לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה

הגיגיו וחייו של אדם

אדם, אינדיבידואליסט, סטודנט(ולא רק במובן הפורמלי של המושג) כותב כאן דברים שעוברים לו במוח. מי שבאמת רוצה להבין על מה הבלוג- שיקרא קצת.זהו.

כינוי: 

מין: זכר





מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


 
הבלוג חבר בטבעות:
 
קטעים בקטגוריה: . לקטעים בבלוגים אחרים בקטגוריה זו לחצו .

יש דברים ששווה לדייק בהם


בשתי השורות המסכמות של הקטע האחרון, נכון יותר לכתוב- "המסקנה שלי: שווה לקרוא ולהיזכר בדברים שעשיתי בעבר. ואולי יש עוד כמה מסקנות על המידה בה כל אדם נמצא בסכנת נפילה לקלישאות חברתיות בכלל, וחברתיות-"אינטלקטואליות" בפרט, אם הוא לא נזהר מספיק."

שאף אחד לא יבין חלילה שזו סכנה שלא קשורה לרצון אנושי ולא נמנעת ע"י יכולת אנושית. בד"כ אני לא נופל למלכודות מהסוג שתואר בפוסט הקודם, אבל לפעמים אני לא נזהר מספיק וזה קורה לי.  

נכתב על ידי , 28/8/2007 09:23   בקטגוריות אמת, איזמים, פילוסופיה, מחשבות של סטודנט להיסטוריה  
4 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   1 הפניות לכאן   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 



ג'ון לוק, אני והקלישאות האקדמיות המחלחלות


אתמול הייתי בהרצאה. המרצה ניסה להסביר מדוע אנחנו חיים ב"דמוקרטיה ניאו-ליברלית", המתנהלת לפי תפיסתו של אהרון ברק וחברי קבוצת "הכל שפיט", שביצעה הפיכה מוחלטת ממסורת הדמוקרטיה הליברלית של לוק ומונטסקייה, בכך שהיא מקדשת את זכות היחיד ולא את רצון הרוב. בצורה מעניינת ההצגה הזו, שאפשר להגדירה ניאו-שמרנית, דווקא גרמה לי להיזכר במעלות הרבות של גישת ברק לעומת המצב הקודם. לא נראה לי שזה מה שהמרצה (שנתן כמה שמות-תואר נלווים לברק נוסח "גורו") רצה.

בכל מקרה, כאשר הוא ציין שאף הוגה ליברלי קלאסי לא דיבר על "זכות היחיד", שאלתי אותו "ומה עם לוק?". הוא ענה לי בביטחון שגם לוק לא אמר את זה, ושלוק דיבר על "זכויות הרוב" באמנה חברתית. הוא גם הזכיר את העובדה שלוק הדיר קבוצות שלמות וגדולות מהסובלנות הדתית לה הטיף.

אחרי שהוא אמר את זה, השתתקתי, ונזכרתי במאמר הזה:  http://forums.ort.org.il/scripts/showsm.asp?which_forum=178&mess=2123330&paint_str=%F7%E5%EC

(1500 מילה זה מאמר, לא?) המאמר הציג את מה שהמרצה אמר, בליווי השאלה אם לוק אכן התכוון לדבריו, או שמא התאים עצמו ל"רוח הזמן" כמו שכה רבים עושים. זו שאלה ראויה מאוד לדיון, אבל הנקודה היא שכשדנים בפילוסופיה פוליטית גרידא צריך להביט במה שהוא אמר, ולוק אכן לא דיבר בצורה ברורה על זכויות היחיד.

את הקלישאה שלוק כן דיבר על זכויות היחיד שמעתי לא מעט בחיים האקדמיים. האם הקלישאה חלחלה אליי עד כדי כך ששכחתי מה שכתבתי עליו בעבר?

המסקנה שלי: שווה לקרוא ולהיזכר בדברים שעשיתי בעבר. ואולי יש עוד כמה מסקנות על המידה בה כל אדם עלול להיכנע לקלישאות חברתיות בכלל, וחברתיות-"אינטלקטואליות" בפרט.

נכתב על ידי , 27/8/2007 10:30   בקטגוריות איזמים, אמת, מחשבות של סטודנט להיסטוריה, מחוויותיו של סטודנט, פילוסופיה  
1 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 



הצעת חוק


ח"כ ישראל חסון מ"ישראל ביתנו" מציע לחייב אתרי אינטרנט לדרוש מגולשים רישום מוקדם לפני שיוכלו לכתוב תגובות. מכיוון שהכתבה הזו[1] היא המקור היחיד שיש לי כרגע להצעה, אני לא יודע אם הכוונה לרישום שיחייב גם הזדהות מלאה (כלומר, שם בתעודת הזהות וכו'). אבל אני יכול להגיד את זה: מלכתחילה היו לי יחסי אהבה-שנאה עם מפלגתו של ליברמן; חיבה לאלמנטים מסויימים בה ביחד עם תיעוב של אלמנטים אחרים, ובהחלט ראוי שמתישהו אערוך רשימה מסודרת בנושא. אבל ההצעה הזו, כפי שהיא נראית לי כרגע מהכתבה ב"הארץ", לא רק סותמת את הגולל על כל סיכוי שאשים את הפתק של המפלגה הזו בקלפי אי-פעם; היא גם הופכת את המפלגה הזו לאוייבת של כל שוחר חירות. שיציעו מצידי אלף הצעות לחוקה נוסח ארה"ב; הצעה מהסוג הזה מבטלת כל יתרון אפשרי. זהו. הפוסט הזה נכתב בלי שבדקתי לעומק את פרטי ההצעה, ולכן מהווה תגובה ראשונית בלבד. אני מאוד מקווה שבדיקה נרחבת תשכנע אותי שמסקנתי הראשונה הייתה מוטעית; אבל אני בספק.


http: //www.haaretz.co.il/captain/pages/ShArtCaptain.jhtml?contrassID=11&subContrassID=0&itemNo=796641

נכתב על ידי , 4/12/2006 10:25   בקטגוריות אידיאולוגיה ופוליטיקה, איזמים, המדינה ואני, חיים כלליים, מן העיתונות, ערכים ופוליטיקה, פוליטיקה  
9 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 




דפים:  
הבלוג משוייך לקטגוריות: החיים כמשל , סטודנטים , פילוסופיית חיים
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לאינדיבידואל, סטודנט, ועוד 2-3 דברים אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על אינדיבידואל, סטודנט, ועוד 2-3 דברים ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)