לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה

קשקושי פילוסופיה נכחדת


הכל נראה תמיד טוב יותר בשחור לבן. לא רק תמונות יצירתיות, אם באמת היה טוב ובאמת היה רע - מטרת החיים הייתה נוצרת ביחד איתנו.

Avatarכינוי:  Faust

בת: 30

תמונה





מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


<<    מאי 2014    >>
אבגדהוש
    123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031

 
הבלוג חבר בטבעות:
 
5/2014

מה הוא גבול הטוב בשבילכם?


אדם א' איים על אדם ב', ואז אדם ב' זרק עליו אבן והצליח לפגוע בול בראש. אדם א' התעלף, ואדם ב' לקח אותו וקשר אותו בביתו. לאדם א' קראו חתול, ולאדם ב' קראו כלב. 

חתול היה קשור, וכלב תהה אם הוא צריך להרוג אותו או לא. הרי הוא ידע שמצד אחד רצח הוא דבר לא מוסרי ושלא יוכל להמשיך לחיות עם עצמו אם יהרוג את חתול, אבל הוא גם ידע שאם ישחרר אותו לחופשי יש סיכוי גדול מאוד שחתול יביא את קרובי המשפחה הפליליים שלו, ירצח אותו, יאנוס את אישתו ויחטוף את ילדיו בשביל למכור אותם. מילא הוא, אבל כלב אוהב את בני משפחתו, ולעולם לא ייתן למשהו רע לקרות להם. אז כלב, למרות שהוא בעצם טוב לב, הורג את חתול. 

אחרי זה לכלב יש בעיה, כיוון שמגיעה עיר שלמה, עיר שמשפחתו של חתול שולטת בה, ומנסה להתנקם בו. חתול מוצא דרך שבה הוא יוכל להשמיד את כל העיר, אבל בדרך גם חפים מפשע ייפגעו. אבל אם לא, הרי אשתו וילדיו ייפגעו וכנראה יוהרגו, והוא לא יכול לתת לזה לקרות. הוא מרעיל את כל העיר, וכולם מתים. 

מסתבר שחתול היה המלך של פלנטה שלמה, אבל כלב הוא גאון, והוא פולט לחללית האם של הפלנטה ומגלה פצצת על שיכולה להשמיד את הפלנטה. אם לא, משפחתו יעברו ייוסרים, התעללות ובסופו של דבר מוות. אבל האם פלנטה שלמה זה כבר בסדר?

 

הטוב קיים רק אם קיימים כמובן אנשים אחרים שיכירו במעשה שהוא טוב או רע. מעשה טוב הוא כשאדם עושה טוב לאדם אחר מבלי אינטרס או תכנית מוניפולטיבית. גיבור הוא אדם שעשה טוב לאדם אחר תוך כדי סיכון עצמי, או שהמעשה כל כך גדול שכולם חובים לו את חייו, ובדר''כ בסיטואציות כאלו הוא אכן מסכן את עצמו.

אך אם אותו האדם הטוב והגיבור בוגד בכל השאר עבור האישה שהוא אוהב, האם הוא טוב וגיבור יותר כיוון שהוא אוהב אותה אהבת אמת ללא אף תנאי שהוא, ומוכן לפגוע באחר עבורה, או שהוא הופך לאדם רע כי הוא פוגע בכל השאר מלבד אותה האישה? 

מנגד, אם כבר יש את אלמנט האהבה, אם גבר הולך למלחמה מתוך בחירה, כשאשתו מוחה על כך ומצהירה שהוא חייב להישאר איתה כיוון שהיא אוהבת אותו, והדרך היחידה שתהיה שמחה היא שתהיה איתו יחד. החייל טוען שהוא חייב לעזור לאנשים אחרים תוך סיכון עצמי. הוא גיבור, אך האם הוא אוהב את אשתו מספיק בשביל להתנער מתוך הלב שלו לאחר בשביל האהבה שלו אליה? 

האם זה אומר שאהבה זה רגש חיובי? והאם בגלל באהבה יש עניין של טוב? ובכלל, הרי טוב מגיע מאהבה. אז בעצם אהבה היא שגורמת לטוב, אבל אולי אפשר להשוות אהבה למרות שכולנו מוחים כל כך. 

 

נכתב על ידי Faust , 25/5/2014 19:50  
14 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט



17,865
הבלוג משוייך לקטגוריות: תרשו לי להעיר , פילוסופיית חיים , המשועממים
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לFaust אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על Faust ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)