לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה

מחשבות והרהורים בדרך להורות לא שגרתית

להיות אבא ואבא


מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


<<    פברואר 2012    >>
אבגדהוש
   1234
567891011
12131415161718
19202122232425
26272829   

 
הבלוג חבר בטבעות:
 



הוסף מסר

2/2012

עדכון - פברואר 2012


עדכון קצר ועצוב.

קיבלנו את תוצאות בדיקת הביתא השנייה. התוצאה שהיתה אמורה להכפיל את עצמה עלתה רק בקצת. המשמעות של זה היא שההריון לא נקלט.

זו פונדקאית אחרת, ומדובר גם בזרע אחר, ובשני המקרים היתה התחלה טובה שזו אינדיקציה לכך שהכל תקין, אבל מה, זה לא תמיד הולך.

יש עוד בדיקת ביתא לפנינו, הסיכויים שהיא תשנה את התמונה אפסיים, זה בעיקר קצת שהות בשבילנו לעכל לפני שנצטרך להחליט איך להמשיך. 

יוד ממש מאוכזב. ברור שגם אני, אבל נראה לי שהפעם אני קצת יותר חסין. אולי בגלל אודיסיאה.

אני הסתובבתי וסיפרתי לכל העולם שהתקדמנו צעד נוסף, אבל גם ציינתי (בעיקר בפני עצמי) שצריך לשמור על אופטימיות זהירה. אולי הייתי זהיר מספיק. אולי אני פשוט מדחיק מעולה. 

 

הייתי היום אצל אודיסיאה. היא ובן זוגה עוברים תהליך קשה של אבל ואובדן, אבל אני סומך עליה שתדע להתמודד ותוכל להתחיל לטפל בעצמה כמו שצריך, ועליו שיתמוך בילדה הזו שאני כל כך דואג לה. אני יודע מהזוגיות של יוד ושלי שלפעמים במצבים רגשיים כאלו לעיתים אחד מבני הזוג לוקח על עצמו את הכאב והשני ממלא את התפקיד של המנחם. בדרך כלל אצלנו יוד הוא זה שתופס את התפקיד הראשון. לא בגלל שאני יותר חזק. אני לא, אלא בגלל שהוא יותר מחובר לרגשות שלו. כבר אמרתי שאני מדחיק מעולה?

 

אצל אודיסיאה ובעלה המצב אינו סימטרי. ההריון הוא חוויה פיזית ולא רק רגשית, וגם אבדן התינוק הוא אירוע שמתרחש בגוף שגם לאחריו יש הצפה הורמונלית ומורכבות שאני לא בטוח שאני יכול אפילו להבין. כשהייתי שם לא היה ספק שאודיסיאה זקוקה לחיזוק ונחמה ואני ראיתי היום ובכלל שיש את כל הסיבות לסמוך עליו במאה אחוז. לרגע קצת דאגתי שהוא לוקח את הכל על הגב שלו ושומר הכל בפנים, אבל אני חושב שראיתי גם אותה דואגת לו, גם אותו מביע את העצב. אני אוהב אתכם מאד מתוקים שלי. מקווה שתהיו חזקים ותחזרו לעצמכם במהרה.

 

ומה לגבינו, אנחנו כנראה נכנסים לתקופת המתנה נוספת. המתנה יכול להיות דבר מתסכל, אבל אתם מכירים אותי.

אני? אני מדחיק מעולה.

נכתב על ידי אבא בדרך , 24/2/2012 19:32   בקטגוריות פונדקאות  
5 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 



רע וטוב


איך חדשות טובות ורעות יודעות לעמוד זו לצד זו? ועם מה מתחילים?

 

חברתי הטובה אודיסאה שמוזכרת כאן לא מעט, נמצאת עכשיו בבית חולים. היום היא נכנסה לחודש השישי, ואחרי ירידת מים לא מתוכננת וזירוז לידה היא נמצאת בחוסר וודאות גדול עם הרבה חששות והרבה סיכונים. אודיסאה עברה כל כך הרבה מהמורות קטנות ואסונות גדולים בדרך לנקודה זו. רק בשבוע שעבר ניסיתי לעודד אותה ואמרתי לה לאפשר לשמוח כי היא נכנסת לחודש שישי והנה, במקום לשמוח היא עוברת גיהנום. הלוואי ויכולתי לעזור לה. דיברתי עכשיו עם בעלה שנמצא איתה כל הזמן (והוא מקסים ותומך ובתקופה זו אני לומד להעריך אותו בהתמודדות שלו ובדרך שהוא מסייע לאודיסאה להתמודד עם המצב), ולא מצאתי מילים להגיד, לא מצאתי דרך.

 

ואני כל כך עצוב בשבילם. 

 

ומנגד, היום קיבלתי טלפון מהבחור שלנו בסוכנות. בדיקת הבטא נערכה ועומדת על 150. רק לשם השוואה, החציון בשלב זה הוא 100 ובפעם הקודמת קיבלנו 30. בקיצור - המצב מצויין. עוד יומיים שלושה יעשו בדיקה נוספת ונדע מה המצב, אבל השורה התחתונה היא שאנחנו בהריון. אני יודע שיש עוד הרבה גשרים לעבור עד שנחזיק ביד ילד (ומה שעובר על אודיסאה רק מחזק את זה), אבל ללא ספק, אפשר להגיד שאנחנו התחלנו את המירוץ, לא?

 

איך אפשר לשמוח כל כך ולהיות עצוב כל כך באותו זמן?

 

רק דבר אחד אני מאחל לך, אודיסאה, לי וכמובן גם לבני הזוג המדהימים שלנו:

שיהיה קרוב היום שניפגש כשבזרועותינו תינוקות זעירים, שהילדים שלנו ייפגשו ויישחקו זה עם זה בריאים ושלמים, שאחד החלומות הגדולים ביותר שלנו, זה שלא תארנו לעצמנו כשרק הכרנו לפני כמעט עשרים שנה, יתגשם במהרה.

אוהב אותך מאד.

 

 

נכתב על ידי אבא בדרך , 21/2/2012 21:38   בקטגוריות פונדקאות  
2 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 



מחשבות על יומיום ועל יוד או בשורות שרובן טובות


יום שלישי היום, ומאז יום שבת אני לא ממש יוצא מהבית. כאב גב תפס אותי. יום שבת יצאנו לריצה ואחרי 3 דקות הרגשתי שאני לא יכול להמשיך. המצב לא היה נוראי, אבל הבנתי שזה מתחיל להדרדר. אם פעם הייתי מחכה לנורא מכל לפני שהייתי מתחיל טיפול תרופתי, הפעם כבר ביום שבת התחלת להקפיץ כדורי אטופן על הלשון. יום ראשון הכדורים עוד לא החלו להשפיע, ומהצד השני הכאב כצפוי החמיר. לא יכולתי לעמוד ישר. הרגשתי כאילו יצקו לי בלוק בטון כבד בתוך הגב התחתון. הוא הפיל אותי למטה, כופף את ברכיי ומנע מכתפיי להתגבר על כוח המשיכה. יום ראשון לא הלכתי לעבודה. היה לי יום מלא טיפולים, זה אחר זה, אבל מתוכם היו שני ילדים שידעתי שהיעדרי יעיב על יומם, שחסרוני יהיה להם קשה לעיכול, שהיעדרותי כנראה תפגע בהם, אבל לא היה לי מה לעשות. אולי זה רק המצפון שלי, והם בעצם עברו על הרגע הזה בו הודיעו להם שאני אינני בלי למצמץ.

מאתמול כבר התחיל המצב להשתפר. אני כבר קצת מסתובב, יכול לקחת לעצמי משהו מהמקרר, יכול ללכת להשתין ואפילו לעמוד בגאווה מעל האסלה בלי להישען על מיכל המים. צעד קטן לאדם אך הישג גדול למערכת הבריאות הביתית.

יוד טיפל בי במסירות אין קץ. מרח לי משחות על הגב. הכין לי אוכל שאני אוהב, וגם דאג שיישאר להמשך השבוע כשהוא כבר לא יוכל לטפל בי. ראיתי עליו שהוא דואג. הוא מוטרד גם מה יהיה עם כל בני חסותינו שמתרוצצים בבית ובחצר. זהר שצריך לקבל תרופה פעמיים ביום (שלומו אגב משתפר, תודה על ההתעניינות). דודי ושולי שמחכים לטיול היומי שלהם וקיבלו היום רק זמן חופשי בחוץ. יוני, זקן הבית, שצריך לקבל תשומת לב מיוחדת גם הוא; ישב עלי בשעתיים האחרונות, לא רצה לזוז. כזה חמוד. יום אחד אספר לכם סיפור שיקרא "איך הפכנו חתול ענקי ומסוכן לחתלתול נוגע ללב" או אולי "הפרעות התנהגות אצל חתולים ודרכי התמודדות".

בכל מקרה, אני בסדר. משתפר. רק צריך לשבת פחות על המחשב, אתם יודעים... 


buzz peeing
"צעד קטן לאדם" (באז אולדרין, האיש הראשון שהשתין על הירח) למצולמים אין כל קשר לכתבה

 

 

עוד לא החלטתי אם ללכת ללימודים מחר. אני לא זוכר מתי הייתי בחופש כזה מוחלט, כזה ארוך. אם נספור גם את שישי ושבת, אז זה היום החמישי שלי בחופש, ולמרות הכאב בגב, אני מצליח לנוח ואפילו להנות מהחופש. פשוט לא להאמין. אתמול דיברתי בטלפון עם אודיסיאה (אני אוהב לקרוא לך ככה, זה שם יפה ומעורר השראה) וגם היא בחופשה כפויה מנסיבות קצת אחרות, קצת פחות מאפשרות להנות מהחופש. היא סיפרה לי חדשות נפלאות. שבוע הבא חבר טוב שלה מתחתן. מישהו שאני מכיר כבר שנים רבות. אף פעם לא היינו בקשר קרוב אבל תמיד היה לי מקום חם כלפיו. איך היא הגדירה את זה: חתונה, אולם, DJ וכל הזה. אני מאחל להם המון מזל טוב. אני נורא מתרגש בשבילהם. האמת היא שהיא סיפרה לי על עוד הפתעה שקשורה לאירוע, ומהחשש הקל להרוס אותה לא אכתוב על זה כלום, אבל שידעו המעורבים בדבר, שאני מתגעגע אליהם, גם אם אני לא יודע לשמור על קשר לפעמים.

יוד ואני מעולם לא התחתנו. לא עשינו אירוע גדול כדי לקבל הכרה, או כדי להצהיר על אהבתנו, או כדי להשיג את אחד מהדברים שכל הזוגות האלו שמתחתנים רוצים להשיג. לגבי יוד ממש קל לי להסביר. בשבילו אירוע שיש בו יותר משמונה אנשים הוא גדול מדי, גם אם הוא בוחר מי יהיה שם, ואז בשביל מה לעשות משהו שלא יעשה לו שמח. הוא לא אוהב חתונות וזה בטח לא ישתנה רק בגלל שהחתונה היא שלו. לגבי זה הרבה יותר מסובך. אני לא יודע להסביר בדיוק, אבל ברור לי ששום אירוע, טקס או נייר חתום לא יצליחו לגלם את הרגשות העזים שיש בי כלפיו, ואיך אפשר בכלל ליצור חגיגה שתסמל את הדבר הכי אדיר שקרה לי בחיים? אולי בדבר אדיר יותר. אולי כשיקרה משהו משמעותי דיו, שבחיי שנינו יצליח להשתוות בעוצמתו למה שאנחנו מחזיקים בנינו כבר יותר מעשור, זו תהיה הזדמנות לעשות חגיגה.


gay wedding

חתונה, אולם, DJ וכל הזה. למצולמים אין כל קשר לכתבה

 

ובנושא אחר לחלוטין (או שלא), הגענו לשלב ברשומה שאני מוציא את זה החוצה. עוד משהו קרה ביום שבת. יותר חשוב מזה שנתפס לי הגב.

יום שבת עשינו החזרה שנייה, ובעברית, ביום שבת שניים מעוברינו הועברו למקומם החדש ברחמה של פונדקאית חדשה בתקווה שייקלטו שם ויישארו שם עד ללידה. זו הפעם השנייה שאנחנו מנסים את זה ובניגוד לפעם הראשונה, אנחנו מנסים להיות יותר זהירים. בדיעבד אני יכול לספר שבשבועיים שהמתנו מההחזרה לרחם ועד לבדיקה בה גילינו שלא נקלטו העוברים בנינו מגדלים גבוהים מאד באוויר. לא תכננו, לא שלטנו, אבל בדימיון שלנו כבר יכולנו לראות אותנו טסים להודו לקראת הלידה כשבחוץ עדין שרב של חודש אוגוסט. הכל היה ברור כל כך והתנפץ די מהר כשגילינו שזה לא הולך לקרות כל כך מהר.

ביום שישי, כשקיבלנו את ההודעה מה הולך לקראת עוד דיברנו במהלך כל היום על ההתקדמות, אבל מיום שבת, כאילו יצא צו איסור פרסום ועלטה נפלה על הדיון בנושא. הפסקנו לדבר על זה. כאילו זה אמצעי מניעה מפני אכזבה - 99% במידה ולובשים את השתיקה על פי ההוראות. יוד הודיעה לי שהוא לא מתכוון לספר לאף אחד. לא מתוך בקשה שלא אספר, אלא רק כדי שהוא לא יצטרך לעמוד בפני שאלות האנשים, וכדי שלא יצטרך לספר להם אחר כך אם זה שוב לא ילך. אז אל תרגישו לא בנוח שאני מספר לכם, זה לא בניגוד לרצונו, אבל אם אתם רוצים לדעת איך מתקדם, תבדקו כאן ואל תשאלו אותו. עשינו עסק?

אני לא יודע אם אני אתמיד בגישה זו עד סוף הדרך, אבל בנתיים אני מתקשה מאד שלא לספר דברים לכל מי שרק רוצה לשמוע. אני מעדיף ככה במקום להסתיר, אז הנה, אתם שומעים. לא שיש הרבה מה לשמוע. אנחנו מקבלים כרגיל עדכונים מדורון, שמקבל אותם במייל מהודו (למרות שאני חושב שדווקא הפעם הוא שם בעצמו ומוסר עידכונים מיד ראשונה), וסביר להניח שגם את בדיקות הביתא עוד שבועיים נקבל ממנו אחרי שייקבל אותם במייל, אבל כך נראית הדרך שאנחנו הולכים בה. תא פיקוד סטרילי ומרוחק משדה הקרב. סוכנות חלל שמקבלת ידיעותיה מחיישנים רחוקים על כוכבים בגלקסיה אחרת. חדר מצב טלוויזיוני שמקבל ידיעות מהשכנה שראתה צללית בשעת לילה ובנתיים במסך הענק בקע נראים שוב ושוב תמונות מחדר הפריות כלשהו כשבתחתית המסך מופיעה הכתובית "למצולמים אין כל קשר לכתבה".


control room
קבלת עידכונים מדורון. למצולמים אין כל קשר לכתבה

 

אז מה היה לנו כאן. הוצאתי רשומה אחרי שבועיים של שתיקה בלי נושא ברור.

עברתי מרשומה על מצב רפואי של חתול למצב רפואי שלי, ולא, זה לא אמור להיות רשומון רפואי שכזה.

קפצתי מנושא לנושא, אבל ניסיתי לעמוד בהבטחה של עצמי לעצמי, שזה יהיה סובב אותי. מקווה שעמדתי בזה, למרות שזה לא בא לי טבעי.

אז בלי משפט סיום אופטימי במיוחד או מסר חזק וברור, אני אסיים כאן. תודה לך שקראת.

 

 נ.ב.

אחרי שכבר פירסמתי את הרשומה הזאת, גיליתי שעכשיו ולנטיין דיי. כשדיברנו על זה בסופש האחרון הגענו למסקנה, יוד ואני, שזה לא פלא שאנחנו לא מציינים את ימי האהבה למיניהם. יש לנו שני ימי הולדת ועוד את היום שבו התחיל הקשר שלנו, שזה יוצא שלושה ימים שגם אותם אנחנו מתקשים לחגוג שנה אחר שנה בלי לפספס, ואנחנו לא צריכים עוד תאריכים שהמציאו אנשים אחרים כדי לחגוג. שלושה זה מספיק לנו.

אחרי שכתבתי את כל זה, אתם חייבים להודות שיש ברשומה הזאת היום מספיק חומר בשביל להגדיר אותה גם כרשומה ליום האהבה.  

אז תודה לך יוד. אני אוהב אותך יותר מיום ליום.

 

 

 

 

נכתב על ידי אבא בדרך , 14/2/2012 19:48   בקטגוריות פונדקאות, אהבה ויחסים, שחרור קיטור  
5 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 





כינוי:  אבא בדרך



פרטים נוספים:  אודות הבלוג

הבלוג משוייך לקטגוריות: גאווה , הורים צעירים , סיפורים
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לאבא בדרך אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על אבא בדרך ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)