חזרה לנענע חזרה לבלוג ישראבלוג
10/2007
BlogDay 2006

 

מאת: אילנה תמיר, מנהלת תוכן גולשים

 

ביום, ניר אופיר הוא מתחרה מוערך מתפוז. בלילות הוא עומל לקידום הבלוגוספירה העולמית. השנה זו הפעם השניה שניר מריץ את Blog Day, יום הבלוגים הבינלאומי, שכל המטרה שלו הוא לחגוג את קיומם של הבלוגים בעולם ולהגדיל את הרישות וההשפעה שלהם.

בדקתי עכשיו, ובטכנורטי, מנוע החיפוש המוביל בעולם לבלוגים, מופיעים כבר כמה אלפי פוסטים תחת מילת המפתח BlogDay. אתר הפרויקט עצמו קרס בשעות האחרונות. גם בתפוז, כמובן, מציינים את היום (למרות שניר דאג פעם להדגיש באוזני שארגון היום הוא יוזמה פרטית שלו ולא קשורה לתפוז).

וגם כאן בישרא-בלוג יש היענות מרשימה. הנושא הפך לנושא החם של ישרא, והצטרפו אליו כבר כמה בלוגרים, שכל אחד מהם ממליץ על חמישה אחרים. דרך מצויינת להיחשף לבלוגים טובים, שסביר להניח שבדרך אחרת לא הייתם מכירים אותם.

החברים מהחדר הסמוך בחיים ברשת, צינו את הארוע. אומנם הם בעצמם לא בלוג, אלא "עיתונות ממוסדת", אבל בהחלט יש בכל אחד מהם את הניצוץ הבלוגרי. הנה תקצירי ההמלצות שלהם:

 

רן יניב הרטשטיין, חובב מק מושבע, ממליץ על The Tao of Mac -

"רוי קארמו הוא פורטוגזי שעובד בטלקום, מצלם, וכותב בלוג. הוא מתעסק קצת בתעשייה שלו, קצת בעולם הטכנולוגיה בכלל, הרבה במקינטוש ואפל ובכל מה שקשור לכך, ואפילו קצת בעצמו ובחיים הפרטיים שלו, ובאיך זה להיות גיק מקינטושאי בפורטוגל... " (המשך ההמלצה בכתבה המקורית).

 

אדר שלו, גיקית צמרת, ממליצה על דיסונס קוגניטיבי:

"דני, שעומד מאחורי הבלוג דיסוננס קוגניטיבי (או: TNT For The Brain), הוא סטודנט בן 25 למתמטיקה ופסיכולוגיה באוניברסיטת תל אביב. הלבטים עזים וקשה לי להחליט מה אני שונאת יותר - מתמטיקה או פסיכולוגים, אבל החיבור בין השניים, כפי שהוא מתפרש בבלוג של דני, מקשה עליי לנתק עיניים מהמסך..."

 

אורי ברקוביץ', עורך הערוץ, ממליץ על הבלוג של לוליטה המזדקנת:

"הבלוג של לוליטה מזדקנת, עליו גם המלצתי לפני כחצי שנה, מדגים היטב את אחד החסרונות של מדיום הבלוגים. בעוד הסבירות שאתר תוכן גדול ומכובד ימחק בהינף דליט שנים של עשייה מקוונת (ואף מילה על המעבר ממעריב אונליין ל-nrg, או מחיקת הקהילות של IOL בידי וואלה), בלוגרים מוחקים פוסטים ובלוגים שלמים השכם והערב..."

 

ניב ליליאן, האינטלקטואל שלנו, ממליץ על עונג שבת:

"...בדיוק של שעון שוויצרי ובסיוע ארטילרי מצד קוראיו הנאמנים, מספק גיא חגג' מהשרת העיוור (הידוע בכינויו גיאחה), פעם בשבוע מנה מרוכזת של חמישים פריטים (או יותר) בענייני מוזיקה, וידאו ותרבות פופולרית מכל רחבי הרשת. יש גם פרוייקטים מיוחדים. הפוסט בדרך כלל מגיע בימי חמישי בערב, לפעמים בשישי, כך שתמיד, אני יודע שמצפה לי בסוף השבוע חצי שעה של עונג שבת צרוף."

 

יוסי גורביץ', שחקן חיזוק מערוץ האקטואליה, ממליץ על Daily Dish:

"בבלוג, לעיתים קרובות הכותב הוא הנושא - ובמקרה של אנדרו סאליבן, האיש הוא בהחלט נושא: הומו שהוא שמרן כלכלי וליברל חברתי, ובנוסף לכל זה גם קתולי. אה, והוא בריטי שחי בארצות הברית. כל זה, בנוסף לאינטליגנציה הגבוהה, הידע העשיר, ויכולת הכתיבה הפנומנלית הפכו את הבלוג של סאליבן - "המנה היומית" - לאחד הבלוגים המשפיעים ביותר באנגלית..."

 

דנה פאר, מלכת הגאדג'טים, ממליצה על "החכמה היא לא לחשוב על זה":

"...אם להאמין למה שמשתקף מהבלוג, זה שכותב אותו הוא מעין אלוהים בזעיר-אנפין: נראה מצויין, גאון. הכל בחיים הולך לו בקלי-קלות, וכך למשל הוא מתאר את זה: 'הקלות הבלתי נסבלת שבה שלטתי באנשים, בחברות שלמות, בקורסים בצבא, במורים שלי, במפקדים שלי, ההצלפה הכריזמתית הזאת בכח הרצון של הזולת'..."

על פי הכללים של ה- BlogDay, צריך להמליץ על חמישה בלוגים, ואילו כאן כבר יש שש המלצות, ככה שאני עצמי מרגישה פטורה. אבל כדי שאני לא אראה לגמרי עצלנית, הנה לינק לבלוג שהכרתי זה היום. הבלוג שייך לאריאל ויסמן, קומיקסאי צעיר שאחראי על "אודי", סטריפ קומיקס אינפנטילי וקורע.

בלוג דיי שמח.



שורבט על ידי אילנה, 31/8/2006 15:43, בקטגוריות blogday, אדר, בלוגים, רן, ברקוביץ, ניב, דנה פאר
2 תגובות   הוספת תגובה     הצצה בתגובות     0 הפניות לכאן     לינק ישיר לקטע
תגובה אחרונה של: אילנה




דפים: 1  


לאן הגעתי?
ברוכים הבאים לחדר
הירוק, הבלוג החצי -רשמי
של פורטל נענע. כאן
תוכלו להתעדכן בנעשה
בפורטל, להציץ אל
מאחורי הקלעים ולדבר
עם חברי המערכת.
המשך..


שמתם לב ש..
מחפשים אצלנו עובדים
עלה דף בית חדש לנענע


עוד בלוגים לנענע
שירה גל מצטטת
המזכירה שלנו
עדכוני ישראבלוג
תגובות השבוע


ארכיון:

RSS


מלאו כאן את כתובת האימייל שלכם בכדי לקבל עדכון בכל פעם שנעדכן את הבלוג:

לעשיית מנוי
לביטול המנוי