לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה

הגיגיו וחייו של אדם

אדם, אינדיבידואליסט, סטודנט(ולא רק במובן הפורמלי של המושג) כותב כאן דברים שעוברים לו במוח. מי שבאמת רוצה להבין על מה הבלוג- שיקרא קצת.זהו.

כינוי: 

מין: זכר





מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


 
הבלוג חבר בטבעות:
 
קטעים בקטגוריה: . לקטעים בבלוגים אחרים בקטגוריה זו לחצו .

דעה מוזרה ומעניינת


מישהי שכותבת בקומונה שאני משתתף בה, שיבחה את "כמעיין המתגבר", ציינה שהוא ספר טוב. מהיכרותי הכללית איתה, ידוע לי שהמשבחת מאמינה בתורות מזרחיות למיניהן, וסבורה שאדם צריך להכיר בכך שהאני האמיתי שלו הוא קולקטיב אחד גדול. היא גם פציפיסטית (מילה שלי- אני לא זוכר שהיא השתמשה בה), וסבורה שכל פעולה של הפעלת כוח (כולל בתגובה להתקפה של מישהו אחר) היא כניעה לרוע וליצר הרע. היא גם סבורה שככלל, אין כזה דבר רוע מוחלט. היא מחזיקה בדעות פמיניסטיות מובהקות, אך מתנגדת לפמיניסטיות שטוענות שלאישה שמותקפת יש זכות להגן על עצמה בשימוש בכוח נגדי רב- וזאת מאותה עמדה "פציפיסטית" שציינתי. 

 

עקב כל זאת, השבח שלה מאוד סיקרן אותי, ושאלתי אותה למה היא חושבת ש"כמעיין המתגבר" הוא ספר טוב, והיא ענתה:

"בעיקר אהבתי בו את ההכרה (גם אם היא בין השורות) שאין בנאדם שהוא רע מוחלט, או בכלל רע, אלא שלכל צד יש סיבות לגיטמיות להתנהלותו ושבהזדמנויות שונות נוכל להתחבר אל אנשים שונים ואל אידאולוגיות שונות." בתגובה אחרת היא הוסיפה: "בספר קיטינג מעורר אמפתיה בדיוק כמו רוארק, אם לא יותר, וזאת אף על פי שהוא מייצג את כל מה שראנד סולדת ממנו. זאת החוכמה שלה, להציג את הצדדים האנושיים אצל אלו שאולי סופרים אחרים היו מעדיפים לצייר אותם כרעים".

 

זה מעניין, כי באיזושהי מידה הכותבת אכן מזהה תכונה ספרותית נעלה של ראנד, שהפכה את הספרים שלה ליותר מפלקאטים אידאולוגיים (גם אם זו האידאולוגיה הנכונה- פלאקטים אידאולוגיים עלולים לשעמם). כלומר, אני לא חושב שהיא *לגמרי לגמרי* טועה ביחס שלה לספר. ועדיין, כמובן שהיא מצליחה לעוות לגמרי את המסר המוסרי של ראנד. אני יכול לדמיין את ראנד מתהפכת בקברה מהמחשבה שזו המחמאה שהיא תקבל...

 

 

נכתב על ידי , 12/10/2008 22:03   בקטגוריות ראנד, ספרים, סיפרותי  
10 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 



שני טורים על הפלות


 

טור מצויין על הפלות:

http://www.tapuz.co.il/blog/ViewEntry.asp?EntryId=1336464

 

כפי שציינתי שם, אני מסכים עם כולו חוץ מהפסקה השנייה, לגביה אני לא בטוח.


עוד טור על הפלות, הפעם על הפלה ספציפית יותר שלא התרחשה:

 

http://ruleofreason.blogspot.com/2008/09/palins-down-syndrome-child-and-right-to.htm

 

כאן אני פחות החלטי בהסכמה שלי, בגלל ניסוחם של כמה מהטיעונים. אני כמובן תומך באופן נלהב בזכותה של כל אישה להפיל עובר מכל סיבה שהיא, ובוודאי אם העובר סובל מבעיות רפואיות. הפיכת החלטתה של שרה פיילין שלא להפיל את התינוק בשל התנגדות דתית להפלה ל"אמיצה" היא מגוחכת בעיניי.

 מצד שני, אני לא יודע אם רמת הבוטות שנוקט כותב המאמר בהתייחסות לילדים עם תסמונת דאון היא הכרחית. כמו-כן, אני לא חושב שהשיפוט המוסרי של פיילין ושל כמותה הוא במקום בלי לדעת נסיבות מדוייקות של החלטתה שלא להפיל ונסיבות-החיים שלה ושל בעלה.

 

בכנות, אני עדיין חלוק בדעתי בנושא הבוטות והשיפוט המוסרי.  בכל מקרה, המאמר מעניין וגם התגובות (התבוניות שביניהן) מעניינות.

נכתב על ידי , 4/10/2008 21:50   בקטגוריות אידיאולוגיה ופוליטיקה, אמת, המדינה ואני, מן העיתונות, ערכים ופוליטיקה, ראנד, אקטואליה, elections 08  
הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 



מנהיג "חזק", מנהיג "חלש", ומה שביניהם.


עוד מחשבה לא גמורה; נועדה לעורר בי מחשבות שיגמרו אותה, ואם אפשר- לעניין את קוראיי.


במאמר מ1971 דנה איין ראנד במצבה הפסיכולוגי המידרדר של האומה האמריקאית[1]. למרות שלאומה האמריקאית יש חוש-חיים (sense of life) בריא ביותר, היא אומרת, חוש שמצליח לשמור אותה בחיים כאומה הבריאה ביותר עלי-אדמות למרות הקולקטיביזם הפושה באליטה האינטלקטואלית שלה, הטרנדים הנוכחיים יהרסו אותה בסופו של דבר.

"במצב הנוכחי, אפילו דמות כה מדכדכת כמו הנשיא ניקסון היא בגדר סימן מעודד- דווקא בגלל היותו כה מדכדך. אם כל אומה אחרת הייתה במצב מבולבל כה מסוכן כמו שלנו, תריסר פיהררים היו קופצים כדי להשתלט עליה בן-לילה"[2].

ואצלנו?

חשבתי על הדברים בהקשר של ראש ממשלתנו היקר מר אולמרט. ראנד מדברת על "פיהררים" אבל אני אדבר על אנשים "גדולים" בכל מובן שהוא-אנשים שנראים "חזקים", או אנשים שמביעים רעיונות חזקים. ראנד כותבת בהקשר של סכנה, אבל אני לאו דווקא. אם האיש החזק הוא איש נוסח אריאל שרון- זו סכנה. אם האיש החזק הוא נוסח נתניהו- הסכנה, אני חושב, היא רק באפשרות שהוא למעשה לא כה חזק; סכנה מוחשית במקרה שלו.

 

 אולמרט- דמות כה מדכדכת, מין נוכל קטן שאף אחד לא סופר; אדם שבא אחרי מישהו שהיה "גדול". גדול במה- זאת כבר שאלה אחרת. אם אריאל שרון לא היה מספיק פרנואיד ומספיק קטן ושפל בשביל להקטין כל אדם שמסמל איזשהו פן "חיובי" ולא מדכדך מסוג כלשהו- ליבני, פרס, נתניהו, שלושה אנשים שההבדלים ביניהם גדולים מאוד אבל שלושתם לא "קטנים" במובן שבו אולמרט קטן- אחד מהשלושה הללו היה ראש הממשלה עכשיו.

 

המועמדים המובילים כיום (האנשים שהם לטעמי לפחות המועמדים המובילים- לא בדקתי את הסקרים העדכניים ממש, וסתירה בין ההערכה שלי לבין הסקרים לא תטריד אותי במיוחד) לראשות הממשלה הם כולם אנשים שמביעים עוצמה כלשהי- נתניהו מזוהה עם רעיונות כלכליים "קיצוניים" (למרות שהוא בורח מהעוצמה האמיתית של הרעיונות שעומדים מאחוריהם כל הזמן) ומביע עמדה ברורה וחזקה יחסית בנושא האירני; ליברמן הוא אדם שמשדר עוצמה; גיידאמק (שהטרנדים הנוכחיים בחברה ביחד עם הנחישות שלו הופכים אותו לדעתי למועמד סביר להיות מנהיג מתישהו בשנים הקרובות) הוא אדם שמשדר עוצמה רבה. מה הוא בעצם אומר, מה הוא רוצה לעשות עם העוצמה שלו? לא ברור.      

אז מה זה אומר? ש"העם בישראל" יותר מעוניין במנהיגים חזקים מהעם האמריקאי. שאולמרט הוא טעות סטטיסטית.

ומה זה אומר? אחשוב על כך בפעם אחרת.

[1] "don`t let it go", בתוך Philosophy: Who Needs It

[2] שם, עמ' 214

נכתב על ידי , 17/4/2007 15:16   בקטגוריות אידיאולוגיה ופוליטיקה, המדינה ואני, אקטואליה, פוליטיקה, ראנד  
הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 




דפים:  
הבלוג משוייך לקטגוריות: החיים כמשל , סטודנטים , פילוסופיית חיים
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לאינדיבידואל, סטודנט, ועוד 2-3 דברים אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על אינדיבידואל, סטודנט, ועוד 2-3 דברים ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)