חזרה לנענע חזרה לבלוג ישראבלוג
10/2007
2007 שנה אופטימית

 

החלטנו לחרוג ממנהגנו ולחשוב אופטימי לרגע. לפנטז מה היינו רוצים באמת לראות בשנה החדשה, בחדשות, בתרבות, באופנה, במחשבים, בצרכנות. מערכת נענע התגייסה לצייר שנה חלומית. עד לכותרת הבאה (לפרויקט המלא).

מזה מספר שבועות לא נפצע אפילו אדם אחד בתאונת דרכים. ישראל יכולה לזקוף לזכותה ניצחון באחת המלחמות החשובות בקורותיה

בשבועות האחרונים לא אירעו תאונות דרכים ברחבי הארץ, ולא דווח על הרוגים או פצועים. מתברר כי האכיפה של משטרת ישראל והעלאת הנושא לראש סדר היום הציבורי עשו את שלהם. בהתאם למגמה הנוכחית, לא צפויות להתרחש תאונות קטלניות בשנה הקרובה. גם תאונות קלות לא סביר שייקרו, שכן כלל הציבור בישראל כבר הוכיח שהוא מחויב לנהיגה זהירה.

דובר הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים מסר כי בעקבות הצניחה במספר התאונות פוטרו כ-90% מעובדי הרשות, מכיוון שכבר לא היה בהם צורך. "הם אמנם פוטרו", הסביר, "אך במסגרת פרויקט של הרשות נמצאו לכל אחד ואחד מהעובדים, ללא יוצא מן הכלל, מקומות עבודה חדשים עם שכר דומה לזה שהרוויחו בעבר, ובמקרים מסוימים - אפילו גבוה יותר".

מפכ"ל המשטרה החדש, רנ"צ מיקי לוי שהוזעק לתפקיד מארה"ב, אמר: "כעת יהיה לנו זמן וכוח אדם כדי לטפל בפשיעה בעולם התחתון, וגם בפשיעה הרגילה מעל פני השטח". לדבריו, "רק ביממה האחרונה נעצרו כמה כרישי סמים וסוחרי נשק במרכז ובצפון הארץ, וגם בשעה זו עושים כוחות גדולים את דרכם לדרום, שם צפויים להיעצר עוד עשרות עבריינים". לוי הוסיף כי קיצץ 30% משכרו לטובת שוטרים זוטרים באגפים השונים של המשטרה. (הארון תחאוכו)

להרוויח כסף מחיפוש חנייה

זמן שווה כסף, כידוע. זה נכון לגבי עורכי דין, נציגי תמיכה, ברוקרים ואינסטלטורים. עוד נושא שמשותף לכל אלו ואחרים, הוא שכל יום הם נאלצים לחפש חניה, וכל יום החיפוש הזה מקצר להם את החיים בשנתיים. העורך דין מאחר לפגישות, הנציגה חוטפת התמוטטות עצבים (היה לה יום קשה), האינסטלטור לא מצליח לאסוף את הילדה מהחוג והברוקר מוכר הכול ועובר לגור בחוות עיזים בנגב. הגיע הזמן שנשתלט על נושא החנייה ונתחיל להתעלל בעירייה באותה שיטתיות שבה היא מתעללת בנו. כיצד?ובכן, זה פשוט מאוד. ראשית - ערכו תחשיב קצר שבסופו תגלו כמה שווה כל שעה שלכם. לאחר מכן, הכפילו את המספר הזה בזמן חיפשתם חנייה החודש ותשלחו את החשבונית לעירייה. שוב ושוב. כולל התראה שנייה בדואר רשום. גם אם זה לא ממש לגמרי יעבוד, זה יהיה כיף חיים! בטוח. (שירה גל)

מאי 2007 - התקבלה הצעת חוק המחייבת אתרי אינטרנט להיות נגישים לבעלי מוגבלויות

הצעת החוק לנגישות באתרי אינטרנט של חבר הכנסת רפי איתן (מפלגת הגימלאים) אושרה היום בקריאה שלישית. ההצעה תחייב אתרי אינטרנט להיות נגישים לגולשים בעלי מוגבלויות, לפי ההנחיות של יוזמת הנגישות ברשת של ה-W3C. החוק החדש מכתיב לוח זמנים נוקשה לביצוע השינויים הנחוצים באתרים קיימים, ומאפשר להטיל קנסות כבדים על בעלי אתרים שלא יעמדו בו. נכון לעכשיו, אף אחד מאתרי האינטרנט הגדולים בישראל לא מיישם תקנים אלו. מומחה בתחום התקינה ברשת אמר היום לנענע מחשבים כי הקוד של רוב אתרי האינטרנט הגדולים בישראל מיושן ולא תקני, ולכן התאמתו לדרישות הנגישות תהיה יקרה ומסובכת במיוחד. מניותיהם של הבנקים ורשתות השיווק הישראליות רשמו ירידה. (רן יניב הרטשטיין)

ישראל 2007

ומה בארץ? אולי יהיה אקשן, לפחות לאיזה חודש-חודשיים. זה יתחיל בפברואר, כשתפוז תשיק את תוכנית תיגמול הבלוגרים שלה. כשזה יירגע, ונגלה שאף מיליונר חדש לא יצא מסיבי הפורטל הכתום, נייחל לריגוש ואולי נקבל איזה עצם מכיוון בזק, שתעלה את קצב ה-Upload או ממפעילות הסלולר, שיאפשרו לעבור מחברה לחברה בלי קנס. לקראת הקיץ, וואלה תעורר את כולנו כשתשיק רשת חברתית בשם וואלה Sphere. אחרי שכולנו נירשם אליה ולא נמצא שם שום דבר חדש באמת, נסתפק בלהמשיך לחכות ליאהו, שתקנה כבר את הומלס. אולי ככה אפשר יהיה סוף סוף למצוא דירה בתל אביב. אבל זה כבר באמת חזון אחרית הימים. (רוני שני)

 

אני אואב פודינג!

הקומיקס של אודי בתחזית אופטימית לשנה הבאה. יש למה לחכות (אריאל ויסמן)

שנה טובה ואופטימית במיוחד !

עוד מחשבות חיוביות ואופטימיות ל-2007 תוכלו למצוא כאן



שורבט על ידי החדר הירוק, 2/1/2007 11:44, בקטגוריות 2007, חגים, חיוכים, להעלאת המורל, נענע, אופטימי
4 תגובות   הוספת תגובה     הצצה בתגובות     1 הפניות לכאן     לינק ישיר לקטע
תגובה אחרונה של: אילנה



פרהפרה

 

 

"יש לך שתי פרות" התחיל בפוסט תמים בפנקס הפתוח של תומר ליכטש יקירנו, שעד לא מזמן ערך את ערוץ החדשות בנענע (היי תומר ) ומשם החלו הפרות להסתובב חופשי בתוככי הבלוגספירה ולהשאיר עקבות (אותן אפשר לראות כאן כאן כאן וגם כאן ובטח בעוד הרבה מקומות נוספים שעוד לא ביקרנו). אז החלטנו גם אנחנו לקחת חלק ולהשאיר בחדר הירוק עקבות של שתי הפרות שלנו.

 

נכון שרובכם לא מכירים בדיוק את הנפשות הפועלות, אבל זוהי הזדמנות לתת הצצה קטנה למה שמסתתר מאחוריהן. מוכנים?

 

רונן (עורך ראשי): יש לך שתי פרות והן פשוט מדהימות. מד-הי-מות!

דישון (ג'נענע): יש לך שתי פרות ויש להן אחלה ציצים

לי (סטייל): יש לך שתי פרות. שואה!

ניר (ס. עורך ראשי): יש לכם שתי פרות ועד הישיבה ביום חמישי תגיעו עם תכניות מוכנות

הילה (תרבות): יש לך שתי פרות, קרלה וקרלה

רומי (טכנולוגיה): יש לך שתי פרות ושמישהו יעז לחשוב על לאכול אותן!

אפרת (אופנה): יש לך שתי פרות, אחת מעשנת ואחת מתרגמת

טל (תרבות): יש לך שתי פרות, יווו איזה כייף, אני רוצה לראיין אותן

יעל (סטודיו): יש לך שתי פרות, בואו נשנה להן את הלוק

אדר (מחשבים): יש לך שתי פרות בעצם יש לך שתי חתולות

בראלה (תרבות): יש לך שתי פרות, אולי נפתח להן פליקר?

מיי-רב (קהילות): יש לך שתי פרות, אחת מתחבקת

אורן (כסף פלוס): יש לך שתי פרות ואפשר לעשות מהן משהו ממש גדול שלא היה פה אף פעם

ג'רי (סטודיו): יש לך שתי פרות על האש, מישהו רוצה תוספת?

אילנה (קהילות): יש לך שתי פרות וזה קצת מפחיד בהתחלה

נילי (רד): יש לך שתי פרות ואל תעצבנו אותן!

דניאל (טכנולוגיה): יש לך שתי פרות ואפשר לראות אותן רק בימי שני ורביעי. בבוקר

שירה (כסף פלוס): יש לך שתי פרות מגניבות הן כבר מצוטטות בבלוג, תעשו צ'יזזז נעלה אותן גם בפליקר

הארון (חדשות): יש לך שתי פרות מעלות גרה ועושות קאקי, ואתה סתם עומד ומסתכל

באקאלו (מחשבים): יש לך פרהפרה

שי (פיתוח עסקי): יש לך שתי פרות שמתרוצצות נורא מהר ממקום למקום ועכשיו במו"מ לקנות את השלישית

יונית (המזכירה): יש לך שתי פרות כוסיות הורסות יושבות על הבר ומתחילות עם חתיכים. רק עם חתיכים

איתנה (אדמיניסטרציה): יש לך שתי פרות והכל נמצא בדו"ח

דרור (וידאו): יש לך שתי פרות מבריקות. כל כך מבריקות!

 

מבזק מיוחד, באדיבות איה (תודה!), הפרות של דסק החדשות:

נתי (עורך החדשות): יש לך שתי פרות, אני לא מבין את זה! עשר דקות צריכות להספיק לגמרי, מקסימום שבע.

הארון: יש לך שתי פרות, אחלה, מה זה עוזר לי, אני צם.

יוסי: יש לך שתי פרות, פחח, כתבו על זה כבר בויקיפדיה.

דנה: יש לך שתי פרות. אולי לאחת מהן יש סיגריה?

חכים: יש לך שתי פרות - מי לדעתך יותר סקסית: אסתרינה טרטמן או רוחמה אברהם?

אלון: יש לך שתי פרות, אתה משיג תמונה של אחת מאתר הכנסת ושולח את השנייה למסיק.

אפרת: יש לך שתי פרות, בוא נאסוף עוד כמה ונעשה מזה "כותרות הצהריים".

 

חברים שלנו, קחו את הכל בחיוך  אתם מוזמנים להוסיף עוד שתי פרות משל עצמכם.

 

פרהפרה: היינו כאן קודם



שורבט על ידי החדר הירוק, 15/10/2006 09:31, בקטגוריות אופטימי, אינפנטילי, מיי-רב, פרויקטים מטופשים, להעלאת המורל, חיוכים, ליכטש
21 תגובות   הוספת תגובה     הצצה בתגובות     2 הפניות לכאן     לינק ישיר לקטע
תגובה אחרונה של: >דו סיטרי>



אילנה תמיר, נעים מאד

 

כששאלו אותי בשבועות האחרונים מה אני עושה בדיוק בנענע, לא ממש ידעתי לענות. עד לא מזמן עבדתי כאן בתור כתבת מחשבים וזה היה ג'וב שקל להסביר. אבל עכשיו יש לי הגדרת תפקיד קצת מוזרה – "מנהלת תוכן גולשים". בפועל, מה שעשיתי בתקופה האחרונה, שבה כבר היו גישושים על העברת הבעלות של ישרא, זה שני דברים: לחלום ולדאוג.

 

החלומות היו על דברים נפלאים שאפשר לעשות כדי לקדם אפילו יותר את ישרא-בלוג. חלמתי על שדרוג כלים קיימים לבלוגרים והוספת כלים חדשים, על פיצ'רים קהילתיים שיחזקו את הקהילתיות המגובשת גם ככה, על הגדלת המעמד של בלוגרים ככותבים שמיצרים תוכן ראוי ועוד כהנה וכהנה פנטזיות, שעד אתמול עוד לא נשמעה ירית הפתיחה שמאפשרת להתחיל לממש אותם.

 

והדאגות. ובכן, אני אף פעם לא צריכה להתאמץ בשביל למצוא סיבות לדאוג, אבל עכשיו הדאגה היתה גדולה במיוחד. האם נענע תידע לטפל יפה בבייביי הזה שנקרא ישרא-בלוג? האם המשפחתיות והאינטימיות יוצאת הדופן שהתקיימה בין יריב לבין הקהילה, תוכל להימשך גם כשבמקום אדם אחד, ינהל את ישרא-בלוג קולקטיב שנקרא "נענע". והאם הקהילה של ישרא-בלוג תהיה מוכנה לתת לנענע צ'אנס?

 

אני זוכרת את "פרשת סרגל הכלים" שהיתה ביוני 2004. הייתי בנענע אז רק חודשיים. אני זוכרת את המבוכה שהיתה כאן במערכת בעקבות מחאת הבלוגרים על סרגל הכלים הירוק שנחת להם בתוך הבלוג. ראיתי שהכוונות בנענע היו טובות, אבל עדיין לא כל כך ידענו אז איך להתמודד עם קהילה של בלוגרים מצויינים ודעתניים, שלא מוכנים ש"הממסד" יחדור אל תוך המרחב האיניטמי שלהם.  

 

הצלקת מאותה פרשה עדיין מורגשת בנענע והלקח נלמד. אני מאמינה שהיום כבר הרבה יותר חכמים כאן. וחוץ מזה, יהיה את יריב שישמור על "הממסד" מלעשות שטויות, למשך עוד הרבה הרבה זמן. ותהיה גם את קהילת ישרא, שאני מקווה שתעזור לנו לנהל דיאלוג פורה ושלא תהסס לפנות עם עצות, טיפים, בקשות, גחמות ותלונות (חסר לכם שלא).

 

שאלו אותי היום אם אני "המחליפה של יריב". התשובה היא שלא. דבר ראשון, את יריב אי אפשר להחליף, פשוט כי תפקיד החוזה והמייסד יהיה שמור לו לתמיד. דבר שני, ישרא לא עובר אלי אישית, אלא לכל נענע ותפקיד הגידול של ישרא יתחלק בין קבוצה של אנשים מתחומים כמו סיסטם, תכנות וגרפיקה. מה שכן, אני אהיה בפרונט, לפחות בכל הקשור ברעיונות לפיתוחים חדשים, תלונות ובקשות.

 

החפיפה תהיה איטית ולבנתיים הכתובת היא עדיין יריב, שמכיר את המערכת הכי טוב. אבל גם המיילים שלי ושל אחרים פה גלויים. בבקשה תשתמשו בהם. המון בהצלחה ליריב עם כל הפרויקטים החדשים שהוא עובד עליהם והמון בהצלחה לישראבלוג/נענע. אני מאד מקווה שהדאגות שהיו לי יתגלו במהרה כחסרות בסיס ושכל החלומות יתחילו להתממש בזה אחר זה.

 



שורבט על ידי אילנה, 4/10/2006 19:42, בקטגוריות נענע, ישרא-בלוג, יריב, אופטימי, עדכונים
69 תגובות   הוספת תגובה     הצצה בתגובות     -2 הפניות לכאן     לינק ישיר לקטע
תגובה אחרונה של: אילנה



יום מאושר בחיי

 

מאת: רונן שמיר, עורך נענע

 

אתמול היה אחד הימים המאושרים בשנות עריכתי את נענע. כששי, מנהל הפיתוח העסקי שלנו, הודיע לי שהחוזה נחתם, ידעתי שמצד אחד זהו תום תקופה ארוכה של שת"פ נהדר שהיה בינינו ובין יריב. מהצד האחר - מתחילה תקופה נהדרת - מעכשיו, כשישרא-בלוג עבר לבעלות מלאה של נענע נוכל להגשים את כל החלומות שלנו - חלומות שיש בהם גולשים והרבה גולשים.

 

לפני שלוש שנים, כשהחלו המגעים הראשונים עם יריב לשתוף פעולה היה לי ברור שאנחנו מהמרים על הדבר הכי נכון שיש - תוכן גולשים. אינטרנט במהותו הוא הגולשים וישרא-בלוג יותר מכל מסמל את כל יתרונות הרשת - קהילה רחבה, פעילה ומאוד מאוד יצירתית המגיבה, עונה, יוזמת ובעיקר חיה וממציאה את עצמה בכל בוקר מחדש. גם בחלומות התוכן הכי ורודים שלי לא הייתי יכול להמציא את כל מה שגולשי ישרא-בלוג ממציאים וכותבים, ועוד לא אמרתי מילה אחת על הכשרון הרב הטמון שם בקרב הגולשים הרבים הפעילים באזור הזה.

 

היום, ביום המאושר הזה, אני יכול להבטיח לגולשי ישרא-בלוג שמדיניות החופש המלא של הכתיבה תמשך פה ואני אהיה ראשון הנלחמים על החופש לכתוב כל מה שרוצים מתי שרוצים ואיך שרוצים. אני גם מבטיח, ומבטיח גם לקיים, להמשיך ולפתח את הטכנולוגיה של ישרא-בלוג ולהביאה למחוזות חדשים.

 

אני יודע שיש כאן שני צדדים למטבע - נענע זכתה היום בישרא-בלוג אבל ישרא-בלוג זכתה גם בנענע - מהיום נענע נפתחה בפני מאות אלפי הגולשים בישרא-בלוג ובלוגים נבחרים יקבלו מקום של כבוד לצד התוכן של הכותבים הרשמיים בנענע - ולעיתים יתחרו בכבוד גם על הובלת התוכן בפורטל - והיום הזה קרוב משאתם משערים.

 

שתי תודות אני חייב כאן - האחת לשי מגל - האיש שהוביל אצלנו את המהלך וסייע במאבק הגדול לאמץ את ישרא-בלוג בשתי ידיים. השניה והחשובה מאוד היא ליריב - איש חזון וטכנולוגיה שידע בזמן הנכון להמציא את הדבר הנכון ולתת לגולשים רבים מקום ודרך להתבטא ולבטא את עולמם הגדול והמופלא.

 

אנחנו כאן בשבילכם, עם אוזן קשבת ומקווים להביא להגשמת חלומות רבים ביחד.



שורבט על ידי רונן, 4/10/2006 19:37, בקטגוריות אופטימי, רונן, נענע, יריב, ישרא-בלוג
16 תגובות   הוספת תגובה     הצצה בתגובות     0 הפניות לכאן     לינק ישיר לקטע
תגובה אחרונה של: מרווה הפיגמנטים



הבייבי החדש

 

מאת: רונן שמיר, עורך נענע

 

את ההחלטה להעלות ערוץ לייף סטייל בנענע קיבלתי בערך כשהגעתי לנענע לפני כשלוש שנים. היה לי ברור שערוץ כזה מחוייב המציאות במיוחד בנענע ובמיוחד לקהל היעד של הפורטל הזה שמחפשים בילויים ובידור, רגע אחרי שהתעדכנו בכל החדשות שבעולם.

 

אחרי חודשים ארוכים של עבודה על הערוץ - עיצובים, איפיונים וצבירת תכנים - עלה סוף סוף ערוץ הלייף סטייל היפה והטוב ביותר מסוגו באינטרנט בישראל - "סטייל נענע", עם עולם עשירבתכני אופנה ונושאים כמו איפור, גאדג'טים, סגנון חיים והחיים הטובים, פשוט כל מה שהבן אדם צריך.

 

אבל מה לעשות, בדיוק ברגע בו העלנו את עולם הלייף סטייל שלנו לאוויר - טרח, מלחמה בצפון. נו, ואיך תשיק ערוץ כזה בזמן מלחמה? כמובן - לא תשיק. אז קם לו ערוץ נענע סטייל - מדהים, מתעדכן ומרתק, אבל אף אחד לא יודע שהוא קיים.

 

אז מסתבר שכן יודעים - גם בהחבא, עם הפניות ספורות בשער - החלה לצמוח סביב נענע סטייל קהילה גדולה של גולשים שבאה מידי יום להתעדכן וכיום כבר מונה כמה מאות אלפי גולשים על בסיס יומי, שקוראת, מגיבה ושולחת הצעות לעוד כתבות למערכת.

 

המלחמה נגמרה ורק עכשיו אפשר לומר, ניתן לחוש בחזרה לשגרה. וזה בהחלט הזמן להשקת הבייבי הזה שלנו - סטייל נענע ואופנה בנענע. אתם מוזמנים להנות. בקרוב תוכלו גם להנות מההשקה הרשמית.



שורבט על ידי רונן, 12/9/2006 15:07, בקטגוריות אופטימי, רונן, לייפסטייל, הודעות, נענע, עדכונים
5 תגובות   הוספת תגובה     הצצה בתגובות     0 הפניות לכאן     לינק ישיר לקטע
תגובה אחרונה של: יוסי




דפים: 1  


לאן הגעתי?
ברוכים הבאים לחדר
הירוק, הבלוג החצי -רשמי
של פורטל נענע. כאן
תוכלו להתעדכן בנעשה
בפורטל, להציץ אל
מאחורי הקלעים ולדבר
עם חברי המערכת.
המשך..


שמתם לב ש..
מחפשים אצלנו עובדים
עלה דף בית חדש לנענע


עוד בלוגים לנענע
שירה גל מצטטת
המזכירה שלנו
עדכוני ישראבלוג
תגובות השבוע


ארכיון:

RSS


מלאו כאן את כתובת האימייל שלכם בכדי לקבל עדכון בכל פעם שנעדכן את הבלוג:

לעשיית מנוי
לביטול המנוי