לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה

הגיגיו וחייו של אדם

אדם, אינדיבידואליסט, סטודנט(ולא רק במובן הפורמלי של המושג) כותב כאן דברים שעוברים לו במוח. מי שבאמת רוצה להבין על מה הבלוג- שיקרא קצת.זהו.

כינוי: 

מין: זכר





מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


 
הבלוג חבר בטבעות:
 
1/2006

"הנאורות הרדיקלית" ורדיקלים בכלל


בפוסט הראשון של חודש ינואר כתבתי שלהבנתי כרגע, "הנאורות הרדיקלית המוקדמת" עליה מדובר היא לקיחת התיאוריות שמבססות את הנאורות המוקדמת למסקנותיהן הקיצוניות, גם אם הן כוללות דמוקרטיה ליברלית, אתאיזם וכו'. כרגע נראה לי שזו לא ההגדרה הכי מדוייקת. כרגע נראה לי שג'ונתן ישראל, שהציג את המושג בספר שלו, התכוון לרדיקליות במובן החברתי שעליו מדובר היום: יש את ה"שמרנים" ויש את ה"רדיקלים".

השמרנים הם אלו שנשארים בורגניים- יש להם בגדים שמרניים ומשקפיים (נניח), יש להם מבט רציני כזה והם אוהבים לאכול חביתה בבוקר. בהקשר של ההיסטוריה המחשבתית של המאה ה18, הם משתפים פעולה עם השלטון.

הרדיקלים הם הפריקים, המגניבים. ישר אתה רואה עליהם שהם לא משתתפים בכל המשחקים החברתיים המטופשים האלה של שיחה רגילה, של הליכה בבגדים רגילים אכילת חביתה בבוקר וכו'. למען האמת, הם כ"כ רדיקליים שחשוב להם נורא ישר לפעול תמיד נגד מה ש"החברה" רוצה. וכמעט- אבל כמעט- כולם מנסים לעשות את המרד שלהם ב"חברה" בתוך חברה קטנה יותר, חברת רדיקלים שהם מצייתים לחוקיה.

זהו. אתה רדיקל או שמרן או שאתה מילה אחרת שכשבודקים אותה טוב מגיעים לכך שזה מה שהיא אומרת- שאתה רדיקל או שמרן.



אני: רגע, אני מדבר נגד הליכתי אחרי "מטאפיזיקה חברתית"- כלומר, נגד הליכתי בעקבות מציאות שמאפייניה נקבעים ע"י "החברה", ועוד חברה חסרת פנים וזהות ברורה. אז אני רדיקל או שמרן?

רדיקל: תלוי, תגיד לי לאן זה מוביל אותך ואני אגיד לך.

אני: תראה, מבחינה פוליטית אני קפיטליסט ליברטריאן, שזה אומר...

רדיקל: אתה שמרן, וזיהיתי את זה מההתחלה עם כל הבגדים שלך, חתיכת מעמד בינוני מצפון ת"א. לך, לך תקרא קצת מישל פוקו ותבין מה זה רדיקל אמיתי שמסביר לך איך כל הקפיטליסטים בעצם מנסים למשטר אותך.

אני: אבל אתה בטוח שאתה מבין את משמעות המלה...

רדיקל: או, עכשיו אתה מנסה לכסות על השמרנות שלך עם האינטלקטואליות הזאת, אה? רציונליזציה בזמן שיש [מספר גדול שאיזה מכון חברתי פירסם] רעבים בארץ??? מה, אנחנו עבדים של הכלכלה? מה, אי-אפשר להיות רחומים כאן? שמרן עלוב.
נכתב על ידי , 27/1/2006 10:56   בקטגוריות מחוויותיו של סטודנט  
2 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט



הבלוג משוייך לקטגוריות: החיים כמשל , סטודנטים , פילוסופיית חיים
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לאינדיבידואל, סטודנט, ועוד 2-3 דברים אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על אינדיבידואל, סטודנט, ועוד 2-3 דברים ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)