לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה

הגיגיו וחייו של אדם

אדם, אינדיבידואליסט, סטודנט(ולא רק במובן הפורמלי של המושג) כותב כאן דברים שעוברים לו במוח. מי שבאמת רוצה להבין על מה הבלוג- שיקרא קצת.זהו.

כינוי: 

מין: זכר





מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


 
הבלוג חבר בטבעות:
 
11/2006

סיפור על מרצה


סיפור שסיפרתי למישהי בהתכתבות פרטית, ואח"כ חשבתי על כך והחלטתי שראוי להביא אותו לפה.


 

היה לי מרצה. אני לא כותב את השם שלו, כי הדברים שאני אספר עכשיו התרחשו בשיחה בארבע עיניים ביני לבינו, ולמרות שאני לא בטוח שיהיה איכפת לו שאצטט אותו, לדעתי הדברים לא מאירים אותו באור חיובי בכלל ואני לא רוצה ש"ירוץ" עליו סיפור כזה. אני מבקש גם לא להתייחס לשאלת זהותו בתגובות אם יהיו. המרצה הזה הוא מרצה ותיק, מכובד, פרסם הרבה מאמרים, בשנות ה50-60 לחייו. בקורס שהיה לי אצלו כמעט ולא היה לי איתו קשר, חוץ משיחה אחת. יום אחד קצת לאחר סיום הקורס, אני נפגש בו במסדרון ואומר לו "שלום". הוא בתמורה אמר לי "אני מאוד מאוכזב מכם!". מה מתברר? בדיוק לפני כן הוא קיבל את תוצאות משוב הסטודנטים לגבי הקורס, משוב אנונימי כמובן. הוא פתח בסדרת שאלות רטוריות "כתוב כאן שהקורס לא היה מעניין! אני שואל אותך: הקורס לא היה מעניין?!?!", "כתוב כאן שאיחרתי. אני שואל אותך: אני איחרתי פעם אחת?!?!". והוא המשיך בשלוש דקות לפחות של קיטורים, כשמתישהו אני מנסה להכניס מילה ולא מצליח. בסוף (אחרי שניסיתי להגיד לו כמה דברים אחרים), בנימה פטרונית קמעה יחסית לדיבור עם אדם שהיה באזור העשור הרביעי-חמישי לחייו כשנולדתי, שאלתי אותו: "זה מטריד אותך? בנאדם שעשה כבר כך וכך, זה מה שמטריד אותו?". אבל הוא לא ענה והמשיך להתלונן, ובסוף עזב את השיחה בפרצוף ממורמר.

 

(כדאי לציין, שבאופן אישי דווקא כתבתי עליו דברים די טובים, ומתישהו גם ניסיתי לציין את זה למרות שחשתי חוסר-נוחות מניסיון ההצטדקות, בטח כשהוא לא יכול לדעת אם אני אומר את האמת; בכל מקרה, הוא התעלם מזה ב(חוסר) אלגנטיות)


  בתכתובת הפרטית עם הבחורה, שכמו כותב שורות אלו גם מעוניינת להמשיך בקריירה אקדמית, היא כתבה שזה סיפור שמראה לה שיש מרצים שרוצים לרצות את כולם, וכמה שקשה לעשות את זה, וכמה שזה חבל. אני אמרתי לה שאני חושב שזו עובדת חיים (מצערת או משמחת, עובדת-חיים פשוטה) שאדם שמנסה לעשות משהו משמעותי לא ירצה את כולם. אמרתי לה גם שלצערי חלק נכבד מהמרצים הוא כזה. אח"כ חשבתי לעצמי שבעצם זו מלכודת מאוד גדולה לאדם שרואה בלימוד איזשהו אידיאל; שזה עיקרון שכדאי מאוד להפנים, לא רק להיות מסוגל לכתוב את זה לאדם אחר, אלא ממש להפנים, שאם תנסה ללמד בצורה רצינית ומשמעותית, לא תרצה את כולם.

 

והסיפור הזה מזמין אולי עוד לקחים, שצריך לחשוב עליהם עוד לפני שאשחרר אותם לאוויר הבלוגוספירה.  

נכתב על ידי , 19/11/2006 13:40   בקטגוריות מחוויותיו של סטודנט  
3 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט



הבלוג משוייך לקטגוריות: החיים כמשל , סטודנטים , פילוסופיית חיים
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לאינדיבידואל, סטודנט, ועוד 2-3 דברים אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על אינדיבידואל, סטודנט, ועוד 2-3 דברים ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)