בר קבועים
הוסף לקבועים  
« הדוסים של ישרא » ±
« קיבוץ איסט קריג! » ±

אז מי אני? בת 49 ,עירונית במקור וחברת קיבוץ (שעדיין, עד סוף נובמבר) שיתופי כבר חמש ומשהו שנים (אם סופרים מהרגע שהפכתי מועמדת), דתיה שנשואה לאתאיסט, תולעת ספרים, עובדת הייטק במקור, עובדת בבתי הילדים של הקיבוץ באמצע וכיום עובדת במכולת, בחדר אוכל וכן בספריה. הבלוג הזה היה הרבה דברים, עכשיו הוא סיפורו של תהליך ההפרטה שהקיבוץ שלי אמור היה לעבור החל מאוגוסט, וכרגע מתכוונים להתחיל אותו בדצמבר, נראה מה יהיה, בקיבוץ ובבלוג כאחד.
מנוי: הצטרף כמנוי בטל מנוי שלח

המשך הקורסים שלי - והגענו ליום שני בשבוע
נכתב ב5/12/2006 09:51

יום שני נפתח על הבוקר (9:00) עם קורס שמתקיים רק אחת ל...

זהו מפגש לכל מי שעושה עבודה מעשית בספרות, במפגשים מדברים בעיקר על פרטים טכניים ומתחילת הסמסטר היו בדיוק שניים כאלה.

אני עוד לא התחלתי עבודה מעשית אז פה נגמר מה שיש לי להגיד על הקורס.

בעצם... אני יכולה להגיד שאנחנו צריכים לצפות ב40 שיעורי ספרות ובעוד 20 שעות כלליות שזה אומר לפחות שיעור מחנך אחד, לפחות אירוע בית ספרי או ישיבת מורים אחת וגם חונכות לתלמידים מכיתה בה אנחנו צופים בשיעורים כדי לסייע להם עם החומר הנלמד, בנוסף יש שני שיעורי התנסות שאנחנו מעבירים בהם 20 דקות ושיעור מבחן אחד וזהו.

 


 

השיעור הבא, גם הוא שייך לתעודת הוראה ונקרא הוראה זוטא, בחדר הטלויזיה של בניין החינוך כ"א בתורו מעביר 20 דקות שיעור ספרות מתוך חומר הלימודים (חייבים לציין את הכיתה שלה מיועד החומר, ז', י' וכאלה) תוך כדי שמצלמים אותו ושאר הסטודנטים בכיתה משתפים פעולה כתלמידים. לאחר השיעור (בכל פעם מעבירים שניים) הסטודנט אומר איך הוא הרגיש עם החומר, שאר הסטודנטים אומרים גם הם את דעתם ולבסוף המרצה (שהיתה מורה שלי בתיכון לספרות, אללי) אומרת את גזר דינה (למה גזר דינה? כי בעצם העמידה הזו קובעת את הציון בקורס אבל את הציון היא לא מגלה), זה די מפחיד בתאוריה אבל עברתי את זה כמו גדולה, אני חושבת (נראה אם הציון באמת יהיה סביר) אז עכשיו אני שם בעיקר על תקן של משתתפת.

כמו כן המרצה מביאה לנו בכל שיעור ספרי עזר למורים ומקראות לתלמידים כדי שנכיר חומר שיסייע לנו בעבודה בשנים הבאות.

 


 

השיעור השלישי נקרא מתודיקה לספרות ואנחנו לומדים חומר מתוכנית הלימודים הממלכתית החדשה (טריה טריה מהתנור, יצאה השנה), בנתיים למדנו שירה מכל מיני תקופות כאשר חלק מהזמן אנחנו צריכים בעצמינו לפתור שאלות (מעיק ומעצבן, אנחנו לא תלמידים בתיכון, לכל הרוחות) וחלק מהזמן אנחנו לומדים יותר מערכי שיעור של איך להעביר חומרים, בקרוב נעבור לסיפורים קצרים.

 


 

השיעור הרביעי נקרא מתודיקה להבעה וגם הוא שייך לתעודת ההוראה, מסתבר שלא מעט מורים לספרות מלמדים גם הבעה למרות שעקרונית תעודת הוראה להבעה מצטרפת דווקא למי שלומד תעודת הוראה ללשון, כך או אחרת בהכירם את השטח נותנים לנו באונ' קורס סמסטריאלי בנושא, זו מעין סדנא לאיך עושים סדנת כתיבה, מעבר לעובדה שקצת מעיק בגילי המתקדם לכתוב חיבורים בית ספריים הרי שהקורס עצמו די מעניין, הרעיונות בו ממש חביבים ובניגוד למתודיקה לספרות נראה לי שהוא באמת נותן את כל הבסיס ויותר מכך בכדי לעמוד בסוף מול כיתה, המרצה עצמה מעט מוזרה וכל פעם אני נפעמת מהיכולת שלה לחשוף את עצמה כמעט לחלוטין מול הכיתה, אני מעולם לא הייתי מסוגלת לחשיפה שכזו (מלבד אחת על אחת עם חברות טובות או אח"כ עם הבעל) והיא בלי לדפוק חשבון מספרת לנו הכל אבל רק בהקשר לשיעור ולא דברים מעיקים (בניגוד למרצה לאגדות ילדים שלא מפסיקה לספר לנו על מחזרי עבר שלה ועל הבת שלה ועל מה לא).

 

יש לי עוד שיעור אחד ביום שני אבל הוא מהתואר השני אז אני אקדיש לו בהזדמנות פוסט נפרד.

שייך לקטגוריות סטודנטית דשא

נכתבו 3 תגובות    תגובה אחרונה שייכת לרדרל רוצה להוסיף מחוכמתך?     בלי הקפצות
0 קישורים לכאן     לינק לכאן
    לקטע הקודם     לקטע הבא     לבלוג המלא

 << דצמבר 2006 >> 
א ב ג ד ה ו ש
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31            


   

הוסף מסר

פעם ניסיתי גם ללמוד, מה נשאר? את התואר השני לא סיימתי, צריכה רק להגיש עבודה מסכנה  גם את תעודת ההוראה לא סיימתי, לא עשיתי עבודה מעשית  
רשימת פוסטים בקטגוריה