לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה

אדיבות בתנועה: מעבירים את זה הלאה


מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


8/2011

פתיחה והזמנה


מספר הנהגים במדינת ישראל נכון לסוף שנת 2010 הוא שלושה מיליון ו -538 אלף.

לצורך השוואה, בבחירות לכנסת ה-18 הצביעו שלושה מליון ו-417 אלף אנשים.

אילו כל בעלי רשיון הנהיגה היו מצביעים למפלגה אחת, היא הייתה זוכה ב-120 מנדטים.

אבל הנהגים לא יצביעו למפלגה אחת, גם אם יקראו לה מפלגת הנהגים כי אין שום קשר סטטיסטי שמחבר בין הנהגים על הכביש פרט לעובדה שכולם נוהגים על הכביש.

אי אפשר אפילו לכתוב שלכולם יש רשיון, כי ל- 1% מכלל הנהגים שהורשעו בעבירות תנועה בשנת 2008 לא היה רישיון נהיגה.

בשנת 2010 נעו על הכבישים שני מליון ו- 566 אלף כלי רכב מנועיים, כאשר סך כל הדרכים במדינת ישראל נכון לשנת 2009 הסתכם ב 18,290 ק"מ. בממוצע אפשר לומר שיש 140 כלי רכב לכל ק"מ במדינת ישראל, מה שאולי יכול להסביר למה בכל מקום, אבל בכל מקום בארץ יש פקקים.

לפני כשלוש שנים הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים ערכה סקר לבחינת תרבות הנהיגה בישראל.

מן התוצאות עולה כי 85% מאלו שהשתתפו בסקר הגדירו את עצמם כנהגים זהירים. זה נשמע טוב, נכון?

אבל זה לא מסביר איך זה שבשנת 2010 היו 92 אלף תאונות דרכים עם נפגעים?

ההסבר מגיע בהמשך אותו הסקר.

30% מהנהגים שמגדירים את עצמם כנהגים זהירים במידה רבה מאד מעידים על עצמם שהם נוהגים לעיתים קרובות מאד במהירות של 20 קמ"ש מעל המהירות המותרת.

25% מהנהגים הזהירים מאד קיבלו לפחות דו"ח תנועה אחד במהלך השנתיים שקדמו לעריכת הסקר (לא דו"ח חנייה).

13% מהנהגים הזהירים הללו אינם נותנים זכות קדימה להולכי רגל.


ככל הנראה 85% מציבור הנהגים בכלל לא יודעים מה זאת נהיגה זהירה.


בהמשך אותו הסקר כתוב - חלק לא מבוטל של הציבור בישראל מאופיין בנהיגה תוקפנית הבאה לידי ביטוי בחוסר התחשבות כלפי נהגים אחרים. 

23% מסמנים באורות לנהג לפניו לעבור/לפנות נתיב

12% מדווחים שהם נצמדים למכונית לפניהם כדי לסמן לנהג לעבור/לפנות נתיב.  

10% דיווחו שהם אינם עוצרים בעצור,

9% עוקפים בקו הפרדה לבן,

5% עוברים באור אדום

5% נוהגים שיכורים.


5% מכלל הנהגים זה 176,900 אנשים. או במילים אחרות, אם מסתמכים על תוצאות הסקר - מדי יום 177 אלף אנשים נוהגים על הכביש כשהם שיכורים!

פלא שהמשטרה חוקרת רק 92 אלף תאונות ....

 

רבים וטובים ממני ניסו לתקן תקנות ולהציע הצעות. לחנך, לאכוף, ללמד, לצלם, לקנוס.

קטונתי, באמת. מי אני שאשנה את התנהגותו של הנהג הישראלי.

קולין ביבן, "איש אינו משפיע", שבכלל עוסק באקולוגיה, אומר שהתחלנו להזניח את כדור הארץ ברגע שהפסקנו לחיות בקהילה.

אולי זאת הבעייה אצל הנהגים - הם לא חלק משום קהילה. 

אבל מה אם היה אפשר להפוך את הנהגים לקהילה, ולגרום לנהגים לאמץ ערכים של קהילה כמו עזרה הדדית?

אולי נוכל להתחיל בקטן. נקים קהילה קטנה של נהגים קוראי הבלוג הזה, אולי קבוצה בפייסבוק.

נתחייב לנהוג באדיבות לפחות פעם אחת בכל נסיעה.

מה זה אומר?

אם אנחנו אף פעם לא נותנים זכות קדימה להולכי רגל, אז לפחות פעם אחת בכל נסיעה כן נעצור לפני מעבר חצייה ונאפשר להם לחצות בביטחה. 

אם אנחנו נוהגים לסמן באורות לנהג איטי שנוסע לפנינו כדי שיעבור נתיב, אז לפחות פעם אחת בכל נסיעה נמתין בסבלנות ונימנע מסנוורו.

אם אנחנו נוהגים לעקוף על קו לבן, אז פעם אחת בכל נסיעה נתאפק ונמתין עד שנגיע לאזור שבו העקיפה מותרת.

 

זה לא אומר שצריך לנהוג מעכשיו באופן פרוע ולעשות רק מעשה טוב אחד ביום.

זה אומר שצריך לנהוג עם מודעות ומחשבה, ופעם אחת לפחות בכל נסיעה, כשממש מתחשק לעבור על החוק, לא לעשות את עבירת התנועה ולצאת גדולים. אמרו לכם תודה? תחייכו ותגידו - תעבירו את זה הלאה.

 

אתם מוזמנים להצטרף לקהילת אדיבות: פעם אחת בכל נסיעה.

הבלוג הזה הוא הבלוג של כל חברי הקהילה.

כל מי שרוצה לכתוב פה סיפורים על אדיבות בתנועה או לחילופין סיפורים על זעם בכבישים מוזמן לפנות אלי ואתן לו הרשאת כתיבה. 

 

 



 

 

הנתונים המצוטטים בפוסט זה נלקחו מפרסומים שונים של הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה ושל הרשות לבטיחות בדרכים

להלן קישורים למסמכים הרלוונטיים:

1. הודעה לעיתונות.

2. בחירות לכנסת, לפי בעלי זכות בחירה ומצביעים.

3. הרשעות ומורשעים בעברות נהיגה, לפי שנת עברה, אפיון נהג וקבוצת אוכלוסייה

4. הודעה לעיתונות.

5. דרכים סלולות

6. סקר בנוגע לתרבות נהיגה

7. הודעה לעיתונות

נכתב על ידי , 30/8/2011 13:10  
16 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט



כינוי: 

מין: נקבה





© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לאדיבות בתנועה אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על אדיבות בתנועה ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2025 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)