לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה

AthenaWorld


עוד בלוג של חיילת משוחררת, בניסיון לעשות קצת סדר בחיים, במרדף אחר החלומות, ובבניית העתיד צעד אחר צעד.


מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


<<    דצמבר 2015    >>
אבגדהוש
  12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031  




הוסף מסר

12/2015

סמסטר ראשון(מדעי המחשב)


אחרי התלבטויות רבות בנוגע למקצוע העתידי שלי נעצרתי על תכנות. למה תכנות? יש לכך הרבה סיבות:

קודם כל ביטחון תעסוקתי ופוטנציאל לשכר גבוה- השכר בהייטק הוא אחד הגבוהים במשק ויש ביקוש גבוה 

למתכנתים וביחס למקצועות אחרים הביקוש עולה על ההיצע(לפחות ככה אני מקווה...)

והסיבה השניה, הלא פחות חשובה היא היכולת ליצור דברים חדשים. בשביל מישהו שלא תכנת מעולם,

האפשרות ליצור דברים מדהימים כמעט מאפס נראת קסומה. וכך גם בשבילי, ולכן התחלתי להתעניין בתכנות

וללמוד שפות תכנות עוד לפני שנרשמתי לתואר. וכמו שאומרים, תשקיע בתחביב שלך 20 שעות ואם זה ממשיך

לעניין אותך, תשקיע בכך 20,000 שעות. 

 

אז נכון, הקסם שביצירת תוכנה התפוגג לאט לאט, אבל ההתעסקות בכתיבת תוכנות המשיכה לעניין אותי, 

וזה היה בין המקצועות היחידים שבהם הרגשתי שאוכל לקבל סיפוק. 

 

וככה התגלגלתי והגעתי לתואר באחת האוניברסיטאות בארץ. זוכרים את "הלם בקו"ם" מהצבא? באוניברסיטה

מחכה לכם אותו דבר. שיטת הלימוד מאוד שונה מהבית ספר, וכמובן השנים בין סיום הבית ספר להתחלת הלימודים

עושים את שלהם.

 

קודם כל בבית ספר תמיד יכולתי לשמור על ריכוז לאורך שעות ארוכות, ועכשיו אני פשוט מאבדת ריכוז ומרגישה חצי

רדומה רוב היום(אפילו קפה לא עוזר).

 

דבר שני, זה רמת המרצים ואופן הלימוד. אז כמו שבטח כבר שמעתם, חלק ניכר מלימודים באוניברסיטה זה לימוד עצמי,

והכי חשוב תרגול עוד תרגול. אז צר לי לאכזב אותכם אבל זה נכון, בפרט לתואר במדעי המחשב.

דבר שני זה רמת המרצים. למדנו בדרך הקשה שזה שבן אדם יכול להיות מרצה באונברסיטה, ואולי גם גאון במתמטיקה

לא הופך אותו למורה טוב. כי לדעת טוב את המקצוע ולהעביר אותו לאנשים זה פשוט שני דברים שונים.

ועוד לא הזכרתי את זה שחלק מהאנשים שעוסקים במתמטיקה לא הכי שפויים שבעולם...

 

בקיצור חלק גדול מהקורס שלנו לומד עם הרצאות מוקלטות של הטכניון...

 

והמקצועות עצמם- בסמסטר הראשון הם מאוד תאורטיים(אנחנו לומדים את אותם הקורסים שלומדים סטודנטים למתמטיקה...)

כרגע זה הגדרות ועוד הגדרות ועוד משפטים ועוד טענות....... וכמובן הוכחות של הכל...

ועדיין לא כל כך ברור במה יתמקדו המבחנים, בצד התאורטי או בצד המעשי.

 

מה שאני לומדת הסמסטר:

 

לוגיקה ותורת הקבוצות- כמו שהמרצים אוהבים להגדיר זה הבסיס לכל המתמטיקה. מפרק את כל המתמטיקה לחלקים הכי

קטנים שלה ועוסק בלהוכיח את הנכונות של הכל. קורס בעיקר של משפטים והוכחות, עם דגש רב מאוד לנכונות ההוכחה.

בהתחלה הקורס היה אחד הקלים והיה ממש אלמנטרי, אבל לקראת האמצע התחיל להסתבך. 

 

אלגברה- אנחנו מתעסקים במטריצות ,מרחבים ווקטורים ושדות. פה בערך נגמר הידע שלי בקורס(היחיד בלי עבודות או בחנים)

כרגע יהיה מבחן רק בסוף סמסטר אז הרשתי לעצמי להפקיר את הלימודים בקורס זה. בלי נדר, אחרי הבוחן האחרון אני מתחילה

לחרוש על הקורס...

 

חדו"א-לומדים גבולות  ופונקציות. יש שאומרים שהקורס קשה, לי דווקא הוא בינתיים לא נראה כזה מסובך, למרות שיש לי קצת

חששות מהבוחן שמתקרב.

 

מבוא למדעי המחשב- פה אנחנו לומדים שפת תוכנה, אבל הדגש הוא יותר על חשיבה על אלגוריתמים. פשוט לומדים איך לגשת

למשימה באופ הנכון. כמו שהמרצה שלנו אמר, ג'אווה היא רק האמצעי שבו אנחנו משתמשים, אבל החשיבות היא במבוא לתכנות.

הקורס כולל עבודות הגשה בזוגות ורמתם די מפחידה בשביל מישהו שלא תכנת מעולם. (תודה לאל השלמתי את כל הידע הבסיס

בתכנות לפני תחילת הלימודים אז היה לי יותר קל להסתדר)

 

אנגלית- קורס ממש חונק מבחינת חובת הגעה ,שיעורי בית ומבחנים שבועיים.

 

למרות שממבט ראשון זה לא נראה הרבה קורסים, גם אם איך שאני מגיעה מהאוניברסיטה, אני לומדת עד 12 בלילה, אני לא מספיקה

את הכל. אפילו יותר נכון לומר שאני לא מספיקה כלום... 

 

 

 

 

נכתב על ידי Salonica , 9/12/2015 23:56   בקטגוריות אוניברסיטה  
2 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט



Avatarכינוי:  Salonica

מין: נקבה




1,117
הבלוג משוייך לקטגוריות: סטודנטים , 20 פלוס , שונות
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לSalonica אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על Salonica ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)