בר קבועים
הוסף לקבועים  
« הדוסים של ישרא » ±
« קיבוץ איסט קריג! » ±

אז מי אני? בת 49 ,עירונית במקור וחברת קיבוץ (שעדיין, עד סוף נובמבר) שיתופי כבר חמש ומשהו שנים (אם סופרים מהרגע שהפכתי מועמדת), דתיה שנשואה לאתאיסט, תולעת ספרים, עובדת הייטק במקור, עובדת בבתי הילדים של הקיבוץ באמצע וכיום עובדת במכולת, בחדר אוכל וכן בספריה. הבלוג הזה היה הרבה דברים, עכשיו הוא סיפורו של תהליך ההפרטה שהקיבוץ שלי אמור היה לעבור החל מאוגוסט, וכרגע מתכוונים להתחיל אותו בדצמבר, נראה מה יהיה, בקיבוץ ובבלוג כאחד.
מנוי: הצטרף כמנוי בטל מנוי שלח

אתמול היינו בבת מצווה מיוחדת
נכתב ב20/6/2005 13:48

לא בגלל אוכל, או מיקום, לא בגלל אולם, או קונספט, אלא בגלל התהליך שההורים העבירו בו את הילדה.

 

בשנה האחרונה, אחת לחודש, המשפחה (לעיתים כולם ולעיתים הילדה עם הוריה או אמה) יצאו לפגוש נשים יוצאות דופן, 12 סה"כ, אחת שכל כולה חסד, אחת שכל כולה חלוציות, אחת עם ניצוץ יהודי, אחת שהעם התאחד סביב משפחתה, ועוד ועוד נשים.

 

אחרי שאכלנו ושתינו ושמענו ברכות מפי הסבתות, האחים ובני הדודים צפינו כולנו במצגת שסיכמה את המסע הזה, מסע מקריית שמונה ועד לגוש קטיף, שמענו בתמצתיות על כל אישה והמסר שלה, ראינו תמונות ושרנו שירים שהתאימו לסיפור.

 

חלק מהנשים מאוד מוכרות, חלק אנונימיות לחלוטין, כל אחת עם סיפור חיים מדהים, וכמו שבן דודי, האבא של בת המצווה, אמר בסוף "כנראה שבכל אחד ברחוב מסתתר סיפור חיים מדהים, רק צריך לפקוח את העיניים והאוזניים".

 

אני יצאתי עם חוויה אדירה מבת המצווה, אני בטוחה שהילדה עצמה יצאה עם חוויה מוכפלת פי מליון, ואם אי פעם תהיה לי ילדה, ארצה מאוד לקחת אותה למסע דומה.

 

גם בקיבוץ, אגב, יש אירועי שנת בר מצווה, החגיגה המסיימת תהיה ממש בקרוב, בשנת בר מצווה עושים ילדי הקבוצה 13 משימות שחלקן קבועות וחלקן משתנות עם כל שנה, השנה למשל הם למדו הגנה עצמית, התרימו כספים לנזקקים שונים, חגגו ימי הולדת לקשישי הקיבוץ, ארגנו את מדורת ל"ג בעומר לקיבוץ כולו ועוד משימות, האחרונה נקראת "ערב שערים" ובה כל ילד מציג בפינה בחדר האוכל את עצמו, אוספיו וכדומה, פותח לנו שער לעולם שלו שניכנס ונכיר.

 

ערב שערים הזה שם במרכז את הילד, שכל האורחים יכירו אותו, והאירוע שהיינו בו אתמול עשה דבר דומה אבל שונה - פתח לנו שערים ל12 נשים עם ייעוד בחיים, כל אחת והייעוד שלה, בבוא יומי לארגן בת מצווה (לבת שאני עוד לא מתכננת ללדת, למי שבמקרה הגיע לפה לראשונה לפוסט הזה) הייתי רוצה לשלב את הדברים, לאפשר לאורחים להכיר את זו שבשמחתה באו לחגוג ולאפשר לה לפקוח את העיניים לראות כמה הרבה אפשר לעשות בחיים.

 

מזל טוב!

שייך לקטגוריות משפחה לא בוחרים

נכתבו 7 תגובות    תגובה אחרונה שייכת לחיים רוצה להוסיף מחוכמתך?     בלי הקפצות
0 קישורים לכאן     לינק לכאן
    לקטע הקודם     לקטע הבא     לבלוג המלא

 << יוני 2005 >> 
א ב ג ד ה ו ש
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30    


   

הוסף מסר

פעם ניסיתי גם ללמוד, מה נשאר? את התואר השני לא סיימתי, צריכה רק להגיש עבודה מסכנה  גם את תעודת ההוראה לא סיימתי, לא עשיתי עבודה מעשית  
רשימת פוסטים בקטגוריה