לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
 

יומני אלפוחרה


מכחול הזמן מצייר את עור הלב
Avatarכינוי: 

מין: זכר

תמונה





מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


<<    יוני 2018    >>
אבגדהוש
     12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930

 
הבלוג חבר בטבעות:
 
קטעים בקטגוריה: . לקטעים בבלוגים אחרים בקטגוריה זו לחצו .

אביב עם סוסים וחיות אחרות


הרבה זמן לא כתבתי פוסט ארוך.  הגיע הזמן...

 

האביב כאן בעיצומו.  מתפרע בשקט, בטירוף סופות.  במקומות אחרים, רבים מחפשים את החיות הגדולות, המפחידות, שמטלטלות כסופות את תוכם.  אני מחפש ציפורים ומרפא לנפש.  מוצא את השקט בפרח ובציפור.  אני מאוד מתרשם מעוצמת החיות הגדולות, אוכלות העשב והטורפות.  למדתי לכבד אותן ולא להתקרב מידי.  אני לא חייב להגיע למרחק נגיעה בסערה בכדי ללמוד על עצמי.  גמכך, סערות פוגשות בי בדרכן.

 

לפני חצי שנה שכבתי לצד ג'רמייה בשדה אביב אחר, בקצה יבשת אחרת, מתענג על השמש שמדגדגת וממיסה את קורי החורף שהבאתי איתי מאירופה.

עד שנוכחתי שלא השמש היא זו, אלא אחד מפרחי היהלום מדגדג את חושיי.  צילמתי.




נרעדתי. צליל עצם שמתגלגלת בין שיני חיה עלה מאחרי שיח קרוב. לא טוב.

במהירות הנחנו את כל הציוד על שקי השינה וגררנו את הכבודה מהר מהר למכונית.

בחסות החלונות זכיתי לראות את מושא פחדי.  ג'ירפה ממין זכר (עם סנונית מעופפת).

אה, עכשיו ג'רמייה נזכר לספר לי שאוכלי עשב למיניהם מחפשים לעיתים עצמות לכרסום כמקור לסידן.  עדיין לא זכיתי לראות, אך היי, זכיתי להקשיב.




להרגיע את רמות האדרנלין ששצף בגוף (שלי לפחות) חלקנו מנדרינה.

אני מכור למנדרינות – naartjie בשפת המקום.  הסתובבתי להניח את הקליפות בשקית האשפה ובזווית העין ראיתי אותה.

אומנם אחרים צפו בה כאן ושם, אך אני לא.  גם ג'רמיה התלהב למראה ההתרגשות שבי. מאוד משפחתית אך ביישנית מאוד.

קִיוִוית מדובללת מקור, בזכות העור המדובלל התלוי בשולי המקור שלה.  יפהפייה.

נראה שהיום מתחיל להסתמן בחדש ומתחדש.  אביב.




המשכנו.  ג'רמייה הבטיח לי היום עדר קטן של Sables.  מישהו טרח לתת לה שם משעשע בעברית - אנטילופת סוס שחורה -  הזכר באמת גדול ושחור.

מחשבותיי על סוסים שחורים נקטעו מגל של ריח מתקתק שחדר מהחלונות.  ג'רמייה עצר.  רחרח ומהר נעץ מבטו בשיח גדול בצד הדרך.

התקרבנו בשקט וראינו כמה קוקיות מקפצות בעבי השיח.  קשה היה להבחין כמה במדויק, אך ראיתי שכול השיח שרץ בזחלי פרפרים זהובים והריח היה מתוק להחריד.  גנעדן לסעודת קוקיות ז'קובין  Jacobin Cuckoo, אשר קודם לבליעת הזחל, הן טורחות למחוץ את תוכנו החוצה ולהפיץ את ריחו.

חיכיתי בשקט עד שהגיע הקליק המיוחל לצילום.




אני יודע שטיול לשטח עם ג'רמייה דורש ממך סבלנות.  האיש עוצר, יורד לרחרח, לעצום עיניים מול הרוח.  לעיתים מקיש במקלו באדמה.  לפעמים עולה על עץ לתצפית רק בשביל להעמיק את חיוכי עיניו השחורות. למדתי להתאזר בסבלנות.  עד סוף היום, הכול יגיע אלי ועוד יותר, בתמונות, בריחות ואפילו במילים ספורות.

לאחר שחזר באחת מהעצירות, כמו שנעלם, הצביע על שיח שבמרומו שרקרק צעיר, עדיין בהיר צבעים ובעל פלומה רכה.

שמחתי.  משום מה, רק הבוגרים עזי הצבע באים להצטלם.

היום בא צעיר וראה כי טוב.




אין אביב באפריקה יותר מאשר התינוקות החדשים שמופיעים לצד אימותיהם.

לאחר ההמלטה, רבות מהחיות אוכלות העשב, נעלמות במעבה הסוונה עם גוריהם החמודים.  לא רוצות להסתבך עם טורפים הרעבים לעצמות רכות.

משום מה, דווקא האימפאלות היפות כלכך והחלשות, מסתובבות עם גוריהן לעיני כל.  מכמירות מאוד.






בתקופה זו האמהות לא מקבלות את הזכרים לסביבתם, הן עסוקות בגידול הצאצאים.

והזכרים, הם עסוקים במה שזכרים טובים בו, ללכת מכות. 






הבטן שרק מנדרינות ידעה התחילה לקרקר ועצרנו לאכול, ממעשה ידי הטבע של ג'רמייה.

הוא שלף מיני שורשים בצבעים שונים, לבנים, וורודים וחומים והתחיל ללעוס בכיף.

בידיעה שזה כל מה שאני יכול לצפות לו היום, השתתפתי גמני בכירה ואפילו נהניתי.  פשוט, משביע וטעים.

 

ריח השורשים הגיע לאפם של זוג ג'ירפות סקרניות (זכרים או נקבות?).

ג'רמייה עצם עיניים.  ידעתי שיש לי רבע שעה, לא יותר.

לקראת סיום צילמתי אותם בכאילו מתנשקים על רקע האביב הירוק.

באמת הם כמו זכרים אחרים באביב, עסוקים גמהם בללכת מכות - צוואר לצוואר Necking.

לא כלכך העזתי לצלם את הדוקרב, רק כשהתרחקו ממני כאשר כאילו השלימו, צילמתי.

אפשר לראות שהחלק העליון של הקרניים שלהם חסר שערות.  כך הם הזכרים, מקריחים בגיל צעיר.




סופסוף הגענו לעדר הסייבלס (אנטילופות הסוס השחורות).  קשה היה להבחין בהם, ובקלות אפשר היה לחלוף על הסבך שבו שהו.  אך זהו ג'רמייה, מאום לא חומק מעיניו.

ראינו שם בעיקר זכרים עם קרניים מפוארות מביטים מתוך הסבך.  היו גם כמה נקבות, הן יותר בהירות בגוון ערמונים, אך הסבך, הסבך, יריבו של הצלם החובבן.  מאוד מרשימה האנטילופה הזו.

לא הצלחתי לצלם.  בלב ובפה התחננתי לפני ג'רמייה לרדת מהמכונית ולצלם אותה במלוא הדר גופה.  ג'רמייה הסביר כי אין מצב! באביב בעיקר, כאשר הזכרים מנהלים קרבות מנהיגות, הם חסרי מנוחה ומתקיפים בקלות. הוא כבר ראה אריות משוספים למוות עם הקרניים הארוכות שלהם של יותר ממטר וחצי.

היא גבוהה מאוד, יותר ממטר וחצי, ודי כבדה, כמעט 300 ק"ג, ועם כל הגודל הזה מסוגלת לדהור במהירות של כמעט 60 קמ"ש.

אז לא הצלחתי לראות אותה במלואה, ועדיין הרגשתי שזכיתי. הקלקתי.






בסיפוק אמרתי תודה לג'רמייה. התחבקנו, ויצאנו בדרכנו דרומה.

טלטלות המכונית שמטו את כובעי על עיניי ואלה נעצמו מהקצב המונוטוני.  ואז שקט.

הג'יפ עצר.  איזה מראה לסוף יום. משפחה במנוחה עם גורים בני כמה חודשים.  יונקים.

מחר גמיום.  מחר נשוב.






ללא ספק שהיה יום אביב. לא, לא  חיפשתי אריות, אז איך אמצא מלוכה?!

נכתב על ידי , 2/5/2013 11:54   בקטגוריות אביב, אפריקה  
88 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   1 הפניות לכאן   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של שדות ב-23/6/2013 21:05
 



פגשתי נסיכה


שנים עברו מאז התגלגל לו שרביט במחוזות ישרא.

והפעם ראו ראו, לא שרביט קיבלתי אלא כתר מלכות.

וואוו... כתר מלכות...

תודה לך שלי ב... נראה אם אוכל לספר כאן מעט סיפורי מלכות.

כאשר מדברים על מלכות, אני מייד מפליג לאפריקה אהובתי.

שם האבק חדר מתחת לעורי ובנשיפת קסם אחת, חיי קיבלו כיוון ותנופה אחרים.

 

בפעם האחרונה סיפרתי על שלושה דברים.

הכי אהבתי שסיפרתי אז, שאני אוהב אדמה. תמיד אהבתי, מילדות.

פשוט להתפלש בה. לחוש שהיא עוטפת אותי. וגם לטעום אותה.

אני אוהב אותה בעיקר מלוחה.

 

פעם באפריקה אמרו לי שיש חוף באוקיינוס ההודי שלמי הים יש טעם מלח שונה.

כל פעם שהגעתי לחופי האוקיינוס ההודי שאלתי, וכמובן שהטעם היה רק מלח, מהסוג הידוע של מלח הוא מלח הוא מלח.

 

יום לוהט אחד הגעתי שוב לאיזה חוף בחיפושיי, וראיתי איש דג.  משהו היה בו אחר, נחישותו וחיטובו היו שלובים בצמה היפה שלו.  לאחר זמן, הוא פנה אליי והזמין אותי להצטרף אליו למסעדה על החוף.  עד שהכינו את הדגים שהוא דג למדתי ששמו ג'רמיה.

שם נקשרו נפשותינו לתמיד.

 

כאשר ג'רמיה בא לבקר אותי בבית החולים הוא הביא לו חופן חול מלוח שהוא פיזר בשולי המיטה שישמור עלי.

חמסה חמסה חמסה.  מאותו הרגע עליתי על מסלול הבראה.

 

כל פעם שג'רמיה היה מגיע, אחת האחיות, הייתה מסתובבת לידו ובעיניה הרבה רוך.

ג'רמיה המתיק לי סוד שהיא נסיכה.

 

אחרכך למדתי כי היא הייתה נסיכה שמאסה להיות אחת מנשים רבות וחיפשה איש שיפרה את רחמה.  היא לא בטחה באיש כי כולם היו בעיניה נשאי איידס בפוטנציה ושלא בפוטנציה.  יום אחד היא וג'רמיה הסתודדו בהתרגשות.

בלילה היא באה והציעה לי שאהיה אב ילדיה.

כל אותו הלילה נדדה שנתי ומנוחתי.

 

לאחר שהשתחררתי מבית החולים היא לקחה אותי לבקר את השבט שלה.  שם ראיתי נשים יפות ומתוקות לרוב.

בכלל, היה זה יום מתוק כלכך.

אחרכך נפרדנו לתמיד.  גם אם חלמתי, נסיך כבר לא אהיה.

 

עדיין במסעותיי אני מחפש את טעם המלח.

 

אומנם לא עשרה דברים, אך הרי שלי הכתירה אותי למלך... מותר לי

 

נעם לי הכתר מאוד, אך באמת איני מלך למרות שהאריה הכחול הוא ידיד נפש שלי.

את הכתר אני מעביר ל-לי שאתמול יצא ספר שיריה השני "יבשות נעות".  ברכות רבות חיבוק של הסוררת

נכתב על ידי , 26/7/2012 13:30   בקטגוריות חברים, אפריקה, גלויות מאפריקה  
66 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של שדות ב-1/8/2012 17:51
 



טעם הטירמיסו


לפני שנה טענתי כי "אני לא מסוגל לגמישות של צהובת המקור, או לזו של הגוזל המגודל.

 אך אני כן יודע להצטברח לפחות כמו גוזל רעב ורגזן של זרזיר הפימה"

 

הרבה ציפורים עפו מעלי השנה ושימחוני בכל קשת האנרגיות.

השנה הסתבר לי לא רק שאני מסוגל לגמישות של צהובת המקור, אני מצליח גם לעיתים ליכולת הבלתי אפשרית של הפלמנקו.

 

פתח סוגריים: בשפות אחרות ובעברית הציפור נקראת פלמינגו.  בספרדית שמה הוא פלמנקו, כשם תרבות הריקוד-שירה-מוסיקה.  אחרי שראיתי את ריקוד החיזור שלהם הבנתי גם למה... סגור סוגריים.



 

אך לא בתרגילי גמישות הנפש אני היום, אלא באנרגיות שהציפורים מביאות.

אחד ממוריי סיפר לי פעם, כי בסין העתיקה היו מכניסים אדם מוטרד נפשית לכלוב עם 30 מיני ציפורים שונות.  הרעיון היה כי ההרמוניה האנרגטית שהייתה שם סידרה וריפאה את מכאובי נפשו.

אני נוטה להאמין כי גם אני נמשך לציפורים משום האנרגיות שהן מביאות, אשר נפשי זקוקה להן.  ליבי רעב גם לזאת...

 

כמו אותו אחר צהריים בשנה שעברה, כאשר נקלעתי ללב להקה של עשרות אלפי קוֶולוֹת אדומות מקור (Red-billed Quelea).  ציפור חסרת שם עברי, אך זו הציפור הנפוצה ביותר על כדור הארץ, עדיין לא נמצאת בישראל וטוב שכך.  על כל תושב בכדור הארץ יש כ- 300 מיליון קוֶולוֹת.  מסה אדירה שמשמשת מזון עיקרי למרבית הציפורים הטורפות בעולם וגם היונקים הטורפים שמחים לסעודת קוולות.  לעומת זאת,  הן מהוות את המפגע הגדול ביותר לשדות דגנים.  הציפור הזו מסוגלת להתקיים גם שבוע ללא מים, ובכך מסוגלת לנקות מזרעים אזורי גידול שלמים בעולם.

 

יום אחד בסוף יום מהביל וחם מאוד באפריקה, עצרנו את הרכב לתצפית על זוג אריות חמקמק.  נוכחותנו הרימה לפתע עשרות אלפי ציפורים מתוך העשב.  עמדנו שם המומים מהמראה.  זה היה יותר כסרט טבע מאשר מציאות.  אחרכך שקעה השמש והצלחתי עדיין ללכוד תמונה מול השמיים המסגילים.




הצלחתי איכשהו גם ללכוד כמה זכרים במעופם.  בתקופת החיזור והרבייה הזכרים לובשים מסיכת פנים שחורה, לבנה או צהובה.  בצילום ניתן לראות זכר עם מסיכת פנים שחורה בצד שמאל, ועם מסיכת פנים לבנה בימין.  שניהם בעלי מקור אדום.  במרכז, מעט מטושטש זו נקבה חסרת מסיכה ומקור בהיר יותר.




עמדנו שם שקטים מאוד.  כשהערב ירד פנינו שקטים לשוב למחנה.

הרגשתי שמחה פנימית שקטה ומאוד ברורה, קלה מאוד לסימון והכרה. ראיתי כי גם פניו של ג'רמיה לבשו רוגע.  כאילו רקמות פנימיות עלו והחליקו את העור. שנינו עטינו מסיכות של זכר קוֶולה, הוא שחורה ואני לבנה.

כרגיל עם ג'רמיה איש ללא מילים, לא דיברנו על זה.  אך כאשר ירדנו מהמכונית, רגע לפני שפנינו לפרוק את הציוד, הוא חיבק אותי כמה שניות ארוכות.

עד היום אני זוכר את תחושות הרוגע והניקיון איתן הלכתי לישון.

 

כמו עם הטירמיסו שאכלתי לפני שנים בפירנצה, תמיד אני מחפש את התחושות האלה, ומוצא אותן רק כמעט.

הטעם לא אותו הטעם, גם הטקסטורה לא.  לשם כך חשבתי, כמו עם הטירמיסו, אהיה חייב לשוב בינואר לאפריקה.  לקוות ששוב אזכה להיות במרכזה של להקת קוֶולוֹת אדומות מקור.

אך גם חששתי כי לא אוכל לטבול באותו הנהר פעמיים, ולוּ משום שהכול הרי משתנה, גמני...

עד שלשום.  אז נעלמו חששותיי, כי באותו היום נמחקו ממני כמה קמטי זעם, למראה דרורה קטנה נמה על ענף הרדוף הנחלים.

והטעם, הוא היה ממש כטירמיסו של פעם...



נכתב על ידי , 29/4/2012 12:56   בקטגוריות אפריקה, לא יודע  
69 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של שדות ב-1/5/2012 09:55
 



שלהי ינואר


עבר זמן מאז ורק עתה אני מוצא קצה חוט.

 

שלהי ינואר בלילה קר בזימבבואה ואני מצלם את השמים.

חלקי ספינתו של מלך ארגו שטים בשביל החלב.

אני מתחבר למצפן ומקווה שרוח מערבית תפיח את המפרש בדרכי למזרח.


שמים בזימבבואה בשלהי ינואר.

מצפן - שורת הכוכבים האלכסוניים.

מפרש - שורת הכוכבים המאונכים הם החלק המערבי של המפרש.

 

הכל התחיל עוד יום קודם עם הסרפד הקנארי שהאיר את השמים.




אהבה ו- care

נכתב על ידי , 9/4/2011 08:30   בקטגוריות אפריקה, אביב  
68 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של שדות ב-16/4/2011 22:25
 



מפגן קרניים


גלי צונאמי מגיעים לכל מקום ומכל מקום, בעקבות אירועי עצירת המשט לעזה.
האירוע והתגובות אליו מדגישים את הפערים הגדולים בינינו לבין שאר העולם.
בינינו לבין עצמינו.

בלי שום קשר ממשי לאירועי הימים האחרונים, נזכרתי שיש עולם מקביל לשלנו, פחות מפותח, אך קיים. גם שם יש קרבות ומאבקים, אך עם חוקים ברורים, גם אם הם אינם כתובים וחסרי בתי דין להתלונן.

הרבה פעמים ראיתי מאבקים בטבע ונטרפים חסרי אונים.
אך יש גם מאבקי שליטה טריטוריאליים או משפחתיים שבדרך כלל מסתיימים רק עם גאווה פצועה ולעיתים בתוספת של כמה חבורות.

יום אחד בבוקר התעוררתי מצווחות הקוקיה הצווחנית (כך שמה בפי כל). כשהיא צורחת, אין דבר כזה שאתה לא שומע. אלא שהיא צווחה מוקדם בבוקר וחזק מהרגיל. סקרן הלכתי לראות מה עורר את רוחה בשעה זו.



היא צרחה בתגובה לשני זכרי אימפאלה שנלחמו אחד בשני, כמה שנראה לה כאיום על קיום משפחתה.
עמדתי שם כעשרים דקות ולמדתי את מה שקראתי בספרים.
שני זכרי אימפלה בקרב שליטה על ההרמון.


קודם כל מגששים, רגע לפני המגע.


אחר כך נאבקים בשרירים משורגים וקרניים מלופפות.


ובסוף נפרדים בליטוף עד לקרב הבא...

רק אז, כאשר הסתיים מפגן השרירים והקרניים של הזכרים, נרגעה הקוקיה והפסיקה את מפגן צווחותיה.
נכתב על ידי , 2/6/2010 19:30   בקטגוריות אפריקה  
51 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של שדות ב-1/7/2010 21:58
 



לפגוש עפרונים


אני יוצא לדרך
לפגוש עפרונים

אשוב בעוד יותר משבועיים
השיזוף יתאים לעיניי
העור יירגע


עפרונים נחים במחצית הדרך
נכתב על ידי , 23/3/2010 00:34   בקטגוריות אפריקה, זימבבואה  
64 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של שדות ב-7/4/2010 19:38
 



ליל הכנות


כל הלילה דיברתי עם השלדג המפוספס. מהצד הזה של הכילה הכל מטושטש ולא הצלחתי להתמקד בה. היא תעתעה את שנתי. במשרד אמרו שמחר יהיה קר ולח וגשום מאוד. יום להתכרבל במיטה. לא נסעתי שעות ארוכות לצפון בכדי להתכרבל, אני אקום ואצא לדרך בכל מקרה. ברגע שסגרתי את עיניי, התמלא הלילה בנהמות אריה שרגז על פולשים שחדרו לתחום מחייתו. גם הוא יקום בבוקר בכדי לחדש את גבולות ממלכתו. גמלו יהיה קר, אלא שהוא לא יהסס כמוני. ואני, מה לי כאן בארץ הזו מוכת הרעב והאלימות. מה לי מחפש איזה שלדג נדיר. אני כן יודע מדוע באתי, הרי אותי מביט אל ג'רמיה אני מחפש. זה מבט מרגיע מאוד. לכן אני מפזר לג'רמיה הבטחות, זרעי מבטים שאני טומן בהבטחות למסעות. אריות לא מבטיחים את המחר שלהם לבני הסאן. אני כן. למדתי כי טוב לקיים הבטחה לבן הסאן. קיומה מכוון אותי דרכו, ומאזן בי שיווי משקל פנימי. וכך מחר תתקיים בי עוד הבטחה, עוד חיוך אל עצמי. שקעתי בשרטוט החיוכים שיפקדוני מחר, ושכחתי שהבטחתי לכתוש את עלי הרויבוס. בבוקר התעוררתי, וסיימתי לכתוש בתוך שקט הבוקר. האריה וודאי יצא כבר לדרכו. ג'רמיה הופיע ואסף מעט עלים כתושים וחלט משקה אדום. עם הכוס המהבילה הוא פתח את הדלת וכל רוחות הסערה פלשו והקפיאו אותנו. ארזנו את כל שצריך ליום ויצאנו למסע מכורבלים. הקור לא הרפה. אפשר היה לראות את הרוח עולה מהנהר מצליפה בנו ערפל.

בזהירות ירדנו במדרון התלול והחלקלק לנהר.
מייד ראיתי אותה.
היא חיכתה.



בדרך חזרה, ג'רמיה הציץ אלי מההגה מחייך, גם אני חיבקתי אותו בחיוך.

התחיל לרדת ברד.
עצרנו מתחת לעץ שיקמה גדול.
הקשבנו.
זה אחרת להקשיב מתוך אפרכסת חיבוק.
נכתב על ידי , 26/11/2009 20:16   בקטגוריות אפריקה  
33 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של שדות ב-29/11/2009 22:19
 



שואה באפריקה


חובה ביום הזה לצעוק את חרפת האישה הדרומאפריקאית.

בואו ועצרו לרגע.
עצרו נשימה והקשיבו.
שניה ועוד שניה עד שיחלפו 20 שניות!
מתישהו במהלך 20 השניות עלתה זעקה של אישה נאנסת בדרומאפריקה.
אישה שהושפלה.
אולי נרצחה.


הגברים, סליחה, הזכרים במדינה הזו רואים את האישה באופן כלכך עקום ומסוכן. הם ממיטים שואה על נשות המדינה הזו. זכר אלים בטוח שזה ביטוי נכון לאהבתו. הוא גם זכאי לפי תפיסתו למין כאשר יחפוץ בכך. האישה גם היא חונכה לקבל אהבה תוך אלימות ולהעניק מין מתי שבנזוגה יחפוץ בכך.
מצמרר!!
כל זאת הינה מציאות רווחת, לא תסריט הזוי. מציאות במדינה בה המנהיגים מצדיקים ומנציחים שימוש באלימות פיזית ומינית כנגד נשים.

מציאות.
יום אחד, התקשר אלי אחד העובדים והתנצל שלא יוכל להגיע השבוע לעבודה.
לתדהמתי, הוא סיפר כי במהלך סופהשבוע דודתו, הבת שלה, ובת הבת נאנסו.
התעללו בהן שעות ארוכות ואינמושיע.

זו מציאות.
מציאות שכבר לא מדברים עליה.
שמוזכרת בחדשות ובעיתונים בהתאם למכסה ממשלתית (?).
זו השואה השקטה שעוברות נשים בדרומאפריקה.
והממשלה משתיקה בכוח, כי אינה יכולה להתמודד.
כי חלק ממנהיגיה אולי מאמינים בזכות הקניין של הזכר על האישה?

המספרים מלמדים על המציאות הנוראה. מציאות בה כל שבע דקות נרשמת תלונה על אונס בדרומאפריקה.
יש המעריכים שרק על 1 מכל 36 מקרי אונס שהתרחשו, מוגשת תלונה.
מה שמביא את מספר מקרי האונס השנתיים למספרים שטניים.
זוועת אלוהים. ואיפה הוא???

יותר מרבע מהנערות בדרומאפריקה חוות אונס כמפגש מיני ראשון בחייהן.
כמחצית מהנשים עברו יותר ממקרה אונס אחד בחייהן.

הן כלכך רחוקות מתקרת הזכוכית.
הן הרבה יותר קרובות להיות עפר דק לזכרים האפריקאים.
והעולם שותק...

ועדיין לא הזכרתי את אונס הבתולות שכוהני הדת של שבט זולו מעודדים כמרפא לחולי אידס.

וכל שנשאר הוא להתפלל ולזעוק ולהשמיע קול...
נכתב על ידי , 25/11/2009 12:43   בקטגוריות אלימות, אפריקה  
54 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של שדות ב-1/12/2009 23:26
 



יונה ירוקה


שנים שאנרוצה לראות ולשמוע יונה ירוקה. מאז ימי סיני של אז לפני שנים, כאשר איברהים מלמל קללות מורמרות בתיבול יונים ירוקות. בירור קצר הפנה אותי לסוגיית היעלמותן של היונים הירוקות מסיני. אחרכך שמעתי עוד מדברים על יונים ירוקות שהיו בסיני. על כאלה שראו וחוו ודיברו, אך אני לא זכיתי. רק דרך איברהים חוויתי ולא ידעתי מה. החזירו את סיני ורק עוד הרבה אחרכך שבתי לסיני* לחפש את האוצר שהשארנו שם. ממש לפני שעזבתי שאלתי את איברהים בחשש מה קורה עם היונים הירוקות. האור ניצת בעיניו והוא סיפר לי שכמה מהן שבו, ומאז הכל נראה אחרת. גם מאז שהישראלים עזבו הכל נהיה אחרת, הוא אמר. לא ידעתי מה שווה יותר בעיניו, הישראלים או היונים הירוקות.

השנים המשיכו בקצב הקבוע שלהם ואני שכחתי מיונים ירוקות וגם קצת מאיברהים והאוצר. איברהים והאוצר, ואלכס והגנרל שכבר לא איתנו. אהבות ישנות, אפילו שהן מאפילות לעיתים על ההווה, הן תמיד בית לאהבות חדשות. אתמול נזכרתי שבאפריקה נזכרתי וגם זכיתי. איסולד כתבה בחפזונה על אלכסנדר פן ואני נזכרתי במסע וביונים הירוקות של איברהים. גם בחודש שעבר נזכרתי בהן. גם בכל חודש בכמעט שנתיים שאנמנהל רומן עם אפריקה. באפריקה יש יונים ירוקות למכביר. כולם ראו ושמעו, רק אנלא! סיפרו לי על השירה המיוחדת שלהן שעולה לסופרן גבוה ומסתיימת בבריטון מהדהד. על יפי צבעיה. על ביישנותה. אתגרו אותי לחפש ולמצוא אותה. בירור העלה שרק בלימפופו היא נמצאת. בשאר המדינה כמעט ולא תמצא אותה, אלא בגני-חיות ובמרכזי מקלט לציפורים. כולם ראו אותה במקומות כאלה ולי שכחו לספר. יצאתי למסעות לחפש ציפור ירוקה אחת, יונה ירוקה. כדי לסגור מעגל ישן בחיי. כדי להבין את איברהים. כדי לחבר את המראה למילים העורגות שלו. ומאומה! לא שמעתי ולא ראיתי יונים ירוקות. בדרך גיליתי כמה יונים אחרות נהדרות והרבה מיני תוֹר שלא שיערתי את קיומם ויופיים. אך יונה ירוקה, נאדה דה נאדה!

שוב חזרה אלי הפואמה הבלתי גמורה של אלכסנדר פן: "משה".
הבית הרביעי של פרק ב' שלא מפסיק להתגשם בחיי.
באופנים שונים במימדים נלמדים.

שְׁבִיל אֲהוּב-סֶלַע. שְׁבִיל אַחֲרוֹן.
שְׁבִיל שֶׁל סְתוּמֵי-גּוֹלָל.
שְׁבִיל שׁוֹתֵת לַעַג. שְׁבִיל חַד-חָרוֹן.
שְׁבִיל הָאוֹחֵז לְטַרְפּוֹ בְּגָרוֹן.
שְׁבִיל מְקֻדָּשׁ וּמְקֻלָּל.


ניסיתי להבין (אכן?) שוב את הדרך. את החיפוש. כנראה שלא אזכה לראות יונה ירוקה. כך אני במחשבותיי, אך היה בי גם משהו צדדי שלא וויתר, שהמשיך לחפש. דומה למשהו שלא מוותר לאלכסנדר פן הלא מובן, שהמשיך ללוות אותי במסעותיי. וגם אלכס היה שם, לא מוותר על קיומו כחבר המיתולוגי, שבכמותו כנראה לא אזכה יותר. מרפה מהיונה הירוקה, נסעתי לארץ אנשי הוֶנְדָה לחפש אחר עוד ועוד עצי באובב עתיקי ימים. צהרי היום, ג'רמיה ואני נחנו מהחום המעיק של יום סתווי לח מתחת לעץ שיקמה ענק. לא עבר זמן ופירות שיקמה החלו ליפול סביבנו ועל ראשינו מלווים בצהלות קופי Velvet. הם חמודים ובניגוד לבבונים גם לא אלימים. המהומה עוררה את ציפורי העץ הענק ובתוכה התבלט ניגון מיוחד שהתחיל כשורת צהלות סופרניות והסתיים בתרועות בריטוניות. אמרו לי שאת הנגינה הזו אזהה תמיד, אפילו שמעודי לא שמעתי אותה. יונה ירוקה! ג'רמיה קפץ גמהו על רגליו והתחיל לחפש. בעובי הסבך ראינו אותם, זוג מכונס בתוך עצמו ומביט בחשש לעבר הקופים המשתובבים. מידי פעם הן השמיעו את הניגון המיוחד ואז נחו מהמאמץ הווקאלי. בכל פעם, הנגינה חדרה ושרבטה בי ליטופים מתחת לעור. תחילה בנגיעות קטנות ועדינות, לוחשות בסופראן והסתיימה ברעדות לופתות בריטוניות שאי אפשר לעמוד מולן. רק להיפתח עוד ועוד.

אחרכך כבר לא יכולתי לספוג יותר וגמהן פסקו מהחגיגה הקולית שלהן. הקופים נעלמו, ואנו התעטפנו בשקט. עד לערב שתקנו. כלאחד אורז את התחושות העדינות האלה בתוך עצמו. שנכיר ונדע היכן ולמתי.

זכיתי.
גם לראות וגם לשמוע יונים ירוקות.
להקשיב להן.
לחוש את איברהים וגעגועיו.



הצילום לא הכיהכי. היא ביישנית ומסווה את עצמה היטב בין עלי עץ השיקמה. בכל זאת אפשר להתרשם מייחודה.

*לינק לכל אשר רוצים לקרוא את פרקי הדרך של המסע ההוא לסיני
נכתב על ידי , 18/5/2009 12:15   בקטגוריות אפריקה  
45 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של שדות ב-2/11/2010 22:16
 



על Air Wick ושלוליות


אפשר לחזור, אפשר למחזר.
אנבוחר לשוב חדש.
ממילא אי אפשר לטבול באותו הנהר פעמיים.

מי שכתב את המטלות של הפרויקט ואת לוחות הזמנים,
גם הפנה את תשומת לב המממנים שיש להקים גוף שישפוט את התקדמות הפרויקט.
הוא לא חשב שביום פקודה, הוא זה שיצטרך להיות בגוף הזה.
וכך מוצא את עצמו האיש המצחיק מוריד את המזוודה מהארון למעלה,
אשר אפילו לא הספיקה להעלות אבק.
מחר בערב הוא ישוב על כנפי המטוס לאפריקה.



מהמתנות היקרות שקיבלתי בעוזבי.
רנאן, מכפר אומפאלנגי, מקום בו יש לנו פרויקט, העניק לי מטוס ממוחזר מעשה ידיו.
זה המטוס שיקחני חזרה.

אנמאוד מתרגש. מאוד!!
רק חודש עבר וכבר לשוב לשם. עם עיניים אחרות.
עם עיניים שונות שיינעצו בי.
אתחבק חזק, אולי הכי חזק שהתחבקתי עם מי שלא אישה אהובה.
אהיה שלולית.

הציפורים מבקרות אותי גם בחלומות.
בלילה חלמתי על ציפורי פינק– Finch חופשיות בשלולית.


מימין Waxbill כחול ומשמאל- Pytilia ירוקת כנפיים.

אשוב בעוד יותר משבועיים.

אנחושב שאכתוב גם משם.
זו גם דרך להתמצק ממצב שלולית.
נכתב על ידי , 20/3/2009 23:57   בקטגוריות אפריקה  
60 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של שדות ב-17/4/2009 23:30
 




דפים:  
הבלוג משוייך לקטגוריות: יחסים ואהבה , 40 פלוס , 50 פלוס
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לשדות אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על שדות ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)