לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה


"Do you know, that everyday's the first of the rest of your life..."

Avatarכינוי: 

בת: 31





מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


<<    אוקטובר 2014    >>
אבגדהוש
   1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293031 

 
הבלוג חבר בטבעות:
 
קטעים בקטגוריה: . לקטעים בבלוגים אחרים בקטגוריה זו לחצו .

האני הכי טוב שלי.


הגיע הזמן להיות האני הכי טוב שלי.

'אולי כבר הייתי הכי טובה שיכולתי, אולי לא. ומה זה אומר בכלל להיות טובה?' חשבתי לעצמי, בעודי נכנסת לרחוב הקפוא, בשעה לא כל כך מאוחרת של ערב כיפור.

כבר אמרתי את זה לעצמי מאות פעמים בעשרים ואחת שנים האחרונות. אבל באף אחת מהן לא הגעתי ל"אני הגרוע ביותר" שלי. אפשר להגיד שהשנה זה קרה.

אני לא יכולה לומר בוודאות שידעתי את זה באותם רגעים, אבל הבנתי את זה מהר מאוד לאחר מכן. אמון הוא הקו האדום שלי, משהו שאני מצפה לו מכל האנשים הקרובים אליי ובעיקר ממני. ברגע ששברתי אותו הגעתי לאני הגרועה ביותר שלי. ללא ספק.

זה לא משנה מה עשיתי, ולמה. למרות שאני עדיין מאמינה שדבר מהמעשים שלי לא קרה בכוונה לפגוע במישהו שאני אוהבת, באנשים שחשובים לי. התוצאה הייתה מכאיבה כל כך. לא הבנתי את זה באותו רגע, וגם לא בימים שלאחר מכן. וביקשתי סליחה, וציפיתי שזה ישנה משהו. ואז חשבתי על זה.

נזכרתי איך אמרתי לעצמי תמיד שזה הדבר היחיד שלא אסלח עליו, ואיך התנתקתי מחברות של שנים בגלל דברים פעוטים שגרמו לי לחוסר אמון, אז למה שמישהו יסלח לי על דבר חמור יותר?

'אני לא אהיה צבועה,' אמרתי לעצמי, 'אם אני לא הייתי סולחת על פגיעה כזאת, לא אצפה ממישהו אחר לסלוח לי.' חשבתי שזה יהיה קל יותר, אבל מעשים תמיד קשים יותר מהמציאות. זה לא עזר. ואמרתי לעצמי 'בסרטים זה עובד, הגיבור מבין את הטעויות עשה ומתנצל, ומשתנה, והכל חוזר לקדמותו.' ניסיתי לשכנע את עצמי במשהו שידעתי מראש שלא יקרה.


אחד הרגעים הכי כואבים בחיים שלי היה לראות את כולם ביחד ולהבין שאני כבר לא חלק מזה. להבין שהתקופה הכי יפה בחיים שלי והאנשים הכי משמעותיים בהם כבר לא חלק ממני.

הרגשתי מחנק בגרון. הרגשתי מוות, וחורבן, ואסון.

אני אמשיך הלאה, והמצב ישתנה. זה תמיד ככה, אנשים משתנים וחברים מתחלפים. אבל עכשיו זה כואב. צורב באיברים הכי פנימיים שלי, ואין מה לעשות עם הכאב הזה, אין איך להתמודד איתו. כי בכל פעם שאני מנסה להרים את עצמי, אני מקבלת עוד סטירה על הלחי.

אין לי ספק שעוד כמה שנים הרגע הזה יהיה זיכרון נשכח, פעוט ולא משמעותי להווה שמצפה לי.

אבל כרגע לא יזיק לי להתכרבל עם עצמי במיטה ולא לצאת ממנה בזמן הקרוב.

חבל שזה לא אפשרי.

 



נכתב על ידי , 5/10/2014 19:20   בקטגוריות אהבה ויחסים, פסימי, אופטימי, שחרור קיטור  
1 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 



אושר


משהו חסר. משהו תמיד יהיה חסר.

כסף. בריאות. חברים. תעסוקה. אהבה. חופש. סיפוק. אושר.

ולא משנה כמה ננסה אף פעם לא נגיע למצב אידאלי, של סיפוק מלא, של אושר מוחלט.

אם נסתכל על החיים שלנו, במבט מהצד, כמה חסרונות כבר נוכל למצוא? ועד כמה נוכל להתלונן עליהם בידיעה שתמיד יש אדם שהמצב שלו קשה יותר? כי תמיד יש.

ובכל זאת, אנחנו רוצים יותר, שואפים ליותר, לא מסתפקים לא במועט ולא ברוב שיש לנו.

שאיפות זה יפה, כל אדם צריך לשאוף למשהו, תמיד לרצות יותר, לנסות יותר.

השאיפות שלנו הן המטרות שלנו, והמטרות שאנו מציבים לעצמנו הופכות לתכלית החיים שלנו.

אבל אולי במקום להתמקד במה שאין, לחשוב על למה לא טוב, ננסה להתמקד בקיים?

בלי לזלזל במה שעוד יש להשיג, במקומות שאליהם אנו מסוגלים להגיע ולפסגות שאנו רוצים לכבוש.

פשוט לשמוח בחלקנו.

להסתפק בקיים.

ליהנות מחלקת האושר הקטנה שלנו

מבלי להשוות את עצמנו לאחר, מבלי לחשוב על מה שחסר או על מה שאין, פשוט להכיר תודה על מה שיש.

גם אם הרצון שלנו מכוון אותנו למשהו אחר, גם אם השאיפות מובילות אותנו לעוד.

אולי ברגע שנהיה שלמים עם מה שיש לנו הכל יהיה בסדר. יותר מבסדר. מושלם.

קיים דבר כזה שלמות?

אולי זה רק רעיון, לא מצב ריאלי.

כי כנראה שברגע שנחשוב שהכל שלם, מושלם, נתחיל לרדוף אחרי משהו אחר, ואף פעם לא נגיע לשקט הנפשי שלנו.

לחלקת האושר הקטנה שלנו.

נכתב על ידי , 1/10/2014 13:37   בקטגוריות אופטימי, סיפרותי, שחרור קיטור  
הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 



טעויות


כמה מכם מתחרטים על משהו שעשו בעבר?

כמה מכם היו רוצים הזדמנות שנייה לשנות את מה שקרה?

להחזיר את המצב לקדמותו.

ומה אם מישהו, אפילו סתם אדם זר ברחוב, אמין מספיק עם מבט כזה שאי אפשר לחשוד בו, אחד שמתאהבים בו עוד לפני שהוא מדבר, מה אם מישהו כזה יבוא ויגיד לכם שלא משנה מה תעשו, התוצאה תהיה זהה?                                 

"לא יכול להיות" תשיבו לו בתחילה, ולאחר מספר שניות בהן יביט בכם ויזרוק "למה לא?" תתחילו להאמין.

ומה אם בכל פעם שתגידו לעצמכם לא, יופיע האדם הזה, מישהו שמתאהבים בו עוד לפני שהוא מדבר, ויגיד לכם "למה לא?", ותהיו כל כך מהופנטים שתשכחו מכל הסיבות לא לעשות דבר ופשוט תנסו.

דמיינו עולם בו אפקט הפרפר לא קיים, אין שינוי אחד קטן שמחולל מהפכה בכל המסלול.

מה אם לא משנה מה תעשו אחרת, מה תשנו, על מה תוותרו, תמיד תגיעו לאותה הנקודה?

ואם היינו יכולים לדעת שכל מה שנעשה יוביל אותנו לאותו המקום, לאותו המצב?

אולי היינו מפסיקים לפחד מטעויות, מפסיקים לתת לחרטות שלנו לאפיין אותנו, לשלוט בנו, מתחילים לחיות באמת ונמנעים מללכת בדרך שהפחדים שלנו סוללים לנו.

ומה היה קורה אם יכולנו לדעת שכלום לא ישתנה אם ננסה, נטעה, נהמר, נסתכן. אם נעמיד הכל על הכף ומה שיקרה הוא שום דבר.

בעולם בו הכל צפוי וידוע מראש אין ריגושים, אין מסתורין, אין ספקות, אין ציפייה.

הלא נודע הוא המאתגר ביותר.

העובדה שאין לדעת לאן החיים ייקחו אותנו, לאן נגיע אם נלך ימינה ולאן אם נבחר שמאלה, ומה הדרך בה אנו אמורים לבחור- היא זו שהופכת את החיים שלנו לדרך התלולה שהם.

אולי הכל ידוע מראש וכל אדם יגיע למקום שנבחר לו מבראשית, למצב שאף בחירה שלו, כמה גורלית שתהיה, לא תוכל לשנות. אבל אנחנו לא יודעים דבר, ולא משנה כמה נרצה, אף אחד מאיתנו לא יכול לדעת מה צופן לו העתיד והאם יש באפשרותו לחולל בו שינוי.

אז אולי כדאי להימנע מהפחדים, להתמודד עם החרטות, להיות מוכנים לעשות טעויות וללכת עם תחושות הבטן שלנו.

אולי הייעוד שלנו הוא לטעות, לנסות, לא לסרב לעצמנו, ללכת עם המחשבות שלנו.

בלי לחשוב פעמיים, בלי לברוח מהרצונות שלנו.

פשוט לנסות.
נכתב על ידי , 1/10/2014 13:33   בקטגוריות אופטימי, סיפרותי, שחרור קיטור  
הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 




דפים:  
218
הבלוג משוייך לקטגוריות: נוער נוער נוער , סיפורים , ספרות
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לHodicohen אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על Hodicohen ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)