לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה

הגיגיו וחייו של אדם

אדם, אינדיבידואליסט, סטודנט(ולא רק במובן הפורמלי של המושג) כותב כאן דברים שעוברים לו במוח. מי שבאמת רוצה להבין על מה הבלוג- שיקרא קצת.זהו.

כינוי: 

מין: זכר





מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


 
הבלוג חבר בטבעות:
 
9/2005

עובדות ופרשנות


מהבלוג של סבר פלוצקר  http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-3145197,00.htm

"סקרי דעת קהל לאחר ההוריקן "קתרינה" חושפים מסה של חרדות עמוקות בליבותיהם של אזרחי ארה"ב. אי שביעות הרצון מתפקודו של הנשיא בוש מגיעה לשיאים: קרוב ל-60% מהאמריקנים אינם מרוצים מהאופן שבו הוא ממלא את תפקידו. אך לא רק מנשיאם הם לא מרוצים - האמריקנים מלאי זעם על כל התפקוד של המערכת הממשלתית-ציבורית. "מה שקרה כאן לאחר קתרינה", אמר לי ידיד מקומי, בכיר בחברת היי-טק מצליחה, "הוא יקיצה מחלום מתוק לתוך חלום בלהות. פתאום גילינו שהשיטה שלנו דפוקה לגמרי. שהמגזר הציבורי שלנו בלתי יעיל, בלתי מתוקצב, מעסיק אנשים לא מתאימים בתפקידי מפתח ומתפרק לרסיסים במצבי לחץ. פתאום גילינו שמרוב העיסוק במה שנכון ולא נכון פוליטית ומשפטית, חינכנו שכבה שלמה של מקבלי החלטות בתחומים הכי חשובים לחיינו שאינם מסוגלים לקבל החלטות, כי הם מפחדים. מפחדים מתביעות משפטיות, מפחדים מלהרגיז את הממונים, מפחדים לחרוג מהקופסה שאליה נכלאו בשרשרת הביורוקרטיה הציבורית, זה איום ונורא. אני לא מעיז לחשוב מה יהיה אם יכה בנו עוד הוריקן, עוד פיגוע טרור המוני".... הנה סיפור שלא ייאמן: יממה לאחר ההוריקן נענו מאות קציני כבאות מכל רחבי ארה"ב לקריאה לבוא לעזרת חבריהם בניו-אורלינס המוצפת. הם באו למקום ההתכנסות, אך שם נאמר להם כי לפני שיישלחו לניו-אורלינס, הם צריכים לעבור שני קורסים: קורס אחד בהתנהגות קהילתית נאותה וקורס שני במניעת הטרדה מינית. הקורסים נמשכו יומיים; הכבאים ישבו בשיעורים ובכו. הם למדו על חשיבות חיי הקהילייה, וכמה עשרות קילומטרים משם אנשים טבעו למוות. "אמריקה השתגעה", אמרו לתקשורת הכבאים. "


הדברים מדברים, אני מאמין, בעד עצמם; גם פלוצקר משאיר אותם כך תוך ציון העובדה שהאימפריה האמריקאית מידרדרת ("השתגעה לגמרי" כלשון הכותרת). ואני מסכים עם ההערכה הבסיסית, ו"רק" לא יודע כרגע להציג שתי הערכות שעושות את כל ההבדל:   

א. האם השקיעה, במידה ותימשך, תביא סכנה על האנושות כבר בעשרות השנים הקרובות (כלומר, כשאני עוד אחיה)?   

ב. מה צריך לעשות בתוך ארצות-הברית כדי שההידרדרות תיפסק?    

פלוצקר, שמחזיק בהשקפות פרו-קפיטליסטיות למדי, לא טורח להציג בצורה ברורה לקוראים את העובדה שקונספט מדינת-הרווחה אשם בקריסת מדינת-הרווחה; אני לא יודע אם הוא לא עושה זאת מתוך חוסר-מקום, חוסר-מחשבה,  הנחה שהמסקנה ברורה מאליה, או פחדנות. אני מאמין שאדם צריך להיות מעורה היטב בפרטים ובקפיטליזם הקלאסי כדי להבין שבוש הרפובליקני השמרן שלכאורה מייצג את התפיסה הקפיטליסטית אינו קפיטליסט. המידע הזה לא מובא לידיעתו.
בכל מקרה, אני מאמין שההתרשמות ראויה להבאה, גם בלי הפרשנות, כל זמן שההתרשמות אינה מסלפת את העובדות. עכשיו נותר לראות כמה יבינו את המסקנות הראויות.  
נכתב על ידי , 22/9/2005 10:14   בקטגוריות מן העיתונות  
הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט



הבלוג משוייך לקטגוריות: החיים כמשל , סטודנטים , פילוסופיית חיים
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לאינדיבידואל, סטודנט, ועוד 2-3 דברים אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על אינדיבידואל, סטודנט, ועוד 2-3 דברים ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)