בר קבועים   הוסף לקבועים שלי   שלח המלצה לחבר   קישור ישיר לכאן   דף כניסה


11/2008

!Say Cheese

 

כבר דובר רבות על משמעות צילום העבודות שלנו. חלקינו רק מפרסמים/ות את התמונות ברשת כדי להשוויץ ולשתף, לקבל מחמאות והערות, ולחלקינו העבודות ישמשו בהמשך גם תיק עבודות. בתקופה שהכנתי עוגות למדתי עד כמה חשוב לצלם את העוגה בסוף העבודה, לפני שהיא נמסרת ונאכלת. ידעתי שזה "עכשיו או לעולם לא". אני חייבת להודות שזה היה קשה כל פעם מחדש להתארגן לצילום עם ידיים דביקות מבצק סוכר ובלאגן אטומי במטבח, ובכל זאת ידעתי דבר אחד- אני אעשה לעוגה כבוד. היה לי ברור שלא אצלם את העוגה כשברקע רואים את הכיור העמוס, את ארונות המטבח שלנו ואת השולחן הדביק.

 

בהזדמנות הראשונה נכנסתי לחנות ציוד משרדי וקניתי מפל (פוליגל) בשלל צבעים. בכל פעם שסיימתי לעבוד על עוגה, שטפתי ידיים, פיניתי מקום נקי, פרשתי את המפל, הנחתי את העוגה והתחלתי לצלם. לא עניין אותי באותו הרגע מה קורה מסביבי, עניינה אותי רק העוגה שטבעה בתוך הרקע הלבן.

אמנם לא (תמיד) בעוגות עסקינן, אבל אני מקווה שהרעיון ברור.

 

כשמצלמים, קודם כל יש לשים דגש על חדות התמונה. תמונה מטושטשת או מגורענת פחות תמשוך את העין ובאופן אוטומטי האובייקט עצמו יראה פחות טוב. כמובן שאם חשוב לכם לקבל תמונות איכותיות כדאי להשקיע במצלמה טובה, אבל בעזרת כמה טיפים תוכלו לשדרג כל תמונה.

היום נעסוק בזווית הצילום, תאורה ורקע.

 

ככלל, רצוי לצלם באור יום מאחר ותנאי התאורה בחדר סגור לא תמיד נאותים. עם זאת, מומלץ בכל זאת לאזן את התאורה ע"י מנורה נוספת ושליטה על האור והצל. אור יום ישירות על האובייקט עשוי להיות חזק וקר מדי.

אז מה עושים?

 

בואו ניקח סיטואציה היפותטית...

השעה: שעת לילה מאוחרת.

הסיטואציה: לפני מספר דקות סיימתי להכין כרטיס ברכה שאמור להימסר מוקדם בבוקר.

המסקנות: אין זמן לחכות לאור יום, צריך לצלם עם תאורה מתאימה.

 

כך נראה הכרטיס על שולחן העבודה:

 

 

לפני הכל- למי שמצלם הרבה והנושא חשוב לו, מומלץ להשקיע בפינת צילום קטנה. כל שצריך זה רק שולחן או מקום פנוי, מפל בצבע לבן, מנורה על רגל וזהו. אפשר להשתמש בחצובה אבל זה לא הכרח אם הידיים יציבות ויודעים להחזיק את המצלמה ישר.

 

 

השולחן שלי הוא שולחן מתקפל מאיקאה, כך שבמידת הצורך אפשר לסגור אותו והוא חוסך מקום.

אך אם לא מתחשק לבנות פינת צילום, רצוי בכל זאת למצוא מקום לצלם את העבודה על רקע הולם שידגיש אותה, ויתן לה את מלוא הפוקוס.

 

זוית הצילום:

 

צילום מקדימה (בדומה לסריקה) מקנה לכרטיס נופך חד מימדי:

 

 

צילום מזווית גבוהה מדי מקטין ומנמיך את הכרטיס:

 

 

לעומת זאת, צילום ב"גובה העיניים" יגרום לכרטיס להראות תמיר ויציב.

 

 

**במידה והאובייקט שטוח ולא ניתן להעמידו, רצוי לא להניח אותו על השולחן ולצלם מלמעלה אלא להשעין אותו על גבי משטח או קיר בזווית קטנטנה ולצלם מקדימה.

 

תאורה:

בתמונה הקודמת, המנורה היתה בדיוק מעל הכרטיס ונתנה אור אחיד.

כדי לקבל כיווני צל אחרים אפשר להמשיך לשחק עם זווית המנורה:

בתמונה הבאה המנורה מוקמה בצד שמאל של הכרטיס (שימו לב לצל).

 

 

ובתמונה הבאה המנורה מוקמה בצד ימין של הכרטיס, אך מאחר והכרטיס בצורת \/ ונוטה בזווית, כל האור התפזר על חלקו הקדמי והחשיך לגמרי את חלקו האחורי.

 

 

גם לצבע האור יש חשיבות. אור צהוב משרה תחושה של חמימות, ואילו אור לבן הוא אור קר יותר. לפעמים אני עושה נסיונות צילום עם שני סוגי המנורות בהתאם לשעה ביום ולצבעי הכרטיס, כך שזה לא חד משמעי.

 

פלאש: נכון שתמונות עם פלאש יוצאות בדרך כלל יותר חדות, לעומת תמונות ללא פלאש בהן יש צורך ביד יותר יציבה ובמספיק אור על מנת לא לקבל תמונה מטושטשת. ההעדפה הראשונית שלי היא לצלם עם מנורה אך ללא פלאש. בדומה לאור יום ואור לבן, פלאש יהפוך את התמונה ל"שטוחה" יותר. בתמונות ללא פלאש יש יותר עומק. 

 

רקעים: לבן זהו הצבע הבסיסי, אך מה אם ננסה לגוון את התמונה ולתת לה יותר חיים ע"י הוספת רקע צבעוני?

רקע יכול להיות דף מדוגם, בד בצבע מתאים או אפילו העמדה מיוחדת (בניית קומפוזיציה מתאימה).

את הצבעים נבחר בהתאם לצבעי האובייקט המצולם או צבעים משלימים. לכרטיס שבדוגמא נבחן רקעים בגווני אדום / בורדו / ירוק.

חשוב לא לבחור רקע מקושקש מדי שיקח את כל תשומת לבו של הכרטיס ויבלע אותו, כמו כאן:

 

 

או רקע בצבע קרוב מדי לכרטיס / צבע דומיננטי מדי, כמו כאן:

 

 

 

בתמונה הקודמת הרקע מאפיל על הכרטיס ולכן זו לא בחירה טובה.

גם צבע אדום לא יתאים כאן כי הוא דומיננטי מאוד.

 

 

מה שכן יתאים זה רקע רגוע יותר לעומת הכרטיס הרועש. בחרתי ברקע בצבע שמנת עם טקסטורה עדינה של נקודות, אבל שימו לב- כדי שהכרטיס יבלוט על גבי הרקע, שיחקתי עם התאורה עד שהגעתי למשולש החשוך שיוצר את הקונטור לכרטיס:

 

 

אם רוצים תמונה יותר סולידית, תמיד אפשר לחזור לרקע הלבן אבל כדי לתת לתמונה קצת תנועה ולשבור את הרקע הלבן הוספתי לה בד.

 

 

לעניין נוסף, הסטיילינג (styling = עיצוב). אפשר לצלם את הכרטיס ליד החותמת שהשתמשנו בה או חותמת מאותה סדרה, אפשר להוסיף סרט בד לצידי הכרטיס, כפתורים או כל אלמנט שקשור ומוסיף, אבל בבקשה לא להגזים ולהמטיר על הכרטיס גשם של ניטים...

 

בנוסף, אפשר לבנות ממש קומפוזיציה ולהכניס לאווירה, כמו למשל כאן:

 

 

לא, לא יצאתי אל הטבע. הבאתי את הטבע אלי, תראו:

 

 

הרקע השזור זה בסך הכל סלסלת שאריות הבדים שלי ונייר חום גרוס...

 

וכך זה נראה כשאני מצלמת על דף:

 

 

כדי שחלקו העליון של הדף לא ישמט על הכרטיס וכדי שלא יראו קיפול, אני עושה לו "גב" נמוך יחסית. הדף לא מחליק כי הכרטיס נותן לו קונטרה ומחזיק אותו במקום.

 

עכשיו לצילומי תקריב- close up: כדי להדגיש אלמנטים מסוימים כדאי לצלם קלוז-אפים (במצלמות דיגיטליות יש כפתור של פרח המיועד למטרה זו). כדי להדגיש את השכבות, נשכיב את הכרטיס ונצלם ב"גובה העיניים". אם תלחצו חצי לחיצה על כפתור המצלמה, תוכלו לראות ריבוע קטן על המסך שמראה איפה יהיה הפוקוס. אם הפוקוס יהיה על חלקה האחורי (העליון) של התמונה, התוצאה לא תהיה נעימה לעין ובמבט ראשון התמונה תראה מטושטשת יתר על המידה, כמו כאן:

 

 

אך אם הפוקוס יהיה על חלקה הקדמי (התחתון), התוצאה תהיה ברורה ונעימה לעין:

 

 

צילום בזוית חשוב במיוחד כשיש בכרטיס אלמנטים שלא ניתן לראות בצילום רגיל. בכרטיס הנ"ל יש את אבני ה"בלינג" הנוצצות, אך כמעט ולא ניתן היה להבחין בהן כשצילמתי את הכרטיס בשלמותו. צילום מהצד נתן להן נפח.

 

אמנם התייחסתי לכרטיסי ברכה, אבל הטיפים האלו נכונים לגבי כל אובייקט בעל נפח, להבדיל מדף אלבום למשל.

דף אלבום רצוי לצלם מלמעלה כאשר הוא מונח על הרצפה. לרוב, הפלאש יגרום לתמונות בדף להבריק ולכן מומלץ לצלם באור יום. אם בסוף אתם רוצים לחתוך את התמונה בצורת הדף כדאי לצלם אותו ללא זווית- צלמו את הדף כך ששני צידיו (למשל החלק התחתון והחלק השמאלי _| ) נושקים לשני צידי מסך המצלמה, בהתאמה, ואז רק נותר לחתוך את החלק העליון והחלק הימני מהתמונה הסופית.

 

לסיכום, צילום איכותי מעצים כל עבודה וגורם לה להראות מקצועית יותר, בפרט אם בהמשך תרצו להקים עסק- התמונות האלו ייצגו אתכם ויעידו על מקצועיות. נכון שזה לוקח מעט יותר זמן, אבל זה שווה כל רגע.

אז זהו, מעכשיו אני לא רוצה לשמוע (או לקרוא) את המשפט: "במציאות זה נראה טוב יותר", או "שכחתי לצלם"! :-)

 

בהצלחה! מור.

 

נכתב על ידי MIXIM, 24/11/2008 13:43, בקטגוריות סדנאות
35 תגובות   הוסף תגובה     הצג תגובות כאן     1 הפניות (TrackBack) לכאן     קישור ישיר לקטע     שלח ל'שווה קריאה'     הוסף למומלצים שלי
תגובה אחרונה של נועלה ב-31/12/2008 03:09


העלאת עבודות לאתגר "מתוק"

 

עוד שבוע חלף לו ועכשיו הבמה כולה שלכם.

אם את זריזים וכבר הספקתם להכין עבודה לאתגר המתוק זה המקום להעלות אותה. אם טרם הכנתם, בלי לחץ, יש לכם מספיק זמן עד יום ראשון ה-30.11.08 (כולל).

כרגיל, קישור לעבודה יש לצרף בתגובה לפוסט הזה. אפשר לקשר לפליקר, בלוג, שרשור בפורום, פיקאסה, ואפשר להעלות את התמונות דרך אתר אחסון קבצים (הוראות כאן). ביום שני שלאחר מכן נערוך הגרלה.

 

הזוכה בהגרלה יזכה בחבילת הפרס הבאה, הכוללת: 6 דפים מדוגמים 30X30, דף חיתוכים, חבילת מדבקות ראב-און, שקית ניטים וסיכות מתפצלות בצורות שונות, סט חותמות של see d's, חבילת סרטי בד בעלי גב דביק של DCWV, מדבקות "בלינג" של פרימה ועט דבק של SAKURA.

 

 

אנחנו מזמינות את כולכם/ן להשתתף באתגר ולשתף אותנו. לאיזה כיוון לקחתם הפעם את הנושא?

אנא מכם, צלמו את העבודה בצורה ברורה כדי שכולנו נוכל להנות, ושימו לב שהקישור תקין כדי שהעבודה שלכם לא תתפספס ותיכנס בזמן להגרלה. 

מי שמעוניין להשתתף באתגר ומסיבה כלשהי לא מצליח לשלוח תגובה, מוזמן לשלוח את הקישור או התמונות למייל שלנו: [email protected] ולהיכנס להגרלה.

 

אז בהצלחה ולהתראות בפוסט הבא!

צוות מיקסים.

נכתב על ידי MIXIM, 23/11/2008 09:21, בקטגוריות אתגרים
38 תגובות   הוסף תגובה     הצג תגובות כאן     0 הפניות (TrackBack) לכאן     קישור ישיר לקטע     שלח ל'שווה קריאה'     הוסף למומלצים שלי
תגובה אחרונה של לימיצ ב-1/12/2008 00:48


מסגרת נגזרת

 

מגזרות נייר הן עולם ומלואו מצד אחד, ומצד שני זה לא תחום שאני מרגישה ששייך לי, כי צריך הרבה מאוד סבלנות ודיוק ועדינות ומיומנות חיתוך שאין לי.

לכן כל כך שמחתי כשנתקלתי במסגרות הנגזרות האלה בפליקר. זו אמנם נגזרת, אבל היא גם אפשרית וגם שימושית! המסגרות המדהימות האלה מאוד מורכבות, והיא חותכת אותן עם סכין חיתוך. אני עשיתי מסגרות פשוטות ומהירות יותר לצורך הסדנה, אבל כמובן שאחרי שמבינים את העקרון אפשר לגוון ולהשתולל.

 

המסגרת הסופית שלי נראית כך:

 

רוצים גם? אז בואו נתחיל!

החומרים שנצטרך הם עיפרון ומחק (או עיפרון עם מחק), מספריים קטנים טובים (או סכין גרפיקאים למי שמיומן בעבודה איתו) ונייר צבעוני:

 

נקפל את הנייר לשניים:

 

ושוב לשניים:

 

 

שימו לב, יש לנו עכשיו נייר מקופל, ויש לו צד פתוח:

 

 

וצד מקופל, סגור:

 

אנחנו נעבוד על הצד הסגור, ונשרטט עליו ריבוע. זה בעצם החלק הפנימי של המסגרת, והגודל שלו תלוי בתמונה שאתם רוצים למסגר. אתם יכולים לעשות אותו בכל גודל שתרצו, ואפשר גם לשרטט עם סרגל, כדי שיהיה ישר. אני תמיד מעדיפה לצייר ביד חופשית:

 

 

ועכשיו נצייר את המסגרת עצמה. שוב, אני אוהבת לצייר ביד חופשית, וכאן פשוט שרבטתי להנאתי. בהמשך אראה לכם עוד סוגים של מסגרות ושרבוטים אפשריים:

 

 

ועכשיו נתחיל לגזור לפי הסימון:

 

 

 

אחרי שסיימנו לגזור, פותחים את הריבוע, ומקבלים... נכון, מסגרת!

 

 

השלב האחרון הוא למחוק את סימני העיפרון שנותרו.

ועכשיו אפשר להכין באותה שיטה כל מיני סוגים של מסגרות:

 

 

אפשר לעשות מסגרות קטנות או גדולות, להשתמש בהן באלבומים או כרטיסים, לעשות להן אמבוסינג חם בזהב כדי שייראו כמו מסגרות עתיקות או אלגנטיות יותר, ועוד.

מי שלא רוצה או לא יודע לשרבט, יכול פשוט לגזור את שני הריבועים, הפנימי והחיצוני, עם מספרי צורות, ואפשר להמשיך ולגוון ולשחק איתן בלי סוף. השאר באמת תלוי בדמיון שלכם, וכמובן שאני אשמח לראות תוצאות. אז אם אתם עושים משהו עם הסדנה הזו, צרפו קישור בתגובות!

 

תיהנו!

 

נכתב על ידי חגית_ר, 17/11/2008 07:08, בקטגוריות סדנאות
15 תגובות   הוסף תגובה     הצג תגובות כאן     0 הפניות (TrackBack) לכאן     קישור ישיר לקטע     שלח ל'שווה קריאה'     הוסף למומלצים שלי
תגובה אחרונה של מור ב-22/11/2008 09:17


אתגר #5- פשוט מתוק!

חלף לו עוד חודש והנה אנחנו עם אתגר חדש. נושא האתגר הפעם בעל טעם, ריח ואופי: קבלו אותו- האתגר המתוק!

אבל לפני הכל, כמה ענייני מנהלה- את האתגרים אנחנו נוהגות לפרסם בימי שני, אבל אתמול היה יום הזכרון ליצחק רבין ולכן זה נדחה להיום. בנוסף, הפעם אנחנו לא בהרכב מלא כי נויה קיבלה פס ויצאה לאפטר, אך תשוב אלינו באתגר הבא.

מתוק עושה לכל אחד מאיתנו קונוטציה שונה. בעיניי מתוק זה קרמבו ביום חורף סגריר, שוקולד לפני מבחן, שערות סבתא בקרקס עם ריח שנישא אל על, גור חתולים שרק נולד, ריח של תינוק אחרי מקלחת, פרצוף ביישן של ילד. מתוק אפשר לומר גם על סגנון שירה, על תירס מקופסת שימורים או על סוכריות גומי במשקל. גם על זיכרון נעים נוטים לומר שהוא זיכרון מתוק. אפשר לומר שהמונח "מתוק" מכניס לנו טעם לחיים!

אז מה עבר לנו בראש?

קרן עשתה סינרי מטבח מתוקים עם קיצור דרך:

 

חגית עשתה עבודת אסמבלז' בהשראת הסיפור של עמי ותמי:

 

 

 

נתנאלה הכינה עוגת משחק מעץ בעיצוב "סקראפי":

 

 

ואני מור הכנתי לוכד חלומות בטכניקת ה-paper piecing, כדי שיהיו לנו רק חלומות מתוקים:

 

 

 

לפירוט, תמונות נוספות והיבטים אישיים ניתן ללחוץ על שמותינו ולהגיע לבלוגים שלנו. עשינו לכם חשק להשתתף? בתאריך ה- 23.11.08 יפתח פוסט מיוחד להעלאת עבודות, יש להוסיף קישור בתגובה לאותו הפוסט. שימו לב- עבודות לאתגר יש להעלות עד יום ראשון ה- 30.11.08 (כולל). ביום שני שלאחר מכן נפרסם את שם הזוכה בהגרלה אקראית שתיערך בבוקר פרסום התוצאות (עבודות שיעלו אחרי המועד לא יזכו להשתתף בהגרלה). כדי להמתיק לכם את ההשתתפות באתגר, זכייה בהגרלה תֶזכה בפרס הבא (6 דפים מדוגמים 30X30, דף חיתוכים, חבילת מדבקות ראב-און, שקית ניטים וסיכות מתפצלות בצורות שונות, סט חותמות של see d's, חבילת סרטי בד בעלי גב דביק של DCWV, מדבקות "בלינג" של פרימה ועט דבק של SAKURA):

 

 

 

אז קדימה לעבודה, ושיהיה לנו יום מתוק!

מור.

 

נכתב על ידי MIXIM, 11/11/2008 09:40, בקטגוריות אתגרים
25 תגובות   הוסף תגובה     הצג תגובות כאן     2 הפניות (TrackBack) לכאן     קישור ישיר לקטע     שלח ל'שווה קריאה'     הוסף למומלצים שלי
תגובה אחרונה של מור ב-1/12/2008 01:02


הספרים שלכם!

 

זהו, הסתיים עוד חודש עמוס בחגים, זהו גם סיומו של אתגר הספרים. באתגר השתתפו המון עבודות נפלאות וייחודיות, כל אחת פירשה את האתגר בצורה שונה וניתן לראות את היצירתיות והמקוריות בכל אחת ואחת.

העבודות מרוכזות במצגת:

 

 

מספר עבודות שבו את ליבנו במיוחד:

 

מירי שעשתה ספרונים קטנטנים (תראו את הגודל בהשוואה לעיפרון....)

 

 

 

מהנדסת מאורות, שכתבה סיפור מרגש על מכשיר השמיעה החדש של אחיין שלה:

 

 

 

מקופלת, שפתחה בפנינו את ספר השרבוטים שלה:

 

 

ופייה שימושית, שעשתה "אקס ליבריסים" מקסימים:

 

 

 

ממש לפני כמה דקות ביצענו את ההגרלה, והזוכה היא... דפנלולה!

דפנלולה עשתה ספרון חותמות:

 

 

דפנלולה, אנא שילחי לנו את הכתובת שלך למייל על מנת שנוכל לשלוח לך את הפרס.

האתגר הבא יעלה בשבוע הבא, ביום שני ה 10.11.08.

שיהיה לכולנו חודש נפלא ויצירתי!

 

צוות מיקסים.

 

 

נכתב על ידי MIXIM, 2/11/2008 10:18, בקטגוריות אתגרים
24 תגובות   הוסף תגובה     הצג תגובות כאן     0 הפניות (TrackBack) לכאן     קישור ישיר לקטע     שלח ל'שווה קריאה'     הוסף למומלצים שלי
תגובה אחרונה של etiar ב-8/11/2008 22:17




דפים: 1  

החודש הקודם (10/2008)  החודש הבא (12/2008)  
מונה צפיות:102,262



האתגר הנוכחי:
אתגר # 12 - (27.06.09) Re-Purpose


מי אנחנו?
פוסט היכרות + מה זה מיקסים?
חגית

נתנאלה

קרן

מור

נויה



כל האתגרים:
אתגר #1 מעטפות
אתגר #2 שקוף
אתגר #3 משאלה לשנה החדשה
אתגר #4 ספרים
אתגר #5 מתוק
אתגר #6 בד ונייר
אתגר #7 עבודה עפ"י סקיצה
אתגר #8 צילום
אתגר #9 פורים- השראה
אתגר #10 גלויה
אתגר #11 כפתורים
אתגר #12 Re-Purpose


כל הסדנאות:
כל מה שרציתם לדעת על אפליקציות (טלאים) חלק 1.
טכניקת הנשיקה בחותמות
שקית מתנה בחמש דקות
מיני אלבום מקלפים
תפירת נרתיק לסיכות תיק תק
יצירת כפתורי בד
מסגרת נגזרת
יצירת פינה מפאנץ' בורדר
עציצי נייר
העברת תמונה #1
יצירת אפליקציות (טלאים) #1


כל המאמרים:
Copic- הטוש והשגעון
מה שקצת צבע יכול לעשות
אחסון והעלאת קבצים
איך אומרים סקראפבוקינג בהולנדית?
מדריך הקראפטיסט לארה''ב
Say Cheese - צילום עבודות
סיפורי בדים- סקירת מעצבים
קניות ברשת
פיקניק- הסבר ליצירת קולאז' דיגיטלי

צור קשר


רוצה לקבל email בכל פעם שהבלוג מתעדכן?

הצטרפות ביטול
שלח
RSS (הסבר)

 << נובמבר 2008 >> 
א ב ג ד ה ו ש
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30            

ארכיון:

חיפוש טקסט בקטעים:

חפש

© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לMIXIM אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על MIXIM ועליו/ה בלבד