לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
 

שעת הש.


לפנק, לפנק.
Avatarכינוי: 

גיל: 44





מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


<<    ספטמבר 2006    >>
אבגדהוש
     12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930

 
הבלוג חבר בטבעות:
 
9/2006

חודש ללא עישון - הרהורי גמילה1


 

ב31 הימים של אוגוסט הייתי אמורה לעשן 620 סיגריות (בערך, נו).

 

מעבר לגמילה הפיזית, לחשק התמידי, לעובדה שסיגריה היא אושר גדול ולתיאבון המוגבר (יימח שמו ייכחד זכרו), אפשר להסתכל על סיגריה באופן פילוסופי יותר:

מימד הסיגריה, שכולל בתוכו זמן סיגריה ומרחב סיגריה.

 כמעשנת (ומעשנת זה קופסא ליום, לא לשבוע), הזמן שלי מחולק אחרת. סיגריה שאחרי (סקס - אוכל -  עבודה), הפסקת סיגריה, סיגריה לקריזה, סיגריה של בוקר, סיגריה של לילה, סיגריה של המתנה מורטת עצבים (הפחות כיפית מכולן, אבל הכי חסרה כשמפסיקים). כל סיגריה מחלקת את הזמן אחרת, קוטעת אותו. מי לא מכיר את המשפט "טוב, קודם כל סיגריה", או "סיגריה ואז...". סיגריה היא דרך מצוינת לדחות דברים בטיפה.

 הלחשנית השוותה סיגריות לפסיקים, ואני חושבת שזה יפה, סימני הפיסוק של החיים.

הזמן עובר מהר יותר בלי לעשן כי הוא עובר ברצף.

יש גם מרחב סיגריה – סיגריה בחוץ בהליכה שונה לחלוטין מסיגריה עם קפה בסלון, ואיך אפשר בלי פאב, אלכוהול וסיגריה. האב האם ועשן הקודש.

סיגריה של אלכוהול שונה מסיגריה של אוניברסיטה בדשא, יש לה טעם אחר (כמו גם לסיגריה מקופסא רכה ומקופסא קשה). סיגריה של תחנת אוטובוס באמת מביאה את האוטובוס מהר יותר, זה עובד.  

מרחב של מעשנים מחולק ל"מותר" ו"אסור", ול"בפנים" ו"בחוץ". יש מן אחווה אוטומטית – אני תמיד נותנת סיגריות בכיף, אולי תחת ההנחה שיש סיכוי שהאדם הזה ישכב לצידי באונקולוגית, עדיף להתיידד.

 

החודש אני מרגישה יותר טוב פיזית, זה בטוח, הרבה יותר טוב בספורט, וגם נעים לא להשתעל חצי ריאה כל בוקר. אבל פחות כיף לי, תכל'ס, והקפה איבד מטעמו.

אמרו לי שזה עובר, שכבר מפסיקים לרצות לעשן מתישהו, אני מקווה. אם זה לא יקרה אני אחזור בטוח.

 

לבינתיים –זה בסדר, זה אתגר. עליתי איזה קילו או קילו וחצי אבל אני מתחילה להתאפס, להתרגל, מקווה להעיף אותם עד לסיכום הגמילה הבא, בראשון לאוקטובר.

 

(ועכשיו כולם מוזמנים לנשוף עליי, אני חיה על עישון פסיבי).


 ומשו אחר לגמרי -

כבר כתבתי שלפני כמה ימים הכנתי לבחור החדש ארוחה.  ניצלתי את העובדה שהוא עייף, רעב והמקרר מלא והשתמשתי בו כשפן ניסיונות למוטציות הקולינריות שלי - רביולי מוכן מהסופר עם רוטב עגבניות מעשה ידי שהכיל עגבניות, פטריות, זיתים שחורים, גבינה בולגרית ומעט חול. חוץ מזה הכנתי גם סלט עם עגבניות,  פטריות, זיתים שחורים, גבינה בולגרית ומעט חול. (מה לעשות, אני כמו מטבח צבאי. אם יש מרכיב מסוים (חול) משתמשים בו לכל המנות).

למזלי היה פרק של האוס, עקרות בית נואשות, יין, ואותי כמובן, כך שחשיבותו של המזון פחתה. לפני כמה ימים הושב לי כגמולי -  הוא ארב לי מחוץ לסטודיו סי,  הכניס אותי לבגאז' ונסע לטיב טעם, שם קנה כל מיני דברים עם שמות מתוחכמים כמו "פרחי פרמז'נו" ו"עלעלי שיטאקה" שמשתמשים בהם כמתאבן לחיה מתה.

כמובן שהיה ההלם הכרוך בגילוי שעם הכניסה למטבח  הוא מגדל שפם קטן ומתחיל להעיף מחבתות לכל עבר בעודו  מענה ראשי שום תמימים, יורה מבטי משטמה אל עבר החמאה שלי (בגלל שהיא בכלל מרגרינה ועליה להשלח ברכבת הראשונה לחלמנו) וכל זה תוך המהום ההורסט וואסל.

מהפחד חיכיתי בסלון עם היין, מקלידה במחשב כאחוזת אמוק "סינגל ווייט פימייל! סינגל וייט פימייל אין דיסטרס!".

בסופו של דבר יצאו אנטריקוטים ענקיים מדממים, ריזוטו, סלט ויין אדום. היה מהמם.

 

 

זהו להיום, ספטמבר שמח.

 

שלכם,

שמנמנה ונאמנה,

ש.

 

נכתב על ידי , 1/9/2006 17:11  
184 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של Wilfredo ב-1/5/2007 18:17



417,241
הבלוג משוייך לקטגוריות: החיים כמשל , עבודה , 20 פלוס
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לש. כהן מזגנים אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על ש. כהן מזגנים ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)