לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה

ימי חיי


אין מקום אחר

כינוי: 

מין: נקבה





מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


קטעים בקטגוריה: . לקטעים בבלוגים אחרים בקטגוריה זו לחצו .

מה שעובר עלי


החיים ממשיכים. no matter what העולם לא עוצר לחכות לי ואז ממשיך.

העולם זז, ואני עוצרת בצד. אני אכן כמו צופה מהצד, לא מבינה את החוקים כאן.

איך זה שדברים כאלו חשובים לא זוכים לצומת לב? בשבילי זה חשוב.

אז אני עוצרת. ממתינה בצד. צופה בכולם, משקיפה.

והם.. אני לא בטוחה שהם מבינים שאני מוציאה את עצמי החוצה רק כי אני לא מצליחה לזוז ולא כי אין בי את הרצון להמשיך איתם.

היום, לפני שנתיים, הייתה הפעם האחרונה שראיתי אותו.

הפעם האחרונה שהסתכלתי עליו, שנגעתי בו, שרציתי לנשק אותו ופחדתי, הפעם האחרונה שחייתי באמונה שלמה.

לא היה לי צל של ספק, האמונה שלי הייתה גדולה מכל דבר אחר שהכרתי עד אותו יום. או עד אותו הלילה.

ידעתי שזה עניין של זמן, שהרופאים אולי לא מאמינים. אבל למי אכפת מהרופאים??

אהבתי אותו בכל ליבי, ידעתי שהוא חזק ועמיד וידעתי שהוא יצא מזה. ולו רק כדי לראות אותי עוד פעם. ידעתי כמצה הוא אהב אותי.

אבל אז, באותו הלילה..

הכל נהרס.

הרצון שלי לאהוב, השימחה שהייתה טמונה בתוכי, האמונה התמימה הזאת, האמונה בעצמי בעולם באלוהים. האמונה בהכל.

אהבתי אותו כלכך הרבה. לא משנה אם לא ראיתי אותו, אם לא הייתי תמיד בקרבתו- זה  משהו פנימצי שהיה עצום.

כל פעם שהייתי רואה אותו הייתי מתמלאת בחוזק.

כל השנים שבהם הוא היווה חלק בלתי נפרד ממני ומחיי- השפיעו עד מאוד.

הוא הדמות הגדולה והנערצת. הוא הדמות עם העמדות המוצקות, שיודע מה הוא רוצה מעצו, שיודע להביע את זה. הוא הסמכות וגם הוא הרך והמלטף והמטפח והמבין. אני לא יכולה לחשוב על משהו שהוא לא היה בשבילי בתקופה מסויימת.

הוא אולם לא היה מעורב בבעיות היומיום שלי כשהתבגרתי אבל כל הדברים האלו באו מלמעלה. הם טפסו בי בצורה שאולי לא ראיתי. יותר מפעם אחת אחרי מותו חשבתי איך הוא היה רוצה שאני יעשה את הדברים.

אבל זה נחת עלי כמו רעם. רעם לא רק ביום בהיר, רעם ביום שמש קייצי לחלוטין.

לא חשבתי, לא ניחשתי.

אז עכשיו אולי אפשר להגיד שהשלתי את עצמי, שהייתי ילדה שהייתי תמימה שחייתי בבועה..

אבל אני לא הרגשתי ככה ועד היום אין אני מרגישה ככה.

אני לא חושבת שיש דבר חזק מאמונה, ולי היה אותה בשלמותה.

 

אני חשושבת שדיקלמתי את הקטע הזה כלכך הרבה..  איך עדיין לא התמודדתי עם זה, אני שואלת את עצמי, איך?..  האם אכן עדיין אין לי את הכלים להתמודד עם זה, להתאבל עליו? מה אני צריכה בשביל זה?

אומרים שמה שלא הורג-מחשל. ואני מסכימה עם זה. וזה לא הרג אותי.

בדרך כלל אני הייתי אומרת שזה טוב, שזה מבגר, שזה היה צריך לקרות.

אבל הפעם הייתי מעדיפה שזה לא יקרה. איזה טוב זה עשה?

ואני לא מדברת דווקא על הרצון הילדותי והטבעי שהוא יהיה איתי לעד כי הוא יקר לי

אלא על מה שזה עשה לי.

אני מדברת על זה שהמאורע הזה שבר את האמונה הכי טהורה ואמיתית שהייתה לי לגבי כל דבר בחיים.

באותו היום, האמונה שלי התנפצה לרסיסים. הניא כבר לא הייתה שווה כלום. היא לא עזרה לשום דבר.

ואיך אפשר אחרי דבר כזה לחזור ולהאמין במשהו אי פעם?

ואיך אפשר אחרי דבר כזה לנסות ואולי קצת להצליח להאמין במשהו ואז שאדם יפגע בך וינפץ את המעט שהצלחת להקים?

יש בי רצון להאמין, כי אני מטבעי אדם כזה שמושפע מהדברים הטובים, שמושפע מאנשים שקרובים אלי. קשה לא להאמין בהם.

אבל זה אומר לקחת את הסיכון להיפגע.

 

עכשיו, שנתיים אחרי, סבתא מאושפזת.. 

אני יכולה להגיד בבירור שלא התגברתי על המוות של סבא, ואני לא יודעת אם אי פעם אני אתגבר.

כשאני מדברת עליו ברצינות רק להגיד סבא עושה לי צריבה בעיניים.

הוא נקודה רגישה בחיים שלי.

לדבר עליו זה כמו לחפור עמוק בעצב של שן שזקוקה לטיפול שורש.  אני יודעת שהשן צריכה את הטיפול, אני גם רוצה שהשן תבריא אבל לגעת בעצב הזה זה כואב ומפחיד ואני צריכה רופא שאני באמת יוכל לתת בו אמון ולסמוך עליו. וכמו שכתבתי, להאמין במשהו/מישהו  נהפך למשהו הרבה יותר מסובך ולא פשוט.

 

 

זה היה לכתוב נטו על מה שעובר עלי בשבוע האחרון, בלי להסוות את זה בשיחות על אנשים אחרים, ברגשות שלי לגבי האנשים סביבי, לגבי היחס שלהם עלי, לגבי הבעיות שלהם..  כל השבוע ידעתי שכואב לי והסוותי את זה בתרוצים סביבתיים.

הפעם נגעתי בזה, בנקודה הזאת.

לא יודעת אם זה שינה, מה שבטוח פרקתי על הדבר האמיתי, על המקור, על השורש של העניין..

ועכשיו כשאני כותבת אני יכולה להבין שזה אכן השורש של התחושות הללו ולא כמו שאולי שיערת שזה הכסת"ח שהמצאתי לעצמי כדי להרגיש שיש לי סיבה "מספיק טובה" להיות בצד.

עכשיו, כשהוצאתי את הרגשות, אני יכולה להגיד שזה הרגשות שמסעירים אותי, שזה הרגשות והתחושות העיקריים שמנחים אותי וגורמים לי להיות בצד.

 

 

טוב שאלה אצלי ואני לא יעבור את הלילה הזה לבד.

בה אני מאמינה. כמעט.

 

 

נכתב על ידי , 2/3/2006 22:01   בקטגוריות סבא  
2 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 



בין לילה ליום


הוא הלך.

זה היה הלילה. השעה הייתה לקראת 4. עוד היה חשוך בחוץ, מאוד. וקר. 

לפני שנה.

התעוררתי,שמעתי רעש. היה אור בשרותים. פתחתי את הדלת. שכבתי במיטה.

אבא יצא מהשרותים. הוא נכנס לחדר. שאלתי אותו מה קרה

"מה קרה? נו סבא מת"

"מה???"

"מה מה?! סבא מת!"

הוא אמר את זה בטבעיות. זה היה ידוע מראש שזה יקרה. הוא לא נראה מופתע או משהו.

הוא היה עסוק בסידורים, לנסוע לבית חולים, לסדר את הדברים. בבוקר לחברת קדיש ואז לארגן את ההלוויה וצריך לקוות שזה יהיה בצהריים כדי שאנשים יספיקו להגיע ולא בבוקר. צריך להתקשר לאנשים להודיע. וכמובן-להיות עם אמא.

אני המשכתי לעמוד שם בשוק. לא האמנתי למשמע אוזניי. באמת לא האמנתי.

לא חשבתי שהוא ימות. ליתר דיוק, חשבתי שהוא יצא מזה.

 

היה לו התקף לב. ב28 בפברואר. באנו לשם. הרופאים הגיעו אחרינו. הם עשו לו החייאה 15 דקות. אני כל הזמן הזה התנדנדתי בין להרגיעה את סבתא לבין להכניס לעצמי למח שזה יצליח,שהם יחאו אותו. גם בת דודה שלי עשתה את אותו הדבר. והיה רגע שבו שתינו עמדנו ליד סבתא והתחננו בפניה שלרגע אחד תאמין שהם יצילו אותו- שהם יצליחו. גם אני באותו הרגע חשבתי על זה. ונראה לי גם בת דודה שלי. באותו הרגע זה עבד. הם הצליחו להחיות אותו. לא היה לי צל של ספק שזה מה שיקרה. הייתי כל כך בטוחה שכח הרצון שלי חזק מהמוות.

 

אבל הנה, עברו רק 5 ימים ואני פה, בערב חשוך נשארתי לבדי בחדר. וידיעה מזוויעה מקננת בי. הוא מת. נתנו לו ללכת. אני לא אראה אותו יותר. האמונה שלי לא עזרה. האמונה שלי לא הספיקה.

הייתי בכזה הלם.. לא הייתי מסוגלת לזוז. הלב שלי קפא. האמנתי במאת האחוזים שהוא יחיה. שהוא ישרוד. זה היה בשבילי כמו רעם ביום בהיר, טוב בלילה קודר אבל לא משנה.

 

ישבנו עם אמא. היה קשה. השעה הייתה חמש. שתינו קפה. לא דיברנו. הבוקר התחיל לעלות.

אני יכולה להגיד בפרוש שזה היה הבוקר הקשה בחיי.

ראיתי את הזריחה,שמעתי את הציפורים, הסתכלתי דרך החלון-  "הבוקר הראשון בלעדיו" מלמלתי ללא הרף.. הבוקר הראשון בלעדיו..

כל שניה הייתה קשה כשעה, כל שעה הייתה קשה כנצח..

לא עיכלתי שהוא הלך.. המוח האנושי שלי לא הצליח.

זה היה בוקר שקט. עד עלות הזריחה וגם מעט אחריה. לא דיברנו. הייתי שקועה בכלום. בהיתי.

הרגשתי מועקה שלא הרגשתי מעולם.

 

סתם לילה. עוד לילה. ולאחרי בוקר.

אין ספק-זה היה המעבר  ששינה לי כל כך הרבה.  המעבר מלילה לבוקר.

נכתב על ידי , 3/3/2005 00:45   בקטגוריות סבא  
2 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   1 הפניות לכאן   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 



איך הכל, תמיד, מתקשר אליו..


מצב רוח רע זה רע. ושגרה זה רע.

ובשגרה יש לי מצב רוח רע. תאמת? הייתי מעדיפה מצב רוח טוב.

וכן,אני יודעת שיש לי שליטה על זה וזה תלוי בי.

(סליחה רגע,אני פה בשיחה עם הפיצול אישיות שלי)

 

אז כן,המצב רוח ממשיך. למרות שדווקא היום הלך לא רע בעבודה ועשיתי מנויים למרות שכשבאתי בבוקר הייתי בטוחה שהולכיחם לפטר אותי במאה אחוז והתחננתי שזה לא יקרה כדי שיהיה לי כסף לכל ההוצאות שלי..

ואז דיברתי עם אמא והיא אמרה שהספר של סבא מוכן (סבא היה כותב שירים אם לא סיפרתי וכשהוא נפטר אמא ואחותי החליטו להוציא ספר שירכז את השירים-זה היה החלום של סבא) ושמחתי. אבל כשראיתי את הספר זה עשה לי רע. אחותי התקשרה כי היא הייתה מאוד שמחה. רצתה לקבל פידבק על כל העבודה הקשה שלה. אבל לי ממש לא היה מצב רוח. לי היה קשה להסתכל על הספר הזה. עם תמונות שלו. ספר שבראשו רשום שמו.. אולי פעם אני אתגבר.

מישהו שבתקופה מסויימת בחיי היה בערך הידיד הכי טוב שלי והשפיע על חיי הופיע שוב כמה ימים לפני שסבא נפטר. הוא היה איתי בקשר כמה ימים לפני וגם אחרי שסבא נפטר. הוא אמר לי "כמה שיותר יהיה לך קשה להתגבר על זה סימן שאהבת אותו יותר". זה עשה לי טוב. הרגשתי מעין הצדקה לכך שקשה לי, לכך שכל דבר בחיים קשור עליו, לכך שאני בדיכאון עמוק.. שלא עבר עד היום. פשוט הוא בא לעתים רחוקות יותר.

אני חושבת עליו המון. במיוחד כי אני מרגישה שהאשליה שלי נופצה. בגלל שהוא היה מודל והוא מת. איך? איך הוא יכל למות? ויש לי תחושה שבגלל זה אני מרגישהב עכשיו שאני לא מסוגלת. כי אם המודל שלי נשבר,אם הוא יכל להישבר אז איך אני יכולה להאמין בעצמי? או במשהו אחר?

אני לא מצליחה להאמין לכלום.

אני מרגישה שיש לי הרבה בעיות בחיים (שכמובן שאני יוצרת אותם,זה ידוע) וקשה לי להתמודד עם זה שהחיים שלי לא עליזים ושמחים כמו שהייתי מעדיפה שהם יהיו ומאז שסבא נפטר אני פשוט מפילה הכל על זה. כאילו עכשיו יש לי סיבה.

לא יודעת אם זה ככה או לא.

אני יכולה להגיד בברור שאהבתי אותו מאוד. שהיה לנו קשר מיוחד.

שחבל שהוא איננו,שהוא חסר לי מאוד,חסר לי כל כך..

הוא תמיד ידע לחזק אותי ולשמח אותי.

אוף,אני מרגישה כמו ילדה קטנה.

 

הפוסט הזה הוא בשבילי.

נכתב על ידי , 1/3/2005 19:33   בקטגוריות סבא  
הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 




דפים:  
הבלוג משוייך לקטגוריות: 18 עד 21 , פילוסופיית חיים , מתוסבכים
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לNon-stop אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על Non-stop ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)