אובייקטיביזם

תגובות לקטע: פרק חמישי - הגדרות  הוספת תגובה חדשה


 (האתר שלי) , 13:38 5/10/2005:

סוף-סוף משהו שאני יכולה להסכים איתו ב-100%.

הוסף תגובה לתגובה  קישור ישיר לתגובה

ג’ורג’. (האתר שלי) , 15:22 5/10/2005:
"משמעות המושג היא היחידות שמרכיבות אותו" לא הבנתי.

"מכיוון שמושג מוגדר באמצעות מושגים אחרים, האדם יכול לארגן את המושגים שהוא מכיר, לקבוע את היחסים ביניהם, את ההיררכיה שלהם, ואת כל הידע שיש לו בכל מבנה שירצה, ובלבד שיתאים למציאות." למציאות של מי?

מה זה אקסיומות מטפיסיות? (דוגמה למשל).



הוסף תגובה לתגובה  קישור ישיר לתגובה

 (האתר שלי) , 17:49 5/10/2005:
"משמעות" היא: האופן שבו המושג מתבטא במציאות.
אדם יכול לארגן את הידע שלו בכל אופן שירצה, ובלבד שיתאים למציאות בה הוא חי.
מציאות יש רק אחת והיא אובייקטיבית ונגישה לכולם.


הוסף תגובה לתגובה  קישור ישיר לתגובה  ^

ג’ורג’. (האתר שלי) , 18:23 5/10/2005:
אבל אם הוא חי במציאות ספציפית ומישהו חי במציאות "אחרת" אז אין מציאות אחת ואובייקטיבית.

הוסף תגובה לתגובה  קישור ישיר לתגובה  ^

 (האתר שלי) , 18:28 5/10/2005:
נכון.
אבל, איך אפשר להראות שמישהו חי במציאות אחת ואף אחד אחר לא חי בה?
אנחנו יכולים לחשוב על מושגים שמוכרים לאדם אחד בלבד. אבל, מה שעושה את המציאות לאובייקטיבית הוא לא מידת החשיפה שלה לכלל בני האדם, אלא העובדה שאת כולה האדם מגלה באותה השיטה בדיוק: אינטגרציה מושגית.
יכול להיות מצב שמישהו מכיר פיסת מציאות שאני לא מכיר. נניח, מדען שגילה זה עתה משהו חדש, ממציא שהמציא משהו, אמן שזיהה רגש, וכו’. מה שעושה את הרגש, ההמצאה והגילוי לאובייקטיביים הוא האופן שבו הם מתחברים לסך הידע שיש למי שגילה/המציא אותם.



הוסף תגובה לתגובה  קישור ישיר לתגובה  ^

ג’ורג’. (האתר שלי) , 18:54 5/10/2005:
אבל אם השימוש בידע הוא לא אובייקטיבי (ונראה לי שהוא בהכרח לא אובייקטיבי) אז האופן שהוא הם מתחברים לסך הידע (?) של מי שהמציא\יצר אותם בהכרח לא אובייקטיבי.

לא הבנתי את השאלה בתחילת התגובה.

הוסף תגובה לתגובה  קישור ישיר לתגובה  ^

 (האתר שלי) , 19:15 5/10/2005:
התשובה שלי נמצאת כאן:
http://israblog.co.il/comments.asp?blog=2588839&user=102337#03


הוסף תגובה לתגובה  קישור ישיר לתגובה  ^

, 02:39 29/10/2005:
הקישור שלך מוביל חזרה לדף התגובות הזה.

נ.ב. זה לא איחור אופנתי, חיכיתי לקרוא הכל בבת אחת.

הוסף תגובה לתגובה  קישור ישיר לתגובה  ^

 (האתר שלי) , 15:07 29/10/2005:
לא מדויק.
הקישור מוביל לאחת התגובות שלי לעיל.


הוסף תגובה לתגובה  קישור ישיר לתגובה  ^

 (האתר שלי) , 19:14 5/10/2005:
שאלתי איך אפשר להוכיח את הטענה שלך.

אני חושב שאת משתמשת במושג "לא אובייקטיבי" כ"לא משותף לכל האנשים". אני טוען שיכול להיות משהו שרק אדם אחד יודע עליו, ועדיין הוא אובייקטיבי.


הוסף תגובה לתגובה  קישור ישיר לתגובה

ג’ורג’. (האתר שלי) , 23:21 5/10/2005:
אתה יכול לתת דוגמה? כי די קשה לי להבין אותך.

הוסף תגובה לתגובה  קישור ישיר לתגובה  ^

 (האתר שלי) , 08:52 6/10/2005:
אענה בהרחבה בקרוב.

הוסף תגובה לתגובה  קישור ישיר לתגובה  ^

הוספת תגובה חדשה:

סוג תגובה:

 שם:
 email:
 
(או מספר הבלוג)   האתר שלי:
  מצב רוח: ריק                           בחר: ריק קול סבבי אה? סטנדרטי אוף עצוב עצבני
קוד אבטחה:
במשלוח התגובה אני מאשר/ת כי ידוע לי שהאחריות לתוכן התגובה היא עליי ולא על האתר ישרא-בלוג ומנהליו.  
שלח