בר קבועים   הוסף לקבועים שלי   שלח המלצה לחבר   קישור ישיר לכאן   דף כניסה


1/2009

קניות

זוכרים את הפוסט הקודם שלי על הבדים? נכון שהם היו יפיפיים?
עכשיו השאלה הגדולה היא, איך קונים אותם? ברור שאפשר לקנות אותן בחנויות ברשת בחו"ל לפי יארד בדרך כלל (יארד=91 ס"מ ורוחב הבד הוא בדרך כלל 105-110 ס"מ - אלא אם מצויין אחרת). אבל מה אם אני רוצה חתיכה יותר קטנה? אם יש כזה מבחר, קל לפשוט את הרגל אם רוצים לדגום מכמה בדים... הפתרון הוא לקנות חתיכות קטנות יותר - והחתיכה הכי קטנה היא רבע יארד.
דמיינו לעצמכם את גודל הבד - רוחב של יארד (91 ס"מ) וגובה של 105-110 ס"מ. רוב החנויות יאפשרו לכם לקנות חצי יארד - כלומר רצועה ארוכה ברוחב של 45 ס"מ וגובה של 110 ס"מ. יחסית מעט מהחנויות יאפשרו לכם גם לקנות רבע יארד - אבל קצת בעייתי לעבוד עם רצועה צרה ברוחב של 22 ס"מ וגובה של 110 ס"מ - זהו רבע יארד רזה (האיזור הירוק בתמונה). כמעט ואין פרוייקטים שאפשר לעשות עם רצועה כזו צרה. לשם כך חשבו על רבע יארד שמן - או באנגלית Fat Quarter (או בקיצור FQ). הרעיון הוא שאת הרצועה של חצי היארד חותכים לרוחב ולא לאורך כדי להשיג רבע יארד שמן - האיזור האדום בתמונה. חתיכה כזו, ברוחב של 45 ס"מ ואורך של 55 ס"מ, היא חתיכה נאה לפרוייקט קטן. שימו לב, רבע יארד רזה ורבע יארד שמן זהים מבחינת השטח שלהם, אבל הצורה של רבע יארד שמן נוחה יותר לשימוש.
 
 

 
 
ונחזור לשאלה הבוערת - איפה קונים? לשם כך אני אישית פונה ל-etsy - כלומר ל-www.etsy.com. האתר הזה מיועד לעבודות תוצרת יד בלבד ולחומרים לעבודות כאלו. כמו ב-ebay כל אחד יכול לפתוח חנות אישית כדי למכור וכל אחד יכול גם לקנות, אבל בשונה מ-ebay, פה אין מכרזים אלא חנויות רגילות - אבל עם מוצרים תוצרת יד מדהימים.  מכיוון שהוא מיועד ליצירה, הרבה יותר קל לקנות בו בדים בגדלים קטנים יותר מאשר בחנויות הרגילות. באתר מציגים ומוכרים יותר מ- 150,000 מעצבים מכל העולם ויש שם יותר מ-2 מיליון עבודות ויצירות... שווה הצצה! יש ב-Etsy עוד הרבה נושאים חוץ מקניות - יש מאמרים והדרכות, המלצות וקבוצות, אבל לעת עתה אתרכז רק בקניות...
 
אמצעי התשלום הנפוץ ביותר ב-etsy הוא PayPal - זה אתר שדרכו נכנסים ויוצרים חשבון בו מזינים את פרטי כרטיס האשראי רק פעם אחת. לאחר מכן, בכל פעם שרוצים לשלם, נקבל הפניה לאתר, ניכנס עם החשבון שלנו ונאשר את הקניה - בלי להזין את פרטי כרטיס האשראי שלנו בשום מקום נוסף. היתרון של PayPal הוא שהוא מאפשר להעביר כסף גם בין אנשים פרטיים (ולכן הוא עובד נהדר ב-etsy כי המוכרים הם בדרך כלל אנשים פרטיים ולא בעלי חנויות אמיתיות, למרות שהם פתחו חשבון עסקי ב-PayPal ומשלמים עמלה על כל תשלום) - נניח שאני רוצה להעביר כסף לאח שלי כדי לשלם על חצי מהארוחה במסעדה שאכלנו בה אתמול - אני פשוט שולחת לו כסף דרך האתר (כמובן שצריך שגם הוא יהיה רשום שם!). הוא יקבל אימייל עם הודעה שמחכה לו הכסף והכסף יועבר לחשבון שלו ב-PayPal. אגב, PayPal הופך להיות שיטת התשלום בהרבה אתרים גדולים נוספים (כולל ebay שקנו אותו לפני כמה שנים) והוא מגובה גם ע"י חברות כרטיסי האשראי הגדולות. אם מוצר לא הגיע, ניתן לפתוח דרך האתר בירור (dispute) תוך 45 יום מרגע התשלום והכסף מוחזר - שימו לב לא לחכות יותר מדי זמן כי לאחר 45 יום מזמן ביצוע העסקה אין כבר עם מי לדבר...
כמובן שחייבים לקרוא את האותיות הקטנות - ניתן לשלם בלי בעיה ובלי עמלה אבל כדי לקבל כסף צריך לשלם עמלה. יש הגדרה של חשבונות פרטיים ועסקיים (גם אם זו חנות וירטואלית), אם קיבלנו כסף דרך PayPal לא תמיד ניתן למשוך אותו לחשבון הבנק/כרטיס האשראי שלנו (תלוי בכרטיס האשראי) ויש עמלה גבוהה של הבנק על כך - אבל לא עדיף להשאיר את הכסף בחשבון ה-PayPal ולהשתמש בו לקניות נוספות?
 
בכל אופן, בחזרה ל-etsy, מן העמוד הראשי בוחרים בקטגוריה של Supplies:
 
 
שימו לב לא לבחור בקטגורה של Materials (חומרים) כי אז תקבלו עבודות שנעשו עם בדים ולא את הבדים עצמם. כל עבודה שמועלית מקוטלגת מבחינת החומרים שהיא מכילה וגם מבחינת סוג העבודה (למשל תיק/טבעת/שמיכה/כיסא). בחלון החיפוש צריך לרשום fabric עבור כל הבדים שנמצאים למכירה - או להוסיף את שם המעצב אם מעוניינים בבדים של מעצב ספציפי. מי שרוצה לקנות חבילה של אוסף בדים של אותו מעצב יכול להוסיף גם את המילה set או kit וכמובן שאפשר גם לחפש את המילה sale...
ברגע שביצעתי את החיפוש, אני יכולה להסתכל על המוצרים שנמצאו ולהחליט לפי המבחר והמחיר ממי לקנות.
 
בואו נסתכל למשל על המוצר הבא:
 
 
זהו סט של  4 רבעים שמנים של אמי באטלר, מסדרת ה-Daisy Chain בצבעי ורוד. בתמונה הגדולה אני רואה את הבדים ביחד ואני יכולה גם לבחור בכל אחת מהתמונות הקטנות שלידה כדי לראות כל בד בנפרד בצורה גדולה יותר.
המחיר הוא 8.25$ לכל הסט. אני יכולה להוסיף אותו לעגלת הקניות שלי או להסתכל בשאר הפריטים שיש למוכר הזה להציע. בתיאור של המוצר מצויין בפירוש שמדובר  בסט של 4 רבעים שמנים, אחד מכל דוגמא. הבד הוא 100% כותנה והגודל שלו הוא 18X21 אינטש (שזה הגודל של רבע שמן). עד כאן הכל טוב ויפה - זהו אכן הסט שבו אני מעוניינת.
בצד ימין של המסך אוכל לראות את פרטי המוכר - מתי הוא הצטרף ל-etsy, היכן הוא גר (כלומר מהיכן נשלחת החבילה) ומה דירוג הפידבקים שלו. אם אגלול את המסך למטה, אראה את הפירוט הנוסף:
 
 
 
יש רשימה מסודרת של שמות סוגי הבדים למען הסר ספק (לכל בד בסדרה יש שם משלו).
לאחר מכן מגיעה רשימת התגיות בהן תוייג המוצר (Tags) - אם אחפש לפי amy butler floral או pink fabric cotton אוכל גם למצוא את המוצר הזה. שימו לב שהמוצר תוייג כ-commercial - כלומר בד מסחרי של מעצב, להבדיל מבדים שנארגו או נצבעו ידנית וגם הם נמכרים ב-etsy (אתר ליצירה או לא?)
 
Materials - רשימת החומרים מהם עשוי המוצר - במקרה שלנו fabric ו-cotton.
 
 לאחר מכן מגיעים הפרטים הכספיים למשלוח (Shipping):
המוצר נשלח מארה"ב (Item ships from United States) - המקום שממנו נשלח המוצר משפיע כמובן על עלות המשלוח. אם יש מוכרים של בדים מהארץ, מן הסתם המשלוח היה יותר זול (או שאפשר היה אפילו לקפוץ ולקחת (-:).
 
עלויות המשלוח נחלקות לפי מדינות או איזורים - אנחנו נמצאים בדרך כלל תחת הקטגוריה של "כל השאר" - כלומר Everything Else. מוצר אשר הקטגוריה הזו לא מצויינת בו, מן הסתם לא יכול להישלח לארץ.
ליד כל קטגוריה קיימים שני מחירים - הראשון הוא מחיר המשלוח לפריט הספציפי אם הוא הפריט היחיד שאני קונה מהחנות הזו - במקרה שלנו המשלוח יעלה לי $4.45 (כלומר בערך 18 שקל - מחיר סביר לכל הדיעות). אבל - וזה אבל גדול - אם אני קונה מוצרים נוספים באותה חנות, מחיר המשלוח של המוצר הספציפי יהיה $3.30 (כלומר 13 שקלים). מה שאומר שאולי כדאי להסתובב קצת בחנות ולראות אם יש דברים נוספים שמעניינים אותי...
 
בסופו של דבר, כל מה שצריך זה זמן לחפש וקצת חישובים - לחשב את סה"כ החומרים + עלויות המשלוח לכל פריט. בדרך כלל המוצר עם המשלוח היקר ביותר יחשב כפריט הראשון וכל השאר יחשבו כפריטים נוספים באותו משלוח (ועלויות המשלוח שלהם תהיינה נמוכות יותר). מנסיוני, המוצרים מגיעים בדרך כלל תוך שבועיים לארץ (מקסימום עוד שבוע איחור אם זה נשלח יותר מאוחר).
בסופו של דבר, במחיר של $12.70 (50 שקל) אוכל להיות הבעלים הגאים של 4 רבעים שמנים של בד של מעצבת נחשבת...
כמובן שאפשר למצוא מציאות, סיילים או מבצעים (למשל קנו 4 והחמישי חינם), אבל המחירים הם לרוב בסביבות $3-$2 לרבע שמן  (בערך 8-12 שקלים), כלומר בסביבות 30 שקלים ליארד (91 ס"מ). יחסית למחיר בארץ זה סביר בהחלט! ההבדל העיקרי הוא שהמחירים הם לפני משלוח - שימו לב כשאתם עושים השוואות...
 
ומילה אחרונה - אני לא אחראית לחשבון הבנק שלכם!
 
קניה מהנה,
קרן.

נכתב על ידי קרן (פרפרים), 12/1/2009 16:47, בקטגוריות כללי
30 תגובות   הוסף תגובה     הצג תגובות כאן     0 הפניות (TrackBack) לכאן     קישור ישיר לקטע     שלח ל'שווה קריאה'     הוסף למומלצים שלי     לקטע הקודם     לקטע הבא     לבלוג המלא
תגובה אחרונה של איילת ב-17/11/2012 22:57



מונה צפיות:102,262



האתגר הנוכחי:
אתגר # 12 - (27.06.09) Re-Purpose


מי אנחנו?
פוסט היכרות + מה זה מיקסים?
חגית

נתנאלה

קרן

מור

נויה



כל האתגרים:
אתגר #1 מעטפות
אתגר #2 שקוף
אתגר #3 משאלה לשנה החדשה
אתגר #4 ספרים
אתגר #5 מתוק
אתגר #6 בד ונייר
אתגר #7 עבודה עפ"י סקיצה
אתגר #8 צילום
אתגר #9 פורים- השראה
אתגר #10 גלויה
אתגר #11 כפתורים
אתגר #12 Re-Purpose


כל הסדנאות:
כל מה שרציתם לדעת על אפליקציות (טלאים) חלק 1.
טכניקת הנשיקה בחותמות
שקית מתנה בחמש דקות
מיני אלבום מקלפים
תפירת נרתיק לסיכות תיק תק
יצירת כפתורי בד
מסגרת נגזרת
יצירת פינה מפאנץ' בורדר
עציצי נייר
העברת תמונה #1
יצירת אפליקציות (טלאים) #1


כל המאמרים:
Copic- הטוש והשגעון
מה שקצת צבע יכול לעשות
אחסון והעלאת קבצים
איך אומרים סקראפבוקינג בהולנדית?
מדריך הקראפטיסט לארה''ב
Say Cheese - צילום עבודות
סיפורי בדים- סקירת מעצבים
קניות ברשת
פיקניק- הסבר ליצירת קולאז' דיגיטלי

צור קשר


רוצה לקבל email בכל פעם שהבלוג מתעדכן?

הצטרפות ביטול
שלח
RSS (הסבר)

 << ינואר 2009 >> 
א ב ג ד ה ו ש
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31

ארכיון:

חיפוש טקסט בקטעים:

חפש

© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לMIXIM אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על MIXIM ועליו/ה בלבד