לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה

מחשבות והרהורים בדרך להורות לא שגרתית

להיות אבא ואבא


מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


<<    יולי 2014    >>
אבגדהוש
  12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031  

 
הבלוג חבר בטבעות:
 



הוסף מסר

קטעים בקטגוריה: . לקטעים בבלוגים אחרים בקטגוריה זו לחצו .

אלף בית של הורות


החלטתי שהפעם אחרוג ממנהגי ולא אנסה ליצור מניפסט קווירי או טיפולי.  לכבוד סיומה המתקרב של שנת הלימודים, אציג את מה שאני למדתי בנתיים, כמה מושגי מפתח משמעותיים שרכשתי בניסיון ההורות הארוך שלנו (כבר חודשיים וקצת) ובכלל; וכדי שיצא משהו גם לקוראים, אם יש מישהו מקוראי שעדין בבית הספר, או שלא סיים אותו, ניסיתי למלא את האלף-בית, שיהיה מה שנקרא, רווח משני.  נראה לי שאם הייתי מצליח זה היה יוצא ארוך מדי, אבל עם ההקלות שעושים כל שנה עם בחינות הבגרות, נראה לי שיש לנו כאן מספיק אותיות. על אלף אפשר למשל לוותר.

 

ביגוד - פיסות בד קטנות מלאות בתיק-תקים. אתם לא תאמינו כמה סוגי בגדים יש לתינוקות. בהודו השתמשנו רק בבגדים שכיסו אותה מכף רגל עד צוואר (ע"ע), אבל בארון בבית חיכו לנו עוד הרבה סוגי בגדים. יש בגדי מעטפת, ובגדים שנסגרים מלמטה ומלמעלה, יש כאלו שמכסים את הרגליים אך לא את הזרועות ויש שמכסים את הזרועות אך לא את הרגליים, יש מכנסיים שנגמרים בקרסול וכאלו שמגיעים עד קצה הבוהן, ועוד ועד. אבל כאן זה רק מתחיל. הכל קטן כל כך שקשה לקפל, קשה לערום והכי קשה זה להבחין בניהם. למראית עין, כולם נראים קטנים, אבל זה בגלל שבין בגד שגדול עליה לבגד שקטן עליה יש הבדלים שכדי לאתר אותם צריך מיקרוסקופ רגיש במיוחד. כשהקטנה יוצאת ממקלחת עטופה במגבת על הידיים שלי, ואני צריך למצוא לה תוך כדי ניגוב בגד ללבוש, והם, הבגדים, יושבים יחד על המדף, זה רק עניין של מזל איזה פריט לבוש אני הולך להוציא ואם הוא יכסה אותה או לא.

 

גזים - אומרים שהאוויר מסביבנו מלא בגזים. אנחנו לא יכולים לראות אותם, אבל משום מה, אנחנו מאמינים שהם שם. הרבה מהתופעות שאי אפשר להסביר אצל תינוקות, כמו למשל עירות לא מוסברת, סירוב לאכול למרות רעב בולט, קולות של קקי (ע"ע) שאחריהן החיתול נקי, בכי, ואפילו חיוכים אקראיים מוסברים על ידי גזים. אף אחד לא יודע שהם באמת שם, אבל כיוון שהם מספקים הסבר לכל כך הרבה דברים, אך אחד לא מנסה להכחיש את קיומם. בשלב מסוים, בערך בגיל 4-3 חודשים נמאס לכולם להאשים את הגזים ומתחילים למצוא אשמים אחרים כמו צמיחת שיניים. 

 

הורות - קשר בין שני גורמים: הורה וילדו או ילדתו. הבעיה הקשה עם ההורות היא שמהרגע שיש לנו ילדים, פתאום אנו שמים לב שכמו שאנחנו הורים לילדים, אנחנו גם ילדים להורים. הדואליות הזו היא חרב פיפיות: כל תכונה טובה של הורינו הופכת לציפייה לא מציאותית מאיתנו, וגרוע מכך, כל תכונה רעה שלהם הופכת לחרדה עצומה שנהפוך להיות כמונו. זה היה פשוט יותר אם היה אפשר להדחיק אותם בשלב הזה או לפחות את הילדות שלנו, אבל העיתוי בו אנחנו מבינים את הרעיון הזה הוא בעייתי במיוחד, כי באופן מקרי הרגע בו אנחנו עושים ילדים הוא הרגע בו אנחנו עושים להם נכדים ותפאום אנחנו צריכים אותם ו/או הם רוצים את קרבתם של ילדינו. הבשורה הקשה מכל היא שמה שלא תעשו, הילדים שלכם ירגישו את אותו דבר כמוכם כשלהם יהיו ילדים. אכלתם אותה.

 

זרם מבקרים - אם נוציא את היום בו נחתנו וביוזמתינו הגיעה לכאן המשפחה משני הצדדים וכמה חברים, אנחנו מעבירים את הזמן בפורום המצומצם של שלושתנו. מסתבר שיש מוסכמה חברתית שכשאישה חוזרת מבית חולים אחרי לידה מתישה כשהגוף שלה חבול והיא מותשת ועייפה, מתחיל הזרם המבקרים לפקוד את ביתה ולהציף אותה באורחים. החברים המתחשבים ויודעי הדבר ממתינים חודש-חודשיים עד שזרם המבקרים מפסיק ורק אז באים לבקר. כדרך אגב, אני אציין שאף אחד מאיתנו לא ילד וגופו אינו חבול ונפשו אינה מותשת, ולא חזרנו מבית החולים, אלא מירח דבש (ע"ע) בהודו. לא רק זה, אלא שמעולם לא נרשם כאן זרם מבקרים כל שהוא, ויחד עם זאת, רבים מחברי הפליאו והתחשבו והמתינו אפילו יותר מחודשים. תודה, חבר'ה, על ההתחשבות. אתם מוזמנים לבקר, וכדאי לפני שחופשת הלידה (ע"ע) תסתיים.

 

חופשת הלידה - פרק זמן בן 14 שבועות אותו הגדיר המחוקק. באופן מפתיע, גם אנחנו זכאים לו. שליש ממנו עשינו בהודו, שליש אחר כבר עבר, כך שלא נשאר עוד הרבה. אל תשאלו אותי לגבי החזרה לעבודה אני נורא אמביוולנטי, וזה נושא לשיחה רצינית, שאני צריך לעשות עם המעסיקים שלי.

 

טמטמת - ירידה בתפקודים הקוגנטיבים של המוח. לרוב בסמיכות, למשל, טמטמת-הריון. מסתבר שנשים לוקחות על המושג בעלות כדי להסביר תופעות של מהלך ההריון ואחרי הלידה. מניסיון אישי, גם גברים עלולים ללקות בזה, ואני מציע ניסוי שיוכיח זאת באופן חד משמעי: קחו גבר. החליפו את עיסוקו היומיומי במשימה אחרת לחלוטין, שונה מכל מה שהוא רגיל לעשות. שנו את סביבת העבודה שלו באופן קיצוני. עוד פרט קטן, העירו אותו כל כמה שעות בלילה, או יותר טוב, מנעו ממנו שינה כמה ימים. מה שתמצאו נקרא טמטמת.

 

ירח דבש - משך זמן קצוב, קצר ופשוט, בתחילת הקשר המשפחתי. תמיד כשדיברו לידי על הודו, היה לי דבר אחד להגיד ואחרי הפעם האחרונה, זה אפילו יותר רלוונטי: הייתי בהרבה מקומות בעולם, אבל רק להודו אני מתגעגע. אין מה לעשות, היה לי טוב שם, ואם רק היה אפשר להוציא את חוסר הוודאות לגבי אישור החזרה ארצה, הייתי כנראה נשאר שם לתמיד. פרדוקסלי, אבל מהלב. תנו לי אחר הצהריים ליד הבריכה, תנו לי אננס לארוחת בוקר וערב, תנו לי סמוסה. איך בא לי סמוסה.

 

כותרות בעיתונות - משפט קצר וקליט שאין לו כל קשר עם המציאות. אחת למספר שבועות מתפרסמת כותרת שמבשרת על מהפכה. בין אם מדובר במהפכת האימוץ, מהפכת הפונדקאות, או בכל מהפכה אחרת שנדמה שנוגעת לחיינו, חשוב לי להודות לכל חברינו שמיידעים אותנו בכל שהחברה הישראלית סוף סוף מקבלת אותנו לתוכה ומסיימת את האפליה. חשוב לי יותר, להסביר בפעם האחרונה שאין מאחורי הכותרות האלו כלום. בפעם האחרונה שדובר על מהפכה באימוץ, מי שטרח לחקור את מה שעומד מאחורי הידיעה גילה שמדובר בהמלצה של היועץ המשפטי להעמיד קריטריונים שעוד לא פרסמו בתשובה לשני מקרים ספציפים שנדונו בבג"צ שגם המעורבים במקרים היו פסימים מאד לגבי הסיכוי שזה יעשה להם טוב. מה שאתם מפספסים זה שבעיתונות צריך כותרות סנסציוניות כדי שיפרסמו אותן ולכן מדברים על מהפכה כשלמעשה מדובר בגרעפס (כמעט) חסר משמעות. אנא, קחו זאת בחשבון בפעם הבאה לפני שאתם מתרגשים כל כך בשבילנו.

 

מבט - סדרת דרמה מקורית של הערוץ הראשון. אתם מכירים את זה שהורים צעירים מתלהבים מכל מיני דברים מוזרים? כל מיני דברים ששגם הכלב שלכם יודע לעשות? או כל מיני ניואנסים שאתם לא ממש מצליחים להבחין בניהם? אז בשלב הזה של ההתפתחות, הדרמה הגדולה היא המבט. לא, לא חדשות בערוץ הראשון. אתם יודעים, מה, דווקא כן. דמיינו את חיים יבין. אתם פותחים את הערוץ הראשון (פעם אחרונה שעשיתי את זה, ישב שם חיים יבין) והוא יושב מול המצלמה ומתעלם מהפרומטר. המבט שלו תקוע אי שם, כנראה דבוק לאור שיוצא מאחד הפנסים שמולו. אתם יושבים ומסתכלים, כי אין עוד ערוץ אחר (רק לצורך הדוגמה דמיינו שאנחנו בשנות השמונים, טוב?) והמבט שלו משוטט מפנס לפנס, נעצר לרגע על הבזק של אור על השולחן שמולו, ואז לרגע העיניים שלו כאילו מתמקדות במצלמה, זאת אומרת בכם. טוב, לא ממש, אבל אתם בהחלט משוכנעים שזה בכיוון שלכם. בשלב הזה, אתם קצת מתוסכלים. המבט בכיוון של המצלמה, אבל ברור שהוא עוד לא מסתכל עליכם. זה נראה כאילו הוא בוחן את המצלמה, אבל לא מסתכל דרכה אליכם, וגם זה רק לרגעים ספורים. הוא ממשיך לשבת שם, מדבר על האינפלציה, או על לבנון, שאריות חלב נוזלות מזווית פיו (טוב, הגזמתי), ואז לרגע קט - הוא מביט ישר אליכם. זה הופך להיות רגע מסדרת מדע בדיוני, אתם יודעים שיש מצלמת טלוויזיה בניכם, אבל אתם יכולים להשבע שהוא מסתכל אליכם ישר לעיניים. אז זה הסיפור של גיל חודשיים. אחרי תום המהדורה יש שושלת. אומרים שבפרק הבא אלקסיס מחייכת!

 

סופרמן - גבר שרירי עם בגדים שמדגישים את שרירי החזה שלו. הקטנה כבר בת חודשים ושבוע ואנחנו מסתדרים מעולה. יוד חזר לעבודה, וזה אומר שיש ימים שאני קצת חד הורי, אבל יוד מפצה על זה כשהוא בבית. הוא מוכיח שוב ושוב שהוא, ולא קלארק קנט, הסופרמן האמיתי. באחד הימים השבוע השארתי אותו לבד עם הקטנה כשאני הייתי מחוץ לבית כל היום וכשחזרתי הוא הספיק לעשות בבית יותר ממה שאני מספיק בשבוע, וזה תוך כדי האכלות, חיתולים והפעלות. ביום שהוא חוזר מהעבודה מותש ועייף, הוא מספיק לעשות עוד כמה דברים לפני שהוא נרדם, ולמחרת הוא גם נותן לי לישון עד מאוחר. סופרמן או לא סופרמן?

 

עצות - מסתבר שלכולם יש עצות לתת לנו. אנחנו מכירים את הנסיכה שלנו כבר חודשיים ושבוע. קצת יותר מכל אחד אחר, ויחד עם זה, זה לא מפריע לאחרים לדעת בדיוק מתי היא רעבה ומתי היא עייפה ולמה בדיוק היא עושה את מה שהיא עושה ולמה לא. זה לא היה כל כך מפריע אם לא היינו מנסים בעצמנו לנחש את הדברים האלו, לא תמיד בהצלחה. כשאחרים חושבים שהם יודעים הכל ועוד מצהירים "היא רעבה" בוודאות מוחלטת, זה גורם לנו לפקפק בעצמנו עוד יותר ותאמינו לי, כשמקבלים על הכתפיים את האחריות הגדולה ביותר של החיים שלך, פקפוק זה לא כיף. אז אנא, בעדינות עם העצות שלכם.

 

פסולת - דברים שמייקרים מאד את מה שאנחנו קונים ובכל זאת מוצאים את עצמם בפח האשפה שלנו. שלא תבינו לא נכון, אנחנו ממחזרים כל דבר בבית. קרטונים, זכוכיות, פסולת אורגנית, נייר, פלסטיק וקלקר. גם קופסאות שימורים. מאז שתרמנו את זמננו למפעל המחזור, כמות הפסולת להטמנה (זו שאוספים בפחים הגדולים שמחוץ לבית ואותו העירייה קוברת ליד בית של מישהו אחר) הצטמצמה באופן ניכר, אבל כל זה השתנה מאז שיש לנו תינוקת בבית. מסתבר שתינוק מייצר ביום פסולת להטמנה כמו משקל גופו. זה הרבה, וזה מסריח.

 

צוואר - איבר המחבר את הראש עם הגוף. ידעתם שלתינוקות אין צוואר? במקום זה יש שם בורות ספיגה של חלב. כל טיפה של חלב שנוטפת מהפה זורמת ישר לשם ואין שום מגבון או חיתול שיכולים לחדור לשם. אני מעריך ששרידים קדומים של זימים באיזור זה מאפשרים לתינוק לעשות שימוש במאגרים אלו וכך תינוק שרוכש את היכולת הזו להצליח לישון לילה שלם. זימים אלו מתנוונים עם גדילת התינוק וכשנחשף הצוואר אין להם זכר.

 

ריהוט - מסתבר שתינוקות צורכים לא רק אוכל וחיתולים, אלא גם ריהוט והרבה. אם לפני הלידה חשבתי שצריך רק שידת החתלה, עריסה ולול, גילית שזו טעות מרה. בסלון נמצאים איתי עכשיו טרמפולינה, מזרן פעילות, אוניברסיטה, פיזיובול, צ'יקו ופוף. מי שלא מכיר יחשוב שמדובר ברשימה אקראית של מילים שהחלטתי לכתוב זו לצד זו בלי הגיון וקשר, אבל בואו לסיור מודרך ותגלו שיש המון דרכים לשכן תינוק, גם כזה שעדיין לא העלה על דעתו שאפשר לזחול. כל אחד מהמושגים האלו הוא שם של כלי קיבול אחר שיכול להכיל בתוכו תינוק ויחד עם זה, היא תמיד תעדיף כל הידיים. לכל אחד יש רשימה ארוכה של יתרונות, חסרונות ומגבלת זמן שמגדירה כמה זמן מותר לשים את התינוק בתוכו בלי לגרום לו לנזק בלתי הפיך. יתרה מזאת, כיוון שיש לנו גם המון חתולים ואנחנו מנסים לשמור את הקטנה שלנו נקייה, כל אחד מהרהיטים האלו, כשהוא לא נמצא בשימוש, תלוי על מסמר, דלת או חלון כדי שחתול לא ישב עליו. הסלון שלנו נראה כמו מובייל ענק של ריהוט לתינוק. 

 

קקי - אוכל שעוכל ויצא מהצד השני. כן, הקלישאה נכונה. ברגע שנהיים הורים, נפתחים בפניך תחומי עניין שמעולם לא חלמת עלהם. אחד מהם הוא היציאות. קחו קבוצה מקרית של הורים לילדים בגיל חודשיים ותראו שתוך שעה גג הם מתחילים להשוות את פעילות המעיים של יקיריהם. תדירות, סמיכות, צמיגות, ריח וצבע, כולם מאפיינים חשובים מאד שמעידים על בריאות התינוק. העיסוק בקקי הופך להיות מעניין ומסקרן כמו העיסוק של ילדים בדמויות אהובות מסדרת הטלוויזיה פופולרית. הקקי צובע את חיינו בצבעי צהוב ירקרק. לפעמים לא רק את חיינו, אלא גם את הבגדים, המצעים והמגבות, אבל כדי לא לאבד קוראים, אני אפסיק כאן.

 

שינה - תזכירו לי מה זה?

 

תודה על תשומת הלב.

 

נכתב על ידי אבא בדרך , 24/5/2013 02:35   בקטגוריות הורות, השתקפות, שחרור קיטור  
4 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 



הריאליטי קופחת על פנינו


כבר שבועות ארוכים אנחנו רואים את הפרומואים. נפרסו עשרות נקודות שידור ואלפים כבר נרשמו לתוכנית כדי להתחרות על התואר הנכסף. בגמר, יוכרז המנצח שיקבל אחר כך פינה בערוץ המוזיקה, אבל עד אז - הוא יהיה הכוכב הבא! בסוף הפרק היום ייפתחו הקווים ותוכלו לשלוח סמסים ולהכריע מי מצליח יותר למרר לנו את חזרתנו ארצה, מי יודע לשים יותר מכשולים ומי משוכותיו גבוהות יותר.

 

בפרק האחרון ראינו איך בדיקת הרקמות שהגיעה מהודו המתינה שלושה ימים בתחנת החלוקה, מטרים ספורים מבית החולים תל השומר רק כדי להגיע אליו בליל הסדר, כשהמעבדה יוצאת לחופש. הפרק שסקר את כל יציאת מצריים הסתיים במעטפה סגורה שהעבירה רותי, המפיקה שלנו, לבית המשפט בחדרה. כבר לפני חמישה ימים הגיע התיק שלנו לשולחנה של השופטת שאמורה לפסוק בענייננו. זה המון זמן לתיק פשוט כזה שיכול לבוא לידי הכרעה בלא יותר מרבע שעה, אבל ככה לא עושים טלוויזיה טובה. ראשית, יבקר צוות השופטים בבית הוריה של השופטת וישמע סיפורים על כך שמגיל צעיר היא רצתה להיות שופטת וגנבה לדוד אליהו את פטיש השניצלים. צדי צרפתי יביע פליאה על הצורך בפסיקת שופט כדי להורות למשרד הפנים לתת לתינוק אזרחות. הרי יכול הפקיד להסתכל על המסמכים הרפואיים, לראות שנמצאה התאמה גנטית בין ההורה לילד ולקבוע כי יש זכות למתן אזרחות. זה הרי ממש ליד ולא צריך שופט בשביל זה. חיים כהן יגיד שהמחוקק חשב אחרת. המחוקק רצה להמנע מכך שהבדיקה הגנטית תקבע שהילד הוא... "ממזר גדול", תתפרץ מרגול לדבריו, ולכן הסמיך את השופט למנוע את פרסום תוצאות הבדיקה אם יש חשש לממזרות. זאת אומרת, המחוקק המלעון העדיף להותיר מצב של חוסר וודאות ולו רק שלא יוכרז אדם כממזר, שזו גזרה קשה מאד. למשל, אדם שהוכרז כממזר הוא וילדיו לא יוכלו להתחתן עם יהודיה כשיגיע יומם.

אביב גפן יתרעם ויזרוק איזו בדיחה דלוחה על שמנים. בראיון לעיתון הוא יסביר את עצמו: "ראשית, ברור כי המניע לחוק זה הוא דתי, משמע שמי מאיתנו שאינו שלומי שבת ולא שומר תרי"ג מצוות, נכפה עליו צו דתי שלא נוגע אליו. באירופה זה לא עובד ככה. שנית, ממזרות אפשרית רק כשהאם היא יהודיה, משמע טעמי החוק אינם כלל רלוונטים לא לפונדקאות בחו"ל ולא לזוכה הערביה". צביקה הדר יחייך ויגיד שכל ההליך הזה כל כך לא רלוונטי אלינו ובנוסף לכך מדובר בבזבוז כספי ציבור (שעה אצל השופטת זה הרבה יותר כסף משעה אצל פקיד במשרד הפנים), אבל רק אתם בבית תכריעו. 

 

אז אנחנו מחכים שהשופטת תפסוק ותעביר את עניינו למשרד הפנים שיעביר למשרד החוץ שיורה לקונסוליה להוציא לנו דרכון.

זה היה משפט קצר ופשוט, אבל כל פועל במשפט יכול להמשך גם כמה ימים, כמו שהשופטת כבר חמישה ימים עדין לא פוסקת ומעכבת את חזרתנו ארצה. אבל אל דאגה, ההודים משיבים מלחמה, ולא יתנו לבירוקרטיה הישראלית לנצח בהערמת הקשיים. 

 

ברקע רואים את כבוד השופטת יוצאת מביתה בעיר הירוקה חדרה, את תושבי העיר מנופפים לה לשלום ואת אביה מזיל דמעה בהתרגשות ובוויס אובר הקריין חסר הכריזמה מכריז שאחרי שסיימנו לתאר את הביצועים היפים של מערכת המשפט נעבור אל נקודת השידור השנייה שלנו, בצידו השני של המאבק הצמוד, אל מומבי, שם פקיד יוצא ממכונית השרד שלו; המצלמה מתמקדת לרגע בתמונה שמשתלשלת מהמראה שם אפשר לראות את אשתו בסרי מסורתי ויוקרתי בצבעי טורקיז וזהב. הוא יוצא מהרכב ועובר לאורך שורה ארוכה של הודים שמנופפים לשלום. הם לא המעריצים של התוכנית, אלא התור הארוך שמתפתל מחוץ למשרדי ההגירה שם הוא עובד ושם הוא גם המציא את הרעיון לצו התורן שיקשה על חיינו - הוא הודיע, כך התבשרנו כבר בפרומו לתוכנית, על העברת הטיפול בענייניהם של הורים יחידים לניו-דלהי. 

 

הפרומו הכה גלים והעלה ים של שמועות. האם יצטרכו ההורים להטיס את הרך הנולד אל העיר הרחוקה? האם יצטרכו לשלם עשרות אלפי רופיות לשם כך? האם יצטרכו להמתין חודש נוסף? האם זו הנחיה מגבוה או מזימה של הפקיד כדי לגזור קופון שמן רגע לפני שהודו אוסרת על פונדקאות של הומואים? כמה הודים הולכים לעשות את החודשית על חשבוננו? האם השגריר יתערב בעצמו? האם בן הדוד של השופטת ינסה לסכל את מזימות ההודים כדי לתת יתרון לבירוקרטיה הישראלית? מי יקבל את גלגל ההצלה?

 

כל זה בפרק הבא. 

נכתב על ידי אבא בדרך , 7/4/2013 17:21   בקטגוריות הודו, פונדקאות, ביקורת, שחרור קיטור  
4 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 



רקוויאם לברך בשלוש מערכות


(רשומה זה מבוססת על שיחה שהיתה לי לאחרונה. תודה, נועה!)

 

מערכה ראשונה  - ברך מעונ(נ)ה

לפני כמה ימים התחילה לכאוב לי הברך וזה אף פעם לא קרה לי קודם.

זה כל כך מבאס שאני אפילו לא יודע מאיפה להתחיל להסביר עד כמה זה מבאס.

דווקא עכשיו, רגע לפני השינוי הגדול בחיים שלי, אני מתפרק במקומות חדשים!

סליחה על הענן הקודר.

 

שלא תחשבו שרק עכשיו גיליתי שיש דברים כאלו כמו צרות עם הגוף.

הגב שלי נוקם בי כבר שנים. אחת לשנה שנתיים הוא משבית אותי, לעיתים עד למצב של חוסר יכולת להתנייד לשירותים.

האלרגיות מביאות אותי לנזול כל בוקר, ולמרות שהן קצת נדירות יותר לאחרונה, אני יודע שהן תמיד מחכות שם.

פעם היו לי אפילו כאבי ראש כרוניים שגרמו לי לרצון עז לדפוק את הראש בקיר ולפעמים הם מאיימים לחזור.

שלא לדבר על מקור המחלות המרכזי הקרב אלינו - חידקי הפעוטון והגן וכל המחלות הנחמדות שמשפחות שלמות מקבלות ברגע שהעולל מצטרף לחברת בני גילו.

 

הברך שלי.

זה פשוט מבאס.

פשוט קמתי בוקר אחד עם ברך כואבת.

לא התייחסתי לזה יותר מדי עד שהייתי צריך לעלות על כסא והושטתי קדימה את הרגל עם הברך הלא נכונה וזה כ-א-ב.

אחר כך גיליתי שאפילו לעלות במדרגות זה כואב.

אולי אני צריך מקל סבא?

 

מערכה שניה - מנוחה ונחמה

היתה לי חבילה שלמה של עוגיות עבאדי.

לרוב יוד אהובי קונה לי אותן כי הוא יודע כמה שאני אוהב אותן (ואני כועס עליו כי זה ממש לא בריא), אבל הפעם הייתי כל כך מבואס שקניתי לי אותם בעצמי

כנראה שאפשר לקרוא לזה אוכל-נחמה.

מהדברים שלכאורה עוזרים לנו כשאנחנו למטה.

פשוט חזרתי מהרופא ובדרך הביתה, אחרי שקניתי את התרופות שהוא נתן לי , הייתי חייב לפנק את עצמי.

ואולי גם לתת לעצמי סיבה לכעוס על עצמי. כי בעניין הברך לא עשיתי כלום. פשוט קמתי ככה בבוקר.

הוא טען שיש לי דלקת בגיד. זה לא רע. זה אומר שאין בעיה של סחוס או עצם, אלא דלקת שמהניסיון שלי עם עצמי תציק לי איזה שנה שנתיים ואז אולי (בלי להבטיח) תעבור. בדלקות בגיד מטפלים כמו בכאבי גב דלקתיים. עם כדורים איומים שהורסים את הכבד או את הכליות או איזה דבר חשוב אחר שנמצא בתוך הגוף.רשם לי גם 5 ימי מנוחה

בדרך כלל אני נמנע מכאלו (גם מעוגיות עבאדי, גם מקיטורים, גם מכדורים), אבל העיתוי, עוד פחות משבועיים אני צריך לעלות על המטוס.

וזה ממש זמן רגוע לבעיות מהסוג הזה.

 

מערכה שלישית - יוגה והגינות

ושלא תחשבו שאני לא עושה ספורט

תקופה ארוכה הייתי רץ פעמיים בשבוע. בסביבות חמישה קילומטרים כל פעם.

כמובן שאת הקרדיט לריצה צריך לתת ליוד שבלעדיו בטח הייתי פדלאה מנוונת, אבל בזכות כאבי הגב (ריצה וכאבי גב לא הולכים טוב ביחד), עברתי ליוגה ואני כבר שנה עושה יוגה פעמיים בשבוע

יוגה זה דבר נפלא. אחרי שיעור יוגה יוצאים עם תחושה מרעננת, כאילו גבהת בסנטימטר.

אחד הדברים המדהימים ביוגה זה שמגלים שיש לנו שרירים שלא ידענו על קיומם. כשהתחלתי יוגה ושמעתי כל מיני הנחיות כמו לסובב את הירכיים פנימה ואת השוקיים החוצה, את גלגלי העיניים אחורה ולהרחיק בין הישבן הימני והשמאלי, חשבתי שאלו הנחיות מטאפוריות, שדורשות את ההתכווננות שלנו, אבל עם הזמן ממש למדתי לעשות את זה. אולי חוץ מהקטע של העיניים. נראה לי קצת מפחיד לסובב אותם אחורה. גם אל הפירנאום אני לא נושם. נראה לי שזה עושה גזים.

אני זוכר שפתאום הבנתי שבאמת אפשר להרים את פיקות הברכיים מעלה, כאילו היו הן איברים עצמאיים, אז הן כן.

ובדיוק שם כואב לי עכשיו. בפיקת הברך השמאלית.

בלי שום סיבה

לא עשיתי תנועה לא טובה, לא הרמתי כלום

קמתי ככה בבוקר

לא הוגן, נכון?

 

אפילוג

עבר שבוע ובאמת הכל טוב.

הברך, כמו חדשה, אפילו הלכתי ליוגה ונהניתי מאד

מישהו רוצה לחלוק איתי את העבאדי האחרונות שנשארו בשקית?

 

 

נכתב על ידי אבא בדרך , 27/2/2013 23:46   בקטגוריות השתקפות, שחרור קיטור  
1 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 




דפים:  
כינוי:  אבא בדרך



פרטים נוספים:  אודות הבלוג

הבלוג משוייך לקטגוריות: גאווה , הורים צעירים , סיפורים
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לאבא בדרך אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על אבא בדרך ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)