לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים

קלמנטינה


כל הדברים שמופיעים פה הופיעו לי בראש מתישהו... כל הפאנפיקים, השאלות הפילוסופיות והשטויות האחרות... האם זה אומר שאני גאון מטורף?! :~|

כינוי:  שורדון

בן: 25





מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


<<    יוני 2014    >>
אבגדהוש
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930     

 
הבלוג חבר בטבעות:
 



הוסף מסר

6/2014

למה פתאום מדברים כל כך הרבה על יציאה בשאלה?


לק"י|BBOB#

 

אז ככה,

זאת התיאוריה שלי לפחות

בשנים האחרונות הרבה מאוד אנשים נחשפו לעולם המופלא הזה של יהדות. עד אז, כשהם היו רואים חובש כיפה אז או שהוא היה פנאט מתנחל או שהוא היה דוס מסריח אוכל חינם רפרמיטבי (להמשיך?), תלוי בסוג הכיפה שלו.

זה מה שהשתמע והשתקף מהמדיה לכל גווניה וסוגיה.

איכשהוא, אני לא ממש יודע איך, יכול להיות שגם בגלל המדיה, או אולי בגלל ה"חרדים המודרניים" (אני עדיין לא בטוח מה זה...), התחילו עוד ועוד אנשים לחזור בתשובה. כי ככה בא להם, לדעתם הם גילו את האמת.

בכיף, זכותם (אגב, אני בעצמי דתי (מהסוג הסרוג וה"פנאט") אז אני לא אובייקטיבי...).

ואז כל החילונים במדיה לכל גווניה וסוגיה זקפו ראש ואמרו: "זה לא בסדר! נרדמנו בשמירה! עוזבים את התרבות הריקה מתוכן שלנו לטובת משהו כל כך ערכי! זה לא טוב! אנחנו צריכים למנוע את זה! ואם לא נמנע אז לפחות נראה לשאר החילונים שלנו שזו לא תופעה כל כך גדולה!!!!!11אחדאחד" (שוב, אל תקחו את הציטוט הזה ברצינות. אני לא אובייקטיבי בכלל).

ואז ערוץ 10 שמו בחדשות שלהם את הכתבה הזאת, שהיא בכלל לא חדשותית. אפשר לראות שהמשפחה הזאת פעלה בלי לחשוב: "ברחנו מהר כדי שלא יגידו לנו 'לא', לא היה לנו כח לחפירות"-הם ידעו שהם טועים, הם רק לא קצו לשמוע את זה. או כמו שהרבה אתאיסטים אמרו: השיטה של הרב אמנון יצחק היא "להלהלהלה!!! לא שומע ולא שומע!!! ננה-בננה!!!" (ואני מסכים איתם, אגב) אז זאת בדיוק השיטה שנקטה המשפחה - לא היה להם כח לשמוע דעה אחרת! הם פחדו להשתכנע, כי הם ידעו שהם הולכים בדרך לא טובה! אולי הם אפילו לא היו בטוחים בזה! (אגב, רואים שהם עדיין לא בטוחים בזה, הם לא החליפו משקפים מאז היציאה בשאלה). אה, ומהכתבה נראה כי הם בכלל יצאו בשאלה בגלל התרבות החרדית ולא בגלל שהם לא מאמינים. אז למה הם הלכו לקצה השני והורידו כיפות והלכו חשוף?

ואחר כך הגיעה שלוחה של ערוץ 10, ישראבלוג בכבודו ובעצמו התגיס למאבק ושם במומלצים את הפוסט הזה! (יכול להיות שבשימוע של מריאט אמרו לה שתמילץ על פוסטים כאלה ואז היא תישאר לנהל את ישראבלוג?)  עכשיו, אשירה היקרה שכתבה את הפוסאט ההוא, שיבושם לך. תצאי בשאלה, תתאסלמי, לא אכפת לי מה תעשי. אבל למה ישראבלוג נותנים לפוסט הזה במה בטיימינג כל כך... מוזר?

שוב, הדאגה שהחילונים יראו רק חילונים חוזרים בתשובה ולא ההפך, ולכן זה מדאיג אותם.

 

ועכשיו אני פונה לכל הדתל"שים למניהם: אין לי בעיה אתכם בכלל! תצאו בשאלה, תחזרו בתשובה, תתנצרו, תשתו מיץ שזיפים, תעשו מה בראש שלכם, אין לי בעיה בכלל ואתם גם לא צריכים לבקש ממני רשות!

 

אגב, שמתם לב לביטוי "יציאה בשאלה"? זה ביטוי שהחילונים המציאו. עכשיו בואו נבחן אותו לרגע...

לצאת בשאלה זה בעצם ההפך של החזרה בתשובה, לטענת החילונים. כאשר חזרה בתשובה אומר שזהו, יש לי תשובה, מצאתי אמת כלשהיא, הכל ברור לי עכשיו.

ואילו יציאה בשאלה אומר: רגע, מה? מה זה הדבר הזה? מה זו התרבות הזאת? מה אני עושה פה? איפה היהדות שלי? (כי בינינו, איזו שאלה כבר יכולה להישאל כאן?).

עכשיו, סקופ: בכלל לא אמור להיות ביטוי כזה, "יציאה בשאלה".

חזרה בתשובה זה בעצם משחק מילים:

המילה תשובה בביטוי הזה לא מסמנת שום תשובה לשום שאלה. התשובה הזאת היא מהמילה לשוב, לחזור. ולא להשיב.

ככה ש"לחזור בתשובה" זה לחזור בחזרה!

אז למה קודם חפרתי על הביטו "יציאה בשאלה"?

כי זה ביטוי שהחילונים המציאו, וכבר ראינו מה הוא מסמן, ולדעתי זה אומר משהו על התרבות החילונית כולה...

 

סתם שתדעו, אין סיכוי שהפוסט הזה יגיע למומלצים (ואולי בכל זאת? בבקשה!!). הוא מדבר על נושא שעורכי האתר לא אוהבים אותו בכלל. הם לא רוצים לתת לו במה.

אולי הוא יגיע לחמים? זה כבר תלוי בקוראיי החביבים!

שיהיה לכם המשך בוקר טוב(?)

-שורדון

 


עריכה, 26 ליוני, 22:30

הקונספירציה שלי הופרכה בענק! תראו מה יש במומלצים עכשיו!

מודה, טעיתי.

נכתב על ידי שורדון , 24/6/2014 10:21  
4 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של מג. ב-29/6/2014 18:49




© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לשורדון אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על שורדון ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)