לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה

קשקושי פילוסופיה נכחדת


הכל נראה תמיד טוב יותר בשחור לבן. לא רק תמונות יצירתיות, אם באמת היה טוב ובאמת היה רע - מטרת החיים הייתה נוצרת ביחד איתנו.

Avatarכינוי:  Faust

בת: 30

תמונה





מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


<<    אפריל 2014    >>
אבגדהוש
  12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
27282930   

 
הבלוג חבר בטבעות:
 
4/2014

ישראל חייבת מו''מ. גם אם לא את זה, אז אחד אחר, ועדיף שיגיע בקרוב.


אני לא טוענת שאנחנו צריכים להמשיך כרגע במשא ומתן עם הפלסטינים כי בסה"כ הם ברוגז איתנו ובנט מאוד ברוגז איתם, אבל מפליא אותי כמה אנשים פשוטים, ממש מהשורה, לא פוליטיקאים, ולא עיתונאים, ואפילו לא בעלי בלוג (כי זה אכן תפקיד חשוב מאוד) מסרבים למשא ומתן. 

אותם אנשים מסרבים למשא ומתן בגלל שאין מה לדבר עם ערבים (מערכת שיפוט הגיונית ודמוקרטית), בגלל שהם רוצים את ירושלים (שסליחה, עם כל הכבוד, נכבשה ובכלל לא הייתה חלק מהתכנית), בגלל שהם לא יכולים לוותר על השטחים (נקודות פיזור של כמה אנשים שזורקים אבנים על חיילים שמגינים עליהם. אכן אוכלוסיה נפלאה), ובגלל שהם דורשים אסירים (זה משהו שהולך במו''מ, אני מניחה שזה קטע כזה). יש גם טענות שיש לי עליהן טענה רצינית קצת יותר, כמו שאנשים לא רוצים עוד מדינה עוינת לידנו. זה טבעי ונורמלי, רק שזה לא באמת משנה. להפך, אם תהיה עכשיו מדינה עוינת - סוף סוף האשמים יהיו באותו המעמד עם ישראל ולא נכבשים. כן כן, נכבשים. אנשים שחיים במדינה לא שלהם, על אדמה שהייתה שלהם לפני כמה וכמה עשרות שנים, הם נכבשים. הם רוצים כאן מדינה, וזה די הגיוני, כי הם היו כאן וממילא אף מקום אחר לא יקבל אותם. יש הרבה יהודים מקסימים שטוענים שהם לא עשו שום דבר עם חלקת האדמה שלהם והיהודים הם עלו שבאו והפריחו את השממה צודקים, אבל טועים בכך שיש בכך מן ההצדקה לבעלות כללית. אם אני משתינה בכל הבית שלי על הקירות ואז יושבת ומגרבת - זה עדיין הבית שלי, ולאף פרופסור, מעצב פנים או אדם נורמטיבי שלא משתין על הקירות אין את הזכות לבוא ולקחת לי אותו. אבל אם הבית הזה היה בעצם שלו לפני אלפי שנים, ושונאים ומשמידים אותו בכל מקום, וממילא אנחנו נלחמים עכשיו כי לשנינו אין ממש לאן ללכת - אז אפשר להתחלק. אז מבחינת רעיון השייכות, רעיון שאף פעם לא נראה לי הולם אנשים בגילאי התיכון ומעלה, או לפחות 18 ומעלה, אין לכם באמת טענה ממש הגיונית. אתם יכולים לצעוק:"זה שלנו! זה היה שלנו וירושלים שלנו וארץ ישראל השלמה שלנו!!" כמו בנט וזה יגרום לי כנראה לחבב אתכם קצת פחות (אבל רק אם אתם אומרים את זה כמו בנט, כן? אני פתוחה לרעיונות ודעות לא לי), אבל אין בכך טיעון של ממש. אין להם לאן ללכת כמו שליהודים אין לאן ללכת. לא משנה כמה נצעק, כן כן, ישראל לא מעצמה (כמה פעמים ציינתי את זה?), ואם לא יזוז כאן שום דבר - הפלסטינים פשוט יתרבו, ויתרבו ויתרבו, עד שהם יהיו מספיק, עד שהם יהפכו לחלק ניכר מהאוכלוסיה, ואז לרב. כאן נוכל לגייס את חברינו החרדיים למצוות פרו ורבו, ולמרות שתחרות התרבות שכזו יכולה להיות משעשעת, היא מסוכנת לישראל. כן, לקיום של ישראל כמדינה יהודית. הדרישה שהפלסטינים יכירו בנו כמדינה יהודית משמעותית הרבה פחות מאשר להישאר מדינה יהודית, וכאן אנחנו מפספסים את העיקר. 

אז אנחנו צריכים משא ומתן, בהחלט. מעבר לכך שלקחנו להם וזה לא כל כך בסדר, מעבר לזה שלכל עם מגיעה מדינה, מעבר לכך שהגיע הזמן שנחייה לעזאזל בשלום, מעבר לכך שירושלים ושטחים נוספים לא חשובים כמו חיי אדם - ישראל פשוט תפסיד לאט לאט. בכל זאת, אנחנו מדינה דמוקרטית מספיק בשביל בחירות. 

נכתב על ידי Faust , 12/4/2014 00:04  
13 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט



17,865
הבלוג משוייך לקטגוריות: תרשו לי להעיר , פילוסופיית חיים , המשועממים
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לFaust אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על Faust ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)