לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה
 

הכל חדש ונוצץ


אין לי הרבה מה לומר אבל אני לא סותמת את הפה
Avatarכינוי:  היפהפיה הנרדמת@

בת: 71





מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


<<    אוקטובר 2024    >>
אבגדהוש
  12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031  

 
הבלוג חבר בטבעות:
 
קטעים בקטגוריה: 2. לקטעים בבלוגים אחרים בקטגוריה זו לחצו .

מה למדת בגן היום


אולי השיחה הזאת עם שלומציון נראית נאג'ס והשאלה המתבקשת היא למה אני עונה לה בכלל

אבל סהכ מכל שיחה אני לומדת

אני לומדת על השקרים שאמא מפיצה עלי

אני לומדת על התדמית שהיא יוצרת לי בציבור

כן אני הבת שלא עוזרת

אני הרעה, אחותי הטובה

לא חשוב שאני נתתי הפניה לרופאים

הרי כבר בהתחלה אחותי שרצה בכל מקום ודברה עם כל הרופאים

רק אותה הם הכירו.

לא חשוב שבשנה שעברה אני ישבתי בבתי החולים השונים בו הוא היה מאושפז

והיא קיבלה פטור כי היא עובדת

לא חשוב שאני באתי לקבל את פניו והיא נעדרה

כאשר היא היתה צריכה לטפל בנושא העובד הזר

היא היתה צריכה לצאת לחופשה עם המאהב

לא חשוב שאבי מיד אושפז חזרה

ואני בליתי במחלקה הכי מסריחה ברמבם

בעוד היא חורשת את מגלשות המים של פארק שעשועים במלון מפואר בקפריסין

ואחר כך גם נסעה לברלין

ולגרמניה לבקר את הדודה

ראיתי את הצחוק של האשה הרעה הזאת

וידעתי. ידעתי ששום דבר לא ירחיק ממני את התדמית הרעה

את התדמית הרעה בעיניה

ואת הרוע שהיא מפיצה עלי...

זה לא חדש

כל החיים היא הפיצה עלי רוע

כל החיים היא בכתה לכל העולם שאני לא עוזרת לה

גם כאשר עזרתי לה

והיא? כמה היא עזרה לי?

מי צריך לעזור למי?

אמא לבת או בת לאמא?...

אני מרגישה כמו מיני ישראל

הרי כל מה שנעשה תמיד נצא רעים בעיני העולם

גם אם נראה לעולם תינוקות מרוטשים

אנחנו נצא רעים ואשמים...

לעומת זאת על אחותי היא תמיד תפיץ טוב

לא חשוב מה היא עשתה

אמא תייפה את כל מה שהיא עשתה

ותיצור לה תדמית של טובה ומסכנה וחרוצה ומוצלחת

אמנם היא נתנה לאחותי את כל כספה

אבל לעולם היא תספר שאחותי בנתה הכל בשתי ידיה.

אני מספרת פה את גירסתי

אבל לאמא שלי יש גירסה אחרת

השאלה למי מאמינים

זוהי מלחמת תקשורת

ואני צריכה לנצח....

אני נתתי למנוולת את המס' של הרב פירר

לא אתפלא אם אחותי תתקשר אליו.

 

נכתב על ידי היפהפיה הנרדמת@ , 14/6/2011 07:29   בקטגוריות שלומציון, ראש 2  
6 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של דפנה ב-16/6/2011 08:06
 



הצד שלה


כשכתבתי את הפוסט הזה הציעה לי רק על עצמי לעשות תרגיל בסיסי וקשה בדמיון מודרך - לכתוב את כל הסיפור מנקודת הראות של בני משפחתי בגוף ראשון.

החלטתי לנסות לספר את הסיפור מנקודת הראות של אמא ולזכור זה בא מהראש שלי זה לא באמת

אני לא כותבת עדיין בגוף ראשון.

 

כשסוסון נולד אמא נכנסה לחדר הלידה בפנים מאירות עינים: עשית מה שאני לא עשיתי. ילדת בן. כן, היא נורא רצתה בן והיא מאוד פרגנה לי אותו רגע. אחרי הלידה באתי לגור קצת אצלה. היא קנתה לי את כל הציוד וסידרה לי שם חדר בשבילי ובשביל התינוק. אני הייתי תפורה מכל הכיוונים. בקושי טיפלתי בו. היא טיפלה בו איך שהיא זכרה שמטפלים בתינוקות אך כשאני באתי לטפל היא לא נתנה לי. אז התחלנו עם הויכוחים הרגילים שלנו והלכתי הביתה לרחובות.

היה לי נורא קשה לבד ברחובות. הבעל לא עזר כמעט כלום היה כל הזמן בעבודה והיו לו 2 עבודות. אחת במכון וייצמן ואחת בבנק הדם כך שגם בשבת הוא לא היה בבית. כשפרצה מלחמת לבנון הראשונה הוא היה במשמרת, התינוק בכה כל היום עד ששכנה באה לעזור.

ראיתי שאני לא יכולה. קראתי לאמא. אמא הראתה לי שהכל פשוט וחזרה הביתה. כשגייסו את הבעל למילואים שוב הייתי אצל ההורים והיה לי באמת הרבה יותר קל. הייתי אומרת שהיה אפילו כיף אבל ממש. המלחמה הסתיימה, חזרתי לרחובות, סוסון היה כבר יותר גדול ופחות קשה. התחלתי להסתובב גם עם חברה שילדה קצת אחרי וכך הסתובבנו לנו ברחובות בין בתי הקפה והבריכה של המכון. ושוב היה כיף.

הצרות התחילו כשעברנו לגור. סוסון התחיל להראות קשיים בהתפתחות. באתי עם זה לאמא, היא סרבה לראות את הקשיים וכל הזמן אמרה יהיה בסדר יהיה בסדר, את לא בסדר. שוב כעסתי עליה אבל היא מבחינתה לא היתה מוכנה לקבל שמשהו לא בסדר עם הנכד שלה. היא קיבלה אותו כמות שהוא ואהבה אותו כמות שהוא. אני הלכתי לכל מיני מומחים. כשהייתי באה לבקר היא קיבלה אותו באהבה כאילו הכל בסדר.

ואז נסענו לארהב. החלטתי לאמץ את הגישה שלה והתייחסתי לסוסון כאילו הכל בסדר. אחרי שנה שנתיים הוא באמת היה בסדר והכל נשכח מבחינתי. הייתי באה לבקר , מה שנקרא ביקור מולדת.

אמנם היא אמרה שהכל בסדר אך בתוך תוכה היא ידעה שמשהו לא בסדר. וכך היא זכרה את סוסון כשנסענו לארהב. שמשהו לא בסדר איתו. מבחינתה זה היה אחרת.

 

כשנסעתי לארהב אחותי היתה על הפנים. אני הייתי הילדה שמביאה נחת להורים ואילו אחותי היתה צרה צרורה. גרושה, חיה במרתף עם שותפה לסבית ומסרבת להתחתן. אמא היתה מיואשת ממנה. כל הזמן בכתה לי איך בחורה ככ מוצלחת יפה וסקסית הגיעה למצב כזה. אבל כשהייתי בארהב אחותי התאוששה. היא התחתנה, ילדה ילד ועוד ילד, היא הפכה מצרה צרורה לילדה שמביאה נחת להוריה. כבר שחזרתי בפעם הראשונה חשתי את השינוי בכיוון הרוח. כן, עכשיו אני הצרה הצרורה כי חזרתי לבד בלי הבעל ויש לי רק ילד אחד אמנם נחמד אבל זה לא מה שמשמח את אמא.

אחרי 4 חודשים חזרנו לארהב כשאמא באה אתי. לא הסתדרנו שם. אני נורא כעסתי על אחותי שנכנסה להריון שני ועקפה אותי. אמא היתה מאושרת מזה. וכך אמא רדפה אחרי האושר. היא עזבה אותי עם הבעל והמריבות איתו והלכה לאחותי. שם יותר נחמד ויותר נעים.

חודש אחרי שהיא עזבה קרתה התאונה של סוסון. לא סיפרתי לה. סיפרתי רק לאחותי ואחותי שמרה זאת בבטן. כשההורים התקשרו וביקשו לדבר עם סוסון אמרתי שהוא לא בבית. רק אחרי 4 חודשים אבא דרש לדעת מה קרה עם סוסון. סוסון כבר חזר משיקום והיה נשמע מוזר. רק אז סיפרתי. אין לי מושג עד היום איך הם קיבלו את הבשורה הזאת.

 

כשחייזרון נולד שוב אמא באה לארהב לעזור לי ושוב לא הסתדרנו. היא היתה גרה אצלי וכל יום הלכה ודעכה. היא היתה צריכה את הבית, את הבעל, את החברים. היא עזרה לי עם התינוק, עם הברית אבל היא שוב אמרה לי מה לעשות ולא רציתי לשמוע לה. היא חזרה הביתה. אין לי מושג מה היא אמרה אבל ברור שהיה לה יותר נוח בבית עם הבעל החברות אחותי וילדיה

ואז הודעתי שאני באה לארץ. היא לא בדיוק שמחה. אבל בכל זאת נחתתי אצלה בבית עם 2 הילדים. הייתי צריכה להחליט לאן ללכת אבל היה לי נוח שם אצלה. בסוף עברתי לאן שאני גרה היום. סוסון התחיל ללמוד בבצפר ליד ביתה והיא הציעה לי שסוסון יגור אצלה. זה נורא הרגיז אותי אבל היא בטח לא הבינה למה. היא רוצה לעזור לי עם סוסון עד כדי כך שהיא מוכנה שהוא יחיה אצלה ואני כועסת. אפילו ברוגז. היא הלכה להתלונן על כך, קיבלה חיזוקים ואני עוד יותר כעסתי שהיא הולכת ומדברת עלי לא יפה. בסופו של דבר סוסון גר אתי ואבא היה בא לקחת אותו כל בוקר לבית הספר. סוסון היה חוזר אליה הביתה מבית הספר וזה גם הרגיז אותי. בסוף העברתי את סוסון לבצפר ליד הבית והוא לא הסתדר כאן. במשך התקופה שסוסון למד ליד ביתם הוא קיבל טיפולים. אבא הסיע אותו לשם ואף לפעמים ההורים מימנו.

 

הנוכחות של סבתא בחיי סוסון הלכה והצטמצמה אחרי המעבר לבית הספר כאן. כולנו ראינו בכאב איך הוא לא מסתדר לא מבחינה לימודית ולא מבחינה חברית. הטיפולים הופסקו, חודשו, אבל לא עזרו הרבה. היה מייאש. הכל.

 

מנגד אחותי הפגינה חיים טובים ומאושרים. בעל, 2 ילדים חמודים, היא עברה לגור לדירה מפוארת. היה שם הרבה יותר נעים וכך גם אחותי הרגישה לגבי. עכשיו היא למעלה ואני למטה. ניגוד מוחלט לאיך שהיינו לפני הנסיעה לארהב. כן, התחלפנו, עכשיו אני הצרה הצרורה ואילו אחותי היא הילדה הטובה שמביאה הרבה נחת. אחרי שאחותי ילדה את ביתה זה הפך אפילו לקיצווני. כן, עכשיו היא נשואה עם 2 בנים ובת גרה בדירה מפוארת 4 מפלסים ונראית מיליון דולר ואילו אצלי היאוש חוגג. אני גרה בבית הקטן הזה בשכונת עוני, אין לי ממה לחיות, סוסון עושה המון בעיות ונמאס כבר לטפל בו. אני הולכת ומשמינה, אצל אחותי הרבה הרבה הרבה יותר נעים. ואמא הולכת לאן שנעים לה. כמו כולם למעשה

 

הנעים הזה של אחותי לא נמשך הרבה זמן.

במשך כל הזמן היה לה מאהב והיא ניהלה חיים כפולים. עד שבסוף מישהי אחרת שהיתה גם כן בקשר עם המאהב סיפרה זאת לבעלה של אחותי. החגיגות של אחותי נגמרו. בשביל אמא זה היה סוף האושר. עכשיו 2 הבנות שלה הולכות להיות גרושות ובפעם הקודמת שאחותי התגרשה זה היה מאוד לא נעים. אמא ניסתה להציל את אחותי בכל הכוח. קנתה לה דירה והכל. היא לא רצתה 2 בנות באותו מצב. אני אמנם נורא כועסת עליה אבל אני מנסה להבין את הצד שלה.

כן אני נורא כעסתי שאמא החזיקה לאחותי את הראש מעל המים ולי היא הניחה לטבוע. כך הסתבכנו כולנו אבל היא מבחינתה כל הזמן מחפשת את הדרך אלי ולא מוצאת. לכן היא הולכת וחוזרת הולכת וחוזרת. כך נכנסנו ללופ האינסופי הזה. לפעמים אני לא מבינה למה בכלל היא חוזרת.

וכשהיא אומרת לי: אני אוהבת אותך אני מאמינה לה. רק שאף פעם לא הצלחנו להגיע אחת לשניה. תמיד יש בינינו קצרים. זה כבר קשור לאופי המחורבן של שתינו. אם היתה לי בת כזאת ספק אם הייתי חוזרת.

בסך הכל יש לה היום 2 בנות גרושות. זה לא מתכון לאושר

נכתב על ידי היפהפיה הנרדמת@ , 8/9/2009 08:45   בקטגוריות ראש 2  
9 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של דפנה ב-11/9/2009 01:41
 



9191


9.1.91  עזבתי את הכל וחזרתי לאמריקה, אני ואמא וסוסון הקטן. לא הייתי בטוחה שזה צעד נכון אבל החלטתי אז החלטתי. נפרדתי מאבא, מהאחות, מהבן הקטן, השארתי כאן את הבית כפי שסידרתי אותו, על כל הדברים שקניתי, את האוטו שההורים נתנו לי, אמרתי שלום לח', סוסון נפרד מחבריו החדשים בבצפר, אני לבשתי את המעיל הענק ויצאנו..... מי יודע אולי עוד אחזור....

....אמריקה קיבלה אותנו קרה וצוננת. שלג כיסה את וושיגטון הבירה.  הגעתי לבית אותו עזבתי אך לפני 3 חודשים עם הרבה תקוות והנה אני חוזרת. אולי עכשיו יהיה יותר טוב... קבלת הפנים של הבעל אמרה הכל. יותר טוב לא יהיה. אז בשביל מה הוא שלח כרטיסים לכל הרוחות? להראות לי משהו? הוא נורא השתנה בשלושת החודשים שלא הייתי. כאילו לא הכרתי אותו מעולם. הוא התחיל ללכת למועדוני ג'אז, אף פעם לא ידעתי שהוא אוהב ג'אז, הוא חידש את הקשר שלו עם בן דודו שהיה חי שנים בארהב, היו לו חברים חדשים, בחורות התחילו להתקשר אלי הביתה. כלומר אליו. הוא התחיל להתלבש, לצאת לבד. למה לכל הרוחות קראת לי חזרה? שאלתי אותו, וגם סחבת את אמא שלי לכל הסיפור? מה רצית? שתראה איך אתה משפיל אותי? כמו שהבאת אותי לכאן תחזיר אותי חזרה. היה לי כבר טוב בארץ (חוץ מדבר אחד) התחלתי להסתדר. מה רצית ממני?

חיינו ב-2 עולמות נפרדים. כמעט לא דיברנו. הוא לא התייחס כלל לסוסון, אולי קצת לאמא שלי. זה הכל.

את סוסון החזרתי לכיתה שלו. הוא היה קרן האור היחידה באותה אפלה. למרות העדרות של 3 חודשים הוא הביא תעודה טובה. על ההשגים שלו בעברית בתקופה הקצרה בו שהה בארץ שמרתי באמצעות קורס עברית ב JCC. הוא נכנס ישר לקבוצה המתקדמת.

בתחומים האחרים לא ממש הצליח לי. לא הצלחתי לחזור לעבודה אותה עזבתי אך לפני 3 חודשים. כל הצוות התחלף, לא ידעו מי אני ומה אני רוצה, היו צמצומים, זה היה קצת מעיק להיות תלויה כלכלית במישהו שלא מדבר אתי ויוצא עם אחרות בפרהסיה. גם לעבודה עם המפגרות לא חזרתי. כמה חברים טובים של סוסון עזבו... אלביס, אריאל, פאבל, אני חזרתי לחברים שלי שלא מזמן עשיתי לכבודם מסיבת פרידה, קצת מתסכל המעמד הזה... שבוע לפני שיצאתי איתם לסופש מרוכז של ריקודי עם בפוקונוס שברתי רגל...

עם אמא לא הסתדרתי כרגיל. מה לעשות, אנחנו לא מסתדרות. היא כל הזמן רצתה לחזור ארצה. היו לי איתה הרבה מריבות. נראה שאחותי ההריונית עניינה אותה הרבה יותר ממני ומשפרצה מלחמת המפרץ היא החליטה לעזוב אותי איך שהייתי עם הבעל העבודה והרגל ולהצטרף אל אחותי שברחה לגרמניה. עם זאת יצאנו לטיולים. היינו נוסעות לקאזינו באטלנטיק סיטי, קצת טיולים מקומיים בנוף החורפי האפור, עם הגבס... התחושה הכללית היתה באסה.

כן, כך היא עזבה. אני נשארתי. יכולתי לעזוב איתה אבל אמרתי בסוף השנה אני חוזרת, שסוסון יסיים את שנת הלימודים הזאת. המריבות עם הבעל החריפו. רבנו על כל דבר. אפילו על 25 סנט (quarter).  אני וסוסון היינו יחד, הבעל ניהל חיים משלו ורק דרשתי ממנו שישלם עבור טיסה חזרה ארצה. אבא לא רוצה אותנו, אמרתי לסוסון כאשר טיילנו לבד. בסופו של דבר הוא קנה לי כרטיס טיסה ל LA שישלים את המיילג' של הנוסע המתמיד.

יצאתי עם סוסון לטיול..

זה היה הטיול האחרון עם סוסון הישן והטוב

 

נכתב על ידי היפהפיה הנרדמת@ , 9/1/2009 07:28   בקטגוריות אמריקה, ראש 2, סוסון ים, הבעל  
18 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של דפנה ב-10/1/2009 07:55
 




דפים:  
109,902
הבלוג משוייך לקטגוריות: אקטואליה ופוליטיקה , משפחתי וחיות אחרות , 50 פלוס
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות להיפהפיה הנרדמת@ אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על היפהפיה הנרדמת@ ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)