לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה
 


תרבות אלטרנטיבית: קומיקס, מוזיקה, מחאה. לא יומן אישי. אבל אולי אני אגלוש לניו ג'ורנליזם.

מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


<<    דצמבר 2006    >>
אבגדהוש
     12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
31      

 
הבלוג חבר בטבעות:
 
12/2006

הספר שישה גיבורים גדולים בחנויות!


הידד! היאח! כיפאק היי.

אחרי בערך שלוש שנים מאז צאתו של הפרוייקט לדרך, יצא בימים אלה הספר "שישה גיבורים גדולים" לאור ולחנויות.

את הספר כתבה הסופרת המהוללת שהם סמיט, שנתנה ראיון פרובוקטיבי שאפשר למצוא היום בגלריה של הארץ. (ידעתם שהיא למדה עיצוב תעשייתי בבצלאל לפני שהיא נהייתה סופרת?)

 

 

זהו ספר ילדים, בערך גילאי 5-9 נראה לי, ובו שהם עיבדה גרסאות חדשות וקצרות לכמה סיפורי גיבורים קלאסיים מהמיתולוגיות של העולם העתיק, מאירופה ואסיה: גלגמש השומרי, ראמה ההודי, פרסאוס היווני, ארתור האנגלי, אודין הסקנדינבי ודוד העברי.

 

ראשיתו של הפרוייקט בהוצאת מפה, שלקחה את העורכת רחלה זנדבק לפתח מחלקת ספרי ילדים. אחרי כמה חודשים, אחרי ששהם כבר כתבה ואני כבר התחלתי לאייר, מפה החליטו שהם לא רוצים מחלקת ילדים, אבל היו הוגנים ביותר ושחררו לנו את הפרוייקט שנחפש הוצאה אחרת אם אנחנו רוצים. היו עיכובים רבים, אבל לבסוף יעל גובר מהוצאת כנרת לקחה את הפרוייקט (תודה יעל!).

 

אני בהתחלה תכננתי איורי אקריליק כבדים, ואפילו עשיתי אחד שלם כזה לאיור של גלגמש. אבל שהם התלהבה יותר מהסקיצות שעשיתי לדמויות, ואמרה שהם הרבה יותר חיים ודינמיים עם כל הקווי עיפרון מכל הכיוונים. אז הקשבתי לה ועשיתי את כל האיורים בסגנון הזה, היותר חופשי. למרות זאת כל התחושה של הספר היא מאוד קלאסית, נראה כמו ספר ממש ישן. כשראיתי שלשם זה הולך הלכתי עם זה ועיצבתי גם את הכותרות והכריכה בכיוון הזה. לשמחתי בהוצאה אהבו את זה. פחדתי שיגידו שזה נראה מיושן. אפילו הפורזאץ (כפולת העמודים שמחברת בין הכריכה הקשה לגוף הספר) קלאסי לגמרי עם מפה שמראה מאיפה כל גיבור בא.

 

לכל גיבור בספר איור פורטרט בתחילת הסיפור ואיור גדול מתוך העלילה באמצע הסיפור.

חוצמזה עשיתי גם אותיות מיוחדות לכל הכותרות, פונט הדסה שדפקתי לו שפיצים מכל הכיוונים.

להב הלוי המעצב המגניב היה המעצב של הספר, אבל איכשהו יצא שלא היה לו זמן אז בסוף אני עשיתי גם את העיצוב של הכריכה.

 

והנה כדי לעניין אתכם, כמה סקיצות שעשיתי לגילגמש:

 

כן כן, עברתי על רפרנס, מסכות, פסלים ותבליטים.

וזה הפורטרט שמופיע בעמוד הפותח של הסיפור:

 

 

האיור המרכזי:

בסיפור הגיבור גלגמש וידידו המאוד דומה לו אנכידו הולכים להרוג את המפלצת הענקית חומבבה. בהתחלה גלגמש מתרברב ואנכידו קצת חושש, אבל ברגע האמת גלגמש חוטף קצת פיק ברכיים ואנכידו מעודד אותו מאחור. גלגמש דופק זינוק ותוקע תחרב בחומבבה. החלטתי לאייר את הרגע שאחרי, כשגלגמש ואנכידו עדיין קצת המומים.

 

 

הרישום הסופי, פחות או יותר, בערך 60X40 ס"מ:

 

 

והאיור הסופי, צבעי מים וקצת אקריליק על זירוקס של העיפרון:

 

 

ועכשיו - רוצו לחנויות!

 

נ.ב. ואל תשכחו שהיום יש את יריד בינקא בדיזנגוף סנטר! עכשיו מיכל ברוך שם ואני הולך להחליף אותה עוד מעט.

וביום חמישי יש קאבום בבית תמי בשינקין.

נכתב על ידי , 18/12/2006 11:53   בקטגוריות איור, עיצוב גרפי, תרבות, סיפרותי, עבודה  
27 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של אמיתי סנדי ב-1/12/2009 20:43
 



ביקורת קומיקס: Fun Home by Alison Bechdel


 

Fun Home by Alison Bechdel

הרומן הגרפי מאת יוצרת הקומיקס אליסון בכדל (יוצרת הסטריפ Dykes to Watch Out For) יצא השנה וזכה להייפ ענק לא רק בקהילת הקומיקס אלא גם בעיתונות המיינסטרים. התלהבות ושבחים מקיר לקיר. התמונה שהתקבלה הייתה של עוד יוצרת קומיקס אלטרנטיבי שוברת את תקרת הזכוכית ומתקבלת כסופרת רצינית, גם אם גראפית. הספר העפיל לטבלאות רבי המכר של עיתונים כמו הניו-יורק טיימז והאל.איי. טיימז.

 

אני לא זוכר את הסטריפ של בכדל, יכול להיות שהוא טוב, אבל משהו בכל העסק נראה לי חשוד.

חשדותיי התאמתו.

איפה ההייפ ואיפה הספר.

 

עיקר הקטע של הספר נעוץ בכך שבכדל לסבית, ושאמה מגלה לה שאביה הוא הומו בארון, שנהג כל השנים להתחיל על נערים רכים ולעשות בהם מעשים, ואז חודש אחר כך הוא מת בתאונת דרכים. בכדל לקחה את היומן שכתבה בשנות נעוריה, ושזרה את הזכרונות מאז בתובנות החדשות של אחרי מות אביה.

 

אין עלילה, כי היא מגלה הכל כבר בהתחלה. אין מתח, אין דרמה. אחרי שגילתה הכל כבר בהתחלה, היא חוזרת שוב ושוב אל אותם עניינים, וכמה שלא חיכיתי שמשהו מעניין יקרה, לא קרה כלום. הציורים לא מרשימים בכלל. כלומר, לא גרועים, סתם חסרי ניצוץ, לחלוחית, או כל דבר אחר. מבחינה קומיקסאית הוא גם לא משהו, בגלל שכמעט כל הספר מסופר עם קריינות שלה מעל הפריימים, היא מספרת ומפרשנת במקום להראות את הדברים קורים לבד.

 

נקודת האור האחרונה שנותרה הייתה צריכה להיות סיפור צמיחתה של לסבית חדשה בעולם, ובתור סטרייט, כמובן שבדרך כלל אשמח לקרוא על הרפתקאות גילוי המיניות של לסבית צעירה ובתולית, אבל ראבאק - כמה קומיקסים כאלה אפשר לקרוא? לסביות אוהבות קומיקס, יש מלא יוצרות, רובן אוטוביוגרפיות, רגישות, חמודות, ובמקרה הטוב גם מצחיקות. בכדל אולי רגישה, אבל לגבי כל השאר - לא משהו. קראתי את הסיפור הזה כבר הרבה פעמים בעבר, והגרסא הנוכחית היא גרסא די משעממת שלו. לסיכום: דלגו, דלגו.

 


 

ולנושא אחר: לפני כמה חודשים דיווחתי לכם על הפגנה שנערכה בטוואני כנגד גדר הפרדה נמוכה בדרום הר חברון, גדר שלא נועדה לשמור על הביטחון של אף אחד אלא למרר את חיי המקומיים ולגרום להם לעזוב סוף סוף את האיזור כדי שהמתנחלים יוכלו להשתלט עליו ולהסתפח בבוא היום למדינה.

אני שמח לבשר לכם שבג"צ הורה לפרק את הגדר.

 


 

תוספת: ומחר לוס כפרוס מופיעים בחינם במסיבת שכונה של פלורנטין בשדרות וושינגטון, ראו הפלייר האקטיביסטי:

 



נכתב על ידי , 16/12/2006 17:12   בקטגוריות קומיקס, תרבות אלטרנטיבית, ביקורת, סיפרותי, לסביות, נגד הכיבוש שתיים בחמש, הופעות&catdesc= מסיבות&catdesc= רייבים, הפגנות, חברה וכלכלה, מוזיקה, עירוני  
11 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של אמיתי סנדי ב-18/12/2006 10:20
 



הערב: מסיבת אוריינטל פיוז'ן בליזארד


ידידנו דיג'יי סמי מטר, הפעם ללא רונן אידלמן השוהה בנכר, ידג'ה הערב עוד מסיבת אוריינטל פיוז'ן עם מוזיקה ערבית מכל הסוגים והמינים. מומלץ.

שימו לב: מתחיל ב-23:00, קצת יותר מוקדם ממסיבות אחרות בעיר.

 



נכתב על ידי , 14/12/2006 13:32   בקטגוריות הופעות&catdesc= מסיבות&catdesc= רייבים, מוזיקה, עירוני, פיוז'ן, תרבות אלטרנטיבית  
5 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של אמיתי סנדי ב-22/12/2006 21:13
 



אירועי קומיקס בחנוכה: קאבום! בשינקין, בינקא! בסנטר


אל תגידו לא ידעתי לא שמעתי. שתי אפשרויות בשבוע הבא לפגוש את היוצרים החביבים עליכם ולהשתזף באורם המכשף:

 

הבינקא! בדיזגוף סנטר - יום שני 11:00-17:00

 

איך הפוסטר? יצירה משותפת של אריאל וייסמן ושלי (אגב ציירנו אותו לפני שבלנדר הודיעו על סגירה). אני לא יודע את הרשימה הסופית של המשתתפים, אבל מדובר ברבים מכוכבי הקומיקס הענקיים, כולל זאב אנגלמאיר, אורי פינק, מתן כהן ואחרים. מארגנת את היריד ביני נועם, בעלת גלריה בינימינה, שהיא מקום מעניין לבקר בו גם בימי חול, היא מחזיקה קומיקס ישראלי שאין ב-CNV, לדוגמא החוברת ספרות זולה2 של דודו גבע, וגם מלא מוצרים נוספים כמו פוסטרים, חולצות, ושאר פיצ'פקס צבעוניים ואמנותיים.

 

קאבום!3 בית תמי בשינקין - יום חמישי 10:00-22:00

הקאבום הוא האירוע השנתי של אוק"י, איגוד קוראי ואספני קומיקס ישראלים, ומלבד יריד דוכנים הוא כולל גם פעילויות, סדנאות והרצאות, שעל כולן אפשר לקרוא בתכניה המלאה באתר האירוע.

 

הפעם בחרו באוק"י במיקום מרכזי במיוחד, בית תמי שבגינת שינקין ברחוב שינקין, ואני מקווה שהמיקום יתרום להצלחת האירוע.

 

כרגיל, אמליץ על שתי הרצאות במיוחד, ההרצאות של אורי ברוכין, והרי תיאורן מפי הסוס:

 

"...לפי התכנית אני אמור לתת שם שתי הרצאות. כניסה עולה 27 ש“ח לחברים, ו-35 ללא חברים (שהולכים לכיסוי ההוצאות של האיגוד, אני מרצה בהתנדבות). מומלץ להזמין מראש:

 

א. למה דווקא קומיקס? הצצה בדברים שרק קומיקס יכול לעשות. 16:00

זאת הרצאה שנתתי בשנתיים-שלוש האחרונות מספר פעמים, וזכתה להצלחה (בפסטיבל הקומיקס לפני שנה וחצי נתתי אותה פעמיים ועדיין נמכרו כל הכרטיסים).  קומיקס מספר סיפורים באופן ייחודי. בהרצאה נתבונן יחד במגוון קטעי קומיקס שידגימו מה מייחד את הקומיקס מאמנויות סיפור אחרות. דרך מקסימום דוגמאות ומינימום תיאוריה נגלה דרכים להעברת סיפור שאף אחת מהאמנויות שלעתים הקומיקס משווה אליהן לא יכולות לעשות – לא קולנוע, לא ספרות, לא תיאטרון ולא אנימציה. בין אם אתם לא מכירים קומיקס בכלל, חובבים ותיקים או יוצרי קומיקס, (קרוב לודאי ש) ההרצאה תשנה מה שאתם חושבים על קומיקס.

 

משך ההרצאה: שעה וחצי.

ב. פאנלים ובלונים בזמן ובמרחב. 18:45

הרצאה למתקדמים שמשלימה את ההרצאה הראשונה אבל גם עומדת בפני עצמה. בהרצאה ייבחנו באופן עמוק יותר, דוגמאות מתקדמות מכמה מיוצרי הקומיקס המורכבים ביותר של כל הזמנים, וננסה להמשיך לבנות קטלוג של הדרכים בהן קומיקס מספר סיפור.

 

משך ההרצאה: שעה וחצי."

 

היתרון בהרצאות של אורי הוא שבאמת אין צורך לבוא עם שום ידע מוקדם בקומיקס, והן יכולות להוות שער כניסה מעניין עבור מתעניינות שחוששות לטבול את קצה האצבע במים. הן יכולות להיות מעניינות עבור יוצרים במדיומים אחרים, בגלל ההקבלות שיכולות להזדקר לעיניהם באופן שבו בונים קומפוזיציה וסיפור במדיומים אמנותיים שונים.

 

אבל תעברו על התוכניה, אולי תמצאו עוד תכנים שיענינו אתכם.

 


 
ולנושא משמח אחר: רותו מודן, אולי אמנית הקומיקס הישראלית המצליחה ביותר בעולם, זכתה לכך שהרומן הגרפי החדש שלה יוצא כמעט במקביל באיזה שש-שבע מדינות ושפות: Exit Wounds הוזמן ע"י D&Q הקנדית, אבל יוצא לאור גם ע"י הוצאות בצרפת, ספרד, איטליה, גרמניה, ואולי גם ישראל. מודן עבדה על הספר במשך שנתיים בעזרת מילגות מקרנות שונות.

גיבור הספר, שנקרא ע"ש המעצב הקבוע של אקטוס, קובי פרנקו, יוצא עם חיילת לפתור את תעלומת מותו של אביו שאולי נהרג בפיגוע בחדרה.




 

אה, כן, וליאב צברי הודיע שהם סוגרים את מגזין הקומיקס בלנדר

מראש היה ברור שיהיה קשה להפוך את בלנדר להצלחה כלכלית.

אני די בטוח שעוד נראה מיוצרי בלנדר השונים עבודות חדשות בעתיד, בפורמאטים אחרים. אולי זה הזמן להסתער מחדש על עיתונים ואתרי אינטרנט ולהציע להם קונספטים חדשים לסטריפים. כלומר, אחרי שתקחו חופשה קצרה להתרעננות.

בכל מקרה לא צריך להכנס לסרטים.

נכתב על ידי , 13/12/2006 21:37   בקטגוריות פנזינים וכו', הוצאת הקומיקס דימונה, הרצאות וסדנאות, ירידים, עירוני, קומיקס, קומיקס ישראלי, תרבות אלטרנטיבית, מגזינים  
31 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של פטר ב-17/12/2006 01:39
 



תודה שמעון!


To me, Poland is a big black hole on the map of Europe

Next time for sure we will take you to see a crack whore

כן, כן, לצערי שבתי ארצה.
לא התגעגעתי אליכם בכלל, חוץ ממך, אלייך התגעגעתי קצת.
בשמחה הייתי נשאר לעוד שבוע על חשבון המכון.
ללא ספק הביקור הפך אותי לשגריר נאמן של התרבות הפולנית, המבוססת על צמד היסודות המוצקים של וודקה ובירה. אה כן, ושופן. הוודקה הפולנית אכן הרבה יותר טעימה מזו הרוסית. יש בה גם טעמים של עשבים ופירות יער וכאלה, לא רק אלכוהול טהור.

הציטוטים בתחילת הפוסט הם טיזר (איך אומרים טיזר בעברית? זה לא קדימון, כי קדימון זה טריילר. אולי נקדימון? פתיון? דיגדוגון? חסרה לי מילה. אולי גריין? גירויון? אני חושב שהמילה הרשמית היא גריין.) ליומן מסע מפורט יותר שאולי אכתוב אם יהיה לי זמן וכוח. עכשיו העבודה הולכת ליפול עליי כמו טונה של לבנים על הראש.

תעשו לי טובה, חכו עד 10:30 לפני שאתם מתחילים לצלצל, אני רוצה להשלים שינה.

תוספת: בבלוג של
תמר מצאתי לינק לסרטון שאתר סרטונים אמריקאי נתן לו את הכותרת: "הצעה לסיום הסכסוך הישראלי-פלסטיני". אולי אני שמאלני מפגר, אבל הסרטון הזה נגע לליבי, בין השאר מכיוון שבכיתה גימל העברתי שעות רבות עם שאר בני כיתתי בלימוד שקדני של הריקוד הזה בדיוק, על כל פרטיו, בשיעור ריקודי עם מוזר בבצפר גורדון בכפר סבא.
אבל אם חשבתם שהחייל מפגר, אולי תחשבו פעמיים כשתקראו את התגובות של הבנות שכתבו שהן התאהבו בחייל הזה.

השמאלנים האלה כאלה בכיינים צריך לירות בכולם.
נכתב על ידי , 12/12/2006 07:42   בקטגוריות הערות אישיות, פולין, תרבות, אמנות פוליטית, נגד הכיבוש שתיים בחמש  
14 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של Wild Thing ב-13/12/2006 16:40
 



אני נוסע לפולין


לא, לא לטיול שורשים, למרות שיש לי גם משם.

אני נוסע לשם באדיבותו הרבה ובמימונו של מכון מויסביץ', המקבילה הפולנית למכון גתה של הגרמנים.

המטרה: פגישות עם קומיקסאים פולנים, לראות אם אפשר לשתף פעולה ולייצר איזה פרוייקט משותף. לפני שאתם מגחכים, כדאי שתדעו שבפולין תעשיית קומיקס עניפה וענקית, אולי אפילו יותר מבגרמניה. לא מזמן נפגשתי עם נציגת המכון בארץ, קאשה (ג'ינג'ית חמודה ודי כוסית, אם אתם בקטע של פולניות שדופות), וחבר שלה שהגיע לביקור בארץ, יאצק. הוא הביא לי ערימה של דוגמאות לקומיקס פולני - הרמה גבוהה מאוד. יש את כל המגוון מהכי מיינסטרים אירופי קלאסי ועד הכי מחתרתי, אבל אפילו מה שנראה כמו ההוברטים שלהם הם מאיירים מקצוענים ונקיים.
קאשה מארגנת שת"פים כאלה בכל התחומים, גם איתמר מאק-דק נסע לשם לפני שבוע ויש החודש פסטיבל פולני בסינמטק ועוד ועוד.

למו"ל הקומיקס הכי מגניב שאני הולך לפגוש קוראים שמעון - כן, הוא יהודי.

הבעיה היחידה היא שבגלל שיש להם שוק מספיק גדול בבית, הם לא טורחים לתרגם שומדבר לאנגלית, כך שאין לי מושג מה רמת הסיפורים וההומור.

עדיין לא שלחו לי את תכנית הביקור אז אין לי מושג לאן אני נוסע, סביר שלווארשה ואולי גם לקראקוב, שאומרים שהיא העיר המגניבה בפולין. היי הנה בדיוק איגה מצאה אותי בסקייפ.
איגה היא מהמכון בפולין.
איגה לאיזה ערים אני נוסע בפולין?
- הו אלוהים, אין לי מושג מה שמעון מתכנן לך, רגע אני אתקשר ואשאל אותו.
אחלה תודה. חכו איתי רגע.
- אוקיי
- אז תהיה בווארשה עד יום שישי
- בשישי בערב אתה נוסע ללודז'
- ואחר כך נראה.

אני טס ברביעי ושב בשני בלילה.

אם תהיו ילדים טובים, אולי אני אקח גם אתכם ללודז' בפעם הבאה!
נכתב על ידי , 4/12/2006 21:36   בקטגוריות הוצאת הקומיקס דימונה, הערות אישיות, קומיקס, קומיקס ישראלי, תרבות, תרבות אלטרנטיבית, אופטימי, פולין  
12 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של אמיתי סנדי ב-12/12/2006 06:59
 



לדף הקודם    לדף הבא
דפים:  

Avatarכינוי: 

בן: 47

תמונה



פרטים נוספים:  אודות הבלוג

הבלוג משוייך לקטגוריות: תרשו לי להעיר , אקטואליה ופוליטיקה
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לאמיתי סנדי אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על אמיתי סנדי ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)