לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה
 

בסוף הכל מסתדר !


בלי נושא מוגדר, בלי אופטימיות ופסימיות. תמיד כשצריך את חוק מרפי, הוא לא פועל. ובעיקר, לא משנה מה, בסוף הכל מסתדר. באמת. ואם לא הכל הסתדר, אז סימן שהסוף עדיין לא הגיע.
Avatarכינוי: 

בן: 53





מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


 
הבלוג חבר בטבעות:
 
8/2005

כסף ביד ומיד.



אני שמח לבשר לכם שבשעה טובה ובמהירות ואדיבות רבה הגיעה ההמחאה, בעזרתו של שליח FedEx (כשהמשלוח על חשבון אינטר8ינג) בעבור הזכיה בתחרות. אז לכל מי ששאל, לא, זו לא פיקציה.

מצד שני, ראיתי כבר מישהו בצ'אט שואל "איזו תחרות?". כך חולפת תהילת עולם. תשאלו את גלוריה מונדי שמחפשת את הטרנזיט שלה.

***

תודות רבות מגיעות לאלו שעזרו. אני אזדרז כדי שלא יכניסו לי מוזיקה באמצע: תודה לאשתי המדהימה, ולהורי שהצביעו גם הם. תודה לאחי ולאחותי, ולאחיינית שלי המקסימה שלא שכחה להצביע ושמה הודעה במסנג'ר שלה. (אתם יכולים לפזם לעצמכם מוזיקת רקע, אני נגד מוזיקה בבלוגים). תודה לגיסתי היקרה שהיתה עקבית במיוחד ולאחיה הגאון. תודה גם לדודים שהגיעו ברגע האחרון להציל את המצב. ותודה לחברים הקרובים שבאו והצביעו ועזרו כמו חברים אמיתיים.

אבל רוב הקרדיט מגיע לבלוגרים שהיו פה, הגיבו, הצביעו ובעיקר תמכו מוסרית. (ללא סדר מיוחד)

לפאבליק ששמה כל יום 8 והודיעה על כך בעליצות.
לפישר שנאבק על שמי הטוב בכל הזדמנות.
לפסיכופת המתורבת שעשה לא פחות, ונתן עצות טובות.
לאשת הנחש שנכנסה לעניינים כל כך חזק שהייתי צריך להרגיע אותה לפעמים.
לוואנה בי ג'ו המקסימה
לראול שהגיע ונשאר לשמור על המצודה כמעט 24 שעות
ל"אני קקי מטומטם" שחגג בתגובות ובצ'אט
לארנב האדום שבין סיפור לסיפור לא שכח לבוא
למירי שעזבה לרגע את הזכרונות מניו-זילנד
ללידי סנו שיוצאת מגידרה כדי להגיד מלה טובה לכל אחד.
למקור האושר שמגיעה לה תודה מיוחדת.
לערן רבל ההוגה
לשרון המוכשרת (והכל כך ותיקה)
לשיר שרתמה את הלפטופ החדש שלה והצביעה

לאיתי, לדבי, לדנה, ללאמה, לואגאמאמה, למאמאקורג', לנגה, לג'וני החמוס, לגבעול, להילה, לשרון ולשרון, לבמבה, לאורי, לפאטי, למלך המכוערות, לליlcור, לחלק מהאנשים "ללא שם" (אלו שהיו נחמדים) ולכל מי שהיה פה ושכחתי. (תזכירו לי, ואוסיף אתכם. בשביל זה יש תגובות.)

תודה. (אוי, זה היה מעייף)

***

יש לי עוד כל מיני דברים לכתוב על הדינמיקה של התחרות הזו. סנופקין שבא לפה לשאול אם הכסף אמיתי, עכשיו מבטיח להגריל פרס כספי בין אלו שיצביעו לו. בקרוב אני מעריך שיהיו גם שיטות פירמידה. בתגובות אצלו כבר אפשר לראות קבלני קולות צעירים שנרשמים להגרלה ומבטיחים ערימות של מצביעים.

הסכום הזה, של 1000 שקלים, הוא סכום גבולי גבוה לפרס בתחרויות מעין אלו. סכום גבוה יותר (נאמר 5000 או 15000 ש"ח) היה מושך אליו הרבה יותר אש. עבור סכום כזה שווה לעבוד פול טיים חודש שלם. גם אנשים שהגיבו לי בביקורת אמרו "בשביל 1000 ש"ח אתה עושה את זה?". אז כן, אם כי לא הייתי עושה זאת אלמלא כבר היה לי בלוג. בשביל 10000 ש"ח כבר שווה לפתוח בלוג.

אם הפרס היה נמוך יותר, אני מניח שהעניין בקרב בלוגרים "רציניים" היה נמוך יותר אף הוא. בטח יש נקודת אופטימום כלשהי. אבל אנשים מתחרים גם בתחרויות נטולות כל פרס מלבד הכבוד והדירוג, למרות שבתחרויות כאלו בדרך כלל יש אלמנט הערכתי כלשהו.

התחרות הזו מיוחדת מפני שאין בה שום קריטריון איכותי מדיד להשתתפות ולזכיה. כולם מוזמנים לנסות. קריטריון "איכותי" לא חייב להיות איכות הכתיבה או רמת העיצוב. הוא יכול להיות הכל, החל מגיל מינימלי לבלוג, מספר פוסטים מינימלי וכו'. כשהזכיה היא פונקציה של השקעת זמן ויכולת גיוס תומכים, אלו שיש להם את הזמן להשקיע (בעלות נמוכה, לי יש עבודה, לאחרים לימודים) יעשו זאת בקלות רבה יחסית.

בעיה נוספת, היא בעיית אמינות ההצבעות, שכבר באה לידי ביטוי. אני לא אכנס לפרטים טכניים כאן, כי זה פשוט יכול לעזור לאנשים לרמות, ואני מאד נגד זה. אני אכתוב על כך למארגני התחרות, מפני שכרגע (והם מודעים לכך) יש הרבה יותר מדי פרצות במנגנון.

כמו שהם מודים, זהו מנגנון בהרצה, והוא רחוק מלהיות מושלם. אבל הוא שרד את העומס יפה למדי, וזה לא מעט.

עצם ההחלטה לאפשר לאנשים להצביע יותר מפעם אחת בעייתית לכשעצמה. יש בה הגיון, אבל יש לה חסרונות גדולים יותר.

האפשרות שישנה לאדם אחד להצביע עבור יותר מבלוג אחד המשתתף בתחרות גם היא מוזרה קצת, ויש לה השלכות משלה. בקיצור, לא קל לבנות מנגנון הצבעה אמין. (אני בדיוק גיבשתי לא מזמן כללים להצבעה פשוטה בקונטקסט אחר, שם יהיה משקל רב יותר למצביעים בעלי היסטוריה אמינה. גם לזה יש השלכות, אני יודע)

***

אני אנצל קצת את הפרו הזמני ואציג קצת סטטיסטיקות, אם הסתקרנתם. רואים השפעה של התחרות?
כמות כניסות לשבוע האחרון
28/07/2005
 481
29/07/2005
 467
30/07/2005
 480
31/07/2005
 1,243
01/08/2005
 966
02/08/2005
 545

כמות כניסות בחצי השנה האחרונה
03/2005
 4,936
04/2005
 5,159
05/2005
 8,381
06/2005
 8,165
07/2005
 11,817

***

בכל מקרה, אני ונגה כבר כמעט בריאים, ואני מאחל גם לכולכם רק בריאות ואושר. אני משער שיתפתחו דיונים מעניינים בתגובות על דינמיקה של תחרויות (או לפחות מקווה כך).
נכתב על ידי , 3/8/2005 12:54   בקטגוריות תחרות, .  
60 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של אלירם ב-10/8/2005 11:20



413,408
הבלוג משוייך לקטגוריות: החיים כמשל , 30 פלוס , פילוסופיית חיים
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לאלירם אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על אלירם ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)