לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה

הפוסט של הטראומה


"אני זוכר את הגשם שירד לפני שנים, אך שכחתי את הדברים שהגשם נפל עליהם" (יהודה עמיחי)

כינוי:  ש'

תמונה




הבלוגים הקבועים שלי
קוראים אותי

מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


 
הבלוג חבר בטבעות:
 
3/2014

למה לי בכלל בלוג!?


היי, 


אני ש', בת שלושים ועוד רגע, והחלטתי לשתף. אבל למה?


אני בחיי אדם מאד פרטי, לא נוהגת לפרסם את מעשיי/מיקומי/הגיגיי בפייסבוק או להשתתף בקבוצות ווצאפ המוניות, ובכלל, מעדיפה בילויים בקבוצות קטנות. אז מה פתאום לפתוח את נבכי חיי לכל מאן דבעי?


 


לפני קצת יותר מחצי שנה התבשרתי על ידי הפסיכולוג שלי, שמוליק, שזכיתי להכלל בקבוצה של אנשים המוגדרים להיות "פוסט טראומתיים" או הסובלים מהפרעת דחק פוסט טראומתית (ובעברית: הפרעת דחק בתר-חבלתית). המושג הזה התקשר אצלי לחיילים הלומי קרבות. הדבר נאמר לי לא בבת-אחת אלא על פני שתיים או שלוש פגישות (אפשר שנאמר בפגישה אחת ולקח לי שתיים נוספות כדי לקלוט ולהפנים את הנאמר)


בכל מקרה, בחודשים שלאחר הגלוי המאד לא ברור הזה על עצמי, התחלתי לחקור ולקרוא כל מה שהצלחתי למצוא בנושא, לאחר כחודשיים של מצוי המידע באינטרנט עברתי לקריאה, יש שיאמרו מעט אובססיבית, של כל ספר בנושא שהצלחתי לשים עליו את ידי.


הספר המוצלח יותר שקראתי היה של ג'ודית הרמן, "טראומה והחלמה" שביקש לקרוא לסיפור שלי "complex PTSD"  כאילו שסתם "פוסט טראומה" זה לא מספיק..


הטראומה שלי קשורה באלימות פיזית והתעללות נפשית שעברתי בגילאי 10-13 מצד אחי הגדול ממני בכמעט 4 שנים. 


מכל הקריאה וההתעסקות שלי בלנסות ולהבין משהו על הדבר הזה שנפל עליי, הצלחתי למצוא מעט מאד התעסקות באיך נראה בפועל תהליך שעובר אדם במצב כזה. הצלחתי למצוא מעט עוד יותר התעסקות באדם שמגלה טראומה מעברו, וכאדם בוגר מתמודד עם טראומת ילדות. 


ויותר מזה - מעבר לקריאה של מאמרים מלומדים, חיפשתי קול אנושי, מיד ראשונה, שיסביר וינסח וישתף ויחשוף את הסודות ורגעים הקטנים של ההתמודדות עם הדבר הזה - ואת זה אני מבקשת להעביר. ואולי, מישהו שהשמוליק שלו נתו לו היום "פוסט טראומה" במתנה, ימצא אותי ואולי, אני מרשה לעצמי להגזים ולחלום, ימצא בדבריי איזושהי סוג של נחמה.


שבוע טוב לכל!


ש'.

נכתב על ידי ש' , 23/3/2014 01:22  
2 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של ש' ב-25/3/2014 19:34




הבלוג משוייך לקטגוריות: 30 פלוס , משפחתי וחיות אחרות , המתמודדים
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לש' אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על ש' ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)