לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
לבלוג המלא |  עריכה |  בלוגים קרובים |  בר קבועים |  הוסף לקבועים שלי |  ישראבלוג


נגיסה מהתפוח
"זהו חלק מתמצית האמהות, לצפות בילדתך גדלה להיות אדם בפני עצמו, ולא להיות מסוגלת לעשות משהו בעניין. אחרת ילדים היו חיות מחמד ותו לא." (הת'ר ארמסטרונג)



10/2009

נחת
השובב הקטן שלי התחיל כיתה א' השנה, ואם נהניתי לצפות בבכורה שלי, אני נהנית עוד יותר לצפות בו. 

היינו מאוד מוטרדים לפני שהשנה התחילה. זה שלילד יש סוג של הפרעת קשב היה די ברור, וקושי לא קטן בהתארגנות. גם מרפאה בעיסוק וגם חברתי הפסיכולוגית חשבו שכדאי להתחיל בתהליך אבחון ולעזור לילד כבר עכשיו, ואפילו התקשרתי להדסה אופטימל כדי לקבוע לנועם תור לאבחון פסיכו-דידקטי, כדי שלא להגביל את עצמנו לאבחון נוירולוגי בלבד, אבל התברר לי שאבחון כזה לא מבוצע לפני כיתה ב'. בינתיים, אם כך, החלטנו להניח את האבחונים בצד ולראות איך הולך.

נכון, נועם צריך הכוונה ותזכורות לגבי המשימות שהוא צריך לבצע, אבל זה ממש בקטנה, ובכיתה הולך לו מצויין. אנחנו נשארים עם האצבע על הדופק, אבל קצת יותר רגועים. הוא מצליח לקרוא יפה מאוד, והתסכול היחיד שלו הוא מההתקדמות האיטית בכיתה. 

זה כאין וכאפס לעומת החשבון, ושם אני מביטה בו ומשתאה, בעיקר כי אני תמיד הייתי כל כך בינונית בחשבון (וכך גם אבא שלו) ואלמלא הוא היה כל כך דומה לנו, הייתי תוהה אם לא החליפו אותו במקרה בבית החולים. המורה לחשבון מאוד מרוצה - נועם עובד יפה בכיתה, מבין היטב, יסודי. נו, ברור שהוא מבין היטב. אם בכיתה הם עובדים על תרגילי חיבור שתוצאתם עד לספרה 6, בבית כבר מזמן הפסיק להתעניין בחיבור וחיסור (קטן עליו), ועכשיו הוא עושה לו תרגילים בלוח הכפל. 

חשוב לי מאוד שיהיה לו בסיס חזק וטוב, ולכן אנחנו מסבירים לו כל הזמן כמה חשוב לעשות את התרגילים שהמורה נותנת, ולתרגל, וכדי שיהיה לו כיף, אנחנו עושים איתו בבית תרגילים ומשחקים בחשבון מתקדם יותר. 

מי שמתוסכל מהיכולת המרשימה שלו לחבר ולחסר בע"פ היא אחותו הגדולה, שאינה זריזה כמוהו. מצאתי את עצמי מנהלת איתה השבוע שיחה, כנראה לא בפעם האחרונה, ומסבירה לה שחוכמה ואינטיליגנציה מתבטאות באופנים שונים אצל אנשים שונים, ושהעובדה שנועם מחשב טוב ומהר ממנה, אין משמעותו שהוא חכם ממנה...

מאזינה ברקע
29/10/2009 08:18, בקטגוריות משפחתי, חינוך
1 תגובות   הוסף תגובה     הצג תגובות כאן     0 הפניות (TrackBack) לכאן     לינק ישיר לקטע
שלח ל'שווה קריאה'     לקטע הקודם     לקטע הבא     לבלוג המלא
תגובה אחרונה של Duke D'Harlequin ב-29/10/2009 10:29






אני מאזינה ברקע
ואלו הנפשות הפועלות

רוצים מנוי בשקל? סתם, זה בחינם
כן, למה לא   מספיק ודי
  שלח
יש גם מנוי SMS. רוצה?
כן, צרפו אותי!  תודה, מספיק לי

 (מה זה?)


שלח המלצה לחבר




חלון מסרים:
הוסף מסר



כותבת על


מי בא לבקר?

נעמהנונה:]
Lady Stardust!
אִמָא במִשְרָה מֶלֶאַה.
מחוץ לקופסה


הבלוג חבר בטבעות:
« אי-מהות » ±


חיפוש בבלוג: 

חפש
ארכיון:
 << אוקטובר 2009 >> 
א ב ג ד ה ו ש
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31

© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות למאזינה ברקע אלא אם צויין אחרת. האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על מאזינה ברקע ועליו/ה בלבד
2005-2001 © כל הזכויות שמורות ליריב חבוט - emAze


9,091