לחיים יש חיים משל עצמם...

תגובות לקטע: מניפולטור של אהבה  הוספת תגובה חדשה


 (האתר שלי) , 21:33 26/2/2005:

בדיוק כתבתי את התגובה הזו לשדות
ונראה לי שהיא מאד מתאימה גם לפה...

מצחיק אותי כמה אנחנו חוששים לאהוב ובאיזו מיומנות אנו מסתירים את היכולת המופלאה הזו שטמונה בכל אחד מאיתנו עד שאנו הופכים למניפולטרים של אהבה:-))

אני לא ממש מסכימה עם הדימוי הזה
כי בשבילי זה מבטא מניע נסתר
מצד שני, כולנו ללא יוצא מן הכלל שואפים לאהבה
אז מי אני שאשפוט את הדרך:-)

חיבוקים אוהבים כפליים:-)
גם לך דרלינגיים:-))

הוסף תגובה לתגובה  קישור ישיר לתגובה

 (האתר שלי) , 00:15 27/2/2005:
מה זאת אומרת מניע נסתר? האם תמיד המניעים שלנו גלויים?
בדרך כלל הפעולות שלנו מונעות על ידי מניעים פנימיים שלא תמיד אפילו אנחנו מודעים אליהם, לא כן?

הוסף תגובה לתגובה  קישור ישיר לתגובה  ^

 (האתר שלי) , 06:36 27/2/2005:
תמיד זו מילה כוללנית מידי
מעדיפה, בדרך כלל
וכאשר אדם לא מודע, מניעיו נסתרים ואז הוא עוסק במניפולציות (צריך כדי...) ולא שם לב בכלל שהוא עוסק בריצוי עצמו
כאשר אדם מודע הוא רואה עד כמה הוא אנוכי ואחר כך מבין שהוא "רק" אנושי וכשממשיכים מבינים שהאנושיות = אלוהית וכך חיים את האידיאל במקום לשאוף אליו...

ובקצרה, להתמקד בהווה מאפשר הכרת המניעים ובחירה מודעת.

שבוע מחוייך יקירה:-)

הוסף תגובה לתגובה  קישור ישיר לתגובה  ^

 (האתר שלי) , 21:45 26/2/2005:
דרלינג יקרתי
מסכימה איתך שדות פשוט אדם אוהב מכל הלב ,

הוסף תגובה לתגובה  קישור ישיר לתגובה

 (האתר שלי) , 00:16 27/2/2005:
נכון, אם כי לא התכוונתי שיתפתח דיון כאן לגבי כנותו של שדות ידידי.

הוסף תגובה לתגובה  קישור ישיר לתגובה  ^

 (האתר שלי) , 05:53 27/2/2005:
מבחנתי זה לא דיון זוהי הסכמה לדעתך

הוסף תגובה לתגובה  קישור ישיר לתגובה  ^

 (האתר שלי) , 23:18 26/2/2005:
אני מודה ומתוודא, שדות הוא תעלומה עבורי, מצד אחד זה לא נראה מציאותי כל שפע האהבה שהוא משפריץ לכל הכיוונים, מצד שני, הוא עושה את זה באופן כל כך משכנע, עד שאי אפשר שלא להאמין לו.

הוסף תגובה לתגובה  קישור ישיר לתגובה

 (האתר שלי) , 23:34 26/2/2005:

לא הייתי אומרת משפריץ. הייתי אומרת משפיע.

הוסף תגובה לתגובה  קישור ישיר לתגובה  ^

 (האתר שלי) , 00:18 27/2/2005:
אבל אם קלמן היה מתבטא בעדינות - הוא לא היה קלמן.....

הוסף תגובה לתגובה  קישור ישיר לתגובה  ^

 (האתר שלי) , 00:24 27/2/2005:
אז ככה...


הוסף תגובה לתגובה  קישור ישיר לתגובה  ^

 (האתר שלי) , 00:18 27/2/2005:
שאלתי את עצמי אם בחיי הממשיים אני נחשפת לסוג כזה של אהבה גורפת על ידי אנשים מחוץ למעגל אהוביי הקרובים והתשובה היא לא. זה נדיר וחבל.
ובעניין האמונה - אנחנו בוחרים במה להאמין או לא. לפי תחושת הבטן שלי אני פועלת בדברים האלה.

הוסף תגובה לתגובה  קישור ישיר לתגובה  ^

 (האתר שלי) , 08:58 27/2/2005:
אני מגדיר תחושת בטן כך - סיכום כל המידע בנקודה סינגולרית אחת,
כל המידע ומה שידוע על האדם כאילו נעלם ומה שנשאר, זה רק המשקל הסגולי של הנקודה, זה נע בין אבן כבדה וכדור פורח, מאחר והיחס שלנו לשדות הוא דואלי, אני רואה אותו כאבן הקשורה לכדור פורח.

הוסף תגובה לתגובה  קישור ישיר לתגובה  ^

 (האתר שלי) , 13:16 27/2/2005:

שימחת אותי, לרגע חשבתי שאני אעלם במרחבי הנקודה...
אני אנושי!!
כיפק היי:))

הוסף תגובה לתגובה  קישור ישיר לתגובה  ^

 (האתר שלי) , 22:29 27/2/2005:

זה טוב או רע?

הוסף תגובה לתגובה  קישור ישיר לתגובה  ^

 (האתר שלי) , 22:16 27/2/2005:
התחלת יפה, אל תשתפן.

הוסף תגובה לתגובה  קישור ישיר לתגובה  ^

 (האתר שלי) , 23:38 26/2/2005:
יש לי בעיה עם המילה מניפולציה.
כי מבחינתי יש בה קונוטציה של האשמה או רמיזה לחוסר יושר.
אם כי נדמה לי שבהחלט הבנתי למה את מתכוונת ואני מסכימה איתך, שתפעול נניח, כדבר שהוא אקטיבי ואולי מודע, אין בו כל רע.


הוסף תגובה לתגובה  קישור ישיר לתגובה

 (האתר שלי) , 00:19 27/2/2005:
זוהי רק סמנטיקה. לדעתי תפעול היא המילה המתאימה בעברית כדי לתרגם מניפולציה.

הוסף תגובה לתגובה  קישור ישיר לתגובה  ^

 (האתר שלי) , 00:25 27/2/2005:
המילה העברית היא: תפלול.
שיש בה את הרמז ל"תפל".
ושוב, אולי זו הקונוטציה האישית שלי שמפריעה לי פה.

הוסף תגובה לתגובה  קישור ישיר לתגובה  ^

 (האתר שלי) , 09:04 27/2/2005:
תפלול או טפלול ?, הי לי ויכוח עם חבר , גם הוא טען תפלול, אני בטוח שקראתי באיזשהו מקום, טפלול, זה גם נשמע מתאים יותר, לטפל יותר מדי.

הוסף תגובה לתגובה  קישור ישיר לתגובה  ^

 (האתר שלי) , 11:09 27/2/2005:
טִפְלוּל

הוסף תגובה לתגובה  קישור ישיר לתגובה  ^

 (האתר שלי) , 11:22 27/2/2005:

תודה, במילון זה לא מופיע ולכן תמיד יש ספק, אני סומך על המילה שלך.

הוסף תגובה לתגובה  קישור ישיר לתגובה  ^

 (האתר שלי) , 12:13 27/2/2005:

נלקח מתוך מילון רב-מילים:

טִפְלוּל שֵם ז’
החלופה העברית למָנִיפּוּלַצְיָה .
manipulation

עם צחוקאוהב:))



הוסף תגובה לתגובה  קישור ישיר לתגובה  ^

 (האתר שלי) , 00:04 27/2/2005:
התחלתי מהפוסט, המשכתי לתגובות ולפוסט של שדות והיר איי אם..
הדברים שכתבת לו כאילו יצאו מפי. הצורך להרגיש מיוחד ולא סטטיסט בסרט...
האהבה של שדות כנה ועקבית, אבל אכן יש בשפיעה שלה כדי לעורר הרמת גבות קלה ולהימנע מהתמסרות.
גם שימוש יתר במילים כמו מדהים, נפלא, מקסים וחלומי מקהה את רישומן.
אני מתכוונת שאכן אפשר לאהוב המון אנשים, אבל צריך איכשהו לאהוב כל אחד בדרך שונה...(על משקל המשפט המפורסם של טולסטוי)
את יודעת, כדי להנות ממחמאה ממישהו, על איך אני נראית, נשמעת, כותבת או מבשלת, אני חייבת לקבל ממנו גם ביקורת שלילית מידיי פעם, לא בגלל שאני חושדת בחנופה או מניפולציה, אלא דווקא בחוסר אנינות או אימוץ יתר של איזה תורה רוחנית של אהבת אדם. אם מישהו שהכל טעים לו מלקק את שפתיו מבישוליי זה ירגש פחות ממחמאה של איזה אנין-בררן...

הוסף תגובה לתגובה  קישור ישיר לתגובה

 (האתר שלי) , 00:22 27/2/2005:
הלו נוריקו,
דיברנו על זה בעבר - אני זוכרת את הערותייך בנושא.
לי לא מפריע אם יש מישהו שחושב שאני נפלאה ויפהפיה - גם אם לפעמים אני נראית רע - זה דווקא יות מרגש מאשר המחמיא/המבקר - מישהו שיכול לראות בי תמיד טוב. זה לא תמיד בגלל אימוץ תורות רוחניות - לפעמים זה פשוט אהבה.

הוסף תגובה לתגובה  קישור ישיר לתגובה  ^

 (האתר שלי) , 00:33 27/2/2005:
ואם מי שהוקסם ממך הוקסם במידה דומה גם מחברתך וחברתה וחבריכם וכו’ עדיין לא יעומעם העונג הראשוני?

אני מתחילה להרגיש קצת קוץ ב..עם תאוות הבלעדיות שלי. אולי דילגתי על איזה שלב בהתפתחות :)

הוסף תגובה לתגובה  קישור ישיר לתגובה  ^

 (האתר שלי) , 22:29 27/2/2005:
אשקר אם אגיד שלא. אבל יחסים אינם נמדדים רק במימד אחד אלא במכלול דברים.

הוסף תגובה לתגובה  קישור ישיר לתגובה  ^

 (האתר שלי) , 02:41 27/2/2005:
את נפלאה ויפיפיה..........

הוסף תגובה לתגובה  קישור ישיר לתגובה  ^

 (האתר שלי) , 02:25 27/2/2005:

התגובות קיבלו כיוון של דיון על שדות, כך שאני אנקב הפעם את כרטיס הפטור שלי.
ותודה על איך שאת רואה ומרגישה אותי יקירתי...
דרלינגיים:))

הוסף תגובה לתגובה  קישור ישיר לתגובה

 (האתר שלי) , 09:08 27/2/2005:
אה.. כן, מדברים עלי, משמע אני קיים:)

הוסף תגובה לתגובה  קישור ישיר לתגובה  ^

 (האתר שלי) , 11:14 27/2/2005:
נו באמת...:))

אצלי זה יותר אני אוכל, אז יש לי סיכוי להתקיים...

הוסף תגובה לתגובה  קישור ישיר לתגובה  ^

 (האתר שלי) , 02:44 27/2/2005:
את יודעת שבשמורה אינטרס הפך להיות מילה גסה.
ברגע שיש לך אינטרס, כאילו אין לך זכות להאבק למען משהו.
ואני אומרת שאינטרסים מפעילים את העולם.
ואני אומרת שנכון לפעול למען האינטרס שלך.
מרגישה כאילו אותו הדבר לגבי מניפולאציות
התירגום הראשוני שלי הוא שמניפולאציה זה לגרום לאדם לעשות משהו שלא היה עושה בלי המניפולאציה.
אם הדבר שגורמים לו לעשות הוא דבר שפוגע בו, הרי המניפולאציה שלילית
אם הדבר מייטיב עימו, הרי שהיא חיובית
וזה מה שבכוחי לתרום בשעת לילה הזויה שכזאת
(ואל תשאלי מה אני עושה ערה בשעה כזאת.......)

הוסף תגובה לתגובה  קישור ישיר לתגובה

 (האתר שלי) , 22:30 27/2/2005:
מה את עושה ערה בשעה זאת?

הוסף תגובה לתגובה  קישור ישיר לתגובה  ^

 (האתר שלי) , 07:07 28/2/2005:

מעבירה ילדים מהמיטה שלנו למיטות שלהם.
מה בדיוק חשבת שאני עושה...............?

הוסף תגובה לתגובה  קישור ישיר לתגובה  ^

 (האתר שלי) , 07:50 28/2/2005:

סקס פרוע בתנוחת אטיטיוד?

הוסף תגובה לתגובה  קישור ישיר לתגובה  ^

 (האתר שלי) , 20:46 28/2/2005:
אופס..................

הוסף תגובה לתגובה  קישור ישיר לתגובה  ^

 (האתר שלי) , 22:32 27/2/2005:
ועכשיו אחרי ששאלתי, אענה לך ואומר שכל אחד בוחר אם לפעול או לא. אף אחד לא לא יכול להכריח אותך. אם זו בחירה אישית - הרי שאי אפשר להאשים אף אחד אם קורה משהו רע.

הוסף תגובה לתגובה  קישור ישיר לתגובה  ^

Midway (האתר שלי) , 03:49 27/2/2005:
זה פוגע בתחושה הבסיסית של האדם שהוא שווה על עצם היותו הוא. הוא מרגיש שהוא לא שווה כלום אם הוא לא עושה את המניפולציות האלה, שלא יהיו לו חברים/אהבה/עזרה. זה נורא בודד להרגיש שחברים לא יעזרו לך מעצם היותך חברה שלהם.
זה דומה לגבר שמשיג בחורה בכך שהוא קונה לה מכונית. הוא השיג את מה שהוא רצה אבל האם הוא השיג אותה או את אהבתה הכנה? הוא לא ידע לעולם.




הוסף תגובה לתגובה  קישור ישיר לתגובה

 (האתר שלי) , 22:34 27/2/2005:
עצוב אבל יש אנשים שכך פועלים.
ברוך הבא.

הוסף תגובה לתגובה  קישור ישיר לתגובה  ^


 (האתר שלי) , 10:36 27/2/2005:
אין לי דקה לנשום.
יש לי מה לומר.
אני אחזור.

(וזה כדי שלא תפסיקי לאהוב אותי בגלל חוסר תגובות לפוסטים האחרונים...;-)))

הוסף תגובה לתגובה  קישור ישיר לתגובה

 (האתר שלי) , 22:29 27/2/2005:
הבטחתי אז חזרתי.

מדוע צריך להקים חגורת הגנה רק ממקום של שרידות? האם אי אפשר שגם מי שלא נמצא במקום כל כך קשה יקים לעצמו חגורת הגנה/תמיכה עם האנשים שהוא אוהב וטוב לו איתם?
ומה באשר לדרך שבה עושים זאת?
האם זמינות, חום , אמפטיה הם דרכים להביא אנשים אלי ולהשאירם שם ולא משהו שהוא יכול להיות חלק מאיתנו כמו נשימה ממש?

אני הקמתי לי חגורת תמיכה/הגנה.
בלא מודע ובמודע לגמרי (וגם כתבתי על כך פוסט אבל אני לא מצליחה למצוא אותו עכשיו).
משהו בתוכי ידע שאצטרך אותם, את האנשים שאני מקיפה אותי איתם, שאצטרך להשען עליהם בדרך זאת או אחרת.
ויחד עם זאת, משהו בתוכי ידע , שעצם היותם שם, איתי, ואני איתם, זאת אהבה.
פשוטה, בסיסית ולא מסובכת.

וזה העיקר, לא כן? :)


הוסף תגובה לתגובה  קישור ישיר לתגובה  ^

 (האתר שלי) , 22:36 27/2/2005:
נכון. כי ברגע שיש חיבור - זה מה שחשוב ולא מה הביא אותנו עד הלום.

הוסף תגובה לתגובה  קישור ישיר לתגובה  ^

 (האתר שלי) , 02:51 28/2/2005:
כתבת הכי יפה.
הכי נכון!
:))

הוסף תגובה לתגובה  קישור ישיר לתגובה  ^

 (האתר שלי) , 16:48 27/2/2005:

יש!! איזה שישו ושמחו , ממש חגיגה עוררת.
מניפולציה - יש בה ריח רע, טפלול - אותו הדבר, אינטרס - טעם לקוי.
שדות אחלה גבר.
וכולנו לא גלויים עד הסוף.

הוסף תגובה לתגובה  קישור ישיר לתגובה

 (האתר שלי) , 22:37 27/2/2005:

אני אוהבת אקשן. גם את?
ובמה את לא גלויה עד הסוף????

הוסף תגובה לתגובה  קישור ישיר לתגובה  ^

 (האתר שלי) , 08:51 28/2/2005:
במה שאינני מגלה. כמו שנאמר : מגלה טפח ומסתיר טפחיים

הוסף תגובה לתגובה  קישור ישיר לתגובה  ^

 (האתר שלי) , 17:45 27/2/2005:
את צודקת. עכשיו אני אקבל את החיוך המובטח?

הוסף תגובה לתגובה  קישור ישיר לתגובה

 (האתר שלי) , 22:37 27/2/2005:

אני הבטחתי חיוך? על מה?
קודם כל קבלי:))) ועכשיו תזכירי לי....

הוסף תגובה לתגובה  קישור ישיר לתגובה  ^

 (האתר שלי) , 09:15 28/2/2005:
תודה (: ... בזמנו הגבתי על אחד הפוסטים שלך בכך שאני מסכימה עם כל מילה, ואמרת שתחייכי חיוך גדול יותר אם אשתמש בצמד המילים המופלא: "את צודקת". אז החלטתי לנסות.

הוסף תגובה לתגובה  קישור ישיר לתגובה  ^

 (האתר שלי) , 09:22 28/2/2005:

הבנתי.......
סליחה על סניליות! מגיע לך חיוך ענק!

הוסף תגובה לתגובה  קישור ישיר לתגובה  ^

 (האתר שלי) , 22:16 27/2/2005:
אני לא מכיר את שדות
אני לא מכיר בקלמן
אבל יש אהבה ויש זילות של אהבה.

הוסף תגובה לתגובה  קישור ישיר לתגובה

 (האתר שלי) , 22:22 27/2/2005:
אוקיי.
כאן אני צריכה הסבר.
מה זאת זילות של אהבה?
יותר מדי אהבה?
שימוש רב במילה אהבה?
ומה הוא "שימוש רב"? מי קובע?

אשמח להבין יותר.

הוסף תגובה לתגובה  קישור ישיר לתגובה  ^

 (האתר שלי) , 22:34 27/2/2005:
זה לא עניין של כמות אלא של איכות.
זה לא שונה מזילות השואה שעושים המתנחלים.
כשלוקחים מונח שמקפל בתוכו משמעויות עמוקות, ועושים בו שימוש סתמי / אגבי / פופוליסטי, שימוש שלא מכיל בתוך עצמו את אותה עוצמה מקורית של המונח, זה נקרא זילות.
אם אני אומר מתוך נחמדות למישהי בישרא שאני אוהב אותה, זו תהא זילות של האהבה שלי לאהובתי.
אני מקווה שעכשיו אני ברור יותר, בעיני זה היה מובן מאליו.

הוסף תגובה לתגובה  קישור ישיר לתגובה  ^

 (האתר שלי) , 22:39 27/2/2005:
אז אתה חושב שעדיף לדרג רגש, כמו למשל, מחבב, מעריך, די אוהב - ולהשאיר את הפועל א.ה.ב לאהובים במיוחד - אחרת איך הם ידעו שהם אהובים במיוחד.
נוריקו תסכים איתך.

הוסף תגובה לתגובה  קישור ישיר לתגובה  ^

 (האתר שלי) , 22:51 27/2/2005:
אוקיי.

הוסף תגובה לתגובה  קישור ישיר לתגובה  ^

 (האתר שלי) , 22:35 27/2/2005:
אז מה אם יש מקום אחד שבו מחלקים מחמאות ופרגונים בלי חשבון?
למה צריך לראות בזה בלון נפוח שתכף יתפוצץ לנו כל האוויר בפנים?
איך הפכנו כאלה חשדניים שגם כשטוב לנו אנחנו מחפשים מה מסתתר מאחורי זה...?
ולא מאמינים שזה אמיתי...?
וממתי פרגון נהפכה לתכונה שהיא נרדפת למניפולציה?

אני רוצה להגיד שאחת הסיבותש כיף כאן זה שאני חשה שיש פה משהוא אמיתי בן אנשים וזה בא ממקום טוב...
כל השאר באמת לא מעסיק אותי
מי שזה לא נוח לא - שיבושם לו


הוסף תגובה לתגובה  קישור ישיר לתגובה

 (האתר שלי) , 22:40 27/2/2005:
זכותך, אבל הדיון מעניין.

הוסף תגובה לתגובה  קישור ישיר לתגובה  ^

 (האתר שלי) , 23:03 27/2/2005:

באמת מעניין
והכל כבר נאמר
קראתי ואהבתי

הוסף תגובה לתגובה  קישור ישיר לתגובה  ^

 (האתר שלי) , 18:06 28/2/2005:

אין כל רע בלשלוח לחמך על פני המיים: לתת בשביל לדעת שכשיהיה צורך - תקבל גם אתה.
אבל אני חושבת שבמקרה זה זה לא בשביל לקבל בהכרח, זו פשוט גישה חיובית ומפרגנת (איך אומרים לפרגן בעיברית?)



הוסף תגובה לתגובה  קישור ישיר לתגובה

 (האתר שלי) , 19:00 28/2/2005:
ראשית לידע כללי, לפרגן מקורו מאידיש.

בעברית, המקבילה המדוייקת היא מאוד נדירה.
את מוכנה????
לְרַתּוֹת (שמקורה חז"לי)

שפה נדירה היא העברית:))

הוסף תגובה לתגובה  קישור ישיר לתגובה  ^

הוספת תגובה חדשה:

סוג תגובה:

 שם:
 email:
 
(או מספר הבלוג)   האתר שלי:
  מצב רוח: ריק                           בחר: ריק קול סבבי אה? סטנדרטי אוף עצוב עצבני
קוד אבטחה:
במשלוח התגובה אני מאשר/ת כי ידוע לי שהאחריות לתוכן התגובה היא עליי ולא על האתר ישרא-בלוג ומנהליו.  
שלח