הוסף לקבועים

ישראבלוג 



 

אז ככה באמת נראים החיים האמיתיים שאחרי התואר. דירה שכורה רק לעצמי, אוטו מהעבודה ומשכורת מכובדת.
העיר הגדולה קוראת לי, עכשיו נראה לאן ממשיכים מכאן.
אוגי, 41, תל אביב.

 

לעידכונים במייל:

הצטרף בטל מנוי          שלח

טבעות:
« טבעת בודדה. » ±
« צהוב/ה » ±


מיקרו אוגי


שכנים
Symphony
NineLives
Suki da yo
מקליין
צבובה
אראמיס
בימבה
יובל
פ(י)לו
סימבה
האחת

הקוראים האחרונים

אמילי1212
Pillow
Violetsun
רוג_
Kaia Girl
שמחת זקנתי
LIL_WHO
Suga Mama
קמיל ה
Yuval's Studio.


 
ארכיון:


חיפוש טקסט בקטעים:

חפש


12/2005


 

13
12/2005

  בוחן ראשון
תגיות: טכניון

אז איך זה לסגור שבת בטכניון? האמת, זה נראה בדיוק כמו לסגור שבת בבסיס. שקט, אין אף אחד מסביב על הראש, כל אחד עסוק בעניינים שלו ומחכים שהשבת תגמר. האוויר אותו אוויר (רק שהוא קצת יותר גבוה אז האוויר פחות מזוהם), אבל ההבדל העיקרי הוא שבמקום לדאוג (כמעט ולא) למה שקורה ליחידות שקשורות ליחידה שלי (בהתאם לתפקיד כמובן), הפעם צריך להתמקד רק בדבר אחד: בוחן בחדו"א.

כן, הנה מגיעה הבחינה הראשונה שלי בטכניון, וזה יקרה ממש מחרתיים. בשבילה נשארתי את השבת הזאת להתחיל ללמוד, בתקווה לסיים את כל החומר עד הבחינה עצמה ואולי במקרה גם להבין את החומר. הדבר הראשון שראיתי שלקחתי את המחברת לידיים הוא שעד עכשיו, 7 שבועות של לימודים, עברנו כל כך הרבה חומר שזה פשוט מדהים. למרות שהחומר הולך בצורה מדורגת, גם בשלב מסוים אפשר לאבד הכל ואז כל המגדל קורס לו.

הבעיה העיקרית עם הקורס הוא שמדובר בקורס חדש לגמרי, סמסטר ראשון שנותנים אותו. בפקולטה שלי ובפקולטה לחשמל החליטו שהחדו"א שלומדים אצלם פשוטה מדי לסטודנטים שלהם והמציאו קורס חדש. אז במקום להתרכז בחישובי גבולות (שלעצמם הם לא פשוטים), מתרכזים בהוכחות המשפטים, וככה, הפך קורס של הבנת החומר ולפיו לחשב אותו, לקורס של שינון חומר ושפיכתו החוצה ביום המבחן/בוחן.

הבעיה היותר חמורה היא, שלא הכל פשוט כמו שזה נראה. מאז שאני סיימתי את לימודי המתמטיקה שלי עברו כבר 5 שנים וחלק גדול מהחומר דהה לו עם אדי הזיהום של מפרץ חיפה במהלך הצבא. וככה, אני ניצב מול נוסחאות פשוטות של חזקות, שורשים ודברים אחרים (מה לכל הרוחות עושה שם ה-log הזה???) ולא מבין מה הרגע היה כאן. בכלל, כל הקורס הזה דורש הבנה מתמטית חדשה לגמרי, כמו למשל הוכחות בשלילה. ניקח נתון מסוים, נרשם אותו הפוך ונגיע לעובדה שמשהו לא מסתדר לנו פה ואז הוכחנו. עד היום זה נראה פשוט להוכיח משהו ע"י זה שמגיעים מ-A ל-B, אבל עכשיו כבר דורשים להגיע בצורה אחרת...

צוות הקורס לא דואג לנו במיוחד. אין בחינות מסמסטרים קודמים בכלל (כי לא היו), אין הרצאות בוידאו שאפשר להשלים איתן את החומר (כי לא היה מה לצלם) והספר שהם אמרו שיכול לעזור לא ממש מראה את כל החומר ומלא בשגיאות. השאלות משיעורי הבית מסובכות (מספיק לראות כמה עמודים מרחו בפורום עליהם) ולא בודקים את כל התרגילים ככה שאין ממש אינדיקציה שעשינו הכל נכון (ושאלה אחת אמורה להופיע בבחינה). בקיצור סיוט מתמשך.

אז מה עושים? נשארים שבת, מתחילים לסכם ולסדר את החומר, מנסים (בלי ממש הצלחה) להתנתק מהעולם (שלושה ביקורים בסוף שבוע אחד לא ממש תורמים לזה), ומנסים להתחיל להבין את החומר. עד עכשיו, אני לא ממש יכול לדעת. צריך לזכור את ההוכחות, ועדיף כמובן להבין מבחינה לוגית ופחות לשנן אבל האפשרות השנייה היא היותר מעשית, ואחר כך להבין איך עושים את התרגילים. בסופו של דבר, מחר ב-17:30 יחכו לי 4 שאלות, אחת משיעורי הבית, אחת הוכחה מהכיתה, אחת משהו חדש ועוד שאלה שאיתן אני אצטרך להתמודד במשך שעתיים תמימות ואחר כך לצאת שפוי. זה יגמור את השבוע הזה לגמרי, אבל בשבוע הבא כבר מחכה לי מבחן ראשון באנגלית (בינתיים נראה סביר ואפשר להתמודד) וגם בוחן אמצע באלגברה (כנ"ל, אפילו יותר נסבל). ועוד לא דיברנו על שיעורי בית שמחכים שאני אכין אותם...

אז מה אני עושה כאן מול המחשב בחווה, אתם שואלים? אם לא שמתם לב, אני כבר לא פה...

 

נ.ב.

רוב הסיכויים הם שכשאני אקרא את התגובות, אני כבר יהיה אחרי זה...


2 תגובות   הוסף תגובה     הצג תגובות כאן     0 הפניות לכאן     קישור ישיר לקטע
תגובה אחרונה של og211 ב-15/12/2005 16:28
לקטע הקודם     לקטע הבא     לבלוג המלא     



 

אוגי 2011, כל הזכויות שמורות
29,378 כניסות
Site Meter