![]() |
||||
![]() כינוי: קלינמן גיל: ארכיון: ![]() ביקורתי דיכי ילדודס מהורהר מוזיקאלי ![]() בטל מנוי SMS RSS (הסבר) ![]() |
9/2006
אולפן לי, אולפן לי, אולפן לי חביב אה? תקציר מהיר: בקטגוריה "איך אלבום נולד" אני מנסה לתאר את מסלול הפקת אלבום הביכורים שלי ופסיעותי במשעולי המוסיקה. בפוסט "איזה חומר, פעם ראשונה" סיפרתי שבחרנו לעבוד בשלב הראשון על חמשה שירים. "אדם פשוט תותח" שאל ובצדק: "למה? למה? למה?" ואני עניתי "ככה, ככה ככה" (או שלא בדיוק בלשון הזאת, הסניליות עושה את שלה ההגיון העומד מאחורי בחירת חמשה שירים הוא בעיקר הרצון לנצל בצורה הכי טובה את שעות ההקלטה באולפן ולהפיק את המירב מזמנם היקר של המוסיקאים שמביאים לאולפן ופירוט מיד מגיע. o-k כאשר נכנסים לאולפן כדי להקליט שיר מתבצעת העבודה בשכבות. לאחר שמסיימים את כל ההקלטות (כולל הקלטות של קולות שניים ואפקטים נוספים), מבצע טכנאי הסאונד את עבודת ה-mix (ערבול בלעז), עבודה בה הוא מגבש את כלל הערוצים לכדי ערוץ אחד של מוסיקה. עבודת המיקס היא אומנות בפני עצמה. טכנאי מיקס גרוע יכול להפוך שיר טוב לזוועה מתנגנת וטכנאי מיקס טוב יכול לקחת שיר בינוני ולעשות ממנו מטעמים לאוזניים.
נחזור חזרה לשיקול הכספי העומד על הפרק שבו התחלתי ולכן אסיים. שתי הנקודות האלה מביאות אותך לחשיבה כיצד לנצל ביעילות כל דקה של הקלטה. איך לנצל באופן מקסימלי את התקציב שאין. משום מכך עשינו חשבון (עמיחי ואנוכי) שאם כל נגן יקליט מספר שירים בסשן שלו אז ננצל את מלוא זמן הסשן (כי אין התארגנות של הנגנים לפני ואחרי ההקלטה ויש כבר דרייב מתעצם שלהם אל תוך המוסיקה) וכך נרוויח מהסשן את מלוא האפשרויות, כלומר: חמשה שירים. בינתיים מאחל לכולנו טונות של הצלחות o-k
40 תגובות הוסף תגובה הצג תגובות כאן 1 הפניות (TrackBack) לכאן קישור ישיר לקטע תגובה אחרונה של o-k ב-10/9/2006 18:01 |
|||
|
||||
![]() |
||||
קנינו קונים נקנה...
היום דיאטה 10 כללים לכבוד מר קלינמן אבּוּטי אין לי מה ללבוש! |
אודותי
לאשתי לא קוראים יוספה תודה לבלדד שבת קודש של צו 8 לבנון השנייה חקלאי |
|||
|
בלוג זה מתארח בשמחה תחת![]() |
הזכויות לתכנים בבלוג זה שייכות לקלינמן אלא אם צויין אחרת האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על קלינמן ועליו/ה בלבד ![]() ![]() |