לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה

קשקושי פילוסופיה נכחדת


הכל נראה תמיד טוב יותר בשחור לבן. לא רק תמונות יצירתיות, אם באמת היה טוב ובאמת היה רע - מטרת החיים הייתה נוצרת ביחד איתנו.

Avatarכינוי:  Faust

בת: 30

תמונה





מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


<<    ינואר 2014    >>
אבגדהוש
   1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293031 

 
הבלוג חבר בטבעות:
 
1/2014

מקרה מביש בין נבחר לגויה


הגזענות הישראלית כל כך פרימיטיבית ועתיקה שמדהים אותי שאנחנו, כחברה, נותנים לזה מענה כלשהו. אנשי הציבור הישראליים מתבטאים באופן גס ומסית, עם גזענות מובהקת, צרות עין ובעיקר עם חוסר התקדמות. מדהים כמה העם היהודי לא התקדם בשנאתו לאחר, ואם אנחנו מנטרלים את האפקט הגדול מאוד שהאנטישמיות יכלה אולי לעשות ליהודי הישראלי הטיפוסי ולמגר את הגזענות השופעת שלו - זה הגיוני, אבל באופן חייתי ופרמיטיבי. 

השסע הש''סניקי מתנהג כמו ילד קטן שבריונים הרביצו לו, ועכשיו הוא גדל קצת אז הוא מחפש להיכנס באחרים. מרחוק אמנם, אבל עדיין לחפש פריצות אפשריות לדוברי התוכחה מלאי השנאה ואי הקבלה שלו.

כמובן שמדובר בכך שהבן של ביבי נתניהו, שאמור לעניין לנו את שיערות הבוהן במידה ואנחנו מאוד משועממים, יוצא אירופאית ללא שום קשר ליהדות (אני לא זוכר אם היא נורווגית, שוודית, או פנטזיה מינית של טוקבקיסטים חשוכים למדי אחרת). משום מה דרעי וארגון להב"ה מרגישים בנוח להצהיר שהם מתביישים בנתניהו על זה שהוא נותן לבן שלו, שגילו עלה על גיל 13, לבחור את בת הזוג שלו. הם מתביישים שהבן של נתניהו יוצא עם ''גויה''.

קודם כל זאת מילה מבזה, שאני מאוד מבין שאף אחד לא ישראלי לא יודע מה הקונוטציה שלו. אם כן - אני לא אתפלא שאחוז לא-ידידי-ישראל יעלה. גם אני הייתי לא מחבב את החבר'ה האלו, שכל ההיסטוריה שלהם סבלו מגזענות נוראית וחשוכה - והם בעצם נראים כמו אנשי דת עתיקי יומין שמחפשים שידוכים ואוסרים על התבוללות. הם מנסים לקשור את הצעירים בחבל הגזעני שלהם בשביל שהעם היהודי יישאר בחיים, וימשיך לעשות את כל הדברים שהוא עשה במשך כל השנים - לא לתת לחיצון להשפיע עליו לא משנה מה, להישאר בינם לבין עצמם, וכן - להתנגד, פעמים רבות מאוד בהיסטוריה, בקדמת הדור והתקופה. אני לא אוהב את זה, לדעתי הדם שלך הוא לא הדבר שצריך להניע אותך, אלא מערכת האמונות שלך.

 

יש עוד ערך שאני מתנגד לו בכל מעודי - צנזורה. הדבר היחידי שנראה לי נכון לצנזר הוא מידע שאויב מדיני יכול

להשתמש בו באופן מובהק, וגם בו יש גוונים רבים לנושא. אבל לדעתי לא צריכים להכחיש תועבה, למנוע מילדים לדעת מה זה סקס, מחלות ומוות (כמובן שהדרך היא מילת המפתח), למנוע מהציבור לשמוע את דעתו של ניאו-נאצי, וכמו כן - למנוע מהציבור לשמוע דברים כמו של דרעי היקר. החברה הדתית-מאוד\חרידית מאמינה גדולה בצנזורה, מכתף של אישה (שהוא, כמובן, איבר מיני ומגרה שאין כמותו), ועד לתועבת הויקיפדיה, חס וחלילה שאיזושהי אינפורמציה תחלחל למוחות הצעירים מאיזה טלפון פרוץ. אנשים צריכים לדעת מה יש בעולם הזה, לתת במה לחרא האנושי, בדיוק כמו אותם אנשי דת מהימנים שמדברים בגלוי על כך שיהודי שיוצא עם מישהי גויה הוא מקרה מביש. עוד יותר טוב לתת לטוקבקיסטים לדבר, אפשר לראות כמה נאורים אנשי האינטרנט הממוצעים, בכך שהערות כמו:"הם בכלל לא התחתנו", או "היא תתגייר בשבילו" הן פופולריות עד אין קץ. טוב לדעת באיזו חברה אתה חי, מה אתה יכול לבנות מתוך החברה הזו, או להבין שלחברה החשוכה הזאת טוב כמו שהיא - ואז אתה מחפש לעוף מכאן כמה שיותר מהר וכמה שיותר רחוק, קנדה היא אזור ירידה פופולרי. כה רבים לוקחים מזוודות ועפים מכאן, ואני תוהה אם דרעי תהה לעצמו למה לעזאזל יש התבוללות שכזו, למה צעירים נסים מכאן. התשובה היא בדיוק אותה הצנזורה. דרעי ושסע ידידיו קושרים בדעתם את הידיים ומבלים את פיותיהם בזיבולי גזענות ושנאה, ואלו פרטי האינפורמציה הידועים לצעירים רבים. היהדות נראית דומה מאוד לכל דת פרימיטיבית ואזורית, כזו שהצנזורה שולטת בה, כזו שבכוח שומרת על עצמה, כזו שמפסיקה לדבר ללבם של יותר ויותר מקורבי דם שבוחרים בתחושה ובמחשבה על פי דם זה. אבל בעיני כאלו ואחרים הדם הוא הדבר החשוב ביותר, והדרך היא דוגמה ברורה בת שנים רבות, כשכל מקרה אחר הוא בגדר הפסול והשגוי.

 

אני חושב שאנחנו צריכים לדבר יותר, ובדברינו לסתור לחלוטין את מילותיו של דרעי וחבריו. כנראה הוא לעולם לא ישנה את דעתו, אבל בואו נראה מה קורה עכשיו בממלכת ישראל ויהודה, בואו נראה עם כנות דעתנו מה אנחנו באמת חושבים על היהדות כפי שהיא נראית היום. אני לא חושב שאתחבר אי פעם לדת שהיא, אבל הייתי רוצה לא לשנוא אותה. אולי אם אלו שההתבוללות כל כך חשובה מבחינה יהודית-ישראלית היו מנסים להציג את הסיפור הזה כסיפור נעים לחיות בתוכו, עם מערכת ערכים חדשנית בעלת חכמה בת שנים - אולי שוודים למיניהם היו רוצים לבוא לכאן עם התרבות הזו והאמונה הזו. אבל אני בספק אם מישהו היה מגיע אם הוא יודע מה הפירוש המילולי והקונוטציאלי של המילה ''גויים''.

נכתב על ידי Faust , 28/1/2014 09:31  
3 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 



הדרת מינים




כמעט כל מי שמשוטט מעט באינטרנט נטקל בתמונות מהסוג הזה. כל מיני בנות נחמדות למראה שמסיבות כאלו ואחרות מצטלמות לפרסומות המזוויעות האלו, לדפי אינטרנט שלא ממש הבנתי את תוכנם. אפילו אם סיקרן אותי לראות מה לעזאזל עומד מאחורי הפרסומות האלו, לא העזתי להיכנס, תמיד נלחצתי שהאתרים האלו יעשו משהו למחשב שלי. 

באתרי הורדות למיניהם הפרסומות מפוצצות בציצים ותחתים רוטטים ואמרות מעין:"בחורה מהאזור שלך מחכה לסצוץ", "אלף ישראליות לוהטות רוצות לרדת לך", או כמו תמונה שבגסותי הצנועה העלתי לכאן - "אישתך לעולם לא תגלה". 

 

אתרי הכרויות\הכרויות סקס\סקס למיניהן שמפרסמים את התכנים האלו, שמופנים קודם כל רק לקהל הגברי (העולם לא מוכן להתמודד עם העובדה שגם נשים אוהבות ורוצות לעשות סקס), ולטעמי מחפיצים נשים באופן מובהק.

לדעתי הרבה דברים מחפיצים נשים ודורשים שינוי, כמו למשל תחרויות של מלכות יופי. לדעתי אין טעם ותכלית בתחרויות האלו, ומה שהן מסמלות זה בחורה שנראית יפה בעיניי האופנה שלנו כעת, והיא צריכה לעמוד בסטנדרט הזה, וזה מה שחשוב לבחורות. בין התחרויות הגדולות בעולם, זו הראשונה שמופנית לנשים, ולדעתי היא מסמלת את המקום של האישה בחברה שלנו כעת - יפה, גבוהה, רזה, ציצים במידה כזאת ואחרת ותחת מחוטב - וזה כל מה שחשוב. סיפרו לי שהן חייבות לבצע גם איזשהו דבר שדורש כשרון מצידן, אני מניח כמו שירה או משחק, אבל בסה"כ זהו לא הדבר העיקרי, ולא הבחורה ששרה הכי טוב היא שנבחרת לתואר הנחשק:"מלכת היופי". בשונה מדברים אחרים, יופי הוא דבר שעם הזמן נעלם כמעט לחלוטין לרוב האוכלוסייה, בעיקר לאוכלוסיה הנשית (אין לי מושג למה, אבל בשסע המבוגר גברים נראים טוב יותר מנשים). היופי הזה שוקע לתהום, והבחורה שזכתה בתחרות מלכת היופי נשארת עם כמעט דבר חוץ מזכרון נעים על תשוקה והערצת הבשר. לדעתי זו תחרות בשר מובהקת, אבל מה שמדהים הוא שרוב הנשים לא חושבות כמוני, האמת היא שרוב הגברים חושבים כמוני, ונשים שנשים אחרות קוראות להם פמיניסטיות, ומכחישות כל קשר לפמיניזם, כאילו אישה שמוחה בין חוסר השוויון בין הגברים לנשים היא מקולקלת ולא נשית. 

יכול להיות שאולי כל המתנגדים לתחרויות היופי הם קיצוניים, ומדובר בתחרות טיפוח וכיף נחמדה שאין בה באמת שום נזק, והנשים האלו לא מסובבות במעגליות הטיפוח וקנאת היופי האובססיבית, אלא הן נולדות עם תכונות פיזיות כאלו ואחרות, הן אוהבות להתלבש ולהתאפר, ויש להם עוד עיסוקים והן שמחות. יכול להיות שאף אחד לא רואה בנשים חפץ מיני בעקבות התחרויות האלו, יכול להיות שאין להם שום השפעה, והנשים שאוהבות את התחרויות האלו מבינות בזה. יכול להיות שגם הנשים מבינות את השפעת הבל היופי. ראיתי את השפעת הכוח הזה אלפי פעמים - והכוח הזה מטורף. אנשים הולכים שלל אחרי אנשים יפים, מתמוגגים מאנשים יפים, נותנים את מה שיש להם עבור אנשים יפים. בעיקר מדובר בנשים שמשתמשות בכוח הזה, הן כמובן המין היפה, והמין המטופח. הן אסתטיות ויודעות איך להשתמש בזה מול גברים שלא למדו בחיים שסקס זה רע ושלא מתפקידך להתחיל עם בני המין השני. ככה שבעצם להיות יפה זה טוב להן, ושהמכוערות יקנאו. (כנ''ל לגבי תחרויות יופי של גברים אם הן קיימות).
אני יכול להבין את כל הרבדים של תחרויות היופי האלו, אני יכול גם להעריך יופי ואסתטיקה. לשחק באסתטיקה עם בני אדם נשמע לי דבר אכזרי ולא צודק, בעיקר כשמשחר ההיסטוריה ועד היום נשים נשפטו על פי היופי שלהן. המושג ''יופי'' שינה את צורתו רבות, אבל הוא תמיד היה שם, סובב סביב דמות האישה. נשים אכן יפות, אבל זה נראה לי לא פייר. אני יכול לדחוף את ערכי הפייריות שלי לתחת אם לנשים טוב עם הערצת היופי הנשי הזו, אבל בשונה מהשוני בדרכי המחשבה בנושא הזה - הפרסומות האלו נראות לי פתטיות, טיפשיות ושגויות לחלוטין.

 

קודם כל, לעולם לא אגיד דבר כנגד צנזורה. להחביא את הרשע לא יגרום לאדם להיות טוב, הוא יימצא את הרשע לבדו. לא הייתי קורא לפרסומות פתטיות עם נשים ערומות רשע, אבל הכוונה מובנת - אין להחביא את הפסול, יש לדון בפסול ולנסות לשכנע אחרים שהדבר הזה פסול.
הפרסומת למעלה פסולה מכמה סיבות: ראשית, עצם העובדה שהפרסומות האלו פונות לקהל יעד יחיד ומיוחד, שאלו גברים, הדבר פסול. אני לא רואה בסקס דבר ''גברי''. אני יכול לראות בפרסומות לטמפונים דבר נשי, אני יכול לראות בפרסומות לאיפור דבר נשי. מנגד, סכין גילוח היא פרסומת גברים (וגם, נשים קונות את סכיני הגילוח הגבריין כל הזמן כי הן טובות יותר). אבל מדובר כאן בדברים פיזיים, או מאוד מושרשים חברתית כמו איפור. אמנם גם ריחוק נשים מסקס הוא דבר שהשתרש עמוק לתוך החברה שלנו, אבל ניצנים של התנגדות עולים פה ושם בקרב דיונים מסויימים. אני לא רואה סיבה למצוא במשהו לא-פיזי מולד דבר גברי או נשי, בעיקר במשהו מהותי כל כך בחיי האדם כמו סקס. כדורגל זה לא מהותי, שיפנו את זה לגברים, אין לזה השפעה חברתית עמוקה. אבל אם נביט ברובד החברתי העמוק יותר בפניית הפרסומות האלו לגברים - נמצא שגברים ונשים נגררו להבחנה מובנת בין המינים. גברים הם חולי מין פתטיים שצריכים לספק את היצרים החייתים שלהם למין זול ואינטרנטי, ואילו נשים רחוקות מלהיות צרכניות מין, הן רק מספקות מין.

יש כאן התבוננות חיובית ושלילית על המין הנשי. מצד אחד, הן לא צריכות את זה, מצד שני - שוב הריחוק הזה מסקס, שוב התווית של הנשים כ''נותנות'', ולא ''מקבלות'' (מושגים עממים מגעילים לחלוטין לטעמי).

מכאן נמשיך עם המושג ''מספקות מין''. הפרסומות האלו גורמות לנשים להיות צעצוע מין מושלם. אני לא רואה דבר פסול במהותו בפורנו, בזנות ובסקס משוגע או רגיל, כמו כן אני לא רואה סיבה לצניעות, בעיקר לא באקלים חם (זאת הטענה הראשית שלי לכך שערך הצניעות העמוק בישראל טיפשי. חם כאן מאוד). אבל המצב מתעוות ברגע שהופכים את הסקס לדבר שדברים מחפשים ונשים נותנות. הגבר, שוב, הוא חולה מין - והאישה היא צעצוע מין. שתי תוויות נוראיות לשני המינים. גברים הולכים לבר ו''צדים'' נשים וסקס, מתפארים במספרים של הבנות שהן הפילו לרשת. והינה, חיי הגבר סובבים סביב סקס, ואילו האישה מספקת בחיי הסקס האלו תפקיד פסיבי ושלילי. אם זיינו אותך את מושפלת, דמותן של נשים מסויימות מאוד הופכות אותן ל''זיינות'' ולא ''זונות''. גם הגברים שחייהם לא סובבים סביב סקס חוטפים מהתדמית. בכל פעם שהם ניגשים לדבר על בחורה היא חושדת במניעי החרמנות הגברית, ואם הוא מעיר הערה כלשהי על סקס האנשים סביבו מקצינים זאת ל''נו, אתה גבר, אתה תמיד חושב על סקס'', ובכך הנושא הופך ללא נוח בעליל. אנשים שופטים גברים על חוסר ההישגים המיניים שלהם כמו שאנשים שופטות נשים על פי מספר הבחורים שהיא ''נתנה'' להם, מבלי אף מחשבה שאולי ובמקרה היא רצתה לשכב איתם, היא אוהבת סקס ואוהבת להיות מינית ושופעת תשוקתיות.

הדבר האחרון שפסול הוא דבר מעט מוסתר מהשטח, אבל יש איזשהי מגמה של בגידה. הבגידה הופכת לנורמטיבית יותר ויותר, כאילו לחיות ביחד איננו דבר שמגיע עם נאמנות עמוקה, חברות עמוקה ואהבה עמוקה. הן מצד הגברים והן מצד הנשים המגמה הזאת משתחלת פנימה ומשפיעה על צורת ההתבוננות שלהם. גברים טוענים שבאופן טבעי גבר צריך להיות עם כמה נשים, ואילו בגלל ההתעקשות הטיפשית הזו של הגבר האישה לא נשארת חייבת. בנוסף, הרבה נשים לא נהנות מסקס כי לגברים אין שמץ של מושג מה עושים, בגלל שהדיאלוג על סקס פגום. בגלל הדיאלוג נוצרה מעגליות יפהפיה של אי הבנה בין שני הצדדים, סטיגמות ותוויות נוראיות על שני המינים, ועדיין המחשבה הרווחת שסקס זה כיף, אבל מביך, גס ואפילו שלילי.  גברים הם חרמנים פתטים וסקס זה לא באמת מיועד לנשים, זה מה שפרסומות האלו אומרות. לא צריך להחרים אותן, לצעוק על היצרנים או לנקוט אף פעולה חוץ משינוי הגישה שלנו לגבי סקס ותדמית הסקס. כאן נמצא שורש הבעיה, ובסה"כ הוא פועל כנגד כולנו.

נכתב על ידי Faust , 24/1/2014 12:02  
18 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 



גבולות הכבוד שלי


עקרונות דמוקרטיה מהותיים תומכים בסובלנות, פלורליזם וכבוד לשונה. חשבתי שאני תומך בעקונות האלו - אבל הגעתי למסקנה שאני לא. 

הלכתי לפני כמה ימים עם גברת נחמדה ברחוב, ועברנו באיזור דתי. הדבר המדי שקרה הוא הסטות מבט, אפילו שחורף והיא בכלל לא חשופה (לא שזה משנה). כשהייתי צעיר יותר הייתי אומר שזוהי זכותם המלאה של הדתיים להחליט לאן הם מסתכלים ומתי הם מפנים מבט, אבל אז הסתכלתי בפניה של אותה בחורה. היא בחורה מתוקה ונחמדה, והיא נעלבה נורא. חשבתי לעצמי שזה בטח מעליב, שעוברים לידך ברחוב כאילו עשית משהו ממש רע ושאי אפשר להסתכל עליך. אחרי שאמרתי לה שזה באמת לא משהו שצריכים לייחס אליו איזשהי חשיבות, היא ציינה בפני כמה זה נורא לחיות באיזור דתי ולראות בכל מקום סטיקרים "אישה צנועה היא אישה שמכבדת את עצמה", לקבל עיתונים דתיים שאין בהם אפילו תמונת אישה אחת, אבל יש בהן בהחלט סיפורים על נשים פרוצות שעשו כך וכך נגד הדת הקדושה. סיימנו את הנושא מהר כי זה נושא מדכא, ואז הפסקתי להכחיש משהו שהכחשתי הרבה מאוד זמן. אני לא מכבד דתיים (כחברה, לא כפרט, פרט זה עניין שונה ואחר לחלוטין). כל דתי שהוא, לא משנה לי מאיזו דת הוא הגיע(מדובר בשלושת הדתות הגדולות כיוון שאני לא בקיא מספיק באחרות) - אני לא אכבד אותו.

אני מבין את ערך הסובלנות ולכן אני לא אלך וארביץ למישהו כי הוא דתי. אני לא אלך וארביץ למישהו לא משנה מה, אבל הנקודה מובנת. אבל אני הייתי מעדיף שלא יהיו דתיים, בהחלט. העניין המדובר איננו האמונה באל, מבחינה זו גם אני דתי למדי ואף מאמין הדוק באל שגיבשתי לעצמי בראשי. העניין הוא לא ''איש באמונתו יחיה'', אלא העקרונות שמאחורי האמונה הזו. אני לא יכול לכבד את הדת כפי שאני מבין ורואה אותה, וכל אחד מוזמן לחדד את הבנתי, אבל מובן שאני מדבר על כיום. כיום אני רואה את החברה הדתית פועלת כנגד נשים, טכנולוגיה, הומוסקסואלים, ובעיקר אנשים שדרך האמונה שלהם באל שונה משלהם. אני לא יכול לכבד חברה שמתנהלת באלימות, אני לא יכול לכבד חברה אשר מונעת מנשים פחות או יותר לחיות, אני לא יכול לכבד חברה שהעקרונות הדתיים שלה(כמו בנין או שטח) יותר חשובים לה מחיי אדם. אני לא יכול לכבד חברה עיוורת וחירשת לשונה, אני לא יכול לכבד חברה שמכחישה עובדות מסתוריות אשר אמינותן מעוררת מחלוקת כמו קיומם העתיק של דינוזאורים. אני לא יכול לכבד חברה ששופטת אנשים על פי לבושם, אני לא יכול לכבד חברה שמעקרונה איננה דמוקרטית, איננה מכבדת ואלימה. אינני יכול לכבד חברה שמכפישה ומתייקת אזרחים כסוג ב' בגלל שרק אבא שלהם יהודי, ואני לא יכול לקבל חברה שחושבת שהאינטרנט הוא מזיק המזיקים ושהאויב האמריקאי חייב להיות מושמד. האפיפיור הנוכחי נחמד מאוד, והוא התבטא מאוד יפה על הומואים, אבל מכאן עד לקבלתם לחברה הנוצרית היא מרחיקת לכת. 

זו לא חברה עם חופש ביטוי, זאת חברה דוגמטית, ואני לא יכול לכבד דוגמות שנראות לי אינן מכבדות חיי אדם ואינן שוויוניות. אני ניסיתי מאוד, אבל אני לא יכול לכבד את האנשים הדתיים של שלושת הדתות הגדולות, לא כרגע, לא עכשיו. אולי משהו ישתנה בי ותהיה לי הארה, ואולי משהו יתקדם וישתנה מכיוון הדתות שיתאים יותר לעולם הדמוקרטי והטכנולוגי, אבל בהחלט לא. אני לעולם לא אעשה דבר רע ולעולם לא אשפוט את האדם העומד מולי בגלל שיש לו כיפה או צלב - אבל ברגע שאשמע את דעותיו, ובמידה והם הדעות הדתיות הקלאסיות - אני לא אוכל לכבדו, כיוון שהוא שונה ממני. כיוון שאני מאמין בשוויון מוחלט, בשינוי ובהתקדמות, כיוון שאני מחרים את האלימות לכל צורותיה (אלא אם באים ומרביצים לך, אבל זה משהו אחר). 

 

הבהרה: יש הבדל בין שימוש תרבותיות שקשור לדת (כמו להדליק נרות שבת לדוגמא) לבין להיות דתי. אני מדבר על העקרונות הדתיים הפופולריים, הקלאסיים והראשוניים ולא על הזרמים החדשים והחדשניים כמובן שדוגלים בשוויון בין המינים, בהתקדמות ובמחשבה. לא יכולתי להכניס את זה לניסוח בכל פעם מטעמי נוחות ואסתטיקה, כך שאנא מכם אל תתעכבו על חברות דתיות חדשניות ועל אנשים פרטיים. הכרתי אדם חרדי מקסים שהפרשנות שלו הייתה שונה לחלוטין, למשל - הוא חשב שהצניעות איננה עניין של כבוד ושלא צריכי לשפוט אדם על פי מלבושיו, אלא שזה עניין יפה בין גבר לאישה שמתמסרים לחלוטין אחד בשביל השני, ושכמו האישה כך גם הגבר צריך להצניע את עצמו עבורה. הוא איננו הפר אף עקרון שוויון וסובלנות שנראים לי החשובים ביותר, לכן הוא איננו דוגמא לאנשים ודרך חיים שאני מגנה. 

 

הבהרה2: תרבויות לא דתיות עם עקרונות חברתיים הזהים למוזכרים הנ''ל אינן שונות מבחינתי. שוב, האמונה באל אינה משנה לי. 

 

~~~
הפסקתי עם המספור, הוא עלה לי על העצבים. 

נכתב על ידי Faust , 22/1/2014 10:46  
6 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 



לדף הבא
דפים:  

17,865
הבלוג משוייך לקטגוריות: תרשו לי להעיר , פילוסופיית חיים , המשועממים
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לFaust אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על Faust ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)