בר קבועים
הוסף לקבועים  
« הדוסים של ישרא » ±
« קיבוץ איסט קריג! » ±

אז מי אני? בת 49 ,עירונית במקור וחברת קיבוץ (שעדיין, עד סוף נובמבר) שיתופי כבר חמש ומשהו שנים (אם סופרים מהרגע שהפכתי מועמדת), דתיה שנשואה לאתאיסט, תולעת ספרים, עובדת הייטק במקור, עובדת בבתי הילדים של הקיבוץ באמצע וכיום עובדת במכולת, בחדר אוכל וכן בספריה. הבלוג הזה היה הרבה דברים, עכשיו הוא סיפורו של תהליך ההפרטה שהקיבוץ שלי אמור היה לעבור החל מאוגוסט, וכרגע מתכוונים להתחיל אותו בדצמבר, נראה מה יהיה, בקיבוץ ובבלוג כאחד.
מנוי: הצטרף כמנוי בטל מנוי שלח

חיילים
נכתב ב30/9/2007 10:13

לפעמים מציידים לקיבוץ שלנו חיילים, בעיקר אחרי חדירות או נפילות קאסמים רציניות.

(אל נא תדאגו לי, עוד לא נפל פה קאסם אחד בתחומי הבתים)

 

כשחזרנו במוצאי החג הראשון מהוריי הביתה ראינו חייל דתי שמשפחתו באה לבקרו, למחרת, יום שישי, ביררתי כמה חיילים דתיים תקועים לשבת באמצע השממה החילונית, הם היו שלושה, אז הזמנתי אותם לארוחות השבת בסוכתי.

 

בערב היו אצלנו שלושה חיילים, חמי וחמותי.

בצהריים באו רק שניים (המפקד שלהם לא, לא יודעת למה, אולי הוא היה בשמירה או משהו) וגם זוג חברים שלנו.

 

היה קצת בלגן להביא את הבית למצב נאות לאירוח, לבשל לכל כך הרבה (אני כבר לא מתורגלת) וגם לתקן את הסוכה שבמהלך החג התפרקה קצת.

 

אבל היה ממש נחמד

 

לארח זה תמיד תמיד נחמד

אבל לשבת בשולחן שבת חול המועד, עם "בואכם לשלום" ו"אשת חיל", עם קידוש ואושפזין וברכת המזון בשלושה, וכשאני לא צריכה לקדש או להסביר, עם דבר תורה על השולחן וזמירות שבת, אח, זה באמת היה תענוגי!

 

מצד שני זה משאיר אותי עם תחושה מאוד בודדה, נכון שהיא כמעט תמיד צצה לה ברצף החגים הזה, אבל השבת האחרונה הדגישה אותה יותר מהשנים הקודמות.

 

מה אני בדיוק עושה פה, בלי בית כנסת? בלי מישהו אחד שחולק איתי את אותה האמונה? בלי אפשרות לארח בשבתות אנשים שיקרים ללבי (אני יכולה לארח כמה אנשים שיקרים ללבי אבל כולם חילוניים, אין לי ממש אפשרות לארח פה אורחים דתיים חוץ מאולי חברות רווקות)? בלי קידוש ובלי מניין ובלי שום אלמנט דתי בסיסי?

 

ובתוך כל זה הבלגן התמידי סביב שמחת תורה, אני לא אוהבת את שמחת תורה אצל ההורים שלי, אני לא אוהבת אותה אצל אחד מאחיי, עוד לא ניסיתי אצל האח השני אבל הם אומרים שלא משהו אצלם, אבל להישאר פה? פה בכלל לא יהיה שום אלמנט של שמחה ותורה.

 

צריך להחליט לאיפה ניסע, ולמי יש כוח לסוע שוב כשכל כך הרבה לא היינו בבית לאחרונה... וצריך לברר מתי גזר מסיים בערב החג, אם זה בכלל ריאלי לסוע לאיזשהו מקום שהוא לא הוריי.

שייך לקטגוריות החיים יפים, חברים יש רק באגד, כדאי שתדעי שהחיים זה לא קיבוץ, משפחה לא בוחרים, פרוייקט רגשות, רק בישראל, אופיום להמונים

נכתבו 10 תגובות    תגובה אחרונה שייכת לרדרל רוצה להוסיף מחוכמתך?     בלי הקפצות
0 קישורים לכאן     לינק לכאן


 << נובמבר 2008 >> 
א ב ג ד ה ו ש
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30            


   הדף הבא
דפים: 1  2  3  4  5  

הוסף מסר

פעם ניסיתי גם ללמוד, מה נשאר? את התואר השני לא סיימתי, צריכה רק להגיש עבודה מסכנה  גם את תעודת ההוראה לא סיימתי, לא עשיתי עבודה מעשית  
רשימת פוסטים בקטגוריה