לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה
 


תרבות אלטרנטיבית: קומיקס, מוזיקה, מחאה. לא יומן אישי. אבל אולי אני אגלוש לניו ג'ורנליזם.

מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


<<    מרץ 2007    >>
אבגדהוש
    123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031

 
הבלוג חבר בטבעות:
 
3/2007

איגור זה זה עם המקטרת


כבר אתמול קינן אצלי חשש לגבי הגעה בזמן לנקודת האיסוף, בייחוד לאור הזזת השעון קדימה בלילה. למרות החשש, הצלחתי להגיע בזמן לנקודת האיסוף הקבועה בתחנה המרכזית החדשה. מה רבה הייתה אכזבתי כשגיליתי ששכחתי לברר, והפעם נקודת האיסוף היא דווקא ברכבת מרכז. "עכשיו עשר ועשרה והאוטובוס כבר זז, תגיע לבילעין בפעם אחרת" סתם אילן את הגולל על כוונות האקטיביזם שלי להבוקר. ססעמק. גם כן אקטיביסט. טוב נו, לפחות אני עושה מדבקות יפות.

 

אז במקום אני אכתוב פוסט.

 

השבוע אמרה לי ידידה: "אני מקווה שאתה לא שונא אותי" "על מה?!" "על זה שאני לא באה לכל ההפגנות האלה שלכם".

האמירה הזאת הזכירה לי איך הבלוג הזה נראה מבחוץ, וכתוצאה מכך גם איך אני נראה.

 

הבהרה: אמנם בשנים האחרונות נפלתי עמוק בשמאל, אבל רוב חיי הייתי אדיש לפוליטיקה בדיוק כמוכם, אם לא יותר מכם. אז תרגיעו, אני לא כועס עליכם שאתם לא באים לכל, או אפילו לקצת, מההפגנות. אני מודה שאני מנסה במודע לגרום לכם לייסוריי מצפון, אבל אני לא כועס עליכם אם זה לא מצליח לי.

 

ובאותו נושא: מדי פעם אני מקבל רמזים על זה שאני יוצא שחצן בבלוג הזה. אני חושב שזה קשור לעובדה שאני כותב בגוף שני רבים ("אתם"). בישראל הכירו את הבלוגים קודם כל כיומנים אישיים, ואלה שהצליחו הפכו לבמה פומבית תוך כדי תנועה. אל הבלוג הזה התייחסתי כאל במה פומבית מרגע לידתו, לפני שנתיים וחודש, ועל עצמי חשבתי כעל אדם שיש לו קהל לדבר אליו. אני חושב שהתרגלתי לחשוב ככה בתקופת סטיות, כי אז התחלתי לקבל מכתבים והבנתי שאכן יש לי קהל.

 

אני יודע שאני נשמע מטיף ושהיה עדיף להשתמש יותר בהומור, אבל לא תמיד יש לי את הזמן או את ההברקה הדרושה. אולי מתישהו גם אני אתייאש ואחזור לעמדה הצינית, אפסיק לקרוא עיתונים ואלך לעבוד בטלוויזיה. בינתיים אני עדיין מתעצבן ומשתגע כשאני קורא עיתונים ואתרי חדשות.

 

*

 

הייתי בפון פייבלז. נחמדים, שרים יפה, אבל לא מבריקים כמו כמה מהאמנים האחרונים שביקרו כאן, בוני פרינס בילי למשל.

 

תזמורת הצעצועים של איגור קרוטוגלוב תחמם את המלווינז (27 באפריל בבארבי).

יאצק סקולימובסקי, עיתונאי מוזיקה פולני שביקר כאן החורף לחודשיים, הכתיר את איגור: ה-גאון של סצינת המוזיקה המקומית. יאצק כתב סקירה מנקודת מבט חיצונית על המוזיקה בישראל למגזין השרת העיוור, מעניין לקרוא.

 

 


בתמונה: איגור זה זה עם המקטרת.

 

למלווינז תמיד הייתה תדמית פחות קשוחה מלהרבה להקות רעש אחרות, ונראה שרק בשנים האחרונות הם זכו להכרה מהרציניים אחרי שג'לו ביאפרה התפייס איתם ויצא איתם לטור משותף. לצערי אני מבין שהוא לא מגיע איתם הפעם.

 

חג שמח.

נכתב על ידי , 30/3/2007 11:56   בקטגוריות הופעות&catdesc= מסיבות&catdesc= רייבים, הסכסוך הישראלי-פלסטיני, הערות אישיות, הפגנות, מוזיקה, נגד הכיבוש שתיים בחמש, פולין, תרבות אלטרנטיבית, אקטואליה  
8 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של אמיתי סנדי ב-1/4/2007 16:10
 



על קבוצת רבנים לזכויות אדם


לכל מי שלא מעוניין להיקלע למצבים אלימים בהפגנות או בפעילויות בשטחים - יש פתרון!

 

קבצת רבנים לזכויות אדם הוקמה כדי להראות שליהדות יש גם צד אחר - צד של מחויבות עמוקה לזכויות אדם באשר הוא אדם, ללא הבדלי דת גזע ומין.

הקבוצה, בהנהגתו הנמרצת של הרב אריק אשרמן (בתמונה, במסיק זיתים), פועלת גם שטחים הכבושים וגם בתוך ישראל כדי להושיט סיוע למי שזקוקים לו.

 

 

הקבוצה היא אחת היחידות שמאגדת חרדים, קונסרבטיבים, רפורמים וגם חילונים גמורים בפעילויותיה.

 

בשנים האחרונות, בפעילותם בשטחים מתרכזים הרבנים בעזרה לחקלאים פלסטינים, בייחוד כאלה ששדותיהם ומטעיהם נמצאים בקרבת התנחלויות, וסובלים אלימות קשה, השחתת שדות וגניבות מיד המתנחלים, ברמה שלא מאפשרת להם לעבוד את שדותיהם ולהתפרנס מהם.

 

זה התחיל בעזרה במסיק, כדי שהחקלאים יוכלו למסוק ללא חשש. המצאותם של ישראלים נועדה לכך שכשמגיעים המתנחלים לגרש את החקלאים, והצבא מתערב, הוא יתערב לטובת הפלסטינים ולא לטובת המתנחלים. אנחנו גם עוזרים בעבודה ככה שהיא מסתיימת מהר יותר.

 

המסיק מתרחש בעונה אחת של השנה, אבל חקלאות היא עבודה שנמשכת לאורך כל השנה - נטיעות, גיזום, חריש, השקייה וכו'. וכך קורה שפעילות הרבנים התרחבה לאורך רוב השנה.

 

אני עצמי השתתפתי בכמה פעולות מסיק, נטיעות וחקלאות. למזלי ברוב הפעולות שהשתתפתי בהן לא הגיעו מתנחלים והעבודה החקלאית הייתה קלה ונעימה. גם בפעמים שהגיעו מתנחלים הם לא התקרבו מכיוון שראו שיש ישראלים בין העובדים.

 

להלן שתיים מפעילויות הרבנים בתקופה הקרובה שלהן אתם יכולים לתרום כספית או להצטרף (מתוך הודעות שלהם):

 
קמחא דפסחא
פורים מאחורינו ואנחנו מתכננים  את פרוייקט הקמחא דפסחא. הכספים שיאספו יועברו לעזרה למשפחות נצרכות בכל הארץ שיוכלו לחגוג בכבוד את חג הפסח. אם ברצונכם לתרום התרומה שלכם מובטחת למשפחה עוד לפני הגעתה אלינו   
לתרומות, נא להתקשר 02-6482757
 
אחד מהפרוייקטים של קמחא דפסחא ירוכז ע"י חברת מזכירות של שומרי משפט, הרב אניטה סטיינר, שתעזור למשפחות אתיופיות באשקלון לחגוג את חג הפסח. אנא שלחו את תרומתכם ישירות לרב אניטה סטיינר, רח' אילת 18, אשקלון 78443 או צרו איתה קשר בטלפונים: 08-6732111, 050-7855348.
 
שומרי משפט יאספו גם חמץ שיתרם ללא יהודים נצרכים. אנא העבירו את החמץ בחבילות סגורות למשרדנו בירושלים עד ה-28.3.07. אחרי תאריך זה לא נקבל יותר חבילות חמץ, אך נעזור לכם למצוא דרכים לתרום את החמץ במקומות אחרים בארץ.  טל: 02-6482757 
 
פעולות חקלאיות בשטחים

בתקופה הקרובה יתבצעו פעולות עזרה בחריש.

נא להירשם לכל יום שמתאים, ונעדכן ביום שלפני האם ולאן יוצאים.  מאחר ומדובר בקבוצות קטנות בכל יעד, נשמח אם את/ה יכול/ה לנהוג. נא להתקשר למשרד 02-6482757, או לרב אריק אשרמן: 050-5607034, או לרב יחיאל גריינימן 050-2110639.  

 

זה עוזר מאוד כאשר יש לנו מספיק אנשים לפעילות ביום א' לפני כניסת השבת.

 

ולסיום: אתם מוזמנים להצטרף לרשימת התפוצה של הרבנים, וכך תקבלו בזמן אמת הזמנות להצטרף לפעילות. פשוט שלחו מייל עם בקשה להצטרף לרשימה ל: [email protected].

 

פסח כשר או שמח! (הברקה: אריאל וייסמן)

 

 
נכתב על ידי , 28/3/2007 15:06  
5 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   1 הפניות לכאן   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של אמיתי סנדי ב-30/3/2007 09:04
 



אמא, מה את עשית כדי למחות נגד הכיבוש?


"ובכן בתי, אה, פשוט היה לי חוג פילאטיס קבוע ביום שישי בבוקר, בגלל זה לא יצא לי כל כך"

 

"במסגרת התכנון הכולל של התוואי, ובשים לב לתכלית הביטחונית של הגדר, על המפקד הצבאי לשקול גם את האינטרס הביטחוני שבהגנה על שכונה חדשה העומדת לקום [בהתנחלות], שכן אין כל היגיון לבנות את הגדר ולהותיר שכונות חדשות מחוצה לה. מדובר בטעם ביטחוני, שכן גם על השכונה החדשה יהיה צורך להגן באמצעות הגדר..." (מתוך תגובת המדינה לעתירת תושבי אום סלמונה נגד גדר ההפרדה, בג"צ 85/06, 5.10.2006)

 

מה אתם יודעים - המדינה מצהירה בבג"צ שהיא ממשיכה לבנות ולהרחיב את ההתנחלויות!

מופתעים?

 

ביום שישי הקרוב  (30.3.2007), יום האדמה, ייערכו שלוש הפגנות נגד גדר ההפרדה: בכפרים אום סלמונה, בלעין וקפין.

 



(צילום: אני לא בטוח, אבל סביר מאוד שזה אורן זיו לאקטיב סטילס)

 

מפגיני יום האדמה הראשון (1976) מחו נגד החלטת הממשלה להפקיע 20,000 דונם באיזור סחנין שבגליל, כדי להקים יישובים ליהודים. כיום משתמשת הממשלה בשיטות מתוחכמות יותר: במקום להפקיע אדמות ישירות, היא מקימה גדר ביטחונית כביכול, ובאמצעותה מספחת לישראל כעשרה אחוזים משטח הגדה המערבית (כ-570,000 דונם) ומבטיחה להתנחלויות עתודות קרקע להתרחבות עתידית.


באוּם סַלַמוּנָה שמדרום לבית לחם נמצאות העבודות להקמת הגדר רק בראשיתן. לפי התכנון תיבנה כאן הגדר 12 ק"מ מזרחה לקו הירוק, תוך סיפוח אלפי דונמים מאדמות אום סלמונה והכפרים הסמוכים. תוואי הגדר באיזור נועד להותיר בצדה "הישראלי" לא רק את השטח הבנוי של אפרתה, אלא גם אדמות המיועדות לתוכניות המתאר העתידיות של ההתנחלות. מבין שלושת הכפרים שבהם ייערכו השבוע הפגנות, זהו המקום היחיד שבו הגדר עדיין לא נבנתה ושבו יש עדיין סיכוי קלוש לעצור את הבולדוזרים!


בבִּלְעין שממערב לרמאללה עוברת הגדר הבנויה שבעה ק"מ מזרחה לקו הירוק ומותירה בצדה "הישראלי" כמחצית מאדמות הכפר, שם הולכת ונבנית שכונה חדשה בהתנחלות מודיעין עילית. חלק מהבתים כבר אוכלסו, בניגוד לצווי בית משפט.

 

בקַפין שמצפון לטול כרם הושלמה הגדר כבר ב-2003. היא הותירה בצדה "הישראלי" כ-70% מהאדמות החקלאיות של הכפר. השער החקלאי, שהמדינה הבטיחה כי יאפשר גישה לאדמות, סגור רוב הזמן.


ביום האדמה הקרוב נשמיע יחד קול חזק וברור נגד הגדר ופשעיה. יחד נגיד לא לגדר! לא לגזל האדמות! לא להתנחלויות!

 

לפרטים נוספים ולהרשמה לכל שלושת ההפגנות: אילן, טל' 052-4655520, 03-6482749,  [email protected].

 

והערה ממני: ההפגנה השבועית בבילעין כבר איננה מוגדרת על ידי מארגניה מהצד הישראלי כבלתי אלימה. בלתי חמושה כן - אבל למעשה כמעט כל שבוע ההפגנה מדרדרת לאלימות. חברי הוועדה העממית של בילעין, שמובילים את ההפגנה, מתגרים בחיילים ע"י נסיונות לטפס על שער הגדר או ע"י נסיון להרביץ לחיילים בעזרת מקלות הדגלים שלהם או בעזרת ענפי זית. לא שהם פוגעים בחיילים, שכן אלה עטויים קסדות ואפודים ומוגנים במגיני פרספקס גדולים, אבל עצם הניסיון המגוכח הוא עילה מספקת לפתיחת המתקפה של החיילים, שכוללת אלות, השלכת עשרות רימוני הלם ורימוני גז מדמיע, וכן ירי כדורי גומי. עדיין, מכיוון שבילעין הפכה לסמל ומוכרת ע"י השלטונות, להפגנה יש כללים קבועים והיא מההפגנות הבטוחות ביותר בשטחים, למי שלא מעוניין להשתתף באלימות.

 

מי שאינו מעוניין להשתתף באלימות אלא רק להביע סולידריות עם תושבי בילעין שאדמותיהם נגזלו, יכול פשוט לעמוד בצד ולצעוק סיסמאות, או סתם לעשן סיגריה. החל מהשבוע, יחזור הנוהג שהיה קיים פעם, של מינוי "אחראי חדשים" מבין המפגינים הישראלים הוותיקים, שידריך את החדשים לפני ההפגנה וילווה אותם במהלכה למקום מבטחים. כך שמי שקצת חוששת יכולה לבוא ולהיות בטוחה שיהיה מי שיחזיק לה את היד (או כל אבר אחר, לפי בקשה בכתב מראש).

 

נכתב על ידי , 26/3/2007 00:58   בקטגוריות גזענות, הסכסוך הישראלי-פלסטיני, הפגנות, משטרה ו"כוחות הביטחון", נגד הכיבוש שתיים בחמש, אקטואליה, צבא  
15 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של ארגנטינה ב-28/3/2007 11:08
 



הערה לגבי "חיים של אחרים"


לכל מי שצפה בסרט "חיים של אחרים", והתרגש\הזדעזע משיטות המודיעין המזרח-גרמני שהיה ידוע לשמצה בשם "השטאזי", קיצור של שטאט סיקיוריטי מיניסטריום, או בעברית המשרד לבטחון המדינה. אני מקווה שאתם יודעים ששירות הביטחון הכללי שלנו, שלכם ושלי, השב"כ, מפעיל על הפלסטינים בדיוק את אותן שיטות נלוזות.

ובאותו נושא: אני כותב ומקשר כאן הרבה לביקורת על התנהלות השלטון של המדינה שלנו, אבל אני מעדיף קריאה לפעולה.
במקום לשבת בבית ולהתלונן, צאו לשטח. לא כל פעולה מביאה לשינוי מיידי, ולא כל פעולה גורמת למשתתפיה התעלות נפש.

אם אתם לא רוצים או אין לכם כוח או זמן להכנס לפעילות שטח, לפחות מרקו את מצפונכם ע"י תרומה כספית.
אפשר לתרום למאבק בלי לזוז מהמחשב, פשוט בכרטיס אשראי באינטרנט: לאנרכיסטים נגד הגדר (מארגני ההפגנות בבילעין, באמצעות PAYPAL, דורש כרטיס בינ"ל.) למוקד הסיוע לעובדים זרים, למחסום וואטש, ויש עוד עמותות וארגונים באתר לתרום.קום.

הנה טקסט של יוזמה פרקטליסטית שמתארגנת לקראת ציון ארבעים שנה לכיבוש בתשיעי ליוני. הרעיון הוא שכל קבוצת אמניות\פעילות תתארגן לבד סביב רעיון יצירתי משלה לפעולת תזכורת\מחאה נגד הכיבוש, ויהיה קשר רופף בין הקבוצות.

"אתם מוזמנים לפגישת התארגנות לימי פעולה – 40 שנה לכיבוש.

אנו רוצים לעודד כמה שיותר יוזמות והתארגנויות, וחשוב שאתם תיזמו משהו שלכם ותצטרפו ליוזמה.

חשוב להדגיש שלאף אחת ולאף קבוצה אין בעלות על היוזמה והרעיון שפשוט שיהיו כמה שיותר פעולות וקולות...

בקיצור, תצטרפו לרשימת התפוצה (לקבלת עידכונים בדוא"ל) ונתראה ביום ראשון.

(רונן א.)


25 במרס פגישת התארגנות לקראת שישה ימי פעולה ביוני
40 שנות כיבוש

 

במספר פגישות שהתקיימו לאחרונה בין פעילות, אמנים ואחרות לקראת היום הנוראי המשלים 40 שנות כיבוש, גובשה ההסכמה שהשתרשות הכיבוש בחברה הישראלית מצריכה טקטיקת התנגדות רחבה באותה המידה. אנחנו מזמינות כל מי שתומכת בקריאה "די לכיבוש!" להתאסף מתחת לסיסמא "40 כיבוש", המונעת ע"י מי שלא מחכות לשינוי ממסדי ובוחרות לפעול. אנו תומכות בכל מי שכבר הוציאו קריאות פה בארץ, בחו" ל, ובמיוחד בקריאות פלסטיניות היוצאות מתחת למצור.

בהבנה שעולם אחר אפשרי ותחילתו כבר נראית לעין – תתקיים ביום ראשון ה-25 למרץ, פגישה כללית ראשונה (פרטים בסוף).

 

התכנית קוראת לששה ימי פעולה כמו אלו שסגרו את פגישות ארגון הסחר העולמי בסיאטל ב-1999. התכנסויות כאלו מאורגנות סביב מטרה משותפת ומסתמכות על פעילות מתואמת אך אוטונומית. טבעה של  הפעילות תיקבע על ידי מי שישתתפו בה. משתתפות מקימות בדרך כלל רשימת דואר אלקטרוני לקשר (פרטים בסוף) ואז מבססות תוכניות ויוצרות תשתיות לקראת ימי הפעולה. כבסיס לתכנית הפעולה ניתן לעשות שימוש במידע וניסיון רב שהצטברו מימי פעולה דומים ברחבי העולם. ניסיון העבר מלמד כי שותפות מחזקת ויוזמות שונות, יוצרות אווירה מרגשת ופורה ועובדות טוב. שותפויות חדשות שנרקמות, מובילות לסוגי פעולות שונות, נשים חדשות מומרצות לפעול, והניסיון החיובי ממריץ את הפעילות בשנים הבאות.

 

לאף אחת ולאף קבוצה אין בעלות על היוזמה. אנו מצפות לצאת מהפגישה הכללית הראשונה עם מטרה מוגדרת לפעילות כך שכולן יוכלו להתחיל להתארגן בצורה יעילה. תרגישו חופשי לערוך וועדת היגוי עם השותפות שלכן ואז תספרו לפגישה הכללית מה תוכניתכן. תדברו עם חברותכן ללימודים ותארגנו עזיבה הפגנתית, תשכנעו את הלהקה שלכן לנגן שירים חתרניים מעל משאית, תנו 50% הנחה לסרבניות בדוכן הפלאפל שלכן או תשכנעו את אחותכם לעשות אתכן פעולה ישירה נגד חברה שמרוויחה מהכיבוש.

 

ההזמנה הזאת יוצאת למאות פעילות\ים ועשרות ארגונים. תרגישו חופשי להזמין את כל מי שמעוניינת, או תסחבו כל מי שלא יכולה לסרב. אם כל זה נשמע טיפה לא ברור בבקשה תמצאו מישהי שחוותה ימי פעולה כמו בוושינגטון או גנואה והיא תוכל לספר לכן סיפורים אגדיים על מה שהתרחש בהן.

 

הפגישה הכללית הראשונה תתקיים ביום ראשון, ה-25 במרץ בשעה 18:00, במינשר (בית ספר לאמנות), רח' דוד חכמי 18 בתל אביב. נתראה שם!

 

להירשם לרשימת הדוא"ל:

https://lists.riseup.net/www/info/j9-tlv


נכתב על ידי , 21/3/2007 21:52   בקטגוריות אמנות פוליטית, הסכסוך הישראלי-פלסטיני, הפגנות, חברה וכלכלה, נגד הכיבוש שתיים בחמש, נוער, פאנק, פוליטיקה, קולנוע, תרבות נגד, אקטואליה, ביקורת, צבא  
6 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של Tal Bright ב-22/3/2007 13:00
 



מבצע מטורף: בארץ לובנגולו מלך זולו ב-10 ש"ח בלבד!!!


בעל הבית השתגע!!!

נתחי חתול מובחרים!!!

חנות צומת במרתף של הסנטר הצפוני מוכרת את "בארץ לובנגולו מלך זולו" של נחום גוטמן בעשרה ש"ח בלבד!!!


 

בזכות חיה נחשפתי לעובדה המרעישה הזאת, וכמובן שמיהרתי לרכוש לי עותק. מדובר אמנם בהדפסה מחודשת בכריכה רכה (בהוצאת מודן), אך ההדפסה באיכות משביעת רצון בהחלט.

 

ולקוראינו הצעירים ו\או הבורים: נחום גוטמן (1898-1980) הוא מגדולי האמנים הישראלים שחיו פה, גדל בתל-אביב כשעוד קראו לה אחוזת בית וכל הציורים שלו מלאים בצבעים עזים וחיים ובמשיכות מכחול חופשיות ושמחות. חוץ מלהיות אמן (בוגר בצלאל) הוא גם כתב ואייר מלא ספרי ילדים נהדרים, כולל איורים לכמה מספריו של ח.נ. ביאליק. רציתי להפנות אתכם לאתר מוזיאון גוטמן, אבל נראה שהוא סגור לשיפוצים. למזלנו גוגל תמונות לשירותנו ותוכלו להנות מכל התמונות שבאתר.

 

בארץ לובנגולו מלך זולו (1939) או בשמו המלא "בארץ לובנגולו מלך זולו בן העם המטבולו שבהרי הבולבאיה" הוא סיפור שמבוסס על מסע אישי באפריקה, והספר מבוסס על הטור הקבוע של גוטמן בדבר לילדים, עיתון שהיה בין מייסדיו. גוטמן מספר לילדים סיפורי מסע משעשעים וגם מגזים קצת ומעטר את העלילות במעט פנטזיה לא מזיקה פה ושם.

 

זה ספר מרהיב: גוטמן הוא מאייר מופלא ורשם מדהים. הספר מלא ברישומים וירטואוזיים מדהימים של חיות הג'ונגל והסוואנה השונות - קופים, תנינים, יעלים, וטיגריס אחד ענק שעולה על המאייר ומלקק לו את הפרצוף.

 


 

 

חיפשתי תמונות ברשת מתוך הספר, וכשלא מצאתי החלטתי אני לתקן במעט את העניין, לפחות בשני איורים קלאסיים שפעם היו ידועים לכל מי שגדל על ספרי גוטמן.

השני הוא ההוכחה שגוטמן לא היה רק אחד מחלוצי איורי ספרי הילדים בארץ אלא גם מחלוצי הקומיקס:



 

קשה לי להיות אובייקטיבי לגבי ספר שגדלתי עליו, אני מניח שאת מי שלא גדל עליו זה ירגש הרבה פחות.

אבל כל מי שכן - יש לכם הזדמנות זולה במיוחד לנכס מחדש פיסת נוסטאלגיה, וגם להנחיל אותה לדורות הבאים, אם יש לכם כאלה.

נכתב על ידי , 19/3/2007 20:43   בקטגוריות איור, אמנות, הומור, נוסטאלגיה, קומיקס ישראלי, קומיקס, תרבות, סיפרותי  
16 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של אייל גרוס ב-23/3/2007 12:25
 



מתנחלים שוב תקפו פלסטינים בחברון


היום, יום ראשון השמונה עשרה במרץ, בסביבות השעה חמש וחצי אחרי הצהריים, שוב תקפו מתנחלים שני צעירים פלסטינים בחברון.
השעה הייתה בסביבות חמש וחצי אחרי הצהריים. שני פלסטינים צעירים, בגילאי חמש עשרה, הלכו במורד רחוב השוהאדה, רחוב שהותר סוף-סוף למעבר פלסטינים, לכיוון המדרגות ליד בית הדסה. שמונה צעירים יהודים בגילאי 10-15 התחילו לתקוף את שני הפלסטינים באבנים. מתנדבים בינלאומיים צילמו את האירוע בוידאו, ושני מתנדבים מדנמרק ואיסלנד התערבו. הפעילים שצילמו את האירוע בוידאו פנו לחיילי צה"ל ששמרו על הרחוב באותה העת. החיילים עזבו את עמדתם, לקחו את המתנחלים הצידה, והמתנחלים הפסיקו לזרוק אבנים על הפלסטינים.

אנה מריה, אחת המתנדבות הדניות, התקשרה במהלך האירוע בסלולארי למתנדבת מחסום וואטש. מתנדבת מחסום וואטש שמעה את המתנחלים מקללים את אנה מריה "זונה" ו"נאצית". מתנדבת מחסום וואטש התקשרה למשטרת קרית ארבע ודיווחה שיש אישה בסכנת חיים ברחוב השוהאדה. אחרת השוטרים לא היו מגיבים, אמרה המתנדבת.

אנה מריה מעידה: "כשמג"ב הגיעו למקום, הם לקחו אותי ואת השניה לחקירה במפקדה שלהם, חקירה שנמשכה עד סביבות 10:00 בלילה."

מעידה פעילת השלום הפלסטינית עיסא אמרו: "בחברון, אם פלסטיני או פעיל שלום בינלאומי שמותקפים ע"י מתנחלים מתקשרים למשטרה בבקשה להגנה, הם כמעט תמיד נחקרים, בעוד שהמתנחל משוחרר לחופשי."

אם אתם לא מאמינים לדיווח שלי, ורוצים לראות את הוידיאו, הוא יישלח לכל דורש, דרך משרד הפעילים הבינלאומיים: ISM media office 02-2971824.
נכתב על ידי , 18/3/2007 23:59   בקטגוריות גזענות, דת ואמונה, הסכסוך הישראלי-פלסטיני, משטרה ו"כוחות הביטחון", נגד הכיבוש שתיים בחמש, ניאו-נאצים יהודים, פוליטיקה, ביקורת, צבא  
10 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של אמיתי סנדי ב-19/3/2007 16:48
 



לדף הבא
דפים:  

Avatarכינוי: 

בן: 47

תמונה



פרטים נוספים:  אודות הבלוג

הבלוג משוייך לקטגוריות: תרשו לי להעיר , אקטואליה ופוליטיקה
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לאמיתי סנדי אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על אמיתי סנדי ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)