חזרה לנענע חזרה לבלוג ישראבלוג
10/2007
יאללה, תתחילו לקטלג

 

מאת: אילנה תמיר, מנהלת תוכן גולשים

 

אם תשאלו גולשי אינטרנט שלא נוהגים לקרוא בלוגים, איך הם יכולים להתעלם מהעושר העצום שיש בבלוגוספירה, סביר להניח שהתשובה תהיה "אבל אי אפשר למצוא בבלוגים האלו שום דבר!". אם תתעקשו, הם ירחיבו את ההסבר שלהם ויגידו שראשית, קשה להם למצוא חומר רלוונטי שנוגע לתחומי העניין שלהם ושנית, קשה להם למצוא חומר קריאה איכותי.

והאמת – הם די צודקים.

 

נכון שמי שכבר שוחה בביצה הזו, ויש לו את הבלוגים הקבועים שהוא אוהב, יודע להנות מנפלאותיה של הכתיבה העצמאית ברשת. אבל אפילו קוראים מנוסים יודו שהם היו צריכים להקדיש לא מעט שעות של כיתות רגליים, עד שהם מצאו את בלוגים שגם עוסקים בתחומים שמעניינים אותם וגם עושים זאת היטב.

 

הרבה אנשים טובים ברשת עומלים, כל אחד בדרכו שלו, על מציאת פתרונות לשתי הבעיות האלו. פרויקטים כמו רשימות, וובסטר, חדשHOT או שווה קריאה, בלוגים המוקדשים למתן המלצות על בלוגים אחרים ואפילו סתם רשימת הבלוגים שאני נוהגת לקרוא, כל אלו הם אמצעים שנועדו לעשות קצת סדר באי סדר.

 

לאחרונה עלו גם בישרא-בלוג כמה פיצ'רים שנועדו לעזור להציף פוסטים מעניינים ו/או רלוונטים למעלה. היה את ענן התאגים בדף הראשי שיריב העלה לפני משהו כמו חודש, את האופציה לראות במרוכז פוסטים מבלוגים שונים שמקוטלגים תחת אותה קטגוריה, את האופציה להוסיף פוסטים ספציפים שאהבתי לרשימת מומלצים שלי וכן מנגנון ההשלמה האוטומטית בעת הוספת קטגוריות חדשות לקטע.

 

הפיצ'רים האלו לא כ"כ מיועדים לבלוגרים שמעדיפים להישאר באינטימיות שלהם ושמעוניינים להיחשף רק בפני קהל הקוראים הקבוע שלהם ולא יותר. אבל עבור אלו שדווקא כן מחפשים קהל קוראים חדש ובמיוחד עבור הבלוגרים שיש להם אג'נדה כלשהי אותה הם רוצים לקדם, אלו כלים שיכולים לעזור להם להגדיל את הסיכוי שקוראים פוטנציאליים ימצאו אותם.

 

נכון לעכשיו, השימוש בקטגוריות בישרא-בלוג (בעולם לרוב קוראים לזה תאגים, או Tags, אבל זה אותו הרעיון) הוא עדיין יחסית קטן וזה די חבל לי, פשוט כי ככה הרבה פוסטים מגניבים/מרתקים/וואט אבר, נעלמים מהר מידי בארכיון. הפאנטזיה הלא כל כך בלעדית שלי, היא שבלוגרים יקטלגו באופן קבוע את הפוסטים שלהם ויקחו חלק אקטיבי בטווית הקורים שמחברים בין בלוג לבלוג.

 

זה לא שצריך להיסחף ולתייג באובססיביות כל גרפס, כמו ששירה גל אמרה זאת בעדינות בזמנו, תחת רשימת קטגוריות בסגנון "ריאה, לוע, עמוק, פנימי, מלוח, שום, מתמשך, שניות". אבל אם תהיה פה מאסה קריטית של קיטלוגים רלוונטים, זה יכול להיות מאד מעניין.

 

באילו קטגוריות צריך להשתמש? את זה אני לא יכולה להגיד. הדברים האלו הם כמו אופנות בבגדים - טרנדים שלא ממש ברור מי התחיל בהם ולמה, אבל הם מצליחים לסחוף אחריהם רבים. יש את הקטגוריות ה"קלאסיות" שאפשר להשתמש בהן, כמו למשל "תמונות", "משפחה", "גוגל" או "שירים". לרוב אפילו עדיף להשתמש בשם קטגוריה מתבקש ופופולרי, כי סביר להניח שזה מה שהקוראים יחפשו. אבל גם אם יתחילו טרנדים של שימוש בשמות קטגוריות קצת פחות מיינסטרימים, זה יהיה מרתק לא פחות.



שורבט על ידי אילנה, 23/11/2006 03:53, בקטגוריות אילנה, בלוגים, הרהורים, ישרא-בלוג, אינטרנט
29 תגובות   הוספת תגובה     הצצה בתגובות     0 הפניות לכאן     לינק ישיר לקטע
תגובה אחרונה של: צ.



ללכת לאן שכולם הולכים

 

 

מאת: שי מגל, מנהל פיתוח עיסקי ושיתופי פעולה אסטרטגיים

 

למפק"צ של אחד החברים הטובים שלי בצבא היתה אימרה נורא מעניינת, קצת מפחידה - ובעיקר מאתגרת. "כשיש לך ספק", הוא תמיד אמר לו, "פשוט תרוץ". זה לפעמים נכון בשדה הקרב - שהרי לפעמים אפשר לרוץ ישר לתוך מארב מוסלק של החיזבאללה - זה לעתים נכון בחיים, אבל מה שבטוח הוא שהשיטה הזו, של לרוץ כמו משוגעים, נכונה – איך לא – בעיקר לרשת. האינטראקטיביות, הזמינות, היכולת לעדכן ולעלות כמו מטורפים מעבירה המון אתרים על דעת עצמם. או יותר נכון, על דעתם שרתיהם. אם תמיד אפשר לעדכן, אומרת האימרה, תמיד אפשר לתקן.

 

המדיום האינטרנטי, איך לא, מאפשר לעדכן ללא הפסקה, לפתח ללא הכרה, ובעיקר להציף אינספור פיצ'רים. אתרים גדולים כמו יאהו, MSN, eBay ושות' מבצעים פילוחים מדויקים על כל אויבקט, יהיה נסתר וחבוי ככל שיהיה. ככה זה כשיש לכם מחלקות פיתוח שיכולות לקפל לתוכן את כל חברות האינטרנט הישראליות יחדיו ולהשאיר עוד קצת עודף בתקציב לבוריטוס. זה לא שאין לענקיות מגבלות פיתוח או תפישה פיתוחית - ותעיד על כך MSN העולמית, שלמרות תקציבי עתק של מאות מיליוני דולרים ממיקרוסופט היא אחד הייצורים הכי משעמים שיש לרשת להציע - אך בחברות הישראליות, אפעס, רוצים הרבה יותר בהרבה פחות. ואז, כמו שאמר המפקד החביב שלנו, פשוט רצים כמו משוגעים.

 

אחת הדילמות שלנו  בזמן האחרון היא עולם הפיתוחים הבא של ישראבלוג. אנחנו - שזה היריב, התוכן והטכנולוגיה בנענע - שוקלים בקדחתנות פיתוחים שהרבה יותר קרובים לוורד-פרסים למיניהם, תוך שילובים של אזורי תוכן גולשים אחרים (לפירוט נוסף בקרו בפוסטים עתידיים או התגייסו לנענע J), מאשר פייס ליפטינג ופיצ'ר בוסטינג בלבד. ואז, כמובן, נשאלת שאלת האצן: כמה רחוק לרוץ כדי ליישר קו – ואף לחדש – במגמות עולמיות, וכמה לאט לרוץ על מנת לא לאבד את הגולשים שכבר קיימים, ואוהבים את מה שיש.

 

השאלה מתחדדת – ומסתבכת - כאשר לכל תת-פיצ'ר, לכל פיקסל, לכל תפישת עולם אינטרנטית שאנחנו רוצים ליישם, נכנסים משאבי הפיתוח. ויש את כלל הברזל, כמובן: לא משנה כמה תכנתים יש לכם, כמה ראשי צוותים וכמה מבריק ה-CTO, בסוף אתם תמיד נתקעים בפייפ-ליין של מיליון פיתוחים עם בק-לוג של חצי שנה, במקרה הטוב. בפועל, אתם תעלו היום את מה שתכננתם לפני שנה. ואז, במה להשקיע? בהשקת כמה עמודים ראשיים לישראבלוג (כן, אני יודע – באמת הגיע הזמן)?; בהוספת 20 פיצ'רים שכבר כמה חודשים עומדים בפינה ומתביישים לעצמם (כן, אני יודע – איך לא העלנו אותם כבר לפני שנתיים)?; בפיתוח כל הפנטזיות הפנימיות שיש לנו ל-UGC בכלל וישרא בפרט (כן, אני יודע – חלק מהפנטזיות קשורות לעולמות אחרים שלי)?; וכו' וכו' וכו'.

 

האם עדיף לחדש לכמה אחוזים מכלל עשרות אלפי הבלוגים בישרא, או ליישר קו עם המאסות בפיתוחים שהם קצר יותר "קונבנציונאליים" אבל יגיעו לכמה שיותר אנשים? והרי בסופו של דבר, האחוזים הבודדים האלו יצמחו להיות הרוב. בדרך כלל, יש דליי של שנה וחצי-שנתיים בהשקת טרנדים אינטרנטיים עולמיים בארץ הקודש, הן אפליקטיביים והן תרבותיים ותפישתיים. בימים אלו ממש אנחנו שוברים את הראש – כמה רחוק ללכת עם הפיתוחים על חשבון סטדנרטים אחרים, והיכן, למען השם, עובר קו התפר הדק, כמעט בלתי נראה, בין לפתח את מה שצריכים הגולשים היום, לבין לפתח את מה יצטרכו מחר. כי, בסופו של יום, הפואנטה היא לא לרוץ הכי מהר - אלא לרוץ למקום הנכון.

 

לא ככה?



שורבט על ידי שי, 11/9/2006 14:23, בקטגוריות אינטרנט, ביזנס, הרהורים, נענע, שי
4 תגובות   הוספת תגובה     הצצה בתגובות     0 הפניות לכאן     לינק ישיר לקטע
תגובה אחרונה של:




דפים: 1  


לאן הגעתי?
ברוכים הבאים לחדר
הירוק, הבלוג החצי -רשמי
של פורטל נענע. כאן
תוכלו להתעדכן בנעשה
בפורטל, להציץ אל
מאחורי הקלעים ולדבר
עם חברי המערכת.
המשך..


שמתם לב ש..
מחפשים אצלנו עובדים
עלה דף בית חדש לנענע


עוד בלוגים לנענע
שירה גל מצטטת
המזכירה שלנו
עדכוני ישראבלוג
תגובות השבוע


ארכיון:

RSS


מלאו כאן את כתובת האימייל שלכם בכדי לקבל עדכון בכל פעם שנעדכן את הבלוג:

לעשיית מנוי
לביטול המנוי