דויד
רשם כנראה סקיצה בעירום לתמונתו זו,
ותנוחתה
של זו נראית ביצירתו של אנגר-
האודליסק
שצוירה ברומא ב1813-1814.
La
Grande Odalisquel:
La
Grande Odalisque
"מעמד
הבכורה של קווי המתאר בתמונותיו של אנגר
תואם את עקרונותיו הניאו-
קלאסיים
של דויד,
אך
הרושם הכללי שמותירה בנו היצירה "האודילסק"
הוא
של עירום לשם עירום ולא הדגמה של אידיאל
מסוים,
או
של נושא הירואי.
היא
חורגת מן החוקים הניאו-
קלאסיים
כפשוטם גם מבחינה תוכנה וגם מבחינת דרכי
עיצובה של נושאה.”
מידע
נוסף על יצירה זו – האודליסק(
מפילגשי
ההרמון):
"תמונה
זו צוירה על פי הזמנתה של מלכת נפולי,
אחותו
של נפוליאון,
אך
לא נמסרה לה משום שבינתיים הובס הקיסר.
אנגר
אמנם נשאר ברומא,
אך
שלח את התמונה לפריס לתצוגה ב"סלון"
של
1819.”
לתמונות
נוספות של חיקוי היצירה "האודליסק"
של
אנגר(גם
ממים מצחיקים)
:
לסרטונים נוספים בנושא זה למי שמעוניין להעשיר ידע:
מקורות
מידע:
הציטוטים
נלקחו מתוך הספר:
אינציקלופדיה
לאמנות הציור והפיסול-
תולדות
הציור והפיסול אופקים חדשים,
כרך
ב עמודים 84-85,
בית
הוצאה כתר,
ירושלים,
1983