חזרה לנענע חזרה לבלוג ישראבלוג
9/2006
ללכת לאן שכולם הולכים

 

 

מאת: שי מגל, מנהל פיתוח עיסקי ושיתופי פעולה אסטרטגיים

 

למפק"צ של אחד החברים הטובים שלי בצבא היתה אימרה נורא מעניינת, קצת מפחידה - ובעיקר מאתגרת. "כשיש לך ספק", הוא תמיד אמר לו, "פשוט תרוץ". זה לפעמים נכון בשדה הקרב - שהרי לפעמים אפשר לרוץ ישר לתוך מארב מוסלק של החיזבאללה - זה לעתים נכון בחיים, אבל מה שבטוח הוא שהשיטה הזו, של לרוץ כמו משוגעים, נכונה – איך לא – בעיקר לרשת. האינטראקטיביות, הזמינות, היכולת לעדכן ולעלות כמו מטורפים מעבירה המון אתרים על דעת עצמם. או יותר נכון, על דעתם שרתיהם. אם תמיד אפשר לעדכן, אומרת האימרה, תמיד אפשר לתקן.

 

המדיום האינטרנטי, איך לא, מאפשר לעדכן ללא הפסקה, לפתח ללא הכרה, ובעיקר להציף אינספור פיצ'רים. אתרים גדולים כמו יאהו, MSN, eBay ושות' מבצעים פילוחים מדויקים על כל אויבקט, יהיה נסתר וחבוי ככל שיהיה. ככה זה כשיש לכם מחלקות פיתוח שיכולות לקפל לתוכן את כל חברות האינטרנט הישראליות יחדיו ולהשאיר עוד קצת עודף בתקציב לבוריטוס. זה לא שאין לענקיות מגבלות פיתוח או תפישה פיתוחית - ותעיד על כך MSN העולמית, שלמרות תקציבי עתק של מאות מיליוני דולרים ממיקרוסופט היא אחד הייצורים הכי משעמים שיש לרשת להציע - אך בחברות הישראליות, אפעס, רוצים הרבה יותר בהרבה פחות. ואז, כמו שאמר המפקד החביב שלנו, פשוט רצים כמו משוגעים.

 

אחת הדילמות שלנו  בזמן האחרון היא עולם הפיתוחים הבא של ישראבלוג. אנחנו - שזה היריב, התוכן והטכנולוגיה בנענע - שוקלים בקדחתנות פיתוחים שהרבה יותר קרובים לוורד-פרסים למיניהם, תוך שילובים של אזורי תוכן גולשים אחרים (לפירוט נוסף בקרו בפוסטים עתידיים או התגייסו לנענע J), מאשר פייס ליפטינג ופיצ'ר בוסטינג בלבד. ואז, כמובן, נשאלת שאלת האצן: כמה רחוק לרוץ כדי ליישר קו – ואף לחדש – במגמות עולמיות, וכמה לאט לרוץ על מנת לא לאבד את הגולשים שכבר קיימים, ואוהבים את מה שיש.

 

השאלה מתחדדת – ומסתבכת - כאשר לכל תת-פיצ'ר, לכל פיקסל, לכל תפישת עולם אינטרנטית שאנחנו רוצים ליישם, נכנסים משאבי הפיתוח. ויש את כלל הברזל, כמובן: לא משנה כמה תכנתים יש לכם, כמה ראשי צוותים וכמה מבריק ה-CTO, בסוף אתם תמיד נתקעים בפייפ-ליין של מיליון פיתוחים עם בק-לוג של חצי שנה, במקרה הטוב. בפועל, אתם תעלו היום את מה שתכננתם לפני שנה. ואז, במה להשקיע? בהשקת כמה עמודים ראשיים לישראבלוג (כן, אני יודע – באמת הגיע הזמן)?; בהוספת 20 פיצ'רים שכבר כמה חודשים עומדים בפינה ומתביישים לעצמם (כן, אני יודע – איך לא העלנו אותם כבר לפני שנתיים)?; בפיתוח כל הפנטזיות הפנימיות שיש לנו ל-UGC בכלל וישרא בפרט (כן, אני יודע – חלק מהפנטזיות קשורות לעולמות אחרים שלי)?; וכו' וכו' וכו'.

 

האם עדיף לחדש לכמה אחוזים מכלל עשרות אלפי הבלוגים בישרא, או ליישר קו עם המאסות בפיתוחים שהם קצר יותר "קונבנציונאליים" אבל יגיעו לכמה שיותר אנשים? והרי בסופו של דבר, האחוזים הבודדים האלו יצמחו להיות הרוב. בדרך כלל, יש דליי של שנה וחצי-שנתיים בהשקת טרנדים אינטרנטיים עולמיים בארץ הקודש, הן אפליקטיביים והן תרבותיים ותפישתיים. בימים אלו ממש אנחנו שוברים את הראש – כמה רחוק ללכת עם הפיתוחים על חשבון סטדנרטים אחרים, והיכן, למען השם, עובר קו התפר הדק, כמעט בלתי נראה, בין לפתח את מה שצריכים הגולשים היום, לבין לפתח את מה יצטרכו מחר. כי, בסופו של יום, הפואנטה היא לא לרוץ הכי מהר - אלא לרוץ למקום הנכון.

 

לא ככה?



שורבט על ידי שי, 11/9/2006 14:23, בקטגוריות אינטרנט, ביזנס, הרהורים, נענע, שי
4 תגובות   הוספת תגובה     הצצה בתגובות     0 הפניות לכאן     לינק ישיר לקטע
תגובה אחרונה של:





לאן הגעתי?
ברוכים הבאים לחדר
הירוק, הבלוג החצי -רשמי
של פורטל נענע. כאן
תוכלו להתעדכן בנעשה
בפורטל, להציץ אל
מאחורי הקלעים ולדבר
עם חברי המערכת.
המשך..


שמתם לב ש..
מחפשים אצלנו עובדים
עלה דף בית חדש לנענע


עוד בלוגים לנענע
שירה גל מצטטת
המזכירה שלנו
עדכוני ישראבלוג
תגובות השבוע


ארכיון:

RSS


מלאו כאן את כתובת האימייל שלכם בכדי לקבל עדכון בכל פעם שנעדכן את הבלוג:

לעשיית מנוי
לביטול המנוי