בלוגים קרובים  בר קבועים  הוסף לקבועים שלי   שלח המלצה לחבר   הפורום
משלוח תמונות לסלולר   קישור ישיר לכאן   דף כניסה


פוטנציאל מבוזבז

אישה ואם בישראל. חברה במגזר הדתי. בשעות העבודה והפנאי נהנית לבהות במחשב.
10/2008

זה הולך ומתקרב

אני חושבת שלא אחדש דבר אם אספר שבשנים האחרונות אחוז הגירושים במגזר הדתי עולה. חכמים וגדולים ממני מנסים למצוא את הסיבות לזה - האם מדובר בגיל הנישואים המוקדם? האם מדובר בהשפעות האינטרנט על התא המשפחתי? האם מדובר באימוץ מאוחר של טרנד חילוני? ואולי הסיבה בכלל לא משנה, כי מהרגע שזאת הפכה לתופעה, אנשים פחות מהססים לפני שהם בוחרים להתגרש. אם פעם העדיפו להשאר ביחד ולסבול, היום הרבה יותר מקובל לפרק נישואים.

אני יודעת שאני די שמרנית בנושא (ולא רק בזה...). אני סבורה שהגשמה עצמית ואושר אישי לא צריכים להיות בראש סדר העדיפויות של אדם, אלא עליו לקחת בחשבון קודם כל את אושרם של אנשים התלויים בו. כלומר, אני סבורה שהדאגה לאושרם ולבריאותם של ילדי צריכה לבוא לפני הדאגה לאושר ולסיפוק האישי שלי, ולכן גם אם אמצא את עצמי מתוסכלת מחיי הנישואים שלי, לא ארוץ לפרק אותם כי אדע שבצעד הזה אפגע משמעותית באושר של ילדי. מצד שני, אולי קל לי להצהיר הצהרה כזאת, כי אחרי הכל אני לא נמצאת במצב בו אני מתוסכלת מחיי הנישואים שלי. נכון שיש רגעים קשים, ויש רגעים בהם בא לי לברוח מהבית (או לפחות להוריד איזה נבוט על הראש של בעלי), אבל בסופו של יום, בשורה התחתונה, טוב לי עם בעלי. האם אני נמצאת במקום בו אני יכולה לשפוט אדם שטוען שהוא אינו אוהב יותר את בת/בן זוגו ומבקש למצוא אהבה במקום אחר? לא יודעת. אני רק יודעת שקשה לי להבין את הקלות שבה אדם אורז את עצמו ועוזב בית עם 3-4 ילדים, מתוך ידיעה שבמקום לראות אותם כל ערב וכל בוקר, הוא יראה אותם מעכשיו והלאה רק פעם-פעמיים בשבוע וכל סופ"ש שני.

 

עד לאחרונה כל זה היה רחוק ממני. אלה שהתגרשו היו זוגות צעירים שהתחתנו מכל הסיבות הלא נכונות וגילו את זה די מהר אחרי הנישואים, או זוגות שחצי מהם יצאו מהארון, או זוגות שמלכתחילה לא התאימו או זוגות מבוגרים שהפסיקו למצוא עניין זה בזה אחרי שהילדים עזבו את הבית. אף אחד מהסביבה החברתית הקרובה אלינו לא התגרש. זאת היתה רק רכילות רחוקה כזאת, ששמענו עליה אצל אחרים, ויכולנו להרגיע את עצמנו ש"אצלנו כנראה זה לא יקרה".

אבל עכשיו זה מתקרב, וגם בסביבה החברתית הקרובה אלינו מתחילים להתגרש. אתמול שמעתי על זוג שנפרד - הם בני גילנו, נשואים למעלה מ-10 שנים, עם 4 ילדים בגילאים המקבילים לגילאי הילדים שלי. אין להם שום איפיון שיוכל להרחיק אותם מאיתנו ויכול לתת לנו את העונג לפלוט "אצלנו זה לא יקרה". אני מודה שזה די מפחיד אותי. אני מסתכלת על בעלי ותוהה, האם גם הוא יכול בהחלטה של רגע לקום ולעזוב, ולערער את תמונת החיים הרגועה (נניח) והמושלמת (נניח) שלי? אני תוהה האם יש משהו שאנחנו יכולים לעשות כדי לוודא שזה לא יקרה גם אצלנו. מהו הסוד לנישואים מוצלחים? איך יכול להיות שזוגיות שמבחוץ נראית מושלמת (או לפחות ללא חיכוכים) מתפרקת בסוף?

נכתב על ידי nina, 6/10/2008 11:53, בקטגוריות אנתרופולוגיה בגרוש, מהרהרת
64 תגובות   הוסף תגובה     הצג תגובות כאן     1 הפניות (TrackBack) לכאן     קישור ישיר לקטע     שלח ל'שווה קריאה'     הוסף למומלצים שלי     לקטע הקודם     לקטע הבא     לבלוג המלא
תגובה אחרונה של nina ב-4/11/2008 09:15



52,560
כינוי: nina
גיל: 51

ICQ:


מצב הרוח שלי:

מלאו כאן את כתובת ה-email שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח
הצטרף כמנוי SMS
בטל מנוי SMS

RSS (הסבר)

 << אוקטובר 2008 >> 
א ב ג ד ה ו ש
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31  

ארכיון:

חיפוש טקסט בקטעים:

חפש
חלון מסרים:
הוסף מסר

הבלוג חבר בטבעות:
« בלוגרים דתיים » ±
« הדוסים של ישרא » ±
« נשים חזקות » ±





מה השעה?



טפיחה על האגו
25 הבלוגים הנבחרים של אפלטון לשנת 2006
בלוגים על הורות - כתבה מ"הלול"


מי אני?
אישה
אמא לארבעה: בת 13 בן 11 בן 8 ובת 3
מחפשת מה לעשות עם עצמי, ובינתיים עובדת כעצמאית
משתייכת לזרם הדתי לאומי, אבל נוטה ל"אורתודוכסיה מודרנית" (שזו דרך יפה לומר שאני דתייה לייט)
שמרנית ומרובעת. אוהבת שיגרה. צורכת תרבות מיינסטרים.


בטלויזיה שלי
C.S.I
The Amazing Race
איך פגשתי את אמא
האישה הטובה
האנטומיה של גריי
המפענחת
מחשבות פליליות
נשות קבע
עקרות בית נואשות
פרשיות סמויות
רצח מן העבר


תגיות
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לnina אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על nina ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2006 © נטוויז'ן (ע"ר)
עיצוב: איה