיעה בעצמאות ושטח מדיני, חצי האי קרים עצמו, חבל ארץ יפהפה ותיירותי, לא יפגע, והשליטה תישאר עדיין אוקראינית.

פוטין לא יסכים למשהו כזה. פוטין אוהב שליטה, הוא צריך שליטה, והוא צריך לממש את התכניות השתלטניות שלו עכשיו כשאובמה חלש ומהסס. אובמה זכה בפרס נובל לשלום, אובמה חייב לשמור על פרופיל נמוך ולהיזכר בתור נשיא טוב ומביא שלום. זו הקדנציה האחרונה של אובמה, הוא צריך לחשוב על ההיסטוריה שלו. כמו כן, הקהל האמריקאי לא מעוניין בהתערבות אמריקאית. אכן, ארה''ב, כביכול, לא צריכה להתערב. לא כך גם האיחוד האירופאי. אבל הרעיון שמאחורי עצמה, איזון וכוח היא להפוך את העולם למקום טוב יותר, לא כך? אם לא - היכן תהליך הקדמה המוסרי והאנושי שלנו? 

 

כרגע פוטין עשה את שלו עם אוקראינה. הוא הפר את זכויות העצמאות הטריטוריליות של אוקראינה, גרם לעוד קרע ועוד סכסוך באיזור. הוא מאיים על מדינות רבות, שרוצות לחבור לאירופה, רוצות להתנתק מבריה''מ. פוטין לא יכול לאפשר לעצמו התקרבות לדמוקרטיה ולמערב, אחרת רוסיה, כוחה ומהותה - נמחקים כולם הם. הוא יודע שאין לו שום דבר באמת להציע, אין לו רעיונות דמוקרטיים ואין לו שלווה ותנאים סוציאליים קומוניסטים. האנשים שלו לא באמת יכולים לדבר על כך שרע להם, ואין לך עקרונות קומוניסטיים שמנחים את האנשים לכלכלה צנועה אך יציבה. לאנשים ברוסיה אין שום דבר מלבד נוסטלגיה על זמנים עברו בהם לבריה''מ הייתה שליטה, עצמה וכוח. פוטין מקנא בזמנים אלו, והוא גורר איתו את כל מי שהוא רק יכול. 

אם לא יעצרו את פוטין עכשיו - רעיון השליטה, התעצמות מעצמות ושוב מירוץ אימפריאליסטי משהו חוזרים לסדר היום של העולם. מה עם קוריאה? סין? מדינות מזרח תיכוניות עשירות וחזקות? אנחנו בכלל הזנחו את אפריקה ואת יחסי הכוחות הבלתי יציבים בה, אנחנו מדברים על דברים שקרובים אלינו ונמצאים על השולחן שלנו. הרעיון הוא זה שאמור להרתיע אותנו, לא העניין שלנו באוקראינה וברוסיה. 

זה רעיון מלחמה, רעיון עתיק, רעיון שמדהים לנו את היטלר. היטלר לימד אותנו מה הם כל הדברים הרעים, וסוף סוף אנחנו יכולים לדעת בוודאות שהם יכולים לקרות; הם יכולים לקרות שוב ושוב ושוב, עד שנמצא את עצמנו בעוד מלחמה מיותרת ובעוד אחת ועוד אחת לאחריה. 

יש מספיק אנשים שינהיגו את רוסיה, יש מספיק אנשים שיורממו את רוסיה ויהפכו את פניה למדינת עולם ראשונה, עם משאבים, אנשים מצטיינים, מדינת מעצמה מדעית, טכנולוגית ותרבותית. אבל כרגע אנחנו לא יכולים לחשוב על שום דבר מזה - חוץ מהרעיון הפוטיני. והוא מסוכן לכולנו - האירופה המערבית, אירופה המזרחית, ארה"ב, המזרח התיכון בכלל וישראל בפרט. אל לנו לתת לרעיון שכזה להתפשט; אסור לתת לו לגיטימציה שהיא. 

נכתב על ידי Faust , 19/3/2014 22:37  
12 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט



17,865
הבלוג משוייך לקטגוריות: תרשו לי להעיר , פילוסופיית חיים , המשועממים
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לFaust אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על Faust ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)