נגיד שאת רוצה לכתוב. נגיד שאת רוצה לכתוב מחזה. או תסריט. נגיד שיש לך כבר רעיון.
אבל אז אסור שהוא יהיה דומה מידי לחיים שלך, כי אז אין לך שום דיסטנס מהארועים, את מעורבת מידי רגשית וזה משפיע לרעה על הכתיבה. אסור גם שהוא יהיה על דברים שאין לך שום מושג עליהם, כי אז זה יהיה לא אמין בצורה קיצונית, ואמינות פה, היא שם המשחק, אם מדברים על טקסטים ריאליסטיים (גם אם לא בעצם).
ריבוי דמויות גורם לך לאבד את הידיים ואת הרגליים, מיעוט דמויות משמים משהו, ולפעמים משטח גם הטקסט.
יוצא מהאף סיפורים תל אביביים, על חבר'ה בני עשרים-שלושים-ארבעים ומשהו, אבל גם נושא הפריפריות בעייתי מהיבטים אחרים. כמעט כל דבר נראה לעוס, did that been there.
מורה חכם שהיה לי פעם אמר "הכל בתחום הדרמטי כבר נעשה. כל הסרטים והמחזות. אתם, בתור כותבים דרמטיים לא צריכים לחשוב בכיוון של להמציא את הגלגל, אלא לספר בעצם את אותם סיפורים ששיקספיר כבר כתב עליהם, אבל בסגנון האישי שלכם".
שוב נתקעת. הסגנון האישי שלי? יש כזה? ואם כן, מה הוא שווה? שיט. פאקינג שיט.
ולמרות הכל, ובכל זאת, אין אורגזמה שווה לכתיבה. כשאני כבר מצליחה לשים כמה שורות על הנייר שקוהרנטיות אפילו רק לעצמי (בשלב ראשון) אני המאושרת באדם.
אני מקנאה עד דמעות בכותבים ששייכים לצוות טוב של כתיבה. הכותבים של סיינפלד למשל. כשאני במצברוח הנכון ובמצב הצבירה המתאים, אני הרבה יותר יודעת לעשות פינגפונג מאשר להתחיל לבד ולסיים לבד. אני יודעת להרים לנחתה והלנחית להרמה. חוש ההומור משתחרר מהכלא האפל שלו, ואני יכולה לעוף. באסה.
ובכל זאת, למרות הענן הזה, הנה זה.