לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה

קשקושי פילוסופיה נכחדת


הכל נראה תמיד טוב יותר בשחור לבן. לא רק תמונות יצירתיות, אם באמת היה טוב ובאמת היה רע - מטרת החיים הייתה נוצרת ביחד איתנו.

Avatarכינוי:  Faust

בת: 30

תמונה





מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


<<    מאי 2014    >>
אבגדהוש
    123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031

 
הבלוג חבר בטבעות:
 
5/2014

פמיניזם ברשת - התחיל קצת להרגיז


אני רואה את כל הבנות שמתלוננות על זה שהחברה מפגרת ושכולם רואים בנשים חפץ, או שכולם מפתחים את תרבות האונס, או שכל מה שאישה טובה אליו זה יופי וילדים. 

ואתן יודעות מה? נמאס לי לשמוע על זה. 

באמת שהייתה לי סבלנות בהתחלה, נשבעת לכן. אני קראתי את כל הסטטוסים, ואני תמכתי, ואני התעניינתי והייתי פעילה בכל מיני קבוצות פמיניסטיות ברשת. אני הפצתי כל מיני דוגמאות, ואני כתבתי תמיד את דעתי, והייתי פמיניסטית למופת. אני עדיין פמיניסטית למופת, אבל נמאס לי לשמוע על פמיניזם. 

העניין בפמיניזם הוא שהרב המוחלט של הנשים הצעירות כותבות על יופי, והיותר מבוגרות כותבות על ילדים וקריירה. כלומר, כל מה שנשים עושות זה לדבר על יופי, החפצה וילדים וכמה זה מתנגש עם הקריירה וזה נורא שהמערכת לא מתחשבת ושהבעל לא תומך. 

אל תחשבו שאני חושבת שלא חשוב לדבר על הנושאים האלו, אני אפילו מסוג האנשים שתומכים בהטפה מנומסת ולא סתם ''העלאת המודעות''. אני חושבת שצריכים לדבר, שצריכים להביע ושצריכים לשנות את העולם. אבל הפמיניזם, אחרי שמעכלים קצת, מתעסק בדיוק באותם נושאים שהחברה הפטריאכלית הנוראית טוענת שנשים מתעסקות בו: בגדים, מראה וילדים. 

 

אם לעזאזל את מטפחת את עצמך כל הזמן ומתעסקת אך ורק בזה - אל תבני על החברה שלא תתייחס אליך אחרת. את מטפחת את הרעיונות האלו, וזה מה יש. אם את מבקרת את האימא שכל הזמן בעבודה, או מחפשת ''גבר גבר'' שייגן עליך - בחייך, תשתקי. אלו קשקושים. וכן, גבר ''אמיתי'' לא אמור לשלם עליך בדייט ראשון, הוא לא קונה אותך או את תשומת הלב שלך. 

והלו נשים, תתפלאו, אבל אפשר להיות אישה ואפשר להיות חזקה ופמיניסטית מבלי לדבר על החפצה מינית וילדים. להפך, ברגע שגבר טיפוסי ואפילו טיפשי פוגש באישה שאפשר לדבר איתה על נושאים אחרים, הוא מתפלא, ופתאום בדיחות "לכי למטבח, אישה!" נראות טיפשיות אפילו לו. 

אם אתן מגדירות נשיות על פי "את יפה בכל מצב" ו"אימא מודרנית", אתן מגדירות עדיין אישה על פי פרמטרים של מראה וילודה, שזה לא שונה בכלל מהחברה בכל שנות ההיסטוריה, אתן פשוט נותנות גם למכוערות וגם לאלו שרוצות עוד כמה תחביבים חוץ מילדים עוז כמה אפשרויות. 

זה לא מטפח את הנשים. מה שטפח את הנשים הוא ההתעסקות בכל הדברים שאמרו שנשים לא יכולות או לא צריכות להתעסק בהם. גם אימרות כמו "אבל אני האישה" או "נו אני אישה" וגם הגדרות מי הוא "גבר אמיתי" ואיך "גבר אמיתי" צריך להתנהג - מובילות פשוט לאותו המצב של הגדרת האישה על פי פרמטרים אומללים אלו. 

 

יש גם את כל הדברים האלו שצריכים להתייחס אליהם, כמו נסיכה מול מכשפה, שמתארים ממש יפה את הפמיניזם ברשת (והאמת שבכלל, אבל אני מתייחסת בעיקר לרשת). 

נסיכה - יפה, נולדה לתוך זה, לומדת איך להיות מנומסת ועדינה ומצילים אותה. מכשפה - לא שמה יותר מדי על מראה, חכמה, משכילה ועצמאית. ובכל זאת האימהות דוחפות לילדות שלהן נסיכות. כן, יש נסיכות אחרות כמובן ובלהבלהבלה, אבל בסה"כ רעיון הנסיכות הוא די טיפשי לטעמי והדיסני הישן שוביניסטי להפליא שבו האישה היא בערך כלום חוץ ממזליסטית ויפה, ושרה טוב בדר''כ. 

אז יש עכשיו את הקטע הזה שיש נסיכות חומות עכשיו. אני לא מבינה למה לעזאזל אפריקאית תלבש בגדים אירופאים ולא בגדים אפריקאים אם מדובר באגדה היסטורית - אבל בסדר, מילא. וזה הפמיניזם עכשיו. לא לטפל בתפקיד הנסיכה בחיי בנות צעירות ולתת להן טעימה קטנה על יופי ועידון, אלא להפוך נסיכות לשחורות, כי "את יפה בכל מקרה". 

ויש עכשיו נשים עם תפקידים. גיבורות על, מנהלות, ובלהבלהבלה. בואנה, כוסיות!! אחת אחת!! והנשים כל כך מתלהבות מזה, שהן עצמן מתלהבות יותר מאמה ווטסון מאשר מהרמיוני גריינג'ר. בטח, אמה יפה ומהממת ושיחקה את הרמיוני, אבל הרמיוני "רק" מאוד חכמה, חדה, דעתנית ואמיצה, אבל לא יפה במיחד. עובדה שנאבדה, אולי בגלל אמה ווטסון, ואולי בגלל שהרי דמות נשית לא אמורה להיות מכוערת למדי. כן, הרמיוני המכוערת, וג'יני היפה. נכון שבסרטים יצא אופסי וזה קרה הפוך, אבל כן, זה הסיפור. ונשים עצמן מתייחסות לזה, מילא גברים. 

 

יש גם את "הבעל השוביניסט". כל מיני תיאורי נשים יוצאות עם שוביניסטים. למה שלא תעמידו אותם במקום, פמיניסטיות חריפות שלי? 

אפשר להעמיד את הגבר הזר ביותר במקומו. "אני לא נכנס למטבח", זה מה שהם אומרים. אפשר לדבר עם מישהו שלא רוצה להיכנס למטבח אבל גם ל טוען שהאישה צריכה להיכנס למטבח כי היא אישה, לבין מישהו שלא נכנס למטבח וטוען שכל אישה צריכה להיכנס למטבח כי היא אישה. רב הגברים שתרצי לחיות איתם לא יחשבו שנשים פשוט שייכות למטבח. ואלו שכן - אם לא תתיחסו אליהם, אם לא תתנו להם ותבהירו להם מה זה גבר ''אמיתי'' (אולי כזה שלא שולח אותך למטבח...) - אולי הוא יתחיל במסע נקם ויתחיל לירות בכולם, נכון, אבל כנראה שמשהו אצל הסוג גברים הטיפשי הזה יתחיל להשתנות. 

 

וגם כולנו מתעסקות בדיאטה. כל הזמן רק דיאטה דיאטה דיאטה. ואני חושבת לעצמי, כמה אומלל, התפקיד שלך הוא לבשל אוכל, להאכיל באוכל הזה, אבל לחתוך לעצמך עגבניות אפילו בלי שמן

אני כבר שמה שמן ושותה עם סוכר ואני לא כזאת רזה ואני לא כזאת יפה ואני בכלל לא רוצה ילדים. ונמאס לי לדבר על זה, כי זאת לא המהות של אישה, או של גבר.

המהות של אישה שהיא אישה והמהות של גבר היא של גבר, וזה לא משנה מה מערכת הרבייה שלך. אמנם יש דברים "של נשים'' ויש דברים ''של גברים'', אבל למי אכפת, העיקר שאתה פאקינג תעשה מה שטוב לך.

אבל אם שחורים ידברו רק על זכויות לשחורים לא יקרה כלום. כשכושים התחילו לנצח בספורט, להמציא פטנטים וליצור מוסיקה נפלאה - אז משהו זז. 

 

ממליצה להפסיק להשתמש בכמה וכמה ביטויים או להעיף כמה עקרונות:

"המכנסיים בבית" / "החצאית בבית" - אני בכלל צריכה להסביר? 

"בעל" - מילה מאוד נוחה, מאוד פרימיטיבית ומאוד שוביניסטית. בקושי תשמעו אותה יוצאת מהפה שלי.

התייחסות לתואר "נקבה" בתור משהו שלילי, פחדן או בכייני. 

התייחסות לתואר "גבר" בתור משהו חיובי, מוצדק או מוצלח. 

להפסיק להגיד:"אבל אתה גבר..." כשגבר עושה משהו נשי, כאילו דברים נשיים לא זמינים עבור גברים.

וכנ''ל לגבי "אבל את אישה...". 

להפסיק להתייחס לגברים שרוצים להיות פחות דומיננטיים ויותר עם הילדים בתור רכרוכיים, לוזרים ושפוטים.

להפסיק להתייחס לנשים שרוצות להיות פחות דומיננטיות ויותר עם הילדים בתור נשים לא פמיניסטיות ולא מוצלחות. 

להפסיק לפתוח עיניים על נשים שלא רוצות להיות אימהות, או לא רוצות לשנות את שם המשפחה שלהן.

להפסיק להגיד לנשים שלא רוצות לשנות את שם המשפחה שלהן "את עוד תתבגרי", או "חכי שיהיו לך ילדים", כאילו הרעיון שהגבר ישנה משהו למען האישה הוא הזוי. 

להפסיק להגדיר את העתיד של האישה בתור הילדים שלה ואיך הוא ייראה ביחס לילדים, לא איך גידול הילדים ייראה ביחד לעתיד.

ולהפסיק גם להעיף את הגבר מהמשוואה, תודה רבה. 

להפסיק עם זה שכל מי שאכפת לה מכל אלה היא פמיניסטית קיצונית, שונאת גברים, לא מגלחת בית שחי (שוב, כאילו זה משהו כל כך נורא ונפשע) ויש להתרחק ממנה. למען האמת אני כזו, וכל זה חשוב לי, ואני די נחמדה, אני בכלל לא שונאת גברים אלא תומכת בזה שלא יגדירו גברים על פי עקרונות אנטיקה, אני מגלחת בית שחי ולדעתי מבחינה אסתטית כולם צריכים (וגם אם לא, ואפילו אם את אישה, אני בסדר איתך). והדבר הכי קסום הוא שאני בכלל מאסתי מכל הרעיונות האלו.

"ברגע שכל הנשים יתחילו לדבר על פמיניזם - הפמיניזם לא יהיה קיים."

 

אגב, זה שאני חושבת שלקרוא חמישים גוונים זה טיפשי זה לא הופך אותי לשוביניסטית או לסבע, תודה רבה!>< (עבודה בסטימצקי, מה את עושה לי...)

נכתב על ידי Faust , 26/5/2014 22:18  
35 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט



17,865
הבלוג משוייך לקטגוריות: תרשו לי להעיר , פילוסופיית חיים , המשועממים
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לFaust אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על Faust ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)