חזרה לנענע חזרה לבלוג ישראבלוג
10/2007
בלוגרים בכנס של איגוד האינטרנט

 
"אולי בעוד שנה, כשהקטע הזה של בלוגינג יתפתח בארץ, אולי אז נזמין בלוגרים שיסקרו את הכנס שלנו". את הדברים האלו אמרו לי יח"צנים של כנס כלכלי ישראלי גדול, לאחר שפניתי אליהם לפני כחודשיים עם ההצעה שיפתחו את שעריהם בפני בלוגרים, ולא רק בפני בעלי תעודות עיתונאי.

לא עזר שטענתי ש"הקטע של הבלוגינג" כבר מפותח למדי בארץ או שבארה"ב כבר נהוג להזמין בלוגרים לכנסים ולא רק בנושאי טכנולוגיה. לא עזר שאמרתי שהם יכולים לצאת ככה גדולים וחדשניים וגם לא זה שהבטחתי לעזור עם כל הבירוקרטיה מסביב. מארגני הכנס ההוא לא רצו להיות הראשונים להתנסות עם חבורת בלוגרים שמי יודע מה הם יכולים לעולל.

(לא, גם לא עזר שסיפרתי שבעצם כבר מיקרוסופט הזמינו את גדי שמשון ל-TechEd מטעם הבלוג שלו. לא יודעת אם זה כי הם לא מכירים את הדמויות הפועלות, או דווקא בגלל שהסיפורים על משחקי הפוקר המעושנים הגיעו עד אליהם).

איגוד האינטרנט היה הגוף השני שניסיתי להציע לו את הרעיון. אני זוכרת את הכנסים שלהם לטובה. אפילו בפעם הראשונה שהלכתי לכנס שלהם, כשעוד הייתי חובבת תרבות דיגיטלית צעירה וחסרת תעודת עיתונאי, גם שילמתי מחיר מלא על הכניסה (!).

בהתחלה הם קצת הקשו עם שאלות משפטיות על גבול הפילוסופיות כמו "איך בדיוק נגדיר מי הוא בלוגר?", אבל לשמחתי, מהר מאד הם השתחררו ונתנו לעצמם להתלהב. השאלה שנותרה בעינה היתה מי יהיו הבלוגרים שילכו לכנס.

השאיפה היתה להימנע מרשימת בלוגרים צפויה מראש, שתהיה מורכבת מכל "החשודים המידיים", היינו אותם בלוגרים שהפנים שלהם מוכרות כבר בבלוגוספירה ובכנסים על תרבות דיגיטלית. לכן החלטנו לפתוח את ההצעה לכולם. שלכל אחת ואחד מהבלוגרים בארץ תהיה הזדמנות לקחת חלק בארוע. אבל בכל זאת, איך נסנן?

האמת היא שעיתונאים אף פעם לא באמת עוברים סינון. כשארגונים שולחים לעיתונאים הזמנות לכנסים, הם לא בודקים קודם בציציותיהם, לראות מה הם שווים ומה איכות הכתיבה שלהם. כמה שיותר עיתונים יבואו, יותר טוב. אבל אם נדבר רק ברמה התיאורטית, אזי עיתונאים מקבלים את הלגיטימציה שלהם מגופים כדוגמת איגוד העיתונאים. לבלוגרים, לעומת זאת, אין איגוד שכזה, או איזו וועדת קבלה וסינון שתיתן את חותמת ההכשר (וטוב שכך).

לכן הרכבנו מעין ועדה אד-הוק, של אנשים שמבינים עניין, חבורה של פעילי אינטרנט שבעיני ביחד בצורה מיצגים מאוזנת גם את הבלוגוספירה, גם את עיתונות המיינסטרים, גם את איגוד האינטרנט, גם את "הברנז'ה" ואפילו את ה"פאקצות": יוני נוקד (נציג האיגוד), אורי ברוכין (רשימות, קולקטיב), כרמל וייסמן (ד"ר בלוג) ורוני שני (נענע מחשבים).

כרמל ביקשה שגם הבלוגרים עצמם יקחו חלק בתהליך השיפוט. אורי הציע שעל הדרך גם נוכל לקדם את השימוש בטרקבקים בין פלטפורמות הבלוגים השונות, ולכן הגשת המועמדות וההצבעה תעשה באמצעות שליחת טרקבק. באיגוד האינטרנט התעקשו שהתחרות תהיה פתוחה לכולם ולא רק לבלוגרים מישרא-בלוג. האמת, קצת עשיתי פרצופים סנוביים בהתחלה, אבל מכיוון שהצדק איתם והייתי עושה את אותו הדבר במקומם, וויתרתי.

היום יצאה התחרות לדרך. אם בא לכם להשתתף, כאן ניתן למצוא את הפרטים המלאים. תבואו. נראה לי שיהיה כיף. ולו רק בגלל שמאיה הופנר, בת הדודה המדליקה של ליאור באקלו (עורך ערוץ התוכנות של נענע) הולכת לספר שם איך היא מתפרנסת ממכירה של חולצות וירטואליות ב- Second Life.


עדכון: בבלוג הרשמי של תפוז, מזמינה נעמה את החברה הכתומים להשתתף ולתת בראש. אני מצטרפת בחום.



שורבט על ידי אילנה, 21/1/2007 19:49, בקטגוריות ישראבלוג, בלוגים, אילנה, נענע
43 תגובות   הוספת תגובה     הצצה בתגובות     1 הפניות לכאן     לינק ישיר לקטע
תגובה אחרונה של: angelica-sin



בלוגרים, צאו לטבע

 

מאת: אילנה תמיר, מנהלת תוכן גולשים

 

זה התחיל כיוזמה של יואב גל, בלוגר מרשימות, שמאד רוצה לשתף אחרים בקסם של המקום החדש אליו הוא עבר לגור ואני שמעתי על כך מהדוקטורית, כרמל וייסמן. הרעיון - מפגש בלוגרים, לא משנה איפה הם כותבים, באוויר הצח, ומעגלי שיח על נושאים כמו "בלוגים ככלי להבעת דעה או לדיווח" או "בלוג: חיים פרסום או ישום?".

 

זה קורה ביום שישי הבא, 29/12 בבוקר במקום שנקרא בינהריים בינהרים, ליד הגלבוע. אם אתם מתכוונים ללכת, שלחו טרקבק לכאן או משהו. אני עצמי עדיין מעכלת את הרעיון של לעזוב את המחשב ולצאת מתל אביב המעושנת, אבל בטוחה שכמה אירוסים, בשילוב ערס-בלוגטיקה, לא יכולים להזיק לבריאות.



שורבט על ידי אילנה, 20/12/2006 16:01, בקטגוריות בלוגים, אילנה, ישראבלוג
8 תגובות   הוספת תגובה     הצצה בתגובות     1 הפניות לכאן     לינק ישיר לקטע
תגובה אחרונה של: אילנה



יאללה, תתחילו לקטלג

 

מאת: אילנה תמיר, מנהלת תוכן גולשים

 

אם תשאלו גולשי אינטרנט שלא נוהגים לקרוא בלוגים, איך הם יכולים להתעלם מהעושר העצום שיש בבלוגוספירה, סביר להניח שהתשובה תהיה "אבל אי אפשר למצוא בבלוגים האלו שום דבר!". אם תתעקשו, הם ירחיבו את ההסבר שלהם ויגידו שראשית, קשה להם למצוא חומר רלוונטי שנוגע לתחומי העניין שלהם ושנית, קשה להם למצוא חומר קריאה איכותי.

והאמת – הם די צודקים.

 

נכון שמי שכבר שוחה בביצה הזו, ויש לו את הבלוגים הקבועים שהוא אוהב, יודע להנות מנפלאותיה של הכתיבה העצמאית ברשת. אבל אפילו קוראים מנוסים יודו שהם היו צריכים להקדיש לא מעט שעות של כיתות רגליים, עד שהם מצאו את בלוגים שגם עוסקים בתחומים שמעניינים אותם וגם עושים זאת היטב.

 

הרבה אנשים טובים ברשת עומלים, כל אחד בדרכו שלו, על מציאת פתרונות לשתי הבעיות האלו. פרויקטים כמו רשימות, וובסטר, חדשHOT או שווה קריאה, בלוגים המוקדשים למתן המלצות על בלוגים אחרים ואפילו סתם רשימת הבלוגים שאני נוהגת לקרוא, כל אלו הם אמצעים שנועדו לעשות קצת סדר באי סדר.

 

לאחרונה עלו גם בישרא-בלוג כמה פיצ'רים שנועדו לעזור להציף פוסטים מעניינים ו/או רלוונטים למעלה. היה את ענן התאגים בדף הראשי שיריב העלה לפני משהו כמו חודש, את האופציה לראות במרוכז פוסטים מבלוגים שונים שמקוטלגים תחת אותה קטגוריה, את האופציה להוסיף פוסטים ספציפים שאהבתי לרשימת מומלצים שלי וכן מנגנון ההשלמה האוטומטית בעת הוספת קטגוריות חדשות לקטע.

 

הפיצ'רים האלו לא כ"כ מיועדים לבלוגרים שמעדיפים להישאר באינטימיות שלהם ושמעוניינים להיחשף רק בפני קהל הקוראים הקבוע שלהם ולא יותר. אבל עבור אלו שדווקא כן מחפשים קהל קוראים חדש ובמיוחד עבור הבלוגרים שיש להם אג'נדה כלשהי אותה הם רוצים לקדם, אלו כלים שיכולים לעזור להם להגדיל את הסיכוי שקוראים פוטנציאליים ימצאו אותם.

 

נכון לעכשיו, השימוש בקטגוריות בישרא-בלוג (בעולם לרוב קוראים לזה תאגים, או Tags, אבל זה אותו הרעיון) הוא עדיין יחסית קטן וזה די חבל לי, פשוט כי ככה הרבה פוסטים מגניבים/מרתקים/וואט אבר, נעלמים מהר מידי בארכיון. הפאנטזיה הלא כל כך בלעדית שלי, היא שבלוגרים יקטלגו באופן קבוע את הפוסטים שלהם ויקחו חלק אקטיבי בטווית הקורים שמחברים בין בלוג לבלוג.

 

זה לא שצריך להיסחף ולתייג באובססיביות כל גרפס, כמו ששירה גל אמרה זאת בעדינות בזמנו, תחת רשימת קטגוריות בסגנון "ריאה, לוע, עמוק, פנימי, מלוח, שום, מתמשך, שניות". אבל אם תהיה פה מאסה קריטית של קיטלוגים רלוונטים, זה יכול להיות מאד מעניין.

 

באילו קטגוריות צריך להשתמש? את זה אני לא יכולה להגיד. הדברים האלו הם כמו אופנות בבגדים - טרנדים שלא ממש ברור מי התחיל בהם ולמה, אבל הם מצליחים לסחוף אחריהם רבים. יש את הקטגוריות ה"קלאסיות" שאפשר להשתמש בהן, כמו למשל "תמונות", "משפחה", "גוגל" או "שירים". לרוב אפילו עדיף להשתמש בשם קטגוריה מתבקש ופופולרי, כי סביר להניח שזה מה שהקוראים יחפשו. אבל גם אם יתחילו טרנדים של שימוש בשמות קטגוריות קצת פחות מיינסטרימים, זה יהיה מרתק לא פחות.



שורבט על ידי אילנה, 23/11/2006 03:53, בקטגוריות אילנה, בלוגים, הרהורים, ישרא-בלוג, אינטרנט
29 תגובות   הוספת תגובה     הצצה בתגובות     0 הפניות לכאן     לינק ישיר לקטע
תגובה אחרונה של: צ.



פצ'רו אותנו

 

מאת: אילנה תמיר, מנהלת תוכן גולשים

בחיים, אבל בחיים, אף אחד פה בנענע לא היה מעלה בדעתו שנענע תבנה פיצ'ר יעודי לחובבי ג'אז. לא כי אין כאן חובבי ג'אז. פה ושם יש פה כאלו שיודעים לזמזם יצירות של גדולי הז'אנר. הסיבה הפשוטה היא שציבור חובבי הג'אז הוא נישה, ציבור קטן, שמבחינת שיקולי כדאיות קרים לא שווה להשקיע בו. עדיף להשקיע במאסה הגדולה ולפנות אליה.

אבל לא כך הדבר כשאת הפיתוח מבצעים חברי הנישה עצמם. אתמול הראתה לי מיי-רב, מנהלת הקהילות, סרגל כלים שפיתחה גולשת בשם Islay, שהוא ייעודי לפורום ג'אז של נענע. סרגל הכלים כבר פורסם לפני כמה חודשים, ואחת לכמה זמן מוסיפים לו תכונות חדשות, כמו האזנה לתחנות רדיו ולפודקאסטים, מזין RSS להודעות בפורום ולינקים רלוונטים. זה דבר מדהים לראות קהילה מגובשת כל כך שדואגת לעצמה.

נרגשת מסרגל הכלים המוסיקלי, החלטתי לצאת בקול קורא לגולשים שרואים בנענע/ישרא-בלוג בית, להמשיך ולפתח למען הקהילה שלהם. ראשית, יכול להיות שכבר קימים פיתוחים שפותחו על ידי גולשים ושאין להם את החשיפה הראויה לכך. ספרו לנו עליהם וננסה לסייע בחשיפה.

שנית, אם אתם מתכנתים בעצמכם, ובשבילכם לפתח טולברים/גאדג'טים/הרחבות לפיירפוקס/ווידג'טים זה פיס אוף קייק, לכו על זה וספרו לנו על כך. נצלו את הכוח שיש לנענע להגיע לקהל רחב, כדי להפיץ פיתוחים של עצמכם.

ואם כמוני, אין לכם מושג ירוק בתכנות, אבל יש לכם רעיון טוב, או סתם משהו מציק שהייתם רוצים שיהיה לו פתרון (תשכחו מחסימת פרסומות  ) ספרו פה בתגובות, ואולי מישהו אחר מהגולשים ירים את הכפפה.



שורבט על ידי אילנה, 27/9/2006 15:41, בקטגוריות אילנה, הרהורים, טכנולוגיה, נענע, פורומים, פיירפוקס
5 תגובות   הוספת תגובה     הצצה בתגובות     0 הפניות לכאן     לינק ישיר לקטע
תגובה אחרונה של: אילנה



ברוכים הבאים לחדר הירוק

 

אהלן. אתם מוזמנים להרגיש בנוח ולהתרווח על הספה שאירגנו לנו כאן בלאונג' הירקרק. המקום שאליו הגעתם הוא החדר הירוק, הבלוג החצי-רשמי של פורטל נענע.

 

כדרכם של הסנדלרים, שאומרים עליהם שהם הולכים יחפים, כך גם נענע, שכל כך מאמינה בבלוגים ומקדמת בלוגים, היתה עד כה חסרת בלוג בעצמה. המצב האבסורדי הזה, כך אני מקווה, הגיע לסיומו. זאת בזכות כמה אנשים כאן במערכת, שאמרו שיאללה. הגיע הזמן.

 

הרבה זמן חשבנו מה יהיה "הקול" של הבלוג. האם אנחנו צריכים להיות סופר-מגניבים, כמו התדמית שהיינו שמחים שתהיה לנענע? או דווקא רישמיים? אנשי השיווק אמרו שאנחנו צריכים להיות יח"צניים ולהודיע על כל מבצע, קמפיין, ערוץ או פיפס אחר חדש שאנחנו מקימים. פתאום גילינו שגם לאנשים שנמצאים בחזית של האתר ושהשם שלהם נמצא בקרדיט של מאות כתבות, לא פשוט לכתוב משהו פשוט וכן, בלי לנסות ולהיות משהו שהם לא.

 

עד שהבנו שהדבר שיהיה הכי טוב לעשות יהיה פשוט להיות עצמנו. השם שהחלטנו לתת לבלוג הוא "החדר הירוק". חוץ מהסיבה הטריוויאלית שירוק הוא הצבע של נענע, החדר הירוק מסמל מקום נטול מסכות. המושג מגיע מעולם התיאטרון והטלוויזיה. זהו השם שנותנים לחדר שבו נמצאים השחקנים כשהם לא על הבמה, לפני שהם נכנסים לדמות שהם צריכים לשחק או בסיום התפקיד. זהו המקום שאפשר לתת להם טיפים אחרונים לפני שהם עולים לבמה, או להחמיא להם על המשחק שלהם, שניה אחרי  (אפילו אם הם טיפה התבלבלו במילים).

 

כך גם הבלוג הזה. כאן תוכלו לפגוש את האנשים שעושים את נענע למה שהיא. גם את אלו שאת השמות שלהם אפשר לראות באתר, וגם את העורכים, המעצבים, המתכנתים, אנשי המכירות ושאר בעלי התפקידים, שנמצאים מאחורי הקלעים. כאן אפשר יהיה לדעת מה הם בדיוק עושים, לתת להם עצות, לבקש בקשות, להתלונן ואולי אפילו לזרוק עגבניות (אבל בבקשה, לא חזק מידי).

 

אני אילנה, ואני כאן בתפקיד "המארחת" בחדר. מידי פעם יתארחו כאן חברי נענע אחרים ויספרו את מה שיש להם לספר. אם יש לכם מה להגיד לנו, מנגנון התגובות הוא יופי של מקום, אבל אפשר לפנות אלינו גם במייל [email protected].

 

ושניה לפני שאנחנו יוצאים לדרך - כמה קרדיטים לאנשים שמגיע להם:

על העיצוב כאן בחדר אחראית ג'רי וינוקור, מלכת הפוטושופ ומלכה בכלל. תאמינו לי שבסקיצה שלה זה נראה אפילו יותר יפה. זו אני שלא הצלחתי ליישם עד הסוף את העיצוב שלה אל תוך ה-HTML.

את השם לבלוג נתנה אפרת, כשתפסנו אותה לרגע במסדרון.

מיי-רב, היא הסנדקית של הבלוג, שהכי דאגה שהוא ייצא לדרך.

ויש גם את אילה, רונן, רומי, שי ואחרים שלקחו את הג'וב של לשאול אחת לכמה זמן "נו, מה קורה עם הבלוג?".

 

קדימה. מתחילים.



שורבט על ידי החדר הירוק, 30/8/2006 11:37, בקטגוריות הודעות, אילנה, מיי-רב, נענע, בלוגים
12 תגובות   הוספת תגובה     הצצה בתגובות     0 הפניות לכאן     לינק ישיר לקטע
תגובה אחרונה של: ירוק עולה (=




דפים: 1  


לאן הגעתי?
ברוכים הבאים לחדר
הירוק, הבלוג החצי -רשמי
של פורטל נענע. כאן
תוכלו להתעדכן בנעשה
בפורטל, להציץ אל
מאחורי הקלעים ולדבר
עם חברי המערכת.
המשך..


שמתם לב ש..
מחפשים אצלנו עובדים
עלה דף בית חדש לנענע


עוד בלוגים לנענע
שירה גל מצטטת
המזכירה שלנו
עדכוני ישראבלוג
תגובות השבוע


ארכיון:

RSS


מלאו כאן את כתובת האימייל שלכם בכדי לקבל עדכון בכל פעם שנעדכן את הבלוג:

לעשיית מנוי
לביטול המנוי