הוסף לקבועים

ישראבלוג 



 

אז ככה באמת נראים החיים האמיתיים שאחרי התואר. דירה שכורה רק לעצמי, אוטו מהעבודה ומשכורת מכובדת.
העיר הגדולה קוראת לי, עכשיו נראה לאן ממשיכים מכאן.
אוגי, 41, תל אביב.

 

לעידכונים במייל:

הצטרף בטל מנוי          שלח

טבעות:
« טבעת בודדה. » ±
« צהוב/ה » ±


מיקרו אוגי


שכנים
Symphony
NineLives
Suki da yo
מקליין
צבובה
אראמיס
בימבה
יובל
פ(י)לו
סימבה
האחת

הקוראים האחרונים

אמילי1212
Pillow
Violetsun
רוג_
Kaia Girl
שמחת זקנתי
LIL_WHO
Suga Mama
קמיל ה
Yuval's Studio.


 
ארכיון:


חיפוש טקסט בקטעים:

חפש


8/2009


 

11
8/2009

  דירה להשכיר
תגיות: טכניון, שחרור קיטור

טוב, בסוף זה כן הפתיע אותי. כל שנה אני מקבל מעונות אחרי שאני מערער ומסביר למה כן מגיע לי בגלל שמשרד מעונות פשוט לא הסתכל על כל מה שהגשתי או על הדברים שהגשתי בשנה שעברה. זה כבר ממש טקס קבוע: אני מגיש בקשה למעונות, לא מקבל מעונות, מגיש ערעור (ומשלם עוד 50 שקל על זה) ואז מקבל. בגלל זה הייתי בטוח שגם השנה לא תהיה לי בעיה.
זה לא שהמצב שלי השתנה בצורה קיצונית. בבית המצב פחות או יותר דומה, אני עדיין לא עובד ולכן השינוי הכי משמעותי הוא שאני רק נציג עכשיו באגודה ולא בעל תפקיד מרכזי יותר כמו בשנה שעברה שנתן לי תוספת ניקוד גדולה יותר. מצד שני, הייתי אמור לסיים עכשיו את התואר ובמעונות מותר לחרוג רק בסמסטר אחד וזהו (ואני חורג בשניים) וזה בעייתי אבל גם לזה יש לי אישור ונימוק. ואז הגיע המייל שבישר לי שגם הערעור לא התקבל וכל העניין הסתבך.
על פניו אני אמור להיכנס לרשימת המתנה, אבל היא אמורה להתפרסם רק בחודש הבא ובטח תתחיל לזוז רק אחרי ה-15 בספטמבר, היום האחרון שבו צריך מי שקיבל מעונות לאשר אותם. כל עוד אני לא יודע אם המיקום שלי ריאלי, אני לא יכול לדעת אם אני כבר צריך לחפש לי דירה וגם להתארגן לקראתה. בהתחשב בעובדה שאני צריך לצאת מהדירה במעונות עד ה-1 באוקטובר (וזה גם היום של המבחן האחרון שלי) ושהסמסטר מתחיל ב-14 לאוקטובר, נשאר לי מרווח קטן מאוד של זמן (וצריך גם ללמוד למועדי ב' בזמן הזה). אפילו קיימת אפשרות שבה אני צריך להזדכות על הדירה שלי ולקחת ממנה את כל הדברים שלי, רק בשביל לחזור אליה אחר כך.
בקיצור, בלגן שלם ומצב שבו אני תקוע ולא יודע מה יהיה איתי. כל הזמן רצים מסביב סיפורים איך מצד אחד הייתה עלייה משמעותית בביקוש למעונות, אבל מצד שני הטכניון החליט לקבל אוטומטית למעונות כל מי שרק עכשיו מתחיל ללמוד, בלי להתחשב במקום המגורים שלו או במצב הכלכלי שלו. זה פשוט מצב אבסורדי שגרם להמון סטודנטים שנמצאים בשנים מתקדמות בתואר לא לקבל מעונות, לצאת לחפש דירה ולעבוד, דבר שכמובן יפריע להם ללימודים (וכבר שמעתי גורמים מסוימים בטכניון יוצאים נגד העובדה שסטודנטים עובדים במהלך התואר). זו ממש שיטת המקל והגזר - קודם מפתים עם גזר ונותנים מעונות כדי שהשנה הראשונה תהיה קלה ונעימה ואז מכים במקל ושולחים החוצה. ככה זה במוסד שחושב קודם כל על הכיס שלו מאשר על הסטודנטים שלו, ואחרי זה מתפלא למה הם לא רוצים להישאר ומעדיפים לעבוד בתעשייה או קריירה אקדמית במקומות אחרים.
האמת, שהיו לי מספיק רגעים בשנה האחרונה שבה רציתי לעזוב את המעונות. השנה הייתה סוג של נפילה עם השותפים ואחרי שנתיים שבהם היו לי שותפים טובים (לפחות שניים שהייתה לי איתם תקשורת טובה), השנה כל אחד הסתגר בחדר שלו וכמעט ולא הייתה אינטראקציה בינינו וממש לא כיף לגור ככה, ולא משנה כמה הדירה עצמה טובה. היה נוח לגור השנה בדירה וגם המזגן הוסיף ומרבית ההגבלות לא ממש הזיזו לי. רק האינטרנט מאוד מפריע עם כל המגבלות הלא הגיוניות שהם מטילים, מחסימת פורטים (בעיקר כאלו שמשמשים לשיתוף קבצים) ועד מדידת התעבורה של כל אחד וגביית תשלום לפי זה. תוסיפו ניתוקים, חוסר מענה במוקד התמיכה החל משעות הערב ורכיבים מעקב שאמור רק לבדוק איזה אנטי וירוס מותקן והאם הוא מעודכן אבל בפועל בודק עוד דברים (ובלעדיו אי אפשר לגלוש). אלו סיבות מספיק טובות למצוא דירה אמיתית משלי, סביר להניח שעם שותפים ובמרחק סביר ככה שאני אחיה כמו שצריך.
השיקול היחידי כרגע הוא הכסף. למרות שאני נמצא באחד מהמעונות היקרים יותר ושגם משלמים בהם חשמל, זה עדיין יותר זול מדירה בחוץ. ככה גם נחסך לי כל כאב הראש של החיפוש ולא משנה כמה זמן פנוי יש לי (וממש אין לי הרבה). הספקתי בינתיים לקבל כמה הצעות לדירות מכמה אנשים טובים, אבל בינתיים אני צריך לראות מה קורה עם המעונות בשביל לדעת מה הצעד הבא שלי. כל כך מתסכל להיות תלוי ככה באוויר.


9 תגובות   הוסף תגובה     הצג תגובות כאן     0 הפניות לכאן     קישור ישיר לקטע
תגובה אחרונה של הנסיכה הקטנה ב-24/8/2009 14:25
לקטע הקודם     לקטע הבא     לבלוג המלא     



 

אוגי 2011, כל הזכויות שמורות
29,378 כניסות
Site Meter