בר קבועים
הוסף לקבועים  
« הדוסים של ישרא » ±
« קיבוץ איסט קריג! » ±

אז מי אני? בת 49 ,עירונית במקור וחברת קיבוץ (שעדיין, עד סוף נובמבר) שיתופי כבר חמש ומשהו שנים (אם סופרים מהרגע שהפכתי מועמדת), דתיה שנשואה לאתאיסט, תולעת ספרים, עובדת הייטק במקור, עובדת בבתי הילדים של הקיבוץ באמצע וכיום עובדת במכולת, בחדר אוכל וכן בספריה. הבלוג הזה היה הרבה דברים, עכשיו הוא סיפורו של תהליך ההפרטה שהקיבוץ שלי אמור היה לעבור החל מאוגוסט, וכרגע מתכוונים להתחיל אותו בדצמבר, נראה מה יהיה, בקיבוץ ובבלוג כאחד.
מנוי: הצטרף כמנוי בטל מנוי שלח

הסתפרתי
נכתב ב18/2/2006 19:51

קצר למדי, קצת מתחת לאוזניים, אחרי שנה ומשהו שחשבתי ששאיפת חיי היא להאריך, מסתבר שטעיתי, כי זו הפעם הראשונה שאני מייד מאושרת עם שינוי דרמטי בשיער, מצחיק איך לפעמים אין לנו מושג מה אנחנו באמת צריכים...

 

***************************

 

קראתי השבת את "אשתו של הנוסע בזמן", נתחיל מהעובדה שהוא מומלץ בטירוף (אלא אם אתם שונאים סיפורים שלא יכולים לקרות במציאות, כמו אמא שלי, למשל), לא הנחתי אותו מהיד עד לסיום, הרעיון מעולה - בחור שנוסע בזמן ללא שליטה, רגע אחד הוא פה ובמשנהו הוא אי שם קדימה או אחורה בזמן, עד חמישים שנה לכל כיוון, הוא מגיע תמיד עירום ואף פעם לא יודע מתי הוא יחזור לזמן ההווה שלו, הספר הוא עליו ועל אשתו שהכירה אותו לראשונה עוד כשהיא היתה ילדה והוא נסע אליה בזמן כמבוגר שכבר נשוי לה, הוא הכיר אותה לראשונה כשהוא בן 28 והיא בת 20, לפני שהוא נסע אליה בזמן אי פעם (מבחינתו), נשמע מסובך אבל הספר בנוי יפה, על שני הקולות שלהם, ואין בו כמעט מקומות שחסרה לי יד עורכת (במקור או בתרגום) וזה כשאני קטנונית ספרים ידועה. הפאק העיקרי מבחינתי הוא הכתיבה בזמן הווה, אני שונאת ספרים שכתובים בהווה, מעדיפה "הלכתי" או "הוא הלך" על פני "אני הולכת", אבל איכשהו עם כל בלבולי הזמן של הספר זמן ההווה בו הוא כתוב הפריע לי פחות מבדר"כ.

 

מה שיותר חשוב זו ההזדהות שהיתה לי עם הגיבורה, היא אף פעם לא יודעת מתי בעלה ייעלם, לכמה זמן ובאיזה מצב הוא יחזור, אחד הדברים שמשפיעים על הנסיעה שלו זה מתח כך שבתקופות קשות שלהם הוא נעלם לעיתים קרובות יותר, והכי הם לחוצים לקראת החתונה שלהם - שהוא ייעלם לפני הטקס או תוך כדי לעיני כולם.

אני לא זוכרת אם הזכרתי את זה (נדמה לי שבפוסט אחד כן) אבל גזר סובל ממגרנות מאז היותו ילד, ויש תקופות שהוא חוטף אותן בצרורות (לאחרונה למשל הן מגיעות כמעט בכל סופ"ש, בכלל יש להן נטיה לחופשות וסופ"שים, לא רק אצל גזר אלא בכללי), לחץ ומתח נפשי משפיעים, אבל גם חום ורוגע, בקיצור - אף פעם אי אפשר לדעת מתי הן תבואנה, לכמה זמן ובאיזו חומרה, איזה פעילות ותוכניות נפסיד, ולקראת החתונה שלנו זו היתה החרדה העיקרית שלי - שאת רוב הערב אני אבלה לבד מכיוון שגזר יישכב בחדר חשוך ויחכה שייגמר ההתקף, ולכן המצב של אשתו של הנוסע בזמן מוכר לי במובן מסויים, האיר לי את החיים האישיים שלי בצורה שונה.

 

יש שלב שאבא של הנוסע בזמן שואל את אשתו (שהיא עדיין ארוסתו בשלב הזה) אם עדיפים רגעים קצרים של אושר בחיים על פני חיים שלמים בלי אושר, והיא עונה (מתוך נסיונה כילדה שאחת לכמה זמן מבקר אותה בעלה לעתיד לזמן קצר או ארוך) שעדיף אושר, גם קצר, "מוטב לאהוב ולאבד מלא לאהוב כלל" כמו שאומר תרגום הפתגם, בזווית אחרת זו המנטרה שאני משננת לעצמי כשגזר חוטף התקף, כמו בספר של דיק פרינס (אני לא בטוחה שככה קוראים לסופר, לא קראתי ספרים שלו כבר עשור, הוא תמיד כותב על מירוצי סוסים ואלו תמיד ספרי מתח) שהגיבורה צריכה להחליט אם לקבל את הגבר שלה עם החרדות שעבודתו כרכב במירוצי סוסים (ג'וקי?) גורמת לה או לוותר עליו, והיא מבינה בשיחה עם אישה אחרת במצבה שעדיף אהבה עם חרדות מלוותר על האהבה בכלל, זה מה שמחזיק אותי ברגעי התסכול שנגרמים לא פעם משינויי תוכניות, עדיף לחיות עם גזר עם והמיגרנות מלחיות בלעדיו ובלעדיהן.

שייך לקטגוריות שנינו יחד

נכתבו 14 תגובות    תגובה אחרונה שייכת לרדרל רוצה להוסיף מחוכמתך?     בלי הקפצות
0 קישורים לכאן     לינק לכאן
    לקטע הקודם     לקטע הבא     לבלוג המלא

 << פברואר 2006 >> 
א ב ג ד ה ו ש
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28        


   

הוסף מסר

פעם ניסיתי גם ללמוד, מה נשאר? את התואר השני לא סיימתי, צריכה רק להגיש עבודה מסכנה  גם את תעודת ההוראה לא סיימתי, לא עשיתי עבודה מעשית  
רשימת פוסטים בקטגוריה