הוסף לקבועים

ישראבלוג 



 

אז ככה באמת נראים החיים האמיתיים שאחרי התואר. דירה שכורה רק לעצמי, אוטו מהעבודה ומשכורת מכובדת.
העיר הגדולה קוראת לי, עכשיו נראה לאן ממשיכים מכאן.
אוגי, 41, תל אביב.

 

לעידכונים במייל:

הצטרף בטל מנוי          שלח

טבעות:
« טבעת בודדה. » ±
« צהוב/ה » ±


מיקרו אוגי


שכנים
Symphony
NineLives
Suki da yo
מקליין
צבובה
אראמיס
בימבה
יובל
פ(י)לו
סימבה
האחת

הקוראים האחרונים

אמילי1212
Pillow
Violetsun
רוג_
Kaia Girl
שמחת זקנתי
LIL_WHO
Suga Mama
קמיל ה
Yuval's Studio.


 
ארכיון:


חיפוש טקסט בקטעים:

חפש


2/2009


 

28
2/2009

  פלונטר
תגיות: אגודה, טכניון, מסעותיי עם עצמי

הדבר הראשון שהייתי צריך לעשות אחרי שנבחרתי לתפקיד הנוכחי שלי הוא למצוא לעצמי מחליף לתפקיד הקודם שעשיתי, הרכז האקדמי הפקולטי. זה אחד התפקידים המרכזיים בוועד, סוג של מספר 2 ומי שאחראי על כל הטיפול בנושאים האקדמיים. כמובן שדרוש שם בן אדם עם ראש גדול ולא מעט ביצים כדי לדעת איך להתמודד עם הכל ובראייה לאחור די התמודדתי עם זה יפה. הבעיה הייתה, כמובן למצוא מחליף. לקח חודש שכלל מכרז שלא נפתח (כי אף אחד לא התמודד) עד שנמצא מישהו, וגם זה אחרי לא מעט התחננויות, בקשות ושכנועים. בחרנו בחבר טוב שלי, שסחבתי אותו לתוך הוועד ודי סמכתי עליו בעניינים האלו שהוא יוכל להסתדר. הוא עתודאי, ויש לו היסטוריה של התמודדויות עם הגורמים השונים בפקולטה בגלל שהוא התחיל את הלימודים שלו די בצליעה וכמעט עף. זה לא שהייתה לנו יותר מדי ברירה, אני פשוט לא יכולתי להחזיק בשני התפקידים ביחד בגלל חוסר בזמן וצורך להתעסק בעוד דברים (מה גם שלא הייתי אמור לקבל על זה כסף בגלל תקנון האגודה). זה היה הרע במיעוטו, אבל לפחות ירד ממני העול ורציתי להתחיל את התפקיד שלי בלי גרורות מהעבר.

כשאני הייתי רכז אקדמי, ריכזתי אצלי את כל הפעילות האקדמית והיו"ר כמעט ולא עשה שום דבר ולא התערב (וכשהוא התערב, זה היה די קטסטרופה). אומנם אני לא האדם הכי דומיננטי, אבל אני מסוגל לקחת דברים כאלו על עצמי ולא לוותר, במיוחד כשהיה סמסטר משוגע אחרי שביתת המרצים. אז מצד אחד ציפיתי מהרכז החדש שלי לעשות את אותו הדבר, אבל מצד שני זה היה קצת קשה לוותר על זה, אם כי המודל שבו דברים היו צריכים לעבוד הוא המודל הראשון. כמובן שזה לא עבד ככה, ומצאתי את עצמי כל הזמן מתערב בעניינים אקדמיים, מייעץ ומחליט על חלק מהנושאים האקדמיים ועדיין מהווה את הסמכות האקדמית העליונה בתוך הוועד (למרות שזה ממש לא היה אמור להיות ככה). האבסורד היה שאפילו אנשי הוועדה האקדמית באו אליי עם בעיות שהגיעו אליהם ועם דברים שקשורים לפקולטה, ובשלב מסוים כבר התחלתי להתעצבן שהם פונים אליי ישירות במקום לרכז האקדמי. נכון, הוא לא היה בין המבריקים והעובדה שהייתי צריך להיות מעורב בהרבה תהליכים די עמדה לרעתו. כשחיפשתי אנשים לתפקיד אמרו לי שראו איך אני עשיתי אותו וכמה הקדשתי לו, ולכן העדיפו לוותר. במכרז שלו הוא אפילו אמר שהוא נכנס לנעליים מאוד גדולות וכאלו היו הציפיות ממנו, ועם נקודת פתיחה כזו קשה להצליח. היו לא מעט פעמים שהוא בא ואמר לי שהוא רוצה לעזוב, שהוא לא מסתדר עם התפקיד ביחד עם הלימודים (והוא ארגן לעצמו סמסטר מאוד עמוס) ועם העבודה בהיי טק שהוא מצא. הריטואל הזה חזר על עצמו במשך חצי שנה, כשכל פעם הוא בא ואומר שהוא לא יכול ואחרי שבוע הוא אומר שהוא מסתדר וממשיך (ואני כבר התחלתי לשמור על אש קטנה מועמדים פוטנציאליים להחליף אותו, בידיעתו).

בנקודת זמן די עלומה, התחיל איזשהו סכסוך בינו ובין מרכז לימודי הסמכה בפקולטה. אני אפילו לא יודע מה התחיל את כל זה, אני רק יודע שאותו סגן דיקן היה רואה אותו ודואג לשגר לעברו כל מיני עקיצות קטנות (והוא עשה את זה הרבה ולא רק לו). היה די ברור שמתישהו זה יגיע לנקודת פיצוץ. זה התחיל מתישהו בחודש שעבר, כשהוא שלח מייל למתרגל בעניין בעיה שהייתה לסטודנט עם תרגיל בית כלשהו (היה במילואים במבצע ולא קיבל דחייה), וחתם אותו במשפט "אני מצפה שמעתה והלאה תנהג בצורה יותר הוגנת כלפי חיילי המילואים". המתרגל שלח לו תשובה בחזרה עם העתק לסגן דיקן. הוא כמובן קפץ על זה ושלח לו שמעתה והלאה יתחיל לגלות יותר כבוד כלפי מורים בטכניון והודיע שהוא מכניס לו את זה כהערה בתיק האישי. התיק האישי הזה הוא די פיקציה שלא ממש עושים איתה משהו ואין לה יותר מדי משמעות, אבל מבחינתו זה כלי טוב לאיים על סטודנטים סוררים שאין לו קייס נגדם בבית הדין המשמעתי. הרוחות התחילו לסעור ואני הייתי צריך להגיב, ושלחתי לו בתגובה שאני רואה את העניין בחומרה ושלא יכול להיות שהוא עושה דבר כזה מבלי לברר שום דבר מראש. הוא כמובן שנעלב, החליט בתגובה להחרים ישיבת סגל-סטודנטים (הוא מרכז לימודי הסמכה בפקולטה, הדמות שעיקר העבודה היא מולה) והפסיק לדבר איתנו. היו לי כמה שיחות עם הדיקן על כך שבהן הובהר לי שהוא דורש התנצלות ובלי זה אי אפשר להחזיר את הדברים אחורה.

בזמן שאני מנסה לחשוב איך אני יוצא מהפלונטר הזה מבלי להראות התקפלות, התחילה תקופת המבחנים ואז העסק התחיל להסתבך. הרכז האקדמי שלי שלח שוב מייל, הפעם למתרגל בקורס אחר בעניין תרגילי הבית שגולשים אל תוך תקופת המבחנים. המתרגל ענה לו שיפנה למרצה, ואז התחיל להתעניין מי הוא ולמה הוא פונה אליו. אחר כך התבהר שהוא רצה לראות אם יש לו עניין כלשהו בבקשה, ואחרי שהוא גילה שהוא לוקח את הקורס גם כן, הוא העיף מבט בגיליון הציונים שלו (ככה די במקרה) וראה שעל אחד מהתרגילים הוא קיבל 0, כלומר העתיק. זה כבר פתח תיבת פנדורה שלמה. המתרגל שאל אותו אם הוא חושב שהוא ראוי בכלל לכהן כנציג סטודנטים אחרי שהוא נתפס מעתיק תרגיל בית. ניסיון שלי להתערב ולעצור את הסיפור רק החריף את המצב, וזה כמובן עלה למעלה לשמחת אותו סגן דיקן שהתחיל לשקול העמדה בפניי ועדת משמעת. כל זה מתרחש יומיים לפני שלי יש מבחן די קשה כשאני מנסה ללמוד אליו וכשלרכז בכלל אין מבחנים והוא מנצל את הזמן לעבוד ובכלל לא נמצא באזור. במקום לנסות ולהתרכז כמה שאני רק יכול במבחן, אני צריך לראות איך אני מנקה את כל הבלגן הזה כשאני מנסה גם למנוע מכל כדור השלג הענקי הזה להגיע גם אליי ולפגוע בי אישית. זה נגמר בסוף בזמן שנבחנתי, כשיו"ר האגודה דיבר ישירות עם הסגן דיקן והם הגיעו לסיכום שהרכז האקדמי יתפטר בתמורה לאי העמדה בפני ועדת משמעת, כשלי בעצם אין כמעט נגיעה בכל המהלכים שהתרחשו לי מאחוריי הגב. לקח עוד כמה ימים עד שהסערה שככה, אבל הטעם החמוץ נשאר חזק בפה.

אז עכשיו אני שוב מחזיק בשני התפקידים, לפחות עד שנבחר מישהו חדש בתחילת הסמסטר. זה נראה לי כל כך אבסורדי כל הסיפור הזה, מין "כל דבר שיכול לקרות רע, יקרה" בלי כמעט שתהיה לי שליטה על מה שקורה. כולם יצאו מהפרשה הזו מופסדים, ולי בעיקר יש הרגשה שרגע לפני שאני מסיים את התפקיד (ונשאר לי משהו כמו חודש וחצי - חודשיים), כל מה שיזכרו בסוף זה את הפרשה הזו שגרמה לפקולטה להתערב בענייני הוועד ולהחליט מי ראוי ומי לא לכהן בתפקידים השונים. זה ממש מתסכל, כי בסופו של דבר לא ממש הצלחתי לקדם יותר מדי דברים, ומה שכן יסתיים כבר בקדנציה הבאה ואני לא זה שיקצור את הפירות. אני מרגיש שבחודשיים האחרונים פשוט נשחקתי לגמרי ואין לי כמעט כוחות בשביל זה. יחד עם כל הסיפורים שיש גם ככה מסביב, לא בריא להיכנס ככה לתקופת מבחנים. אולי אני פשוט צריך קצת חופש, לנקות את הראש טוב טוב, לסדר הכל בראש ולצבור כוחות. חבל רק שאין באמת זמן בשביל זה עכשיו.

[Mad world - Gary Jules]


10 תגובות   הוסף תגובה     הצג תגובות כאן     0 הפניות לכאן     קישור ישיר לקטע
תגובה אחרונה של og211 ב-1/3/2009 23:17
לקטע הקודם     לקטע הבא     לבלוג המלא     



 

אוגי 2011, כל הזכויות שמורות
29,378 כניסות
Site Meter