בלוגים קרובים  בר קבועים  הוסף לקבועים שלי   שלח המלצה לחבר   הפורום
משלוח תמונות לסלולר   קישור ישיר לכאן   דף כניסה


פוטנציאל מבוזבז

אישה ואם בישראל. חברה במגזר הדתי. בשעות העבודה והפנאי נהנית לבהות במחשב.
10/2004

מעשה בפרימה בלרינה ובעקרת בית
אם הייתם מדריכים או חניכים בתנועת נוער כלשהי, אתם בטוח מכירים את הסיפור: שתי נשים שהיו חברות טובות בתיכון נפגשות אחרי שנים. את כל אחת לקחו החיים לכיוון אחר. האחת השקיעה בקרייה ונהייתה פרימה בלרינה, הטסה מעיר לעיר ברחבי העולם, וקוצרתתשואות אל מול אולמות מלאים. השניה עקרת בית בעל 4 (+/-) ילדים. היא גרה כל השנים באתה עיר. כל החיים שלה מסתובבים סביב הילדים. המפגש בין השתיים זורק כל אחת למחשבות על הבחירות שעשתה בחייה, והאם הן נכונות. הרקדנית מייחלת לחיים של עקרת הבית ועקרת הביתמפנטזת על החים של הרקדנית.

עשו על זה שיר פעם. לא זוכרת איך קוראים לו, רק זוכרת שהזמרת מתארת בו את חייה העשירים ומלאי המסיבות, והסוף היא מלחששת לחברתה שהילדים של החברה ובעלה הדהוי הם הדבר האמיתי, ואילו היא וחיי החברה העשירים שלה הם רק שקר (אל תספרו לאף אחד, אבל כששמעתי את השיר הזה במהלך ההריון האחרון שלי, התחלתי לדמוע כמו איזו רכיכה).

למה נזכרתי בסיפור הזה? בגלל ענבל. ענבל אוטוטו חוגגת יומולדת 39. היא רווקה. בלי ילדים. שוחחנו לא ממזמן והיא אמרה לי שהיא לא אוהבת את החיים שלה. "על מה את מדברת?" שאלתי אותה "יש לך חיים שאחרים היו מקנאים בהם". המון חברים, המון מסיבות, בתי קפה כל אחה"צ, ים בשבת, טיסות לחו"ל מתי שמתחשק, סופי שבוע ספונטניים, חופששששש וכסףףףף! "מה יש לי בחיים?" שאלה ענבל. "אין לי כלום. למה את חושבת שאני מבלה אחה"צ בבתי קפה? כדי שלא אצטרך לחזור לבית ריק. אני רוצה לחזור לבית שמישהו מחכה לי בו. אני רוצה לרוץ מהעבודה בסוף היום ולמהר להוציא ילדים מהגן. נמאס לי ממסיבות. נמאס לי מחברים. אני רוצה לבלות לבד עם משפחה משלי".
הדברים שלה צבטו לי את הלב. גם בגלל הכנות שבה נאמרו, וגם בגלל שהם גרמו לי להבין שהיא בעצם רוצה את החיים שלי. יש לי את כל מה שהיא רוצה, ואני לא מעריכה את זה מספיק. אני עסוקה בעייפות שלי, וברצון שלי לחופש, ואני לא שמה לב לזה שאני חיה חלום של אנשים אחרים.

האם נועדנו תמיד לרודף אחרי האושר, מבלי לשים לב שהשגנו אותו? האם נועדנו תמיד לרצות חיים של מישהו אחר מבלי לשים לב שהחיים שלנו טובים דיים?
האם יש אושר מוחלט או שהאושר טמון במה שיש למישהו אחר (ולכן גם אם נשיג בעתיד את מה שאנחנו חושבים היום שיעשה אותנו מאושרים, בסופו של דבר לא נהיה מאושרים לעולם)?






התעכבתי בעבודה יותר מהרגיל היום. הבעל היה צריך להוציא את הילדים ממסגרות הצהרים שלהם, לקחת את מס' 1 לפזיו' ולשמור עליהם עד שאחזור.
א-הא! הנקמה המתוקה (חשבתי לעצמי) עכשיו הוא יבין מה עובר עלי כל אחה"צ, כמה קשה לטפל ב-3 ילדים, להענות לכל הצרכים והדרישות שלהם, לשמור על שפיות ועל בית מסודר.
חזרתי לקראת 19:00. הבית היה מסודר. שקט. הילדים אחרי אמבטיה. הבעל רגוע. "ממש לא נורא" הוא אומר לי. "הם היו מקסימים".
אההההההההההה?
האם מדובר בקונספירציה שהילדים רקמו מאחורי גבי, או אולי העובדה שמס' 2 (AKA: הבלאגניסט הגדול) חולה גרמה לאחה"צ להיות כזה רגוע? בכל מקרה הבעל לא למד שום לקח, ואני יצאתי טמבלית שסתם מקטרת.


נכתב על ידי nina, 21/10/2004 21:15, בקטגוריות מהרהרת, מקטרת
25 תגובות   הוסף תגובה     הצג תגובות כאן     0 הפניות (TrackBack) לכאן     קישור ישיר לקטע     שלח ל'שווה קריאה'     הוסף למומלצים שלי     לקטע הקודם     לקטע הבא     לבלוג המלא
תגובה אחרונה של תראזימאכוס ב-29/10/2004 08:57



52,560
כינוי: nina
גיל: 51

ICQ:


מצב הרוח שלי:

מלאו כאן את כתובת ה-email שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח
הצטרף כמנוי SMS
בטל מנוי SMS

RSS (הסבר)

 << אוקטובר 2004 >> 
א ב ג ד ה ו ש
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31            

ארכיון:

חיפוש טקסט בקטעים:

חפש
חלון מסרים:
הוסף מסר

הבלוג חבר בטבעות:
« בלוגרים דתיים » ±
« הדוסים של ישרא » ±
« נשים חזקות » ±





מה השעה?



טפיחה על האגו
25 הבלוגים הנבחרים של אפלטון לשנת 2006
בלוגים על הורות - כתבה מ"הלול"


מי אני?
אישה
אמא לארבעה: בת 13 בן 11 בן 8 ובת 3
מחפשת מה לעשות עם עצמי, ובינתיים עובדת כעצמאית
משתייכת לזרם הדתי לאומי, אבל נוטה ל"אורתודוכסיה מודרנית" (שזו דרך יפה לומר שאני דתייה לייט)
שמרנית ומרובעת. אוהבת שיגרה. צורכת תרבות מיינסטרים.


בטלויזיה שלי
C.S.I
The Amazing Race
איך פגשתי את אמא
האישה הטובה
האנטומיה של גריי
המפענחת
מחשבות פליליות
נשות קבע
עקרות בית נואשות
פרשיות סמויות
רצח מן העבר


תגיות
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לnina אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על nina ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2006 © נטוויז'ן (ע"ר)
עיצוב: איה